PDA

Bekijk Volledige Versie : help!!! slimme monteur aanwezig???



tyler durden
12/10/2008, 19:34
mensen... ik heb een 924 uit '76....standaard geleverd met een 4 bak.... iemand heefd er bij de mijne een 5 speed LSD bak onder gezet....dat opzich leuk...maar hoe krijg ik dat ding er weer onderweg om bij mn koppeling te komen? ... de 5 bak is langer ...:S mn bandenbak zit in de weg. weet iemand hoe ik dat er onderweg krijg zonder deuken in mn bandenbak te rammen????


thnx!

M.B.H.
13/10/2008, 15:41
mensen... ik heb een 924 uit '76....standaard geleverd met een 4 bak.... iemand heefd er bij de mijne een 5 speed LSD bak onder gezet....dat opzich leuk...maar hoe krijg ik dat ding er weer onderweg om bij mn koppeling te komen? ... de 5 bak is langer ...:S mn bandenbak zit in de weg. weet iemand hoe ik dat er onderweg krijg zonder deuken in mn bandenbak te rammen????


thnx!

Achteras laten zakken M.

tyler durden
13/10/2008, 17:27
ga ik proberen ...thnx!!

captainfrasca
13/10/2008, 19:32
Hey, we wonen in dezelfde stad ziet ik!! Maar goed we gaan off-topic :wink:

Meneer aard
14/10/2008, 19:26
[quote="tyler durden":e1wdvs4z]mensen... ik heb een 924 uit '76....standaard geleverd met een 4 bak.... iemand heefd er bij de mijne een 5 speed LSD bak onder gezet....dat opzich leuk...maar hoe krijg ik dat ding er weer onderweg om bij mn koppeling te komen? ... de 5 bak is langer ...:S mn bandenbak zit in de weg. weet iemand hoe ik dat er onderweg krijg zonder deuken in mn bandenbak te rammen????


thnx!

Achteras laten zakken M.[/quote:e1wdvs4z]

Hoeft niet:)

Ik heb mijn 5 bak kunnen verwijderen zonder achteras te laten zakken. Gewoon eerst bij je versnellingspook die stang los maken + naar voren halen. Op de bak aandrijfassen/schakelstang los nemen. Dan een kar of iets dergelijks (of een krik). Ik had toen een kar gepakt + auto op de brug. Op de kar een oude band. Toen het gewicht eraf gehaald + de 2 bouten los genomen. Daarna rustig de brug omhoog doen + rustig aan de bak iets naar achteren trekken, zo valt ie er zo onder uit.

M.B.H.
15/10/2008, 00:06
[quote="M.B.H.":2as8xyeu][quote="tyler durden":2as8xyeu]mensen... ik heb een 924 uit '76....standaard geleverd met een 4 bak.... iemand heefd er bij de mijne een 5 speed LSD bak onder gezet....dat opzich leuk...maar hoe krijg ik dat ding er weer onderweg om bij mn koppeling te komen? ... de 5 bak is langer ...:S mn bandenbak zit in de weg. weet iemand hoe ik dat er onderweg krijg zonder deuken in mn bandenbak te rammen????


thnx!

Achteras laten zakken M.[/quote:2as8xyeu]

Hoeft niet:)

Ik heb mijn 5 bak kunnen verwijderen zonder achteras te laten zakken. Gewoon eerst bij je versnellingspook die stang los maken + naar voren halen. Op de bak aandrijfassen/schakelstang los nemen. Dan een kar of iets dergelijks (of een krik). Ik had toen een kar gepakt + auto op de brug. Op de kar een oude band. Toen het gewicht eraf gehaald + de 2 bouten los genomen. Daarna rustig de brug omhoog doen + rustig aan de bak iets naar achteren trekken, zo valt ie er zo onder uit.[/quote:2as8xyeu]

kijk dat bedoel ik nou met ons allen weten we meer :roll: :wink: M.

tyler durden
25/10/2008, 19:47
thnx voor alle tips mensen...het is al gelukt... ik heb nu een mooi luikje in mn bandenbak,... dat was het makkelijkste:D....nu kijken of een een koppeling kan vinden onder het buitensporige bedrag van 350 e +.....passen die van een T3 niet ???

hammer_rites
25/10/2008, 22:48
.... iemand heefd er bij de mijne een 5 speed LSD bak onder gezet...
Hoe weet je dat er een LSD in zit?

tyler durden
26/10/2008, 10:45
dat staat erop....(code 5q)

hammer_rites
26/10/2008, 14:39
dat staat erop....(code 5q)
Zeldzaam.

5Q was voor de US overigens, 4Q Europees.

924turbo2
29/10/2008, 08:32
Waar staat dat op de bak, mijn bak hebben ze in de lak gespoten dus dan weet ik waar ik moet krabben :-)

tyler durden
30/10/2008, 19:47
aan de achterkant zitten 2 losneembare delen...het middelste deel....dat van staal is en niet van aluminium...meestal zwart gespoten....daar staat aan de bijrijderskant een code op... check die maar eens
....heb je niet een workshop manual??? dara staat alles in incl plaatjes

924turbo2
05/11/2008, 20:11
inderdaad staat bij mijn andere/nieuwe type bak wel daar het nummer. Echter stat op de 79-er 5 bak geen nummer.

Maargoed ik stap af van een sper bak aangezien ik op meerdere forums lees dat het geen succes is:

"Porsche 924/944 sperren hebben een techniek uit de 80er jaren en de platen zijn bij 99% van de wagens gewoon totaal versleten. Een gebruikte bak met werkende sper vinden is bijna onmogelijk. Revisie van sper kost rond de 1300 euro."