PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen.



Eric F
22/11/2008, 17:23
Hi all.

Mijn nick zegt het al, mijn naam is Eric en mijn reden van aanmelden bij dit forum is het stom simpele feit dat ik recent per ongeluk een '79 924 heb gekocht, pretauto in vergelijk met mijn oude Saab 96 die momenteel op stal staat voor groot onderhoud.
Ik ben geen newbee als sleutelaar dus veel vragen zijn er van mijn kant waarschijnlijk niet te verwachten, antwoorden mischien wel.
Verder heb ik veel pret met het "Loeder" hij rijd als een tierelier, nieuwe spritzertjes, electronisch ontstekertje onder de verdeelkap, Voila!!!

Groet.
Eric.

Ps. voor de zwakkeren onder de inspuitertjes, geef even een gil (ik kocht een setje van vier voor nog geen 90.- Eury's) zoek ik het adres weer even op.

(Na verzoek toch nog even een plaatje ge-upload)

harry
22/11/2008, 17:54
Hoi die Eric,

Van Harte welkom op dit forum.

Ik hoop dat je vind, wat je nodig hebt voor je 924.

Graag even wat fotootjes

Mvg

Harry

924turbo2
22/11/2008, 19:32
Weet je zeker dat hij van 79 is ? Gezien de spiegels zou ik zeggen 76/77. En de wielen komen van een 78-er :?

Ik-rij-belastingvrij
22/11/2008, 19:45
Welkom :D

Ik wil je niet belledigen of wat dan ook, maar volgensmij is dit dat bouwpakket wat superlang op Marktplaats te koop heeft gestaan :lol:

Hoe is hij technisch?
En wat is de verdere staat?
Ben best wel benieuwd :mrgreen:

Eric F
22/11/2008, 19:49
Yup '79, of de RDW moet liegen.

Feit is, ene voormalige eigenaar moet een low-budget sleutelaar zijn geweest, heeft niet zo nauw gekeken naar originaliteit maar gewoon bij elkaar gesprokkeld wat hij nodig achtte.
Ik had op termijn iets anders nodig en zag hier voor de toekomst een leuk project in.
Mij maakt het niet veel uit, harde auto, het ronkt pittig rond, technisch ok, en de pret is toch de hoofdzaak?

Groet.
Eric.

@ !Ik-rij-belastingvrij!
Inderdaad dat rare ding van Marktplaats.

pocketmech
22/11/2008, 19:54
Eric,

Welkom! Welke electronische ontsteking heb je geplaatst (van w-ignition ofzo?). Heb dat wel 'ns gedaan maar alleen bij 2 cilinders (2cv). Moest er wel een dikkere bobine in (originele was te licht) volgens mij dreig ik off topic te gaan :mrgreen:
Kortom: In de techno afdeling 'ns beschrijven hoe je de ontsteking hebt vervangen.

groet,

Robert

Tom
22/11/2008, 23:00
Welkom! Dus hij is eindelijk verkocht, dat ding stond begin vorig jaar al op marktplaats. Ik ben benieuwd hoe-ie uiteindelijk blijkt te zijn, het geschilder aan de buitenkant is in ieder geval 'apart'. :)

Hoe kun je 'per ongeluk' een 924 kopen, trouwens?

q01z
22/11/2008, 23:45
nou gewoon Tom, je krijgt een opwelling en zegt 'verkocht' en daarna kan je niet meer terug? :p
dat heb ik ook wellus gehad met een auto :roll:

maaruhm, welkom!

Eric F
23/11/2008, 07:15
Dat per ongeluk kopen is niet zo moeilijk.

In eerste instantie was ik op pad om een tweede auto naast mijn Saab 96 te kopen en het zou de voor mij oude vertrouwde zeer zeldzame Suzuky SC100 worden, gewoon een ding voor de lol.
Deze deal ging niet door, en aangezien ik nooit echt in conformistische auto's heb gereden zag ik dit ding staan voor minder geld, (wel het dubbele in gebruik) en aangezien E-Bay uitpuilt van de onderdelen een redelijk risico loze koop.
Auto is hard, met weinig werk voor het eerste jaar totdat de oude baas weer klaar is en deze jongen even stevig onder handen kan.
Een feit is gewoon dat het een kar van 30 jaar oud is met waarschijnlijk een komische geschiedenis en met hier en daar een vlekje maar al zijn tanden nog in zijn gebit, loopt als een duivel en technisch goed.

De grootste grap die ik in dit ding terug vond is de enorme kabelbrand naast de handrem, daar moet een zware paniek zijn geweest toen dat af ging ROFL Prachtig.
De bedrading is af fabriek werkelijk een beetje hopeloos, die bundel heeft waarschijnlijk een keer behoorlijk vies klem gezeten tussen de handrem en is afgegaan als een fakkel op de pomp bedrading, zulke dingen moeten imo niet voor mogen komen.
Het kleurzettinkje ben ik zelf ook nog niet over uit, ziet er op zich wel komisch uit maar ik heb geen idee of dat ook zo laat.

Groet.
Eric

@ Pocketmech, over de vonkjes.
viewtopic.php?f=2&t=836 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=2&t=836)" target="_blank" target="_blank