PDA

Bekijk Volledige Versie : Update



dudematters
04/11/2008, 14:17
Even een update over mijn project. Er is als een hoop aan gedaan;

1. Interieur compleet vervangen, mis nog rechter voorspijl in het interieur (bij het raam) en de deurklinken (binnenkant). Het inzetten is goed gelukt. Kosten: 500 euro. Bij ALPO gelijk even een nieuwe schakelpook, hoes, ringetjes, binnenspiegel houder, en schakelstang besteld, zit er ook al in, schakelt weer lekker strak. Kosten: 145 euro.

2. Electra; er waren nogal wat dingen die niet werkten; Ruitensproeiers (motor liep, krakend, maar slangetjes waren verstopt. Schakelaar om achterklep te openen, deze was echt versleten, motor schoongemaakt, nieuwe schakelaar, alles werkt weer. Spiegel aan de bestuurders kant buiten, vervangen, werkt weer. Speaker kabels waren allemaal net voor de stekkers afgeknipt, is weer aangesloten en met nieuwe speakers werkt het weer. Ook de ISO connector (spanning) achter de radio was echt chaos, is ook weer in orde, en er is nu ook een ISO connector voor de speakers. Diverse schakelaars op het middenconsole werkten niet, zijn ook weer allemaal werkend. Afstandsbediening ingebouwd voor de deuren inclusief stelmotoren en klapsleutels: 49 euro voor een setje bij SPY-Europe. Ook met kofferbak opener op de sleutel.

3. Exterieur; voorpaneel gekocht, laten spuiten, voorkant helemaal laten spuiten, dak laten spuiten en achter bij laten spuiten. Ziet er weer netjes uit, niet helemaal strak, maar wel netjes. Nu zie je alleen goed kleurverschil met de motorkap, wellicht als mijn budget het toelaat deze volgende maand ook even laten spuiten. Kosten: 600 euro.

4. Banden; Er zaten twee verschillende maten banden onder, en te klein, voor 195/50R15 en achter 205/50R15's, die ook redelijk op waren. Nu heb ik gekozen voor winterbanden, Vredestein Snowtrac 2 195/65HR15 rondom. Doet m'n km teller het ook weer redelijk betrouwbaar ;-) Kosten: 398,50 euro inclusief uitlijnen.

5. Motorisch: Olie ververst, DME relais nagekeken. Deze maand gaat de distributieriem vervangen worden, afspraak is al gemaakt.

Dus, al met al redelijk wat geld uitgegeven, maar ook al aardig wat km's mee gemaakt, ik denk rond de 1500. Het is echt een prettige auto, stuurt goed, ligt goed, die turbo stoelen zitten als gegoten. Nu alles goed loopt gaan we nog 1 grote kostenpost krijgen maar dan ben ik voorlopig (hoop ik) ook klaar met de grote kosten.

Tom
04/11/2008, 17:17
Goed bezig! Heb je alleen niet het idee dat je achteraf beter die 1500 euro bij de aanschafprijs had kunnen gooien?

dudematters
04/11/2008, 17:52
Goed bezig! Heb je alleen niet het idee dat je achteraf beter die 1500 euro bij de aanschafprijs had kunnen gooien?

Tja, dat is altijd de vraag, maar van wat ik nu heb gedaan weet ik wat ik heb. Dat is heel wat waard. Als je er een van rond de 4000 koopt is het ook nog een gok.....

Fantaman
04/11/2008, 18:30
ik vind wel, nu heb je zekerheid met dat het nu echt goed is en niet volgende week kapot gaat ofzo
wat dat betreft doe ik alles het liefst zelf :wink:

924turbo2
04/11/2008, 19:18
Turbo stoelen vind ik altijd super mooi met die hoge wangen, is het volleer, foto ?

M.B.H.
04/11/2008, 19:37
Ja nu weet je wat je hebt en als je er een goed gevoel bij hebt :lol: Prima M.

dudematters
04/11/2008, 19:50
Turbo stoelen vind ik altijd super mooi met die hoge wangen, is het volleer, foto ?
Ik zal binnenkort even wat foto's maken.

q01z
05/11/2008, 18:18
goed bezig.. aardig lisjtje wel zo!
maarrr, dan hoef je het in ieder geval een tijdje niet te doen.. :)

Bcreative
05/11/2008, 21:50
Wow, druk bezig geweest! Maar dat gaat echt de goede kant op, dus! :D Ik heb ook eenzelfde set Snowtrac 2-banden klaarliggen; die moeten er een dezer weken ook onder. Benieuwd hoe dat rijdt! :grin:

Ik-rij-belastingvrij
07/11/2008, 17:46
Goed bezig geweest zeg! :D

Zodra de distributieriem is vervangen en je hebt de rekening zou ik dan mogen weten wat het precies gekost heeft?
Heb hier nog een S staan die binnenkort ook een nieuwe riem gaat krijgen :P

dudematters
08/11/2008, 09:20
Goed bezig geweest zeg! :D

Zodra de distributieriem is vervangen en je hebt de rekening zou ik dan mogen weten wat het precies gekost heeft?
Heb hier nog een S staan die binnenkort ook een nieuwe riem gaat krijgen :P

Laat ik weten!

Ik-rij-belastingvrij
08/11/2008, 19:03
Oke, alvast bedankt :wink: