PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | luchtmassameter



jimfrey944
06/04/2011, 21:08
ik ben voor een vriend bezig met een probleem aan zijn 924
hij rijd op gas en heeft een backfire gehad
nu was het alu plaatje van de luchtmassa meter totaal verbogen
ik heb er een ander in gezet en mooi in het midden afgesteld
maar hij blijft niet stationair lopen
nu valt mij op dat het plaatje bij hem veel dieper licht als bij die van mij of die van de slopers die ik heb liggen
is dit het resultaat van de brutekracht van de backfire
of kan hij zo afgesteld wezen
heeft dit ook nog invloed op het lopen van de motor?
je kan het namelijk wel veranderen met dat klemmetje er onder

hij zou daarna natuurlijk wel opnieuw afgesteld moeten worden

wie weet dit in de Haynes zie ik wel een plaatje staan waar ze met een voellermaatje bezig zijn
maar kan niet vinden hoe het pressies zit

-Bassie-
06/04/2011, 21:31
hmm heb ik niet direct een antwoord op.

alleen weet ik wel dat je voor k-jetronics een speciale plaat kan kopen met iets van rubber er om heen dat bij een backfire de kjet niet gesloopt word.

loopt die ook op gas niet meer?

Pas
06/04/2011, 22:52
Je zal 'm opnieuw moeten afstellen, zowel benzine als lpg. Heb dat ook bij backfires gehad.

Zeg tegen hem nooit meer teveel gas te geven bij starten op lpg. Als hij niet aanslaat op lpg, contact uit, direct aan en zonder gas geven of slechts een heel klein beetje opnieuw starten.

jimfrey944
07/04/2011, 05:00
Op gas loopt hij priema

Pas
07/04/2011, 07:15
Op gas lijkt hij eerder prima te lopen dan met benzine. Als je de tip niet wil opvolgen, be my guest.
Als je straks aan de afstelling gaat draaien voor benzine zal deze voor lpg ook beinvloed worden.

-Bassie-
07/04/2011, 08:35
Als je alleen aan de lichter er gaat klooien maakt het niet uit pas ;)
Maar het besten kan je ze gewoon beide goed laten afstellen.
En zo'n andere plaat kopen voor je luchtweger.

Frenske
07/04/2011, 08:50
Jim, Pas heeft gelijk, je moet alles opnieuw afstellen. Zoals bekend in de 924 gevoelig voor de afstelling van de inspuiting.
De door jou aangehaalde afstelling met de voelermaat is om de schijf te centreren zodat die niet kan klemmen en een, zij het zeer kleine, hoeveelheid lucht langs laat zonder dat de schijf omhooggaat. Ook dien je de arm te controleren, zou de eerste niet zijn die verbuigt door backfire.
Zal vanavond de link plaatsen van een LPG-boer waar je speciale stuwschijven kunt bestellen.

jimfrey944
07/04/2011, 09:39
Ik heb nergens gezegd dat ik hem niet af wil stellen (zelfs dat hij opnieuw afgesteld moet worden)!!!!!
Eerst moet hij op benzine weer starten en blijven lopen dan komt het gas weer aan de beurt
Mijn vraag was of het weeg plaatje een bepaalde diepte afstelling heeft omdat hij lager licht dan alle anderen voorbeelden die ik heb ongeveer 0.5 onder het breedste stuk misschien dat idd het armpje krom is
En een antie backfire klep lijkt mij idd geen overbodige luxe
Heb ik zelf in mijn jag ook

Frenske
07/04/2011, 09:47
tjonge jonge, wat een kort lontje! .......:tongue:

jimfrey944
07/04/2011, 10:33
Als het negatief of raar overkomt is dat niet de bedoeling ik zeg altijd alles met een :-)