PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe forum header



q01z
11/11/2007, 17:31
Goeden'avond saam!

zoals jullie zien is er een nieuwe forum header..
ik had me aan David opgeworden om iets te ontwerpen, dit is een prerelease, zeg maar een beetje een grove schets.

mijn idee is om een logo te maken wat in de stijl van de 924 is.

ik vind het logo dat ik nu heb ontworpen wel aardig, maar het mist voor me gevoel nog wat!

Dus als jullie er nou met zn allen even commentaar op leveren :)

(uiteraard wordt het een drukklaar document voor de shirts/petjes/stickers/spandoeken/reclameposters/busreclames en krantenadvertenties ;))

Tom
11/11/2007, 18:04
Wat mij betreft hoeft er eigenlijk niks aan gedaan te worden, dit is lekker grafisch, strak en simpel. Helemaal OK, dus.

q01z
11/11/2007, 18:40
nou das 3 stemmen.. david en ik waren het er eigenlijk al over eens :P

maar houdenwe hetdan op forum of op club?

Ropor
11/11/2007, 19:14
Ik vind hem zeker fraai!!

Ik heb wel 2 opmerkingen, (gewoon puur uit eigen inzicht):
- Ik denk dat je de lijn van de vorm van de motorkap uit de koplamp moet laten. (Deze lijn is officieel niet zichtbaar vanuit deze zijde)
- Stel je voor: Je hebt een logo. Ik vind dat het belangrijkste, dus wat je duidelijk wilt maken, als eerst gezien moet worden. Als ik dit logo zie lees ik als eerste "forum", daarna zie ik 924 staan. Ik vind naar eigen mening het woord "forum" minder belangrijk. Ik vind het lettertype van 924 heel mooi maar op zijn zijkant iets onduidelijk. Je kan deze twee woorden misschien omdraaien? Of geeft dit problemen met lettergrootte?

Tom
11/11/2007, 19:37
Beide zaken zijn voor mij geen probleem, maar ik kan me de opmerkingen wel voorstellen. Omdraaien van 924 en Forum levert grafisch niet zo'n goed beeld op, dus dit is de beste compromis in mijn ogen. Dat lijntje symboliseert heel strak en eenvoudig de klapkoplampen, het markante kenmerk van de 924- vind ik juist een van de sterke punten van de header.

Dit is een forum en geen club (dan moet je een bestuur, leden met contributie, een notariële akte, een jaarvergadering en nog meer van die onzin hebben) dus forum lijkt me een vlag die de lading dekt.

FROST
12/11/2007, 09:30
Mooi logo,

alleen type aanduiding 924 is te vet gedrukt naar mijn mening; de lijnen van de neus vallen zelf een beetje in het niets..
Maak hem ook eens in kleur, ziet er gelijk iets opvallender uit :)

captainfrasca
13/11/2007, 18:24
Opzich ben ik wel benieuwd naar een aantal voorbeelden in kleur, misschien is het dan een leuk idee om de complete header hierop aan te passen.

Ropor
14/11/2007, 09:41
Iedereen z'n persoonlijke logo, in de kleur van zijn/haar auto?? 8) (kosten :roll: )

q01z
14/11/2007, 15:43
Iedereen z'n persoonlijke logo, in de kleur van zijn/haar auto?? 8) (kosten :roll: )

ik vind het best, als jij betaald :D

de huidige header is gemaakt tijdens kostbare werktijd (je moet toch wat doen :P) maar uiteraard vrijwillig en gratus :)

ik zal vanavond als ik niet in slaap val even nog wat puzzelen! (gister naar Arcade Fire geweest in de HMA, erg leuk.. maar wel vermoeiend!)

q01z
14/11/2007, 21:21
zo.. weer ff bezig geweest!

ik moet zeggen dat het niet meevalt met zo weinig slaap :roll:

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Uploads/versie1.gif
huidige versie

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Uploads/versie2.jpg
heel wat anders, niet echt enthousiast over..

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Uploads/versie3.gif
aangepast aan de neus vd 924 (ipv 944)

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Uploads/versie4.gif
lichte achtergrond.. (wie herkent zn auto? :))

captainfrasca
15/11/2007, 18:16
De laatste 3 zijn zeker een stuk beter!! Misschien een poll voor welke het gaat worden? En tja, er is op het forum maar 1 zilvergrijze (op de 924 Turbo van Jimmy na dan)

FROST
15/11/2007, 18:20
Misschien is het een leuk idee dat we de header personal kunnen aanpassen! Dat de voorkant van die auto bij mij bijvoorbeeld groenachtig is en bij Tom bruin :grin:

captainfrasca
15/11/2007, 18:23
Hmm, ik weet niet of het mogelijk is, maar het idee is leuk!!

FROST
15/11/2007, 18:28
Als het niet kan dan zou ik de laatste afbeelding kiezen, maar dan het begin van het wiel zwart maken en het lampje oranje. Letters rood of geel. Lekker opvallend!!

(chips ik moet eten, ik ga er weer vandoor jongens!! :grin: Effe de verslaving aan de kant zetten...)

Tom
15/11/2007, 18:34
Ik ben nog steeds gecharmeerd van de eerste, meest grafische oplossing. Een kleiner contrast in lijndikte is misschien inderdaad een betere oplossing.

De échte 924-neus is vanzelfsprekend de mooiste :) maar die foto hoeft er wat mij betreft niet onder.

20 mensen, 21 meningen...

q01z
15/11/2007, 20:52
Tom ik ben het stiekem volledig met je eens..

de lijndiktes van de eerste (dus dunne contour vd 924) maar dan met de lijnen van de 924.. maar dan zonder de foto :P

overigens is het geen doen om voor alle auto's een apparte kleur te maken.. dan moet je namelijk voor iedereen een apparte forumstyle aanmaken en ik denk niet dat David dat leuk gaat vinden :D en ik met ontwerpen ook niet :lol:

maargoed, ik zou dus gaan voor een combi tussen 1 en 3

Ropor
16/11/2007, 11:12
maargoed, ik zou dus gaan voor een combi tussen 1 en 3

Volledig mee eens!!


p.s. Als je naar dat fotootje kijkt bij header 2 zie je dat de stootstrips op de bumper iets verder naar beneden doorlopen, excuses voor de kritische blik maar voor school/werk teken ik ook regelmatig met autocad/inventor/solidworks dan moet ook alles perfect zijn!

q01z
18/11/2007, 10:09
Ha Ropor :)

ik ben het volledig met je eens hoor dat de lijn niet helemaal exact klopt en dat het beter moet, maar dan moet er ff iemand een hele hoge kwaliteit foto van de neus maken met een beetje contrast.. zodat ik wat heb om vanaf te werken..

de lijntekening waarmee ik begon was van een 944 en tsja, daar zitten toch flink wat verschillen in..

maaruhm, conclusie, combinatie tussen 1 en 3? meer mensen het daar mee eens? David bijv.. die is dit 'geweldige' forum toch gestart tenslotte ;)

captainfrasca
18/11/2007, 10:13
Ik ben het eens met een combi van 1 en 3, maar uiteindelijk laat ik het volk beslissen..... :wink:

q01z
18/11/2007, 10:22
Ik ben het eens met een combi van 1 en 3, maar uiteindelijk laat ik het volk beslissen..... :wink:

verrekte politiekcorrecte dictator! :D

captainfrasca
18/11/2007, 10:26
Gna, gna, gna..... verder zeg ik niets :-D

captainfrasca
18/11/2007, 10:36
Ha Ropor :)

ik ben het volledig met je eens hoor dat de lijn niet helemaal exact klopt en dat het beter moet, maar dan moet er ff iemand een hele hoge kwaliteit foto van de neus maken met een beetje contrast.. zodat ik wat heb om vanaf te werken..

de lijntekening waarmee ik begon was van een 944 en tsja, daar zitten toch flink wat verschillen in..

maaruhm, conclusie, combinatie tussen 1 en 3? meer mensen het daar mee eens? David bijv.. die is dit 'geweldige' forum toch gestart tenslotte ;)

Vanmiddag heb je de kans om eens wat foto's te schieten, maar ja, ze is niet gewassen en heeft helaas schoonheidsfoutjes :(

q01z
18/11/2007, 12:29
Vanmiddag heb je de kans om eens wat foto's te schieten, maar ja, ze is niet gewassen en heeft helaas schoonheidsfoutjes :(

ik zal mn camera meenemen hoor David :)
maaruhm ongewassen op de foto.. tsssss :D

tot zo

captainfrasca
18/11/2007, 12:32
Ik weet het, het is een schande, maar ja, druk druk druk etc.......

q01z
18/11/2007, 15:07
Ik weet het, het is een schande, maar ja, druk druk druk etc.......

zo, de foto's zijn er.,dus het aanpassen van het ontwerp kan beginnen :P

q01z
26/11/2007, 20:13
kuche :roll:

http://cable-75-70.zeelandnet.nl/Uploads/finallogo.gif

ben tijdje bezig gewest om de lijnen van de neus beter op de foto te laten lijken, maar ik moet zeggen dattie daar niet bepaald mooier van wordt! (heb het gevoel dat de foto scheef is genomen)

Ropor
27/11/2007, 22:59
Ik heb voor de grap ook wat getekend.

zie hier, tussen de rest van mijn foto's (http://picasaweb.google.nl/RvdMeijs/Porsche)

q01z
28/11/2007, 09:06
die lijn klopt al een stuk beter he? :roll: :D

Ropor
01/12/2007, 10:16
De motorkap is wat vlakker. Ik zal hem proberen nog wat bij te poetsen en af te werken.

q01z
01/12/2007, 12:32
De motorkap is wat vlakker. Ik zal hem proberen nog wat bij te poetsen en af te werken.

is goed :)
dan kunnen we daarna even een geheel ervan maken!

captainfrasca
01/12/2007, 18:04
De laatste versie staat nu online!! :-D :D

hammer_rites
01/12/2007, 18:08
In stippellijntjes? JPG-conversie de boosdoener?

Nu ik toch op dit topic reply: Ik denk dat de bumper te druk is. Haal wat lijnen van knipperlicht/verstraler weg, het ziet er niet strak uit. In mijn ogen dan...

Edit: Het is een png, geen jpg. Nevermind.

captainfrasca
01/12/2007, 18:14
Ik heb het origineel iets verkleind, misshien dat het daar aan ligt??

hammer_rites
01/12/2007, 18:18
Ik heb het origineel iets verkleind, misshien dat het daar aan ligt??

Dat zou zo maar eens kunnen..

q01z
01/12/2007, 18:37
In stippellijntjes? JPG-conversie de boosdoener?

Nu ik toch op dit topic reply: Ik denk dat de bumper te druk is. Haal wat lijnen van knipperlicht/verstraler weg, het ziet er niet strak uit. In mijn ogen dan...

ik had zelf al bedacht dat er misschien alleen een buitenstelijn moest zijn..
zal ngo wel ff proberen :)

FROST
01/12/2007, 23:44
Ik vind em mooi zo, inderdaad jammer van de stippels...En ligt dat aan mij of lijken die koplampen zo groot in verhouding met de rest???