PDA

Bekijk Volledige Versie : Wazige voltmeter, eenmalig



Meneer aard
02/11/2007, 19:21
Vanmiddag heb ik mijn auto gestart, had het frontje van de radio er nog in zitten en draaide de sleutel op contact (had de dag ervoor een redelijk korte rit gemaakt 4 km ongv) en starten..Gelijk aanslaan alleen het volt metertje bleef onder de 12 v En het accu lampje was wel uit!..

Na 2 tal seconden kwam ie bij zijn positieve en gaf ie de normale goede waarde aan, dit heb ik nog nooit gehad en nooit eerder meegemaakt..

Iemand een verklaring?

q01z
02/11/2007, 22:14
mmm dit had ik vroegah ook altijd, ik had een apparte losse voltmeter op mn dash bij mn circuitkarretje..

deze bleef ook altijd onder de 12v laadspanning zitten totdat ik een beetje gas gaf, dan sprong hij opeens op..
die dynamo was nieuw, dus dat was niet het probleem.. ik vermoedde altijd een slechte massa over de dynamo

Tom
03/11/2007, 00:45
Heb ik ook sinds deze week, maar dan blijft de voltmeter op 8 V staan tot je voor het eerst goed doortrekt. Mijn conclusie: koolborstels van de dynamo blijven hangen en schieten los als je wat toeren maakt.

Nieuwe week, nieuwe boeiende elektrische storing... :?

Surf406386
05/01/2008, 16:56
Ik kan het me niet precies meer herinneren wat het was omdat ik al 4,5 jaar geen Porsche meer heb gehad, maar het was inderdaad iets van een voltage regulator. Meen dat het een redelijk goedkoop iets was om te reviseren in plaats van de complete dynamo te vervangen.

@Dave weet jij nog wat we toen gedaan hebben bij de bruine & blauwe?

captainfrasca
05/01/2008, 18:52
Och toen waren we nog lui en hebben we een ruildynamo gebruikt...

Maar een spanningsregelaar is vrij simpel te vervangen, zit geloof ik met 2 schroefjes...

Tom
05/01/2008, 20:27
Inderdaad. Wel even de dynamo demonteren. :roll: