PDA

Bekijk Volledige Versie : ff voorstellen



Fantaman
06/10/2008, 22:07
Hallo allemaal,

Ik ben Tycho woon in Nieuwegein en vanaf jongs af an al auto gek.
Het is ook niet zo raar dat ik werk bij een auto garage, ja monteur.
Wordt Noverber 21, heb nu bijna een jaar me rijbewijs B.
Op het moment werk ik bij Stekelenburg, en ga s'avonds naar school.

Nou is het tijd voor een auto, ik heb al heel wat uurtjes gestoken om te orienteren op verschillende auto's, de 944 viel daar ook onder. Nou had ik laatst een auto gekocht een mooie Charade G100 type met een mooi schijf- kanteldakraam. Ik blij alleen 2 homokineten vervangen en rijden (voor mij een koud kunstje), er kwam ook nog een gebroken veer en een lekkende uitlaat aan het licht maar dat was voor de apk makelijk op te lossen geen probleem. Er ontstond wel een probleem met het op naam zetten, sindsdien is hij in beslag genomen door de politie. Even voor de duidelijkheid het heeft niks met mij te maken maar met diegene die hier voor in reden, dus totdat het onderzoek is afgerond geen auto :evil: . Ondertussen kriebelt het hele Porsche gedoe nog steeds..
Na een weekend nagedacht te hebben en naar andere auto te hebben geken en overwogen, kwam ik tot de conclusie;
Ik lijk wel gek, een 300ZX is gewoon veels te duur, maar een Porsche 924 binnen hand bereik, okeej moet me budget iets vergroten maar dan hebben we wel een eche Porsche :D en daar loop ik dus wel warm voor, dan fiets ik wel nog ff door de regen mits me band heel blijft nu al voor de 2e keer lek :S

Dus met andere woorden, zolang ik me Charade niet terug heb, ga ik op zoek naar een fatsoenlijke 924.
ja het liefst een mooie 924s met spoiler en targa dak, maar ben allang blij met een fatsoenlijke Porsche.
Qwa werk maakt het nit heel veel uit, me auto is toch ook een hobby, maar me zakken zijn niet erg diep, dus kosten moet wel beperkt blijven ;) Het blijft toch een soort droom om in z'n Porsche te rijden, heb hier al een leuk club gevonden, ja ik zie het helemaal zitten :grin:
Mocht het zo zijn dat ik over zoveel tijd me charade terug krijg moet deze droom nog even wachten, maar daar kan ik mee leven..

Dus wat word het een Charade of een 924 :mrgreen:
Ik hoop eigenlijk de Porsche :P

EDIT: Foto van mijn 924 toegevoegd, aka mijn eerste ECHTE auto :D

ShroudedVeil
06/10/2008, 23:32
Welcome!

Ik heb zelf ook eerst de zelfde auto geh93ad als jou! de charade g100 uit 92

maar die heb ik vorge week maandag verkocht :)

suc6 met zoeken!

Als je een oldtimer hebt kan je best met 2 auto''s rijden opzich :)

de charade kost tog niks in verzekering en wegebelasting (vond k zelf)

Tom
07/10/2008, 09:28
Welkom, je kunt mijn 924 elke werkdag in Nieuwegein zien rijden...

Fantaman
07/10/2008, 18:33
volgensmij spotte ik hem net nog, vlak voordat ik naar huis ging werd er een afgezet :P
eigenlijk geloof ik niet in toeval maar is dat niet toevallig want volgens mij kwam hij z'n charade ophalen :P
echt waar ik had het er net over komt er een langs rijden 8)

2 auto's wordt mij wat te duur hoor, meschien als ik strax wat meer inkomen heb maar eerst moet ik eens kijken hoe ik in sneek ga komen, daar staat er nu een te koop voor 1000 ziet er best goed uit op de foto maar ik weet ook wat een poetsbeurt kan doen :grin:

ShroudedVeil
07/10/2008, 18:37
volgensmij spotte ik hem net nog, vlak voordat ik naar huis ging werd er een afgezet :P
eigenlijk geloof ik niet in toeval maar is dat niet toevallig want volgens mij kwam hij z'n charade ophalen :P
echt waar ik had het er net over komt er een langs rijden 8)

2 auto's wordt mij wat te duur hoor, meschien als ik strax wat meer inkomen heb maar eerst moet ik eens kijken hoe ik in sneek ga komen, daar staat er nu een te koop voor 1000 ziet er best goed uit op de foto maar ik weet ook wat een poetsbeurt kan doen :grin:


Heb je toevallig een site waar die opstaat ?

Ow toevallig deze http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1 (http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.com/search%3Fq%3Dporsche+924+sneek%26rls%3Dcom.microsoft%3A*%3AIE-SearchBox%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26sourceid%3Die7%26rlz%3D1I7SUNA&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/porsche/195680150-porsche-924-2-0-coupe-zeer-netjes-klaar-gemaakt-rijdt-super.html%3Fxref%3D1)" target="_blank

Tom
07/10/2008, 18:49
volgensmij spotte ik hem net nog, vlak voordat ik naar huis ging werd er een afgezet :P
eigenlijk geloof ik niet in toeval maar is dat niet toevallig want volgens mij kwam hij z'n charade ophalen :P
echt waar ik had het er net over komt er een langs rijden 8)
Klopt, mijn collega had zijn Charade naar de dealer gebracht en moest 'm weer ophalen.

Die in Sneek staat al heeeeeel lang te koop. Bij 'heel netjes klaargemaakt' gaan al mijn haren overeind staan, die geverfde strepen vind ik ook heel fout. Ziet er uit als een low budget opknapbeurt voor een sloper, of in ieder geval een auto die bijzonder veel werk nodig heeft.
Vergelijk ook de foto van de motorruimte maar eens met andere foto's op dit forum, de hele kabelboom lijkt zelfgetimmerd met gebruik van allesbehalve autokabel. Deze zou ik rustig overslaan.

Even iets doorsparen en een auto als deze (http://link.marktplaats.nl/189333091) kopen.

Bcreative
07/10/2008, 19:41
Hé Tycho,
Welkom hier. Leuk, weer iemand die een 924 zoekt. Ben hier zelf ook ooit al zoekend terecht gekomen. En rijd inmiddels met veel plezier in een rode targa rond. Ik zou zeggen lees rustig de diverse topics, tips, opmerkingen, etc. op dit forum door. Ook door vragen te stellen leer je veel over deze auto. Wij allemaal trouwens! :grin: Veel plezier en succes bij het vinden van een goede auto en wij volgen je zoektocht hier met belangstelling!

Fantaman
07/10/2008, 20:23
Klopt, mijn collega had zijn Charade naar de dealer gebracht en moest 'm weer ophalen.
zie je wel, als je het over de duivel heb :lol:
weet je ook gelijk waar ik werk :shock:



Die in Sneek staat al heeeeeel lang te koop. Bij 'heel netjes klaargemaakt' gaan al mijn haren overeind staan, die geverfde strepen vind ik ook heel fout. Ziet er uit als een low budget opknapbeurt voor een sloper, of in ieder geval een auto die bijzonder veel werk nodig heeft.
Vergelijk ook de foto van de motorruimte maar eens met andere foto's op dit forum, de hele kabelboom lijkt zelfgetimmerd met gebruik van allesbehalve autokabel. Deze zou ik rustig overslaan.

Even iets doorsparen en een auto als deze (http://link.marktplaats.nl/189333091) kopen.
als ik die draadboom bekijk ziet het eruit alsof de buiten kaber eraf is, viel al op al die draden :P
ben al heel wat uurtjes aan het lezen op dit forum ;)
toen ik erachter kwam dat de bak achterin lag was ik helemaal verkocht, ben er ook achter gekomen dat net min of meer audi onderdelen zijn :grin:

over dat sparen, ja er staat wel het een en ander op me rekening maar heb geen flauw idee wat er af gaat en er dus overblijft vor een auto, jaja dat moet ik nog uitzoeken. zou ook het liefst eentje van het forum kopen, zag wel wat staan voor 2500 maar of ik dat geld heb betwijfel ik nog. maar das wel het mooist 1 van een club lid overnemen :D (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=10&t=637
maar die rooie van het linkie lijkt mij ookwel wat, inderdaad beter als die wit/zwart :mrgreen:

LWB
07/10/2008, 22:33
:-D welkom hier,succes met de zoektocht!

Ik-rij-belastingvrij
07/10/2008, 22:56
Welkom :D
Veel plezier op het forum en succes met je zoektocht :wink:

q01z
12/10/2008, 10:55
succes met de zoektocht! :D

2 auto's moet best kunnen, mits je een belastingvrije 2liter koopt.. ook wel zo handig want ondanks dat ze best betrouwbaar zijn, zijn ze wel oud, dus wellus stuk ;)

als je niet al te duur wil rijden, koop dan geen S, die zijn namelijk wel duur.. wel zuiniger met brandstof.. maar een distributieriem van 800,- materiaal (incluus waterpomp) en een koppeling van +-1250,- is zo vervelend in vergelijking met het 'standaardspul' van de 2liter :) die fout heb ik ook beetje gemaakt :D (alhoewel ik toen geld zat had toen ik m kocht, nu met een eigen huisje is dat wel anders :?)

kijk rustig rond, je hebt geen haast... die rooie hier op het forum zou ik zeker ff gaan kijken! volgens mij is die echt heel erg netjes en die prijs is eigenlijk absurd laag voor de auto (ivm imigratie)

bij een 924 gaat het niet helemaal op, maar meestal is goedkoop-duurkoop!

Fantaman
12/10/2008, 17:38
ik zeg het je heb van het weekend gekeken naar die witte met targa dak en spoiler, staat er super netjes bij met een par details aan werk 8)
dus heb hem maar gelijk gekocht :D zaterdag ga ik hem ophalen, moet deze week wel de verzekering regelen :lol:

zal wel een draadje openen wat er allemaal mee gebeurt, we beginnen met een paar kleine dingetjes, zoals smeren van een par onderdelen :P

Tom
12/10/2008, 17:59
Gefeliciteerd! Welke witte?

Fantaman
12/10/2008, 18:04
van onze emigrerende familie
deze witte (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=10&t=637)

Tom
12/10/2008, 18:07
Ah, die! Lijkt me een nette auto.

Misschien zie ik 'm binnenkort in Nieuwegein rijden...

ShroudedVeil
12/10/2008, 18:08
gefeliciteerd:)!

Allebij trouwends ;)

vind het trouwends ook een mooie auto! :)

en niet alleen omdat ie wit is

Fantaman
12/10/2008, 18:21
als je me ooit tegen komt, ikhe jou tot nu toe alleen bij me werk zien keren 2x
wij parkeren ook niet voor de deur maar het is wel de bedoeling dat ie daar regelmatig komt als ik niet op de fiets ben :grin:

Bcreative
12/10/2008, 18:24
Gefeliciteerd Tycho! Zijn er al foto's van je nieuwe aanwinst?

Fantaman
12/10/2008, 18:27
die komen volgende weekend, dan ga ik gelijk begnnen met een paar kleinigheden. moet alleen en foto toestel hebben, de mijne is op mysteruise wijzen verdwenen :wink:

Tom
12/10/2008, 18:54
Ik werk vlakbij CityPlaza, om precies te zijn bij de verkeerslichten voor CityPlaza als je vanaf jouw werk komt. Ik hoop voor mijn collega dat je me niet teveel meer bij je werk ziet.

Fantaman
12/10/2008, 21:47
na wat er allemaal is gebeurt aan die auto, heeft ie volgendjaar allen olie + filter en de apk met eventuele bijkomstig heden.
Trouwens heb hem 2x afgezet daaro, dus weet het wel waar het ongeveer zit :P
En met de auto rij ik over dat krijs punt, met de fiets vlak ervoor langs het water, dus rij wel elkedag dicht langs de buurt :lol:

Tom
12/10/2008, 22:05
Dat mag ook wel, volgens mij kostten die werkzaamheden iets van drie keer zoveel als de auto zelf. :)

Fantaman
12/10/2008, 22:08
er bestaat zoiets als uurloon, tijd is geld en alle stroom endergelijke die we gebruiken ook :(
daarom doe ik alles liever zelf, alleen onderdelen en rustig op je gemakkie sleutelen :mrgreen:

Tom
13/10/2008, 11:16
Precies... Maar goed, hij kan/wil niet sleutelen, dus dan wordt het dokken.