PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | Problemen met vibraties in het stuur



Pas
21/04/2011, 23:42
Voordat ik met mijn auto die aanrijding had, had ik hier al last van. Maar het word steeds erger.

Voorheen was het eigenlijk alleen een gebied ergens tussen de 120/130 kmh waarbij mijn stuur wat trilde.

In de tussentijd voelt het stuur ook bij lagere snelheden onrustig aan en als ik bij de 90/100 kom begint het meer te trillen waar het bij 120+ meer schudden van het stuur wordt. Ook opvallend is dat het erger wordt bij afremmen op hoge snelheid of afremmen in een bocht (voornamelijk rechts). Trillingen zijn puur het stuur, door het rempedaal voel ik niets opvallends.

Ik kan geen speling vinden op het stuur. Het onderstel is nagelopen met de reparatie en hier is niets opvallend.
De voorwiellagers heb ik met Joost strakker gezet, hier zat speling op. Hierna leken de trillingen tijdelijk wat minder.
Schijven zijn nog redelijk, blokken ook.

Banden zijn niet versleten en op goede druk (vredestijn sporttrac 3)


Heeft iemand nog ideëen waar ik naar kan kijken?

---------- Post added at 00:42 ---------- Previous post was at 00:32 ----------

We gaan in deze posten, per ongeluk een dubbele gekregen na wat php errors op het forum.

Wat ik binnenkort maar ga proberen, achtervelgen naar voren zetten.

924turbo2
22/04/2011, 06:23
Heb je nu nog een keer je voorwielagers gechecked op speling ?

Verder zou ik de rubbers van de draagarmen goed controleren.

Zit je dwarsbalk (waar je draagarmen aan vast zitten) goed vast ?

Je zou de wielen nog een keer kunnen laten balanceren en de beste twee voor laten zetten

Frenske
22/04/2011, 06:30
controleer je kruiskoppelingen in de stuurinrichting ook maar gelijk ....

Pas
22/04/2011, 16:05
Linker draagarm is pas vervangen, ik zal rechts bekijken.

Ik heb links nog gecontroleerd vorige week toen ik een ander zijscherm plaatste, deze had geen speling dus dat zat nog goed.
Gister merkte ik ook nog bij drempels dat m'n voor-schokdempers redelijk wat herrie maken, meer dan ik gewend ben en je voelt het ook ietwat door het stuur.

Dwarsbalk heb ik wel vaker naar gekeken, is niets opvallends aan te zien. Zal er dan toch maar een keer een ratel op zetten.

harry
22/04/2011, 18:37
Misschien het doomlager boven bij de schokbreker?

gerben1986
24/04/2011, 21:08
Interessant, ik zit namelijk bij hetzelfde, omstreeks 100 km/u (en hoger) begint hij te trillen, maar niet altijd.
Bij lagere snelheden heb ik nergens last van, dus ik ga dit allemaal ook controleren.

gerben1986
27/04/2011, 20:44
Misschien het doomlager boven bij de schokbreker?
Hoe is het doomlager te controleren?
(laat staan dat ik ga vragen hoe hij te vervangen is ;) )

maup
28/04/2011, 10:35
Ik heb ook een trilling bij hogere snelheid, ik heb nergens speling maar ontdekte laatst dat ik op één voorwiel een slag heb van ongeveer 5 mm.

Frenske
28/04/2011, 10:50
Hoe is het doomlager te controleren?
(laat staan dat ik ga vragen hoe hij te vervangen is ;) )

je kunt de koets heen en weer bewegen, als er dan speling zit in de schokdemperbevestiging is dat lager versleten