PDA

Bekijk Volledige Versie : Slechte (of geen) start



Kuijp
04/10/2008, 14:27
Bij nat weer komt er veel vocht bij de accu. Een goede start is dan een vaak voorkomend probleem. Soms is de accu zelfs helemaal "leeggetrokken" door het vocht. Heeft iemand hier een oplossing voor? Porsche 924 1984.

GJ.

ShroudedVeil
04/10/2008, 14:43
Bij nat weer komt er veel vocht bij de accu. Een goede start is dan een vaak voorkomend probleem. Soms is de accu zelfs helemaal "leeggetrokken" door het vocht. Heeft iemand hier een oplossing voor? Porsche 924 1984.

GJ.

Staat je accu bak dan ook onderwater?

Tom
04/10/2008, 14:44
Ik heb nog niet meegemaakt dat het aanwijsbaar de oorzaak was van vochtig weer, maar voor de fabrieksaccu's zijn plastic beschermkappen te krijgen.

Ook het goed schoonmaken van de accupolen en insmeren met zuurvrije vaseline, waarna je de klemmen weer goed vastzet helpt vaak bij startproblemen, als de andere basisvoorwaarden (dynamo, accu) wel in orde zijn.

LWB
04/10/2008, 14:53
lijkt mij ook een ander probleem.
welkom hier trouwens,we hebben een voorstel-topic :wink:

ReMo
04/10/2008, 15:55
Een goede start is dan een vaak voorkomend probleem

Van een goede start zou ik geen probleem maken zeker als het vaak voorkomt. :grin:

Liggen er geen slechte draden in de accubak die een kortsluiting verzaken?

Kuijp
04/10/2008, 17:05
Bedankt! Treft iemand maatregelen voor de winter betreft de accu of gewoon invetten en maar hopen dat hij start?

Tom
04/10/2008, 17:13
Het is in ieder geval verstandig om met een multimeter (het metertje in de auto is niet betrouwbaar) te checken of de dynamo de accu nog wel bijlaadt met de gebruikelijke verbruikers (licht, aanjager, wissers, achterruitverwarming, radio) aan. Als je veel korte ritjes maakt, is het wellicht een goed plan om te investeren in een acculadertje en de accu soms 's nachts bij te laden of bewust een langere rit zonder verbruikers aan te maken.