PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzinepomp relais



R.Hermeler
29/09/2008, 21:21
Hey allemaal,

Heb een vraagje, mijn benzinepomp relais heeft het opgegeven en ben op zoek naar een nieuwe gebruikte. Op de sloop kan ik hem niet vinden en bij de vw dealer willen ze er bijna 50 euro voor hebben wat ik eigenlijk te gek vind voor een relais.
Dus nu is mijn vraag, heeft iemand misschien nog een relais liggen, nr 433 906 059 (de goedkope variant) of het relais dat begint met nr 477 (duurdere variant met zekering bovenin)

Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik wil graag weer snel rijden.

Ook heb ik nog een vraagje, mijn bedrading onder de motorkap is behoorlijk oud geworden en begint breuken te vertonen, waaruit resulteert dat mijn koudestart installatie niet meer werkt en hem 's morgens dus echt niet aan de praat krijg. Heeft hij een morgen in de zon gestaan en probeer ik hem te starten, start hij direct, maar niet echt praktisch als je 's morgens naar je werk wilt.
Heeft iemand een idee of het gedeelte van de bedrading onder de motorkap los te vervangen is als 1 geheel en heeft iemand dit nog liggen. Anders ben ik bang dat ik een keer alle draden een voor een moet vervangen.

Alvast bedankt, Groeten Ron Hermeler

hammer_rites
30/09/2008, 07:53
Je hebt een een pb.

ziggy
11/12/2008, 07:42
Op ebay.de kost een brandstof relais 18 euro + 6 euro verzendkosten.
Zoek maar op benzinpumpe relais porsche 924.
Dit is echt de meest betrouwbare en goedkope oplossing om het relais te vervangen.

Scotch
07/10/2011, 13:35
he, ik kwam er gisteren achter dat in mijn 924 uit 84 het brandstofpomp relais ontbreekt. Hij is met een draad direct aangesloten. De pomp loopt continu hierdoor (met contact aan) maar werkt wel gewoon.

Heeft dit verder nog effect op andere zaken in de auto?

Hij loopt verder prima alleen heeft een slechte koude start.

Jayke
07/10/2011, 16:38
Het relais is in ieder geval een zekering, dat als de motor niet loopt, de pomp ook niet loopt. Als je dus een ongeluk hebt, dan stopt de pomp ook. Wel zo prettig als er brand is.

Het relais is duur om hier te kopen (87 euro bij Porsche), maar als je ze via eBay in Amerika besteld (Deze bijvoorbeeld (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160549668575&ssPageName=ADME:X:AAQ:MOTORS:1123)), dan valt het wel mee, 30 euro inclusief verzendkosten oid. Heb ik gedaan en het relais werkt perfect.

Hendrik
07/10/2011, 16:48
Alsjeblieft maak eigen topics aan en kick geen 3 jaar oude topics