PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo, even voorstellen met een vraag



PaulH
19/10/2008, 00:40
Hallo iedereen,

Ik ben Paul, ik woon in het zuiden van het land.
Op dit moment volg ik een rechtenstudie en ik hoop binnenkort mijn rijbewijs te bemachtigen.

Omdat ik langs een drukkere straat woon zag ik ongeveer een 2 jaar geleden een stoet Porsche liefhebbers langs komen
en je raad het al, daar reed ook een 924s tussen, op slag werd ik verliefd op het geluid, de vorm, alles (jullie herkennen waarschijnlijk wel het gevoel als 16-jarige :roll: :mrgreen: ) Maar mijn rijbewijs leek nog zo ver weg.

Na 2 jaar mijn nek te verdraaien omdat er een Porsche langskomt (en het toeval treft dat mijn schoonpa ook een pracht Porsche 944 cab. heeft, die ik toch wel een aantal keer per week zie :roll:), neem ik toch de stap om meer informatie te verkrijgen over deze prachtauto's!

Maargoed, ik ben van plan in de toekomst een Porsche 924s/944s aan te schaffen, enigste waar ik mee zit of het wel verstandig is om aan te schaffen als beginauto( voor iemand die totaal geen verstand heeft van auto's)(?) of dat ik toch beter nog even kan rond rijden in mijn Opel Kadette 1.4(?)

Ik hoop dat ik vanuit dit forum veel kennis kan opdoen en dat ik hier met eventuele vragen ook terecht kan bij ervaren Porsche bezitters en/of gewoon kan wegzwijmelen bij de 924'tjes en 944'tjes van gebruikers hier :roll:

q01z
19/10/2008, 10:37
welkom welkom!

nog een zuidenaar :P

tsja, of het verstandig is kunnen wij niet voor je bepalen, leuk is het in ieder geval wel :D
het is maar net wat je budget is, als je het over ee 944 of 924S hebt, zijn veel onderdelen schreeuwend duur.. bij een 'gewone' 924 is dat al minder, maar die zijn vaak ouder en blijken tot nu toe wat minder betrouwbaar..

maar kijk ff rond op het forum, er lopen ondertussen een aantal topics van mensen die een 942 als eerste auto willen..

Fantaman
19/10/2008, 11:28
Welkom :grin:




maar kijk ff rond op het forum, er lopen ondertussen een aantal topics van mensen die een 942 als eerste auto willen..
in mij geval heb ik er nu 1 :D en al een aardig lijstje met wat ikl eraan moet gaan doen :P
maar ik ben er supr blij mee :D

Kuijp
19/10/2008, 12:33
Hey Paul,

1 ding: aanschaffen die 924. Je krijgt er geen spijt van en laten we eerlijk zijn; een Opel Kadett 1.4? Kun je dan niet beter een goede brommer aanschaffen? ;-) Waar kom je vandaan uit het zuiden? ik kom zelf ook uit het zuiden.

Groeten Geert-Jan

ShroudedVeil
19/10/2008, 12:42
Heey

nog een zuideling , kom zelf uit middelburg (zeeland)

probeer vooral niet de eerste de beste te nemen!

ik ben zelf 18 jaar en heb nu een half jaartje me rijbewijs

en dit is me 2e auto nu

Tom
19/10/2008, 20:25
Welkom!

Genoeg info op dit forum om beslagen ten ijs te komen, als je nog meer nodig hebt kun je altijd vragen.

Succes met de zoektocht!

Ik-rij-belastingvrij
19/10/2008, 20:36
Welkom :D
Gewoon doen als eerste auto, heb ik ook gedaan en heb er inmiddels twee, uhu drie, zo leuk zijn ze :mrgreen:

ShroudedVeil
19/10/2008, 20:41
en volgends mij zijn het nog best goeie auto's om mee te starten aangezien je der veel van kan leren !

Bcreative
19/10/2008, 23:00
He Paul,

Leuk dat je erbij bent gekomen! Ik rijd ook een 924 als (semi-)dagelijkse auto. En dat is gewoon super! En een Kadett kan ook stuk. Maar bedenk wel dat als je niet handig bent met auto's en ook niet van plan bent om een soort halve automonteur te worden, zoals sommige mensen hier :grin: -en dat is natuurlijk prima, gewoon een keuze- je wel wat middelen beschikbaar moet hebben om de auto te laten repareren als ie stuk gaat. En welke 924 je ook koopt (hopelijk een goede natuurlijk), er gaan dingen stuk, want 't is een ouwe bak. Maar, like I said before, it's a hell of a drive! En ach, waar moet je anders je zuurverdiende centen aan uitgeven? :wink:
Succes, man. Kijk goed rond en denk er rustig over na! Enjoy! :grin:

PaulH
19/10/2008, 23:02
Hey Paul,

1 ding: aanschaffen die 924. Je krijgt er geen spijt van en laten we eerlijk zijn; een Opel Kadett 1.4? Kun je dan niet beter een goede brommer aanschaffen? ;-) Waar kom je vandaan uit het zuiden? ik kom zelf ook uit het zuiden.

Groeten Geert-Jan

Ja de Opel Kadett krijg ik van mijn ouders, die zou ik niet vrijwillig kopen :mrgreen:
Ik kom zelf uit het Heuvelland, om precies te zijn, waar het lekkerste bier van Nederland word gebrouwen (Brand natuurlijk :D )


Heey

nog een zuideling , kom zelf uit middelburg (zeeland)

probeer vooral niet de eerste de beste te nemen!

ik ben zelf 18 jaar en heb nu een half jaartje me rijbewijs



Niet de eerste de beste? Is er misschien Porsche kenner die me een beetje wilt helpen met zoeken? Dat zou al fijn zijn :roll:


Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal!
Ik zal iedereen op de hoogte houden als ik ben gestart met de zoektocht naar mijn eigen "kindje"!

Gr,

Paul

ShroudedVeil
20/10/2008, 10:18
Hey Paul,

1 ding: aanschaffen die 924. Je krijgt er geen spijt van en laten we eerlijk zijn; een Opel Kadett 1.4? Kun je dan niet beter een goede brommer aanschaffen? ;-) Waar kom je vandaan uit het zuiden? ik kom zelf ook uit het zuiden.

Groeten Geert-Jan

Ja de Opel Kadett krijg ik van mijn ouders, die zou ik niet vrijwillig kopen :mrgreen:
Ik kom zelf uit het Heuvelland, om precies te zijn, waar het lekkerste bier van Nederland word gebrouwen (Brand natuurlijk :D )


Heey

nog een zuideling , kom zelf uit middelburg (zeeland)

probeer vooral niet de eerste de beste te nemen!

ik ben zelf 18 jaar en heb nu een half jaartje me rijbewijs



Niet de eerste de beste? Is er misschien Porsche kenner die me een beetje wilt helpen met zoeken? Dat zou al fijn zijn :roll:


Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal!
Ik zal iedereen op de hoogte houden als ik ben gestart met de zoektocht naar mijn eigen "kindje"!

Gr,

Paul


Als jij een porsche op het oog hebt kan je de link van de site naar ons toesturen in bv. leuke 924's te koop

en dan kunnen wij een beetje oordelen op afstand :)

Veel suc6 met zoeken!

LWB
20/10/2008, 17:12
welkom hier en succes met de zoektocht!

Sjaak
20/10/2008, 19:50
Ik kom zelf uit het Heuvelland, om precies te zijn, waar het lekkerste bier van Nederland word gebrouwen (Brand natuurlijk :D )

He daar ga ik van het weekend mijn porsche uitlaten..