PDA

Bekijk Volledige Versie : Bonkende geluiden wiel-rechtsvoor met langzaam rijden



FROST
12/11/2007, 14:55
Hallo lieve mensen, even een vraagje.

Ik heb gisteravond een goede vriend en kollega van mij even in de 924 laten rijden. Dat vond ie helemaal geweldig, maar goed, das het probleem niet :P

Ik zat naast hem op de bijrijdersstoel wat tips te geven toen ons allebei opviel dat de auto bonkende geluiden van zich gaf. Ik heb dat lang niet meer gehoord, vergeten, en als ik zelf rij hoor ik het niet! Het gaat om de rechtervoorkant, misschien het wiellager/wielkas/schokdempers?

Nu weet ik dat er 2 jaar geleden iets aan gedaan is; wiellager zat een beetje los, hebben ze bij de garage nieuw gevet en dan weer het wiel erop gedraaid. Was niet zwaar versleten in ieder geval, zeiden ze tegen mij.

Maar nu maak ik me toch een tikkie zorgen; wat als het nou WEL een compleet versleten wiellager geworden is, wat dan? Wat gaat die reparatie kosten dan??
Of komt dat gebonk TOCH van de schokdempers? Ik hoorde het gisteren in ieder geval alleen met erg langzaam rijden..

alvast bedankt!!! :grin:

q01z
12/11/2007, 15:35
barbara,

is het alleen als je rechtdoor rijdt? en rij je dan over een gladde weg of over iets hobbeligs.. bij een gladde weg kan het namelijk bijna niet de schokdemper zijn..

als het een kloppend geluid is zal het zoiezo meestal een wiellager zijn of iets doms als een kromme remschijf oid.

wat je kan proberen, zoek een tunnel of een stukje snelweg met geluidswal of iig een stuk weg met vlak daar langs een lang stuk beton, draai je raampje naar beneden en laat degene op de passagiersstoel even luisteren of je het kloppende geluid dan ook hoort! (het zou dan moeten weerkaatsen van de muur)

FROST
12/11/2007, 15:52
We hebben gereden op een asfaltweg, dus glad wegdek. Maar het is van binnen echt duidelijk hoorbaar als je op de bestuurdersstoel zit, en je hoort het ook als je ergens een bocht neemt. Erg vreemd allemaal..

q01z
12/11/2007, 16:06
ik zal er es over nadenken..
maar nu ga ik eerst naar huis :D

Ropor
12/11/2007, 17:59
Je kan eens kijken of er niets in je band zit.
Ik heb eens gehad dat er een grote schroef in de autoband zat. Het leek net alsof ik continu over gestreepte wegbelijning reed.
Of is het bonken luider?

Tom
12/11/2007, 18:07
Laat eens checken of er speling op het toplager van je veerpoot zit.

FROST
12/11/2007, 22:58
Laat eens checken of er speling op het toplager van je veerpoot zit.


...ik heb een vermoeden dat dit het probleem is..

Tom
13/11/2007, 12:06
Mooi, die dingen zijn niet idioot duur of extreem lastig te vervangen.

captainfrasca
18/11/2007, 10:43
Ik hoor ook weleens een bonk, maar dat is meestal alleen met zeer lage snelheid en als ik het stuur volledig naar links of rechtsdraai, is er al vanaf het begin, zou eventueel met de veerpoten te maken kunnen hebben..

q01z
18/11/2007, 12:13
dat klinkt meer als een stuurkogel met speling David..

captainfrasca
18/11/2007, 12:33
hmmmm, die heb ik volgens mij nog wel ergens liggen, nieuw in doos.....

q01z
18/11/2007, 15:08
hmmmm, die heb ik volgens mij nog wel ergens liggen, nieuw in doos.....

als dat in die garagebox ligt wens ik je veel plezier met zoeken :lol:

maaruhm, laat 1 van je monteurs er ff een lepel onderzetten, kunnen ze gewoon voelen of er speling opzit!

captainfrasca
18/11/2007, 15:13
Goed idee!!! Nu inderdaad één dezer dagen die garage box in duiken!!

-FuBaR-
13/02/2008, 22:33
ik heb zo'n zelfde soort probleem gehad.

Met lage snelheid stuur volledig naar links of rechts en dan hoorde ik ook een bonk. Met de APK bleek mijn veer rechtsvoor gebroken te zijn. Nadat deze is vervangen heb ik het niet meer gehoord!?