PDA

Bekijk Volledige Versie : versnellingsbakdop



ShroudedVeil
12/10/2008, 18:29
Mijn versnellingsbak dop om hem bij te vullen is lurp en gaat er niet meer uit!?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

harry
12/10/2008, 18:38
Ja bekend, daar heb ik pas geleden nog een stukje over geschreven, onder aandrijflijn, en dan wisselbakolie.

Mvg

Harry

ShroudedVeil
12/10/2008, 18:40
dankjewel even kijken dan :)

harry
12/10/2008, 18:47
De nieuwe pluggen heb ik bij de kwikfit opgehaald, het zijn nu nieuwe vulpluggen met aan de buiten zijde een grote vierkante kop, kun je lekker een grote baco opzetten, krijg ook nog na 10 jaar weer los.

Mvg

Harry

ShroudedVeil
12/10/2008, 18:49
dankjewel

ik ga het proberen via het achteruitrijsschakelaargat.

Sjaak
14/10/2008, 00:12
Heb/had het zelfde probleem.. Toevallig afgelopen weekend naar gekeken..

De vorige eigenaar heeft de vul/niveau plug naar de k geholpen. Die ging er dus helaas niet meer uit.. (had al een nieuwe gekocht).
Ik heb het als volgt opgelost, in de vulplug een gaatje geboord (5mm) draad van 6 ingetapt..
toen kon ik checken hoeveel er op zat en bijvullen.
Daarna boutje van 6 erin en voila.

ShroudedVeil
14/10/2008, 00:19
owyeah ook goed idee!

misschien verstandiger dan via de acheruitstand

omdat het dan gewoon opgelost is!

Thnx

stom dat ik der zelf niet opgekomen ben!

Meneer aard
14/10/2008, 16:24
Heb/had het zelfde probleem.. Toevallig afgelopen weekend naar gekeken..

De vorige eigenaar heeft de vul/niveau plug naar de k geholpen. Die ging er dus helaas niet meer uit.. (had al een nieuwe gekocht).
Ik heb het als volgt opgelost, in de vulplug een gaatje geboord (5mm) draad van 6 ingetapt..
toen kon ik checken hoeveel er op zat en bijvullen.
Daarna boutje van 6 erin en voila.

Je kunt evt er iets oplassen..zodat je deze nog kunt demonteren. Als nood bijvullen via de achteruitrijsensor is ook een optie (of zoals jij gedaan heb prima (alleen kans dat er wat metaalvijzel in het systeem komt). Altijd voordat je de vloeistof gaat aftappen (ofwel verversen) eerst het BIJVUL/Inspectie plug demonteren.

Bij problemen met bijvullen kun je evt een tuinslang of wat dan ook fabriceren waardoor je de flacon verder omhoog kunt houden (gaat veel gemakkelijker) evt. ook voorwarmen in een lauw water.

ShroudedVeil
14/10/2008, 17:58
Heb/had het zelfde probleem.. Toevallig afgelopen weekend naar gekeken..

De vorige eigenaar heeft de vul/niveau plug naar de k geholpen. Die ging er dus helaas niet meer uit.. (had al een nieuwe gekocht).
Ik heb het als volgt opgelost, in de vulplug een gaatje geboord (5mm) draad van 6 ingetapt..
toen kon ik checken hoeveel er op zat en bijvullen.
Daarna boutje van 6 erin en voila.

Je kunt evt er iets oplassen..zodat je deze nog kunt demonteren. Als nood bijvullen via de achteruitrijsensor is ook een optie (of zoals jij gedaan heb prima (alleen kans dat er wat metaalvijzel in het systeem komt). Altijd voordat je de vloeistof gaat aftappen (ofwel verversen) eerst het BIJVUL/Inspectie plug demonteren.

Bij problemen met bijvullen kun je evt een tuinslang of wat dan ook fabriceren waardoor je de flacon verder omhoog kunt houden (gaat veel gemakkelijker) evt. ook voorwarmen in een lauw water.


thnx maar ik laat het doen , ik laat het doen via de acheruitrijsensor , en dan laat ik ook gelijk me moterkapsleuting monteren :)

Tom
14/10/2008, 20:00
Via de achteruitrijschakelaar? :shock:











:mrgreen:

harry
15/10/2008, 12:06
Die pluggen moeten er uit, geen lapmiddeltjes.

Zoals ik al beschreef: je legt een passende moer in de vulplug, of anders sla je de moer in de aftap/vulplug,
vervolgens warm stoken, goede griptang over het uiteinde van de plug, en zeker weten dat hij los gaat.
(ALS HET KAN EVEN OP DE BRUG)

Nieuwe pluggen er in, en je hebt het toch weer strak voor mekaar.

Succes

Harry

Sjaak
15/10/2008, 21:32
Is ook de beste manier... had ook mijn voorkeur.

Probleem was dat de vorige eigenaar de plug dusdanig vernield had dat dit helaas niet meer mogelijk was. En ik wilde niet nog meer vernielen..

ShroudedVeil
16/10/2008, 01:25
Dat is bij mij ook, maar aangezien hij tog nooit meer gaat rijden waarschijnlijk hoeft het al niet meer :(