PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene beschouwingen...



Jan Willem
22/09/2008, 21:29
Heeft iemand een idee hoeveel 924-tjes er nog in Nederland rijden?
Of is dit een vraag waar je nooit achter kan komen.

Nieuwsgierig: Zijn er net als ik mensen die niet zo technisch zijn, en zonder echte problemen al jaren 924 rijden? Ik zelf heb nu 2 weken mijn 924 en ga er eigenlijk van uit dat dit een auto is waarmee ik dagelijks rond kan rijden zonder dat er altijd wel iets aan de hand is. Blijft gissen natuurlijk maar ik denk altijd maar zo: als een auto al bijna 28 jaar rijdt (en onderhouden is) dan zal die er bij toch niet mee kappen:-)) (knock on wood!) Heeft bij mijn Daf uit 75 wel gewerkt in ieder geval. Nu kan er bij het Daffie minder kapot dus da' s niet eerlijk eigenlijk.

moet worden gezegd: Ik ben blij verrast met de antwoorden, tips en algehele stemming op dit forum. Mag wel eens gezegd worden denk ik.

Tot op de meeting!!

Bcreative
22/09/2008, 21:42
Ben ook erg blij met dit forum! :-D
Denk dat je af en toe gewoon wat dingen hebt met een oude auto als de 924. Maar met goed onderhoud en wat geluk, houd je het hopelijk nog een beetje in de hand...
Ben ook niet vreselijk technisch, maar met wat hulp af en toe kom je er vaak wel uit.
Over die aantallen 924s..... ik hoor aantallen genoemd tussen 800 en 1200 in Nederland, dacht ik. Zou dan gaan om auto's op kenteken. Dus waarschijnlijk ook nog wel enkele honderden in schuurtjes, etc. en op of op weg naar de sloop....

Jan Willem
22/09/2008, 21:44
Ben ook erg blij met dit forum! :-D
Denk dat je af en toe gewoon wat dingen hebt met een oude auto als de 924. Maar met goed onderhoud en wat geluk, houd je het hopelijk nog een beetje in de hand...
Ben ook niet vreselijk technisch, maar met wat hulp af en toe kom je er vaak wel uit.
Over die aantallen 924s..... ik hoor aantallen genoemd tussen 800 en 1200 in Nederland, dacht ik. Zou dan gaan om auto's op kenteken. Dus waarschijnlijk ook nog wel enkele honderden in schuurtjes, etc. en op of op weg naar de sloop....

Ik ben het wel met je eens ja! En die aantallen vallen me niet tegen eigenlijk. Zou wellicht op te vragen zijn bij de RDW, ik ga eens zoeken. Totaal nutteloos maar wel leuk om te weten :mrgreen:

q01z
22/09/2008, 22:23
we zouden een kentekenregister kunnen beginnen...................

maar ik denk dat we allemaal wel wat beters te doen hebben :D


(http://kentekens.axclub.nl" target="_blank)

Tom
23/09/2008, 07:44
Ik meen dat er een paar jaar geleden iets van 800 op kenteken stonden, het dubbele aan 944s.

Jan Willem
23/09/2008, 08:30
Hoi Tom

da' s toch interessant hè die cijfers!
Ik ga vanavond de spullen voor je halen (als de eigenaar thuis is) Anders wordt het zaterdagochtend. In ieder geval voor de meeting.

gr,
JW

Tom
23/09/2008, 09:31
Top, zou erg prettig zijn. Ik heb beiden nu twee keer besteld en de verkeerde gekregen, blijkbaar vervangen.

Jan Willem
23/09/2008, 19:13
Als we van 800 geregistreerde kentekens uitgaan, kunnen een hoop mensen de weg naar dit forum niet vinden :cry: Hoe gaan we dit oplossen?

Tom
23/09/2008, 19:47
Tja, ik zie zelden een 924 dus de berijder aanspreken wordt ook lastig.

Ik kan wel eens een foldertje maken om onder wissers te duwen, is mijn werk...

Meneer aard
23/09/2008, 20:00
Ik meende dat er minder 924`s rond rijden in NL dan ferrari`s...Ik geloof dat 80% van de auto`s die op kenteken staat in een hoekje staat..om wille van mankementen ofsow.

Tom
23/09/2008, 20:20
Zou me niet verbazen. Als ik niet zo gek op die auto was, had ik 'm ergens in een garagebox geduwd en was in een Toyota gaan rijden.

gerben1986
24/09/2008, 09:05
De bovag houdt lijsten bij met geregistreerde aantallen auto's.
En daaruit bleek dat er 800 924's geregistreerd zijn. Anders kun je eens zoeken op de website van de bovag en dan mobiliteit in cijfers.

En waarschijnlijk hebben veel mensen de 924 als 2e auto (inclusief mij, ik heb een (jaja Tom) Toyota als dagelijks vervoer), en die zijn dus niet zoveel op de weg.

Bcreative
24/09/2008, 09:33
800 and counting... Volgens mij gaan er elke maand wel enkele naar de sloop of worden ze in onderdelen verkocht door de eigenaar. Zo wordt je 924 vanzelf steeds zeldzamer. Nou ja, worden ze misschien uiteindelijk toch nog 'ns meer waard. Vind sowieso de prijzen die je voor 'n 924 betaalt belachelijk laag, in verhouding tot het plezier dat je ervan hebt!

Tom
24/09/2008, 09:41
Verbruik en prestaties houden de verkoopprijs laag, de meeste mensen gaan voor een 944 die minder zuipt en sneller is. Dat je vrijwel niks hebt aan een snelle auto in Nederland, tja...

Bcreative
24/09/2008, 10:03
Aan de andere kant, als ie stuk gaat kun je beter 'n 924 hebben! :wink:
Dan ben je met een 944 echt aan de beurt. En volgens mij ben je met 'n 944 meer geneigd 'm ook even flink in te trappen; dan rijd je nog niet echt zuinig.

Tom
24/09/2008, 10:06
Voor een distributiewissel ook.

Coen
24/09/2008, 15:36
800 and counting... Volgens mij gaan er elke maand wel enkele naar de sloop of worden ze in onderdelen verkocht door de eigenaar. Zo wordt je 924 vanzelf steeds zeldzamer. Nou ja, worden ze misschien uiteindelijk toch nog 'ns meer waard. Vind sowieso de prijzen die je voor 'n 924 betaalt belachelijk laag, in verhouding tot het plezier dat je ervan hebt!

Zo ging het toch ook met een 914... Hoe lang geleden is het dat je die kon kopen voor 2500/3000 euro?
Dat is overigens ook een super autootje wat ik wel voor de deur zou willen :wink:

Tom
24/09/2008, 15:41
Dito. De 928 was tot voor kort ook een weggevertje, ondanks de giga-brandstof- en onderhoudskosten is een goede inmiddels ook best duur.

Toch ben ik blij met de lage prijzen voor de 924. Dat betekent dat zelfs een mooie nog betaalbaar is, dat je 'm nog op straat kunt parkeren zonder dat-ie gejat wordt en dat slechte nog gesloopt worden voor (betaalbare) onderdelen. Dat de mijne niet veel meer waard wordt, boeit me niet zo.