PDA

Bekijk Volledige Versie : Diverse 924's bekeken



dudematters
03/10/2008, 17:25
Ik ben vandaag een rondje midden/noord nl gereden langs een aantal 924's en een 944.

De mooiste (en de laatste) die ik heb bekeken staat in Harderwijk; http://auto.marktplaats.nl/porsche/1866 ... elijk.html (http://auto.marktplaats.nl/porsche/186625104-porsche-924-2-0-coupe-mooi-auto-inruil-mogelijk.html)" target="_blank
Ik heb alles nagekeken en met wat (acceptabel) werk is het een mooie auto. Geen elec. Ramen maar voor de rest mooi. Er moet wel wat gespoten worden (voorspatbord, achter bij het achterlicht, op de motorkap) en er zit een deuk in de deur onder de spiegel bij de bijrijder. Uiteraard is het dashboard gescheurd (t?) (op meerdere plaatsen) en de bestuurdersstoel is de bekleding beyond reparatie beschadigd. Jammer, wat de kleurcombi binnen is wel mooi. De motor loopt prima (was erg koud toen ik kwam, had zeker 2 weken stil gestaan) en liep voor zover ik kon horen erg netjes. Alle verlichting, schakelaars ed. werkten en ook het proefritje ging erg goed. Strak schakelen. Brede velgen en banden, is best mooi. Een ander nadeel is dat deze nog niet belasting vrij is, is begin 1985.

De lelijkste (was in Enkhuizen, de witte. Deze had erg veel beschadigingen rondom en de witte lak heeft echt zijn beste tijd gehad. De auto startte goed maar was al warm, hij had net gelopen. Er zat veel speling op de schakelpook. Ook de velgen kunnen wel wat aandacht gebruiken. Maar het ergste was wel het geklooi met rare schakelaartjes en de daarbij behorende bedrading, ik bedoel, als je er geen zin in hebt om het mooi te maken doe het dan gewoon niet. Dit is zo amateuristisch, een kind van 4 kan dit. De electra werkte ook voor een goot deel niet, de bijrijders raam niet, de knipperlichten niet, de kofferdeksel opener niet. Het enige mooie aan deze Porsche was dat de bekleding er wel goed uit zag en het dashboard had maar kleine scheurtjes.

De eerste die ik vandaag ben wezen bekijken is een zilver kleurige 944 uit 1985 in Amersfoort. Ik was helemaal verliefd toen ik het interieur op marktplaats zag, dat leek prachtig. Maar in het echt viel de auto tegen, wat kunnen mensen toch doen met een auto. Deze was ook door halfords gereden, voorspoiler, luchtzuigers op de motorkap, sidescirts, achterspoiler, allemaal met de hand geverfd, maar wel de auto opnieuw laten spuiten?!?!?! Ben ik nu gek. Zelfs binnenin de zilveren randjes langs de lucht roosters met de hand geschilderd... en dat voor 5500 euro...... slik....

Dus, alles bij elkaar, die in harderwijk voel ik veel voor, de man was erg aardig en erg correct. Gaf mij rustig de tijd, gaf echt overal antwoord op en gaf mij ook rustig de tijd om er over na te denken. De auto wordt geleverd met een nieuwe apk, (geeft ook al vertrouwen) en leek mij eerlijk.

Dus, ik ben erg benieuwd naar jullie oordel. Als het jullie ook goed lijkt denk ik dat ik hiervoor ga.

LWB
03/10/2008, 17:33
de grijze is een keer op een meeting verschenen,ik was er niet bij,misschien dat hier iemand zich nog e.e.a. kan herinneren.

viewtopic.php?f=33&t=267 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=33&t=267)" target="_blank

Die witte zou ik mooi laten staan of je moet elektriker zijn voor de hobby......

Een 944 voor dat geld zijn er zat te koop.

Ik-rij-belastingvrij
03/10/2008, 17:37
Ik was op die meeting, zag er niet verkeert uit en liep goed :wink:
Als ik jou verhaal zo hoor zou ik proberen een beetje af te pingelen en er voor gaan :D

dudematters
03/10/2008, 17:40
Het lijkt er wel op, maar het nummerbord (op marktplaats: AV-50-VJ) lees ik dat goed? En op de meeting is XV-50-VJ). Dit is wel sterk. De velgen lijken wel op elkaar, dus het is waarschijnlijk deze auto. Deze auto komt in ieder geval uit Almere. Wel van een niet zo oud iemand, hij heeft hem weggedaan wegens te weinig gebruik en kinderen vertelde de verkoper mij.

edit: ik hoorde net van mijn vrouw (wie is hier nu de autogek in huis? ;-)) dat een kenteken nooit met een klinker kan.... dus het zal wel dezelfde auto zijn. Goed dat ie op een meeting is geweest, ik hoop dat iemand deze nog kent.

hammer_rites
03/10/2008, 17:54
...de man was van Turkse komaf maar erg aardig en erg correct.
Je hebt het vast niet zo bedoeld, maar deze opmerking is niet helemaal jofel...

Neem een stapje terug, kijk weer eens naar je tekst, en pas het aan, is mijn advies.

dudematters
03/10/2008, 22:03
Nee, zo heb ik het niet bedoeld, en heb het ook gelijk ge-edit. :oops:
Het is echt een aardige man en ik heb er vertrouwen in, waar hij vandaan komt is totaal irrelevant.

Tom
03/10/2008, 22:52
Die grijze zag er op de meeting goed uit en liep netjes. Hij staat al even te koop, dus wat afdingen lijkt me best mogelijk.

dudematters
03/10/2008, 23:14
Ok, dat is prettig om te lezen, dan heb ik er nog net iets meer vertrouwen in. Ik ga morgen even kijken of er aan de prijs iets te regelen is. Als dat lukt dan ga ik ervoor.

Kan iemand herinneren of het lakwerk beschadigd was? Voor op het spatbord (bestuurders zijde) is echt een stuk lak eraf +/- 3x2cm, op de motorkap voor de bestuurder zit een behoorlijke en diepe kras (+/- 10cm), rechts achter (bestuurders zijde) bij het achterlicht roest onder de lak. Ook de spiegels hadden mooiere lak gezien, bijna kaal.

De rubbers rondom de spiegels waren ook gebarsten, oud en lelijk. Nu waren alle rubbers wel aan vervanging toe (allemaal gebarsten en uitgedroogd) om de ramen, targa dak, slot achter en achterklep. Zijn deze makkelijk te verkrijgen? En betaalbaar?

Lijstje van wat ik zo tegenkwam;
- Rubbers rondom ramen, dak, spiegels, rond slot achterklep.
- Dak (Elektrisch, motor loopt nog wel) maar gaat niet meer open dicht (1 sluiting(scharnier) links voor is lam)
- Knop voor kofferdeksel werkt niet (bij motorkap hendel), gebeurt niets, koffer deksel sluit redelijk goed.
- Spiegel bestuurders zijde verstelling werkt niet (is voor mij geen probleem, ben handig met electra)
- Bestuurders stoel bekleding
- Dashboard scheurtjes
- Fluitend geluidje tijdens rijden, vermoed targa dak, is volgens verkoper wel waterdicht
- reserve band ontbrak, ook geen velg.
- Achter wisser + motor lag los in de auto, wel gat in raam afgeplakt, verkoper zei dat motor nog goed was.
- Spuit en plamuur werk op verschillende plaatsen.
- Last but not least: Porsche logo mist op de motor kap!!! Heeft iemand nog een mooie liggen?

Motorisch en schakel technisch heb ik niets gemerkt, liep mooi, ook stationair, schakelt strak, remt goed.

Bcreative
03/10/2008, 23:16
Well, looks like you'll be drivin' around in a 924 soon! :-D

Tom
03/10/2008, 23:28
Die logo's verdwijnen nog wel eens, ik heb begrepen dat een nieuwe 40 euro kost bij de dealer. Die rubbers onder de spiegels heb ik pas gekocht voor mijn auto (ander type spiegel weliswaar) en die kostten een euro of twee. Rubbers om de ramen vielen bij mij ook best mee, tientjeswerk.

Die plamuur is het enige in je beschrijving wat niet zo leuk klinkt, de rest is gewoon spul wat je langzamerhand vervangt en opknapt...

Bcreative
04/10/2008, 07:42
In de kofferbak (met de bekleding eruit) kun je vrij goed zien of er ernstige schades zijn en ook voor is dit vrij goed te zien. Daarnaast goed kijken naar alle naadruimtes; echt rond de hele auto. Als je nog wat extra zekerheid wil, raad ik je aan om met de auto (kijk van tevoren even in de Gouden Gids of telefoonboek) naar de dichtstbijzijnde garage te rijden en vragen of ie even op de brug mag daar. Evt. tegen kleine vergoeding; kijken ze waarschijnlijk nog wel even met je mee ook! Dan moet je m.i. toch een aardig beeld hebben van de evt. ernst van het spuit- en plamuurwerk. Succes, man! :grin:

dudematters
04/10/2008, 08:02
@Tom80: Waar heb je die rubbers gekocht?
@Bcreative: Bedankt. Ik heb gisteren al veel van de bekleding in de kofferruimte opzij geschoven en op de naden gelet, dat zag er op het eerste gezicht goed uit. Heb ook even schuin onder de auto gelegen, zag er ook goed uit. Maar de brug is zeker de beste leermeester!

Tom
04/10/2008, 10:56
Al mijn onderdelen komen van de Porschedealer. Dat wil zeggen: ik bestel ze bij een Audidealer met onderdeelnummers die ik zelf uit PET heb geplukt en die bestelt ze bij het Porsche-magazijn van Pon.

LWB
04/10/2008, 11:53
rechtstreeks bestellen kan dus ook alleen Tom-tachting zal we korting krijgen :wink:

Tom
04/10/2008, 12:13
Klopt, ergens tussen de 20 en 25% meestal.

LWB
04/10/2008, 13:50
Klopt, ergens tussen de 20 en 25% meestal.

:shock: kun je geen huisleverancier worden?

Tom
04/10/2008, 14:40
Ach, als je wat rondvraagt krijg je zelf vaak ook een dergelijke korting.

Bcreative
04/10/2008, 18:00
Ik heb het meeste gekocht bij Alpo in Haarlem. Daar hanteren ze ook op veel producten een korting t.o.v. dealerprijzen. En ze hebben héél veel op voorraad! :D