PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzine leiding lek :(



Meneer aard
09/11/2007, 13:15
Vanochtend kloterij met de auto gehad..3 cylinders lopen nadat ik haar paar meter had verplaatst.

TOen zag ik een lekkage bij de fuel filter leiding..Iemand een idee met welk type slang ik deze kan vervangen?

http://community.924forum.nl/images/imported/2007/11/2.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2007/11/3.jpg

Meneer aard
09/11/2007, 15:55
probleem opgelost :-D Via 924board.org een oplossing gevonden om gewone normale benzine leiding te nemen (60 druk barst en 15 bar werkdruk) + 2 slangklemmen..En het geheel lekt niet meer.

Kan ik weer met een gerust hart mijn weekend in :P aangezien ik de auto weer maandag nodig heb.

Tom
10/11/2007, 14:53
Dat was ook mijn oplossing geweest, maar met vier slangklemmen... better safe than sorry.

Meneer aard
10/11/2007, 16:27
Jah, mjah je hebt zo weinig "vlees" om ze aan vast te maken maar je hebt een goed punt Tom, misschien dat ik het voor morgen ook doe (moet 100 km rijden :P ). Vandaag totaal 120 km gemaakt en hield het netjes.

Lijkt ook beter te starten + rijden.

Ropor
11/11/2007, 19:30
Je hebt het over 4 slangklemmen, bedoel je dat je er 2 naast elkaar zou plaatsen aan beide uiteinden? Of snap ik dat verkeerd?

Tom
11/11/2007, 19:42
Dat bedoel ik, ja... er staat iets van 3 bar op, niet voor niets dat er in hogedruk-brandstofleidingen eigenlijk nooit slangklemmen maar altijd krimpverbindingen worden gebruikt. Dit is dus een (prima) tijdelijke oplossing, maar -in de motorruimte des te meer- geen permanente.

Meneer aard
11/11/2007, 21:13
Vandaag 200 km gereden, geen enkel probleem..Nu wel weer een ander probleem..Denk dat mijn uitlaat een tik heeft gehad met het schudden van het blok zit ergens in een van de 2 voorste pijpjes een scheurtje (of hopelijk is het de pakking) want hij maakte nogal een kabaal toen ik het gas los liet voor een stoplicht :P

Dacht neej niet weer op 3 poten..Maar was gewoon voldoende power en enkel leuke ploffen in de uitlaat.

Tom
12/11/2007, 10:55
Zo klonk het bij mij ook... en toen was ik mijn halve uitlaat kwijt. :roll:

Ropor
12/11/2007, 15:37
Dit is dus een (prima) tijdelijke oplossing, maar -in de motorruimte des te meer- geen permanente.

Bedankt voor de uitleg! (Want eerlijk gezegd vind ik 4 slangeklemmen een beetje een aparte oplossing. Let wel, mijn mening)

Tom
12/11/2007, 18:08
Da's alleen maar extra veiligheid.

Meneer aard
12/11/2007, 18:27
Zo klonk het bij mij ook... en toen was ik mijn halve uitlaat kwijt. :roll:

Dat heb ik gelukkig nog niet :P Anders maakt ie nog een stuk harder geluid :+ Wel eens gehad dat tijdens het rijden de stalen pakking ring tussen het stuk van het uitlaat spruitstuk naar de 1e demper los kwam te zitten :D

Mjah kijken of ik die kan lassen van het weekend anders kijken voor een nieuwe of een andere? iemand een idee of ze nog nieuw worden gemaakt?

Tom
12/11/2007, 20:50
Zal vast nog wel leverbaar zijn, er staat ook nog een deel van een uitlaat op speurders (weet alleen even niet welk deel).

Ik vrees dat mijn keuze een beetje duur voor je zal zijn, mooi systeem van EPS...

Meneer aard
14/11/2007, 15:58
EPS doe ik niet aan, kan namelijk zelf aan RVS komen wat met de laser gesneden is :P

Maar vandaag net uit mijn werk snel gekeken waar het geluid precies vandaan kwam. Is dus geen rot stukje maar de pakking (die al redelijk gaar was) is lek, je ziet ook de roet sporen zitten. Vandaag maar ff gebeld naar de lokale auto toko, 5 euro ex btw voor zon stalen pakking :D gelijk maar de 2 rubbers besteld voor onder de auto. Ideaal.

Zaterdag = knutsel dag.

Tom
14/11/2007, 17:48
Hehe, soms gaat er ook eens iets stuk wat niet de wereld kost om te vervangen, of waar de halve auto voor uitelkaar moet.

Goed geregeld!

q01z
14/11/2007, 17:49
beetje geluk moet je hebben he :D