PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | garagekrik



Duncan
07/04/2011, 17:47
Ik ben me aan het orienteren op een garagekrik. Maar als je de auto aan de voorzijde wilt optillen onder de forward crossmember, moet je wel een hele lange (als in de lengte waarover de krik zijn minimale hoogte heeft) en lage krik hebben of niet? Zit de onderspoiler/front valance niet gigantisch in de weg? Wat moet de minimale lengte en maximale hoogte zijn?

Groeten,
Duncan

harry
07/04/2011, 18:08
Ik heb me voor 2 maanden ook nog een nieuwe aangeschaft. Ik heb met namen gekeken naar veiligheid, en betrouwbaar.
Heb de krik bij brezan gekocht, met ook veilige assteunen.
Ik dacht dat de krik ongeveer 100 euries was

Duncan
07/04/2011, 18:11
Dank je wel voor je reactie.
Is dit een standaard hoogte krik en kun je met deze krik onder de crossmember komen?

harry
07/04/2011, 18:23
Ja je kunt overal met de krik onderkomen.

Kijk maar eens op deze site, dat is mijn krik.

http://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Garagekrik.htm

Duncan
07/04/2011, 18:25
Dat is heel mooi!
Ik vond de andere 'extra lage krik' wel weer erg kostbaar.
Ik zou inschatten dat die onderspoiler lager was, maar kennelijk lijkt dat maar zo.

Han
20/05/2011, 19:28
Ik wil graag mijn 924S op assteunen plaatsen om de hulpkoppelingscylinder te bereiken. Kan iemand aangeven waar je de krik plaatst? :confused:Het liefst krik ik de auto met beide voor- of achterwielen tegelijk op om er vervolgens op een goede lokatie as-steunen onder te plaatsen. Gisteren even aan het puzzelen geweest en er niet helemaal uit gekomen. Uit voorgaande mailwisseling begrijp ik dat de forward crossmember geschikt is. Is dat de dwarsverbinding achter het carter? Mogen er assteunen geplaatst worden onder de in lengterichting lopende "chassis" balken of moeten die ronde "doppen" gebruikt worden?

Is er een mogelijkheid om de achterwielen in 1 keer in de licht te krijgen? Onder de bak lijkt mij niet verstandig. Hoor graag iets van iemand.

Groeten,
Han.

Duncan
20/05/2011, 21:13
http://924.org/techsection/technical.htm

en klik op 'jacking' in linker menu

Han
20/05/2011, 23:06
Bedankt voor de link. Erg helder .............. dit moet goedkomen zo!!!

Groet,
Han.

jimfrey944
21/05/2011, 09:26
onder de achter bak van het reservewiel is idd zeker niet geschikt
heb ik eens met een sloper gedaan maar dan blijft er echt niets van over

Frenske
21/05/2011, 09:52
die oplossing onder de bak vindt ik ook niet zo charmant. Die hangt immers in rubbers die je zo omgekeerd belast, waar die dan ook niet voor gemaakt zijn .... beter een beetje verder naar voren en de buis waarin de torsiestaven zitten nemen ......

Fantaman
21/05/2011, 21:54
het omgekeerd belasten van de ruber valt reuze mee, wat je denk je dat er gebeurt als je koppel de bak in laat gaan. voor elke reactie is een tegenreactie met de zelfde kracht. dus op moment dat je gas geeft zal de bak willen verdraaien, 1 kant omhoog tegen de suto en de anderekant omlaag.

zelf zet ik de krig altijd achter op de achteras net achter de dorpel, dit lijkt mij ook de beste plek voor assteunen (linker + rechterkant van de achteras)
voor pak ik altijd op het krik punt, zolang deze niet doorgerot is.

ArvidW
21/05/2011, 22:21
Uhmm Fantaman, wij hebben geen open cardan, wij hebben een cardan die omsloten is door een torsietube die dus de reactiekrachten opneemt.

Onze carroserie neemt deze torsiekrachten niet op.

-Bassie-
21/05/2011, 23:58
maaruh waarom beweegt je motorblok dan zo in je motor rubbers?

dan beweegt je bak ook automatisch toch.

Jayke
22/05/2011, 00:19
maaruh waarom beweegt je motorblok dan zo in je motor rubbers?

dan beweegt je bak ook automatisch toch.
Tenzij je bak strak vast zit en de torsietube flext... :P Zou het idee achter een torsietube wel een beetje weg zijn alleen :P

ArvidW
22/05/2011, 08:40
maaruh waarom beweegt je motorblok dan zo in je motor rubbers?

dan beweegt je bak ook automatisch toch.

Massatraagheid van alle roterende delen. Als je ontkoppelt gas staat te geven schud het blok best heen en weer. Je bak beweegt dan inderdaad ook, ik vermoed dat de krachten zijn toch wat lager dan wanneer er 150Nm op een open cardan uitgeoefend wordt.

Frenske
22/05/2011, 08:54
die krachten zijn toch anders dan wanneer je ca 500 kg optilt aan die rubbers. De bak wordt omhoog gedrukt, de transaxle gaat mee en het motorblok zie je dan ook bewegen.
Niet doen dus, ik krik op het punt waar de achteras vast zit aan de koets. Van nature wordt daar het gewicht al gedragen....

Han
22/05/2011, 21:55
Is de buis waar de torsiestaven in zitten bij een 924S sterk genoeg? Ik ben nog niet helemaal thuis in de techniek van een 924 maar is die niet van lichtmetaal gemaakt?

@Jimfrey944 > met 'bak' bedoelde ik de versnellingsbak en zeker niet de bak waar het reservewiel in onder gebracht is. Bedankt voor het meedenken.

Achter de dorpel ziet er idd erg stevig uit .........mooie locatie voor assteunen........... maar in een kleine garage is het toch handig om de voor- achterkant in een keer op te krikken en krikken achter de dorpel betekent dat maar een achterwiel de lucht in gaat. Dan toch maar midden onder de buis van de torsiestaven? Zijn er nog meer mensen die daar goede/minder goede ervaringen mee hebben. Wijsheid zit immers in vele raadgevers:smile:.

jimfrey944
23/05/2011, 19:49
Ik gebruik bijna altijd de torsiebehuizing voor krikken en Stempelen daar krijg je met een hamer nog geen deuk in !!!!