PDA

Bekijk Volledige Versie : homokineet



harry
06/10/2008, 19:35
Ben aan het reviseren van de aandrijfassen, welk soort vet gebruiken voor de homokineten,
er is wat onduidelijheid van het boek van Haynes en de automatrialen handel.

Je heb van dat zwarte en bruine vet.

Mvg

Harry

Ik-rij-belastingvrij
06/10/2008, 21:40
Je moet die zwarte hebben, grafietvet heet dat geloof ik :wink:

harry
07/10/2008, 07:59
Oke, ga we die even kopen.

Bedankt

Mvg
Harry

pocketmech
29/11/2008, 20:43
Vet met molybdeen, geen grafiet. Molybdeen heeft een betere grenssmering (vangt klappen en schokken beter op. Ik heb net een tube van Kroon Oil gekocht voor 6 en een halve euro. Smeren ze ook op de schotels van vrachtwagens (waar de oplegger op rust). Da's de theorie, nu de praktijk: 1 homokineet gewisseld op achteras, prima. Homokineet numer twee liep halverwege vast op de spiebanen :cry: Een paar viendelijke klopjes met de bankhamer brachten 'm tot 95%........ :cry: Inderdaad da's te weinig, want de borgring gaat er niet op :evil: en uiteraard wil die d'r ook niet meer af... :shock: Ik ga d'r een nachtje over slapen :( Heb m'n vet voorlopig nog niet nodig.... :? )

Fantaman
29/11/2008, 22:45
dat vet doe ik altijd in de homo persen todat er weer uit komen en dan erop schijven nog een beetje in de hoes en hoppa :P
meestal kwestie van veertje indrukken en met een tikie zit ie op z'n plek maar dat kan blijkbaar ook anders verlopen :|

Eric F
03/12/2008, 21:02
Inderdaad, molybdeen vet is het beste, ik heb altijd een kilo op de plank, lagers, kineten, alles wat wrijft en rolt krijgt bij mij een lik, en wees wijs als je toch vet gaat kopen neem een pot kopervet mee, heb je over een paar jaar echt weer lol van als de rotzooi weer eens uitelkaar moet.

Groet.
Eric

ppassie
09/04/2009, 12:54
ik moet waarschijnlijk mijn homokineet wat bijsmeren. Maakt bonkend geluid.

Maar nu krijg ik de schroeven moelijk los (met normale inbussleutels). :oops:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

SD-40 wilde niet zo helpen.

ShroudedVeil
09/04/2009, 12:58
gebruik een vw 8 sleuteltje :)

kan je zo bestellen bij de autozaak zoals brezan :)

harry
11/04/2009, 08:46
ik moet waarschijnlijk mijn homokineet wat bijsmeren. Maakt bonkend geluid.

Maar nu krijg ik de schroeven moelijk los (met normale inbussleutels). :oops:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

SD-40 wilde niet zo helpen.

Hiervoor is een speciale fijntandtork sleutel nodig om dit los te krijgen, is heel wat anders als een inbus. :grin: