PDA

Bekijk Volledige Versie : Super Sound



harry
21/10/2008, 21:12
Dit kwam ik onlangs tegen

Tom
21/10/2008, 21:15
...en maar hopen dat je geen lekke band krijgt.

ShroudedVeil
22/10/2008, 22:42
ziet er eigenlijk wel aantrekkelijk uit maar ik ga het risico niet lopen , ik denk dat ik hem voor een van de acherbanken doe :)

Steady Eddy
23/10/2008, 18:27
Ik hoor liever mijn motor...

Fantaman
23/10/2008, 19:54
Ik hoor liever mijn motor...
ja de radio kan je ook uit laten :-D
(of je vergeet hem de hele tijd aan te zetten :roll: )

Steady Eddy
24/10/2008, 08:54
ben nog van de oude stempel en geef liever uit aan de wagen zelf ipv dergelijke "opsmuk" (gelukkig voor de economie verschillen smaken)

Ik-rij-belastingvrij
24/10/2008, 09:56
...en maar hopen dat je geen lekke band krijgt.

Heb jij de orginele compressor bij je dan? :mrgreen:
Ik heb die nog steeds niet dus rijdt vrolijk rond zo, krijg ik een lekke band dan heb ik een probleem :oops:

Tom
24/10/2008, 09:59
Ik heb een volwaardig reservewiel. Geen compressor nodig.

Ik-rij-belastingvrij
24/10/2008, 16:04
Oke, dat is helemaal ideaal 8)
Ik ga er gewoon vanuit dat ik geen lekke band krijg, en zo wel, jammer dan :P

Tom
24/10/2008, 22:06
Gewoon een stalen velg met band van een Audi 80 of 90 van '87 of nieuwer van de sloop regelen. Niet vergeten dat je ook de wielbouten nodig hebt.

Ik-rij-belastingvrij
24/10/2008, 22:46
Past die gewoon goed in de orginele bak onder de bekleding?

ShroudedVeil
24/10/2008, 22:51
ja!

ik heb dat ook gewoon, een normale band die gewoon is opgepompt

alleen geen krik of wielmoersleutel :D dus heb der nog niks aan

Tom
24/10/2008, 23:16
Oh ja, als je een oppompwiel hebt is de bult in je kofferbakmat kleiner. :?

Ik-rij-belastingvrij
25/10/2008, 09:01
Daarom vroeg ik het ook ff :wink:
Geeft niks, ik moet eigenlijk gewoon zo'n compressor regelen, en anders gewoon zo'n busje van hoe ik het noem ''pur voor in je lekke band'' kopen, net zoals ze tegenwoordig vaak in nieuwe auto's hebben :roll:

Tom
25/10/2008, 11:48
De uitsparing in de vloer is wel gelijk.

Die Pur-zooi is waardeloos, 9 van de 10 keer dicht het je lek niet en daarna kun je sowieso de band wegmikken en het kost een hoop moeite om de pur-resten van je velg te krijgen zodat er geen onbalans meer in zit.

Fantaman
25/10/2008, 16:27
gewoon een elektrisch compressortje en een plug setje, dus onderweg gewoon een prop erin duwen op pompen en rijden :D

Tom
25/10/2008, 17:07
Da's de beste oplossing, moet het lek alleen wel in het loopvlak zitten en niet te dicht bij de rand ook... ik heb overigens wel zo'n proppensetje in de auto liggen, maar niet de compressor. :?

remuz
25/10/2008, 17:36
dat wordt dan hard blazen he.......

maar klinkt me bekend in de oren....
compressors staan ok op marktplaats 4 sale


Da's de beste oplossing, moet het lek alleen wel in het loopvlak zitten en niet te dicht bij de rand ook... ik heb overigens wel zo'n proppensetje in de auto liggen, maar niet de compressor. :?

Fantaman
25/10/2008, 18:09
fietspomp gaat ook :D
heb zelf een adaptor gemaakt, omdat ik auto ventielen heb op mijn fiets, laat ik ze nu toch elke keer op me werk op pompen, hebben we een hele grote compressor :P

Ik-rij-belastingvrij
25/10/2008, 21:41
Nu schiet me ineens iets te binnen!
Ik heb nog zo'n klein flutcompressortje wat je op de aansteker aan kan sluiten :-D
Ooit voor 5 euro nieuw gekocht en ligt nu nutteloos in de schuur in de weg te liggen :P
Denk dat ik die maar eens in de auto ga leggen, voor het geval dat :wink:

Fantaman
26/10/2008, 12:59
Nu schiet me ineens iets te binnen!
Ik heb nog zo'n klein flutcompressortje wat je op de aansteker aan kan sluiten :-D
Ooit voor 5 euro nieuw gekocht en ligt nu nutteloos in de schuur in de weg te liggen :P
Denk dat ik die maar eens in de auto ga leggen, voor het geval dat :wink:

als ik jou was zou ik hem eerst even testen :-D

Tom
26/10/2008, 13:42
Inderdaad, ik heb ook eens zo'n goedkoop ding gehad. Het lukte me niet eens om er een luchtbed mee op te pompen, na drie kwartier herrie heb ik 'm maar afgezet.

LWB
26/10/2008, 15:34
om het effe weer ontopic te krijgen :lol:
reservewiel erut (al of niet opblaasvariant :oops: ) Sub erin met een beetje vakmanschap.
Lekke banden wat is dat.... :wink:

Ik-rij-belastingvrij
26/10/2008, 19:22
Inderdaad, ik heb ook eens zo'n goedkoop ding gehad. Het lukte me niet eens om er een luchtbed mee op te pompen, na drie kwartier herrie heb ik 'm maar afgezet.

Ding werkt wonderbaarlijk goed bij mij :P
Had vroeger toen ik 15 was een crossauto (Daihatsu Cuore), daar was een band van die vaker leeg liep tot 1 bar.
Toen heb ik dat ding gekocht om die band op te pompen, zat een rare schaalverdeling op, bleek er na een paar minuten 4 bar in de band te zitten toen ik nog eens goed keek :mrgreen:

Fantaman
26/10/2008, 20:38
Had vroeger toen ik 15 was een crossauto (Daihatsu Cuore)
rijd goed he z'n 3 cilinder :P


en zo te horen doet de compressor het wl goed voor z'n geld :grin:

Ik-rij-belastingvrij
28/10/2008, 09:44
Die reedt inderdaad wonderbaarlijk goed, sta er achteraf nog van te kijken :shock:
Heb hem dik 3 jaar gehad, en heb er echt NOOIT problemen mee gehad, terwijl het alleen maar aftrappen was eigenlijk :P
Als hij 2 maanden stil had gestaan, was het een kwestie van sleutel om en lopen, zelf midden in de winter bij min 10 :shock:
Heb in die jaren twee keer de olie ververst, en in het begin de bougiekables, rotor, verdeler en bougie's en verder helemaal niks.
Achteraf gezien vindt ik het ook raar dat ik nooit gebroken veren of rotte aandrijfasen ofzo heb gehad, heb de km-stand bijgehouden, dik 700 km weiland waarvan veel plankgas/handrembochtjes en burnen tot aan de toerenbegrenzer is normaal niet echt lekker voor een auto :P
Toen ik hem verkocht reedt hij nog even vrolijk, vering enz was allemaal gewoon nog 100% in orde :D
Heb er zelfs over gedacht om hem in te voeren (was een Duitse) en om hem als beginauto te hebben, maar zover is het niet gekomen.
Achteraf best jammer dat hij gesloopt is, zaten 5 versnellingen op, dakraam, en nog wat van die dingen die je bij Nederlandse Cuore's van dat bouwjaar eigenlijk nooit ziet.
Maargoed, waar gaat dit over, een koekblik die niet vooruit te branden :lol:
Terug naar onderwerp Porsche :mrgreen:

Meneer aard
28/10/2008, 18:20
De uitsparing in de vloer is wel gelijk.

Die Pur-zooi is waardeloos, 9 van de 10 keer dicht het je lek niet en daarna kun je sowieso de band wegmikken en het kost een hoop moeite om de pur-resten van je velg te krijgen zodat er geen onbalans meer in zit.

voor nood wel. En t scheelt gewicht. Gekut langs de weg..Of gewoon de banden boer bellen.

@ ontopic:

Mijn sound setupje:

oud:
350 wat rms sub 30 cm
500 watt versterker
voor speakers: 150 watt boschmann 2 weg incl tweeters/scheidings filters
achter speakers: 250 watt boschmann speakers 3 weg

nu:
actieve boschmann subje (versterker ingebouwd), mooi weggewerkt. Maar geeft net dat beetje extra wat je mist
speaker configuratie: hetzelfde.

Met die oude setup stond het achterraam in zn sponning te trillen en het dak was ook niet helemaal meer trillingsvrij. Buiten de auto voelde je gewoon de dreunen. Nu kan dat ook nog wel maar het is gewoon bescheiden. Je kunt ook voor een 30cm sub je rechter/linker wielbak gebruiken (wel even bekleden met schuimrubber + bitumen matjes om klank te krijgen..had ik eerst gedaan). Dan is er nog (voor die pech onderweg homo`s die zo graag sleutelen langs de kant) plek voor je reserve wiel..En voldoende plek voor je opblaaspop (vergeet je compressor niet tom ;) al denk ik dat je eerder klaar bent met hijgen voordat ie uberhaupt vol is :P ) in het linker wielbakje.

[attachment=0:1zu35n82]klussen.jpg[/attachment:1zu35n82]