PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | warmte bij warmte



nightshade
12/04/2011, 16:50
Vorig zondag, geweldig weer, stukje toeren door de veluwe. Erg druk dus stapvoets op sommige plekken.... (bejaarden!!!) Dan loopt mijn temeratuur tegen het rode aan. Ik weet dat het een bekend probleempjes is maar dan het volgende.....

Heb gelezen dat speciaal voor race omstandigheden, ook veel warmte, ook wel een radiateur van een porsche 944 type 2 gebruikt wordt, met 2 koelventilatoren.
Weet iemand van welk jaartal en welke slangen wel en niet passen en dus aangepast moeten worden???
Kortom iemand ervaring of ideeen.

ernst1971
12/04/2011, 17:14
is dat metertje nog wel goed?
kan zijn dat hij op het dashboard
misschien meer aangeeft dan het
in werkelijkheid is, toch?
of is dat al gecheckt?

LWB
12/04/2011, 17:20
in de basis is er iets niet 100% dan...slaat je fan wel goed aan?
thermostaat werkt goed?

voor aanpassing kijk effe op http://www.porsche924-944.nl/ onder 924 techniek

-Bassie-
12/04/2011, 18:06
Bij mij loopt die in de file ook altijd op naar het 3e streepje en dan slaat de fan in en loopt die weer netjes terug.

nightshade
12/04/2011, 18:06
allemaal ok fan slaat keurig aan en doet het alleen bij erg warm weer stapvoets. gewoon bij stoplicht enz. niet. mijn vraag is alleen of iemand ervaring heeft met het inbouwen van de radiator en passingen. maar wel erg fijn dat jullie zo medenken

-Bassie-
12/04/2011, 18:10
Maar echt tot het rode of tot het 3e streepje?
Wel genoeg koelvloeistof?
Radiateur kan ook verstopt zitten en daardoor heb je niet genoeg koel capaciteit.

Frenske
12/04/2011, 18:10
is je koelsysteem goed ontlucht? Doordat er lucht in zit kan de circulatie minder zijn....

De koeling is gewoon toereikend bij normaal gebruik, op het circuit kan het te weinig zijn. Spoel je radiator eens door, tegen de stroomrichting in. Kan ook schelen..

M.B.H.
12/04/2011, 19:10
Ja Buurman
je kunt ook gewoon een dubbele Ventilator monteren net zo als bij mijn turbo zit Wim.
Die worden gebruikt als je Airco hebt en ik heb wel een 944 radiator liggen voor mijn race raly projekt dan kun je het zien dus,
4 km van huis is het antwoord te vinden LIVE ..................

LWB
12/04/2011, 19:13
beetje gassen en je bent er eerder dan de koffie klaar is:biggrin:

M.B.H.
12/04/2011, 19:15
beetje gassen en je bent er eerder dan de koffie klaar is:biggrin:

ik ben de kofie al aan het zetten

-Bassie-
12/04/2011, 22:30
dat is zo martin :)

ik neem aan dat ts wel een idee heeft wat die er aan kan gaan doen.

nightshade
13/04/2011, 10:43
oke thanx allemaal, martin zijn koffie ruik ik al als ik me raam open doe. Kom zaterdag morgen wel even langs. heb nog wel veel meer om weer te bespreken.
Wim

Piet
13/04/2011, 11:08
Hallo Wim,
Het koelsysteem is gevuld met long life koelvloeistof welke veilig is voor alle metalen,, rubbers, pakkingen etc.
daarvoor is het hele systeem grondig door gespoeld.
Groetjes,
Piet

joeyw91
14/04/2011, 20:49
Die van mij heeft het zelfde probleem, hij word best warm, hij loopt tot het rode, en dan slaat de fan aan, en dan loopt hij iets terug, maar dat is inderdaad alleen als ik file rij, met warm weer.

Het heeft voor mij niet echt problemen, omdat dat metertje ook niet altijd even nauwkeurig is.

Maar wat ik wel heb als die zo heet is geweest, dat hij dan eerder z'n warme start probleem heeft, gelukkig ligt er dan snelstart achterin.

nightshade
17/04/2011, 11:14
na een ochtendje martin en koffie, alles gecontroleerd. alles is ok. zomerteen dak los en cruisen door giethoorn. we zullen het zien. bedankt voor alle steun

M.B.H.
17/04/2011, 14:49
Graag gedaan en laat hem maar eens Giethoorn zien Wim , of laat giethoorn hem maar zien HaHa

marijn c
26/04/2011, 18:31
Hmmm, mijn 924S loopt ook tot tegen en soms zelfs in het rode. Dan slaat de fan wel aan.
Ik wilde onlangs mijn thermostaat laten vervangen, maar bij de garagist (slang voor de radiator had een gaatje, zo bleek) is het veertje dat die op z'n plaats houdt, afgebroken. Doordat zo'n veertje niet meteen voor handen was, heb ik besloten weer maar een tijdje door te rijden met haperende thermostaat. Wat voor veertje moet ik halen trouwens, en waar?
Maar nu blijkt dat ik de afgelopen 800km of zo toch wel een liter koelwater verloren heb. Aan de uitlaat is hij zuiver en olie en koelvloeistof (met belletjes vóór het bijvullen :S ) zien er proper uit. Spuugt die bij te hoge temperaturen zijn water uit door het toegenomen volume (de dop is net)? Of is er opnieuw sprake van een lek ergens in het circuit - met duidelijke bron van ellende: de haperende thermostaat?

jimfrey944
27/04/2011, 06:13
Ik vermoed dat hij toch lek is
Hij kan lekken bij de kachel dan heb je meestal een vet voor raam of het verdampt dan blijft er een olie achtige laag over op de plaats waar hij verdampt
Je kan ook een lekke kop hebben

Fantaman
27/04/2011, 21:28
langs de dop spuiten samen met hoge druk in het koelsysteem is lekke koppakking.


maandag was een mooie warme dag en ook voor de 924, temperatuur kwam net niet voorbij het 3e streepje. dit was nadat ik van de snelweg af kwam en voor het stoplicht moest wachten, olie temperatuur was 120 (ja max temperatuur). afgelopen 2 jaar zijn; termostaat, thermoswitch en koppakking vervangen. was dus echt wel de moeite waard

marijn c
02/05/2011, 11:41
Ik heb zaterdag nog een ritje gemaakt. Een aantal keer liep de meter tot tegen het rood aan, zonder erg. Maar toen ik thuis kwam en ik de wagen wilde binnenrijden, is in 1 klap een hele hoop water uitgestroomd. En, toen draaide ook plots de radiator :-) . Ik heb 3l koelvloeistof kunnen bijvullen en ben zondag rustig naar de garagist gereden, zonder iets van water te verliezen (over zo'n 15km).
De garagist maakte er weinig van en zei dat de koppakkingen van de 2.5's eerder zullen gaan lekken van ouderdom dan van warm te lopen, en dat het met het vervangen van een darm het weer opgelost zou zijn. Hij ging -uiteraard- ook de thermostaat en thermoswich vervangen. Nog 2 daagjes en hij is terug thuis...