PDA

Bekijk Volledige Versie : Opknappen van de kanarie



Ruben
13/05/2011, 23:20
Hallo allemaal,

In januari had ik dan eindelijk nieuwe remmen en nieuwe apk, kon ik in mijn porsche rijden, maar vanaf toen bleek er wel meer mis te zijn. De koppeling slipt bijvoorbeeld en de elektriciteit is 1 groot drama. Vandaar dat een aantal dingen niet goed werken zoals de koeling met warm weer. Nou, vorige week was het erg warm, dus ik wilde een mooi ritje maken, maar de porsche niet... Werd te warm en heeft toen de koppakking ertussenuit geblazen. Toen gelijk besloten om het goed te doen en hem groots aan te pakken.
Bij deze dus, het project van mijn 924, waar op het moment nog... heel veel aan moet gebeuren, en waar jullie nog heel veel vragen over gaan krijgen.

Ik wil namelijk sowieso:
- de koppakking vervangen
- de kabelboom vervangen
- de koppeling vervangen
- de v-snaar vervangen

En misschien ga ik hem spuiten. Hij is nu geel, hij was origineel wit, en mocht ie gespoten worden, dan wordt ie hoogstwaarschijnlijk weer wit. Dan gaat de rechter zijspiegel er ook weer af en ga ik deukjes en dat soort dingetjes natuurlijk wegwerken.

Uiteraard zal alles gepaard gaan met foto's, dus hier het begin. Hoe ie erbij stond, en... het droevige begin van dit project:

M.B.H.
14/05/2011, 07:45
Succes met dit projekt, en vragen zijn er om beantwoord te worden !!!!!!!!!

Frenske
14/05/2011, 09:03
wist niet dat er zoveel mankeerde aan de 924 van gele924....

succes en verblij ons met vele foto's!!

Ruben
14/05/2011, 19:22
Bedankt, met wat hulp gaat het zeker lukken! Gele924 wist hopelijk zelf ook niet dat bijvoorbeeld de koppeling versleten was, want dat had ie dan wel even mogen vertellen... Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik ga gewoon mn best doen om het te fixen.

Dus bij deze al wat vragen:
- Ik zie pimpmyporsch.nl vaak voorbijkomen, is dat een goeie site en moet ik daar een koppakkingset bestellen (aanbieding) (http://pimpmyporsche.nl/pmp/product/282/koppakkingset_porsche_924)
- Zijn er nog onverknipte kabelbomen te verkrijgen, ik kan ze niet vinden?
- Kan ik de kop er gewoon afschroeven na d-riem en kvs weggehaald te hebben? Of moet de olie eruit en moet ik nog aan meer dingen denken?
- De versnellingspook kan naar links en rechts ookal staat ie in een versnelling, hoe los ik dat op?

Frenske
15/05/2011, 08:59
Bedankt, met wat hulp gaat het zeker lukken! Gele924 wist hopelijk zelf ook niet dat bijvoorbeeld de koppeling versleten was, want dat had ie dan wel even mogen vertellen... Maargoed, gebeurd is gebeurd en ik ga gewoon mn best doen om het te fixen.

Dus bij deze al wat vragen:
- Ik zie pimpmyporsch.nl vaak voorbijkomen, is dat een goeie site en moet ik daar een koppakkingset bestellen (aanbieding) (http://pimpmyporsche.nl/pmp/product/282/koppakkingset_porsche_924) ik persoonlijk vindt PMP te duur, kijk eens bij de plaatselijke Brezan
- Zijn er nog onverknipte kabelbomen te verkrijgen, ik kan ze niet vinden?Vraag M.B.H. eens
- Kan ik de kop er gewoon afschroeven na d-riem en kvs weggehaald te hebben? Of moet de olie eruit en moet ik nog aan meer dingen denken? achter op de kop zitten diverse aansluitingen, zou ik zeker eerst losmaken
- De versnellingspook kan naar links en rechts ookal staat ie in een versnelling, hoe los ik dat op? kan zijn dat het schroefje in de schakelstang (boven de versnellingsbak) los zit, komt wel meer voor

Ruben
15/05/2011, 12:21
Bedankt voor de tips ;) Heb mbh een bericht gestuurd en ik zal van de week eens langsgaan bij wat zaken. Ook voor de koppeling, gezien die nog wat meer kost...

Kan ik r volgende week hopelijk weer mee verder :)

jimfrey944
15/05/2011, 17:14
ik denk eerder dat het dwarse stangetje van de pook gesleten in als dat boutje los is schakelt hij ook niet meer
924 kwaaltje!!!!

M.B.H.
15/05/2011, 22:49
Yep ben ik ook van mening ( algemene slijtage van de delen pook naar schakelstang schakelsteng naar de bak ) en dat boutje zal wel vast zitten,verwacht ik.

Ruben
17/05/2011, 15:02
Hmm, daar zal ik is naar kijken als ik onder de auto kan dan. Hopen dat daar nog iets aan te doen is.

M.B.H.
17/05/2011, 15:20
Daar is altijd wat aan te doen ( een auto bestaat uit allemaal losse onderdeeltjes-en die te vervangen zijn )
succes

jimfrey944
17/05/2011, 21:47
Ik zou in de auto gaan zitten om dat te bekijken !!!!!!
De pook hoes er af en dan zie je de schakelstang aan de pook zitten als je deze los maakt zal je zien dat het dwarsstangetje van je pook helemaal ovaal is afgesleten
Als je dit wil vervangen moet je wel je kardan iets laten zakken om de pook er af te schroeven
Vaak zie je dan dat mensen een andere oplossing zoeken
,een draadeindje oplassen , afvijlen een er een busje omheen . Een stukje van een bierblikje er tussen ,mcyver tape , ga zo maar door

Fantaman
18/05/2011, 17:23
Vaak zie je dan dat mensen een andere oplossing zoeken ,een draadeindje oplassen , afvijlen een er een busje omheen . Een stukje van een bierblikje er tussen ,mcyver tape , ga zo maar door
dus mijn idee met kogellagers blijft staan als de beste oplossing, moet ik alleen nog een keer kaan doen:doh:

jimfrey944
18/05/2011, 17:37
dus mijn idee met kogellagers blijft staan als de beste oplossing, moet ik alleen nog een keer kaan doen:doh:

???? Heb ik wat gemist of is het lang geleden
Ik ben voor de beste optie,,,,, vernieuwen

Ruben
04/06/2011, 18:46
Oke, de speling op de pook is voor latere zorg. Vandaag maar is onderdelen opgehaald (koppakkingset en koppelingset bij de brezan), en vol goede moed begonnen de kop eraf te halen. Maar, ben op 2 problemen gekomen.
- Het uitlaatspuitstuk gaat niet los want dat zit met 8 bouten vast en 1tje kan ik niet bij. De 2de van achter, onderaan. Welk gereedschap heb je daar wel niet voor nodig?? Of moet dat anders?
- De nokkenas zag er niet zo uit als ik had gehoopt, de 2de nok (van achter gezien) is afgesleten, en dat is goed te zien. Zie foto. Dus ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe nokkenas, en een klepstoter (zo heet dat toch?).

En maar hopen dat ik niet meer problemen tegenkom...

924turbo2
04/06/2011, 19:37
echt een 924 kwaal, pak ook de oorzaak aan ! Zal waarschijnlijk een defect platic bochtje zijn van de olietoevoer of een scheurtje in de leiding.

maup
04/06/2011, 19:44
Of een verstopt sproeigaatje, omdat de anderen nog wel goed zijn:confused:

LWB
04/06/2011, 20:39
achterste deel wil ook nog wel eens volledig eraf knappen..
of ze hebben er ooit na een defect weer een goede op gezet en aan de rest niets gedaan....
suuces i.i.g.

Ruben
25/07/2011, 11:26
Oke, kop gevlakt, verse kabelboom, verse nokkenas, enz. Nu alles weer in elkaar zetten. En daar komen natuurlijk vragen bij. Ik heb namelijk een hele koppakkingset besteld en daar zaten 8 groene cilindervormige rubbertjes bij met veertje daaromheen (1,5cm doorsnee). En in dat pakje ook 2 plasticjes met een tamponvorm. Weet iemand zo waar die horen of is er een foto nodig?

Groeten

Frenske
25/07/2011, 11:52
die 8 groene dingen zijn klepsteelafdichtingen, zeker monteren, dat andere wellicht kaboutercondooms? :)

Ruben
25/07/2011, 12:09
Aha, daarom zijn het er 8 ;) daarvoor moeten de kleppen dr zeker uit? Ff kijken hoe dat moet dan .. Bedankt iig!

De kaboutercondooms hebben gaatjes aan de bovenkant, zullen geen goeie zijn.. :p

Frenske
25/07/2011, 12:28
is dat gewoon een soort plastic zakje? dan zijn ze voor het monteren van de klepseals, om beschadigingen te voorkomen!

dat kleppen verwijderen, daar heeft eens een forummer van een lijmklem een special tool gemaakt, wellicht te vinden met de zoekfunctie....

Ruben
26/07/2011, 15:55
Is gelukt, heb ze laten monteren bij het bedrijf dat ook mn kop had gevlakt en kleppen had geslepen enzo :) nu zit het motorgedeelte weer ver in elkaar, maaarrr, waar is dat bruine stekkertje van naast de kop? De draadjes die eruit komen zijn rood-wit en groen-geel.

En hoe zet je de ontsteking op 0? Dat ie goed staat als de nokkenas ook bij dat puntje staat?

Alvast bedankt :)

Frenske
26/07/2011, 18:35
ontsteking moet op 10 graden voor BDP staan, merktekens staan op het vliegwiel, zie Haynes .....

Ruben
26/07/2011, 21:30
Ja goed, maar hoe weet je dan dat de ontsteking op dat punt vonkt? Moet die distributor ook op een bepaald punt staan dan? Dat zie ik niet.

Frenske
27/07/2011, 06:33
stroboscooplampie bij electronische ontstekeing, met puntjes kun je je behelpen met een proeflampje

Ruben
27/07/2011, 16:07
Ja oke, daarvoor moet ie dus lopen en heb ik een stroboscooplamp nodig. Komt nog dus. Maar eerst, die bruine stekker is volgens de haynes voor op de thermo switch for cold start valve. Heel fijn natuurlijk om te weten, maar waar zit dat dan? Ik zie geen mogelijkheid om dat stekkertje aan te sluiten, waar zit dat verstopt?

maup
27/07/2011, 17:22
Als je de "thermo time switch" bedoelt, die zit achteraan je cilinderkop onder de distributie, inderdaad moeilijk te vinden. In de Haynes op blz.66 plaatje 20.8 en 22.8:s).

Ruben
27/07/2011, 18:18
Als je de "thermo time switch" bedoelt, die zit achteraan je cilinderkop onder de distributie, inderdaad moeilijk te vinden. In de Haynes op blz.66 plaatje 20.8 en 22.8:s).

Ah die ja, top, bedankt :)