PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | Iets me de aandrijflijn



Rowan
12/04/2011, 16:18
Hee allemaal,

als ik aan het rijden ben en vooral bij 70/80 km per uur maakt de auto een heel erg geluid. Nu denk ik zelf dat dit de lagers zijn, dat ze zijn versleten ofzo, en ik heb ook heel erg gevoel dat de sychronisatieringen ook aan hun einde zijn. als ik de koppeling intrap in de vrij hoor ik niks meer, maar als ik de auto zonder koppeling stationair laat draaien hoor ik datzelfde geluid van achteren weer komen. Nu lijkt het mij dat als de auto in zn vrij staat de aandrijfas toch niet mee kan draaien en er van achteren geen rare geluiden moeten komen? weet iemand misschien waar dit aan ligt? Bedankt! Groeten, Rowan

M.B.H.
12/04/2011, 16:32
De Lagers van de As die van de moter naar de versnellingbak loopt.
of de lagers in de versnellingbak van de primaire as
Als de Bak Neutraal staat draaid deze as met de moter mee.
als je de koppeling ontkoppeld dan staat deze as stil.

LWB
12/04/2011, 17:21
inderdaad,aandrijfas draait namelijk mee ook in de vrij...

jimfrey944
12/04/2011, 18:11
Een 924 kwaaltje heel veel 924's hebben dit
Kunnen ze trouwens ook heel oud mee worden
Dat geluid rond de 70/80 gaat dat weg of word het erger als je stuurt ?
Kunnen wel degelijk wiellagers zijn zeker als je het hoort rond die snelheid

Rowan
15/04/2011, 10:08
Ja dat klopt als je stuurt giert ie alleen maar erger, tot een 100 km per uur. Als je dan op de snelweg 120 rijd hoor je het geluid niet tot nauwlijks. zat zelf te denken aan de drukgroep. Ik ga hem vanavond op de brug zetten en dan eens even kijken wat er mis mee is

jimfrey944
15/04/2011, 12:09
Dat zijn dan zowiezo je wiellagers achter
Dat in je aandrijving zijn lagertjes zo als Martin al zij

---------- Post added at 13:09 ---------- Previous post was at 12:50 ----------

Het lager van de drukgroep hoor je bij koppeling in en als je bijvoorbeeld uit rolt bij een stoplicht

Rowan
23/04/2011, 23:05
bedankt voor de tips! Heb de wiellagers achter inmiddels vervangen. Was best wel een klus, alles zat muur en muurvast. Morgen nog even wat olie in mn diff gooien en dan kan ie er weer tegenaan.