PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte lijsten om ramen en strips op zijkant



Ad
10/11/2007, 10:05
Hoi, wie kan mij meer vertellen over de zwarte raamlijsten van een 924? Ik heb gezien at bij oudere types hier een chrome rand in zit. Bij latere types zijn de raamlijsten zwart. Weet iemand of deze van chrome om te zetten zijn naar zwarte uitvoeringen?

Andere vraag. Sommige types hebben dunne zwarte strips over de zijkant van de auto (2 keer 3 stuks). Bij welke types is dit orrigineel?

captainfrasca
10/11/2007, 13:44
De alu strips kun je zonder enige moeite overzetten.

Ik geloof dat de striping pas vanaf 1979 of 1980 leverbaar was en later ook standaard zo geleverd.

Tom
10/11/2007, 14:51
De alu strips kun je zonder enige moeite overzetten.
Mits je ze er zonder verbuigen af kunt krijgen... Overigens zijn de zwarte sierstrips ook vanaf het begin leverbaar geweest, de chromen strip duidden volgens mij op het 924 lux-model.

De stootstrips op de flanken waren optioneel, voor zover ik heb kunnen achterhalen. Ze werden door de dealers geplakt.

Ad
10/11/2007, 19:01
Dank voor de reacties. Hebben jullie enig idee waar ik de strips voor de zijkant en de zwarte raamlijsten zou kunnen kopen? Waar gaan jullie meestal je onderdelen halen?

Meneer aard
10/11/2007, 20:19
Die strips zijn nieuw ontiegelijk duur wat mijn glasboer wist te vertellen (had geinformeerd naar een nieuwe voorruit)..Kijk even hoe ze bevestigd zitten soms willen ze wel eens met kit aan elkaar geplakt zijn etc.

Tom
11/11/2007, 11:34
Hmmm, ik heb nog nooit een 924 gesloopt maar wel massa's Audi's en VWs uit dezelfde tijd. Doorgaans zijn dergelijke strips geklemd op plastic clips. Die clips zitten met een soort eenwegconstructie op de carrosserie geklemd, als je de sierstrips eraf haalt verbuigen ze vaak.

Dude-lange
24/01/2008, 09:21
Als je nog op zoek bent naar zwarte....ruilen? ik wil dolgraag chrome strips...als je ze niet meer nodig hebt...waar kan ik die strips halen? want ik vind dat de auto een klassiekere look krijgt door die chrome strips.

Groetjes

P.M-en mag ook

jimfrey944
24/01/2008, 19:38
Als je nog op zoek bent naar zwarte....ruilen? ik wil dolgraag chrome strips...als je ze niet meer nodig hebt...waar kan ik die strips halen? want ik vind dat de auto een klassiekere look krijgt door die chrome strips.

Groetjes

P.M-en mag ook


he te laat ik had ze ook wel gewild
chrome strips alle 924 van voor modeljaar 1980 hebben deze van af de fabriek (geen optie)
rubbere strips aan de zijkant ook al bijna van af het begin standaart alleen heel makkelijk te verwijderen
en door de meeste niet echt mooi gevonden

Dude-lange
25/01/2008, 10:51
als iemand weet waa ik derze strips kan kopen... graag :)

vreemd dat de mijne die strips niet heeft (1979)

Tom
25/01/2008, 18:42
Dat wordt zoeken op sloperijen... je komt nog wel eens 924s tegen op de sloop. Ik zal binnenkort weer eens op de sloop in Austerlitz gaan kijken of er nog iets over is van de twee 924s die daar stonden, eeuwen geleden.

jimfrey944
25/01/2008, 19:06
als iemand weet waa ik derze strips kan kopen... graag :)

vreemd dat de mijne die strips niet heeft (1979)

deze vraag had ik al verwacht
jaren van auto's en modeljaren lopen niet gelijk
waarscheinlijk heb je een model jaar 80 (dat is van af augustus
ook weet ik dat in die tijd alles wat makkelijker ging kwa wat er op de auto's zat
alles wat op de plank lag ging er op
of als het er niet meer was ging er gewoon iets anders op productie stopte natuurlijk nooit