PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | remblokken verwijderen om remklauw los te nemen? Of nie?



Duncan
21/03/2011, 20:33
Volgens de Haynes moeten de remblokken eruit om de remklauw van de voorwielen los te nemen. Volgens de beschrijving hier op het forum niet. Hoe zit dat precies?

Groeten,
Duncan

Meneer aard
21/03/2011, 20:38
Wat wil je doen? Schijven vervangen en blokken? Je kunt gewoon de 2 bouten waarmee de remklauw bevestigd zit los nemen dan kun je gewoon zo de klauw eraf schuiven. Misschien dat je even een klein beetje met een tang of iets dergelijks de cilinder terug moet drukken om meer ruimte te krijgen om de blokken over de slijtage rand van de schijf te schuiven (let op niveau hoogte in het rem reservoir). Let wel op dat je de klauw niet aan de remslang laat hangen maar dmv een touwtje, spin of iets dergelijks bevestigd aan de veer zodat de spanning van de remslang is.

Duncan
21/03/2011, 20:42
Dankje voor je reactie. Het is duidelijk.
Doel is om de wiellagers te vervangen, dus de remschijven moeten eraf.

Meneer aard
22/03/2011, 11:01
Kijk ook even dan naar de staat van de schijven en blokken :) In de schijf zit een ring waar het lager op rust (wordt meegeleverd met de nieuwe ook)..Deze dien je eerst uit de oude te slaan/persen.
Als de schijf ook al ver heen is zou ik ook deze vervangen samen met de blokken. Scheelt weer een stap + als je later alsnog van plan was om de schijf te vervangen, je de ring ook weer over moet zetten.

Duncan
22/03/2011, 13:21
De remschijven en blokken zijn vervangen ( niet door mijzelf) en sindsdien zit er een trilling in het stuur, terwijl de wielen opnieuw gebalanceerd zijn en zelfs voor en achter omgewisseld. Ik wist niet dat de wiellagers in de remschijven zitten dus het verbaasde me destijds niet dat die lagers niet vervangen zijn tegelijkertijd. Nu ik meer weet begrijp ik dat niet meer, maar denk wel dat er een verband is tussen het overzetten van de lagers en die trilling.

BC911
26/03/2011, 22:03
Ik heb net mīn remschijven laten vervangen en ze hebben toen gezegd dat je best meteen die lagers kan vervangen. Je kan ze blijkbaar wel opnieuw gebruiken maar worden vaak beschadigd bij demontage uit de oude schijven.