PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitlaatsysteempje



LWB
04/12/2008, 21:42
Ik loop al een tijdje rond met de gedachte om het uitlaatsysteem op welke manier dan iook aan te pakken.
EPS ken ik van een andere auto van mij,beviel goed,kosten alleen wat minder :lol:
Ik neem toch aan dat er meerder systemen te koop zijn alleen los van een Dansk demper kan ik zo niet wat vinden.
Iemand hier andere ervaringen/adressen of heeft EPS het alleenrecht :wink:

Meneer aard
04/12/2008, 21:43
Er is niet zoveel te krijgen..Je zou FVD kunnen proberen of Fabspeed.

Fabspeed heeft enkel een systeem van de 944 turbo wat onwijs goed klinkt maar dan ben je ook wel wat voor kwijt. Begin aub niet te kutten met sebring dempers of wat dan ook die rotten binnen 4 jaar weg. Dansk scheurt rond de las..Schiet nooit op dat spul.

-Bassie-
04/12/2008, 21:47
Er is niet zoveel te krijgen..Je zou FVD kunnen proberen of Fabspeed.

Fabspeed heeft enkel een systeem van de 944 turbo wat onwijs goed klinkt maar dan ben je ook wel wat voor kwijt. Begin aub niet te kutten met sebring dempers of wat dan ook die rotten binnen 4 jaar weg. Dansk scheurt rond de las..Schiet nooit op dat spul.

is sebering egt slecht dan??

zit er bij mij onder :shock:

LWB
04/12/2008, 21:55
Er is niet zoveel te krijgen..Je zou FVD kunnen proberen of Fabspeed.

Fabspeed heeft enkel een systeem van de 944 turbo wat onwijs goed klinkt maar dan ben je ook wel wat voor kwijt. Begin aub niet te kutten met sebring dempers of wat dan ook die rotten binnen 4 jaar weg. Dansk scheurt rond de las..Schiet nooit op dat spul.

Dat van Dansk hoor/lees je wel vaker ja. Kan voor die prijs ook niet anders....
Zal wel eens even zoeken op AVD/Fabspeed. Bedankt!
Mooiste was natuurlijk iets wat er zo onder past...
Laats was er op EBAY.de een uitlaat uit de oude doos voor de 924 van Abarth,zag er wel geinig uit...maar ja die Duitsers hadden er meer voor over...

-Bassie-
04/12/2008, 21:56
Er is niet zoveel te krijgen..Je zou FVD kunnen proberen of Fabspeed.

Fabspeed heeft enkel een systeem van de 944 turbo wat onwijs goed klinkt maar dan ben je ook wel wat voor kwijt. Begin aub niet te kutten met sebring dempers of wat dan ook die rotten binnen 4 jaar weg. Dansk scheurt rond de las..Schiet nooit op dat spul.

Dat van Dansk hoor/lees je wel vaker ja. Kan voor die prijs ook niet anders....
Zal wel eens even zoeken op AVD/Fabspeed. Bedankt!
Mooiste was natuurlijk iets wat er zo onder past...
Laats was er op EBAY.de een uitlaat uit de oude doos voor de 924 van Abarth,zag er wel geinig uit...maar ja die Duitsers hadden er meer voor over...

anders even kijken want meen dat hammer-rites hier van het forum er nog 1 heeft liggen een mooie.

die heeft ie ook ergens laten maken :wink:

Kevin- Martini
05/12/2008, 13:45
Die uitlaat van Abarth op ebay.de spotte ik inderdaad toen ook. Ging voor redelijk veel geld van de hand (meer dan ik ervoor over had iig), ik was bang dat die Abarth uitlaat een beetje erg veel herrie zou gaan maken (zat geen Tuv bij?)

Gr.
Kevin

Bcreative
05/12/2008, 15:09
Italiaanse troep; is al weggeroest voordat je 't eronder kunt schroeven :twisted:

Kevin- Martini
06/12/2008, 19:56
Trouwens, Supersprint gaat volgens mij ook een systeem voor de 924 en 944 op de markt brengen.
Ik volg de Supersprint site al een tijdje, maar tot nu toe staat er alleen "soon available".
Qua kosten vermoed ik dat dit systeem ongeveer net zo duur zal zijn als een EPS systeem.

Gr .
Kevin

hammer_rites
06/12/2008, 20:17
Qua kosten vermoed ik dat dit systeem ongeveer net zo duur zal zijn als een EPS systeem.
Hoe duur zou een EPS systeem zijn dan?

Kevin- Martini
07/12/2008, 14:21
Dat weet jij beter dan ik, maar ik kan een gok wagen:

Aangezien de achterdemper ongeveer €500 kost verwacht ik dat het gehele uitlaatsysteem (inclusief voorpijp) dan ongeveer op €1500,- uitkomt?
Niet onredelijk gezien de vermoedelijke kwaliteit die EPS levert.

Gr. Kevin

Tom
07/12/2008, 15:16
1500 lijkt me een redelijke schatting. Gaat wel een autoleven mee en het is een pluspunt bij eventuele verkoop. Maar goed, zoiets doe je alleen als je de auto heel lang wilt houden, want het blijft veel geld.

Ik heb veel auto's gehad en helaas ook veel uitlaten vervangen. Origineel, imitatie, aftermarket... naast origineel is mijn EPS-systeem het beste wat ik ooit heb gehad en hier hoef ik nooit meer naar om te kijken. Mijn ervaring met imitatie en veel aftermarket 'sportuitlaten' is dat je minder uitgeeft maar na drie jaar gewoon weer aan de beurt bent. Een EPS-uitlaat kost ongeveer evenveel als nieuw origineel spul en is veel mooier gemaakt.

hammer_rites
07/12/2008, 15:49
Dat weet jij beter dan ik (...)
Ah, dat wist je... het was inderdaad een soort strikvraag. ;)

Mijn systeem kostte 2000 euro, 1000 voor spruitstuk, 1000 voor de rest (2 dempers). Het enige issue dat ik heb, is dat de bochten "crush bends" zijn. Maar iemand hier zei dat ze inmiddels een doornbuigmachine hebben.


Maar goed, zoiets doe je alleen als je de auto heel lang wilt houden (...)
Ummm, tja.. ;)

LWB
07/12/2008, 19:52
afg.vrijdag uitvoerig mijn wensen doorgenomen met EPS, nu alleen nog de vraag doet ie et of doet ie het niet,en hoe dan :wink:

ReMo
05/01/2009, 12:45
Supersprint heeft hem nu in het programma. Heb de prijzen op gevraagden die krijg van RS Trade deze week.
De fabriek is nog gesloten vandaar. Ben wel benieuwd.

LWB
05/01/2009, 23:28
Supersprint heeft hem nu in het programma. Heb de prijzen op gevraagden die krijg van RS Trade deze week.
De fabriek is nog gesloten vandaar. Ben wel benieuwd.

welke internetsite heb je vandaan dat ze leverbaar is?
op Supersprint gekeken en daar staat niets op....

ReMo
06/01/2009, 07:59
http://www.supersprint.com/USP00000po924.asp

Nog niet alles is leverbaar, maar mij zou het gaan om de einddemper. Prijzen waren volgens RS trade nog niet bekend omdat het een nieuw product betreft.

Fantaman
06/01/2009, 19:28
kunnen we ook groepskorting krijgen :roll:
is wel leuk als we meet een paar het een en ander inkopen ofnie :oops:

Duncan
06/01/2009, 22:22
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen over een uitlaat.

De Dansk verhalen hebben twee kanten. Ik heb het aan vdgugten gevraagd en ook bij ALPO.
Ze waren allebei positief. Zou ALPO iets verkopen dat echt zo slecht is?
Ook op 924board.org zijn ze positief over Dansk.
Op 924board kreeg ik wel het advies om de Dansk einddemper te verstevigen: rvs strips lassen tussen de doos van de einddemper en de uitgaande pijpen.

Het enige is om zelf de proef op te som te nemen.

LWB
08/01/2009, 19:36
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen over een uitlaat.

De Dansk verhalen hebben twee kanten. Ik heb het aan vdgugten gevraagd en ook bij ALPO.
Ze waren allebei positief. Zou ALPO iets verkopen dat echt zo slecht is?
Ook op 924board.org zijn ze positief over Dansk.
Op 924board kreeg ik wel het advies om de Dansk einddemper te verstevigen: rvs strips lassen tussen de doos van de einddemper en de uitgaande pijpen.

Het enige is om zelf de proef op te som te nemen.

als ik naar foto's kijk van de 924cgt van vdGugten kon er ook wel eens een Dansk onder zitten.
[attachment=0:3diwtx6q]Dansk.jpg[/attachment:3diwtx6q]
Op een duits forum alleen maar mindere berichten over de 944 uitvoeringen gevonden(scheurvorming in lasnaden,roestvorming op de pijp vanaf de middendemper e.d.)
,enkele positieve reacties over de 924 uitvoering...
enkele op Ebay bied ze al voor 165,- aan. kun je eigenlijk geen buil aan vallen....
Ik weet het niet..... :shock:

Duncan
08/01/2009, 20:26
wat vdgugten zei was dat er dus groot verschil was in de kwaliteit van verschillende types. Het ene type waarvan ze goede mallen hebben past perfect is van goede kwaliteit, terwijl het andere type voor geen meter past. Ik herinner me dat hij als voorbeeld noemde de Dansk 911 kachelpotten die zeer matig waren.

Blijft over dat je zelf die verstevigingsstripjes moet (laten) lassen.

Duncan

Kevin- Martini
02/02/2009, 19:41
Supersprint prijs al bekend?

Meneer aard
02/02/2009, 19:48
Dat spul rot binnen 4 jaar onder je auto vandaan. Remus/Sebring idem dito.

Tom
02/02/2009, 19:50
Is Dansk de enige aanbieder van betaalbaar RVS voor de 924?

LWB
02/02/2009, 21:59
Is Dansk de enige aanbieder van betaalbaar RVS voor de 924?

Ik heb het idee dat alles wat 'betaalbaar RVS'is uit die fabriek rolt. Op Ebay is er af en toe wat te koop,ziet er gelijk uit alleen dan geen Dansk als naam maar wel te herleiden naar de Holding of hoe je het ook maar wil noemen.
Ben er wel uit,als er wat komt dan iets van EPS of een andere speler op de markt. (die ik nog niet kan vinden)

Tom
02/02/2009, 22:00
AutoMax in Utrecht doet ook in RVS op maat.

Wellicht dat de economische dip de prijzen ook iets drukt, je kunt altijd proberen om wat te handelen...

LWB
02/02/2009, 22:05
AutoMax in Utrecht doet ook in RVS op maat.

Wellicht dat de economische dip de prijzen ook iets drukt, je kunt altijd proberen om wat te handelen...

Automax had ik ook al eens contact mee gehad alleen ik verneem niet de berichten hierover als van EPS....

Tom
02/02/2009, 22:16
Nee, ik heb ook nog van niemand gehoord dat ze daar een uitlaat hebben laten maken. Vreemd.

ReMo
03/02/2009, 15:01
Supersprint prijs al bekend?

Ik heb van die firma niets meer vernomen. Heb nog wel een mail verstuurd, maar waren het vergeten te vragen.
Schiet niet op dus.

Overigens vond ik deze ook nog;

http://www.pmperformance.nl/index.html

Lijken me ook redelijke prijzen.

LWB
03/02/2009, 19:35
kijk,die had ik nog niet...dank je!

ReMo
27/06/2009, 08:59
Deze reactie kreeg ik van PM Performance .Dus voor 500 euro zou je klaar zijn incl. Montage. Geldt wel vooreen dubbel uitlaatsierstuk.


Beste Rene,

Wij kunnen zeker een RVS einddemper voor u op maat maken. Het uitlaatgeluid kunt u zelf bepalen, samen met ons advies, op het moment dat uw auto bij ons op de brug staat. Dit doen we door middel van verschillende demper op uw originele uitlaat te houden terwijl de motor loopt.

De prijs voor het op maat maken van een RVS einddemper voor onder uw auto zit rond de € 300,00 dit is inclusief einddemper en montage, exclusief sierstuk. We hebben een groot assortiment in sierstukken, bekijk hiervoor onze website www.pmperformance.nl/sierstukken.html (http://www.pmperformance.nl/sierstukken.html). De dubbele sierstukken zitten gemiddeld rond de € 100,00 per stuk.

Onze einddempers zijn gemaakt van Roest Vast Staal (RVS), deze roest niet door en heeft een langere levensduur ten opzichte van staal. Op de einddemper geven we zelfs 3 jaar garantie! Voor meer informatie over onze uitlaten, kunt u op onze website lezen www.pmperformance.nl/informatie.html (http://www.pmperformance.nl/informatie.html).

Voor vragen of een afspraak maken, kunt u ons bellen of mailen.

Met vriendelijke groet,
PM Performance

Tel. 038 - 337 43 77
Mail. info@pmperformance.nl (info@pmperformance.nl)
Web. www.pmperformance.nl (http://www.pmperformance.nl/)
KvK nr. 08150372

Tom
27/06/2009, 17:51
Zitten erg nette eindstukken tussen die best lijken op het origineel. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van materiaal en werk.

Fantaman
29/06/2009, 22:09
oke 500 euro maar dan heb je dus alleen een einddemper en zeg ik waar is de rest van de uitlaat.
persoonlijk zou ik gewoon van begin tot eind RVS doen ;)

ReMo
30/06/2009, 10:15
Ligt er wel een beetje aan wat je wilt. Ik heb er vorig jaar een nieuwe uitlaat onder geplaatst.

Daarom zou ik nu kiezen voor alleen de eindemper. Die zit in het zicht. Bovendien wil ik eigenlijk wel een iets leuker geluidje. Niet te overdreven maar net leuk.

De tussendemper is gemakkelijk te vervangen door een stuk rechte RVS.


Overigens was ik vorige week even bij een bedrijfje in de buurt en die hadden ook hele nette eindempers liggen. Ben je voor 100 euro klaar. Maar ben wat bang dat het geluid net te is.

Bovendien moet ik dan mijn eigen uitlaat verzagen en daar heb ik geen zin in.

Tom
30/06/2009, 10:18
Nou, we hebben zondag mogen genieten van het geluid van Laurens' nieuwe uitlaat. Klinkt heftig, ik kan me goed voorstellen dat je er een demper bij wilt (ik ben nog steeds blij dat ik dat destijds ook heb gedaan). Absoluut geen rottig geluid overigens, alleen wat hard...

ReMo
30/06/2009, 10:27
En dat is natuurlijk het mooi bij bedrijven als EPS. Dan kun je het zelf allemaal horen en zul je niet snel onaangenaam verrast worden door een te hard geluid.

Maar als ik nog een oude uitlaat had liggen waarvan de beginpijp goed was zou ik best eens zo'n demper van 80-90 euro willen proberen.

Wat heeft Laurens er dan onder zitten?

LWB
30/06/2009, 11:34
En dat is natuurlijk het mooi bij bedrijven als EPS. Dan kun je het zelf allemaal horen en zul je niet snel onaangenaam verrast worden door een te hard geluid.

Maar als ik nog een oude uitlaat had liggen waarvan de beginpijp goed was zou ik best eens zo'n demper van 80-90 euro willen proberen.

Wat heeft Laurens er dan onder zitten?

Op het moment heb ik een standaard pijp vanaf het spruitstuk en verder een omgebouwde einddemper van EPS voor een 944 turbo welke een dikkere diameter heeft dan de standaard uitlaat. Verder heb ik een eindstuk er aan laten lassen van ongeveer ø 80mm i.p.v het ovale eindstuk wat er aan zat.
Geluid is lekker metaalachtig bij gas los laten alleen misschien iets te luid bij goed doortrekken. Heb een afspraak gemaakt om er voor het luide een extra demper tussen te plaatsen.

LWB
30/06/2009, 19:25
hierbij fotoke voor de beeldvorming:grin:

1769
1770

klaas 924
30/06/2009, 21:26
mooi pijpje
ik zou bijna jalours worden
maar het geluid is te hard (omdat je een tussendemper monteerd)bij
continu rijden of alleen bij gas loslaten??
bij mijn vw t3 knalde de pijp zo lekker bij gas loslaten(heerlijk)

LWB
30/06/2009, 22:21
mooi pijpje
ik zou bijna jalours worden
maar het geluid is te hard (omdat je een tussendemper monteerd)bij
continu rijden of alleen bij gas loslaten??
bij mijn vw t3 knalde de pijp zo lekker bij gas loslaten(heerlijk)

over het geheel mag het volume wel iets minder....maar met name flink op het gas gaan is iets te heftig...

ReMo
30/06/2009, 22:58
Staat wel heel mooi. Maar bij zo'n nette 924 hoort ook een net geluid. Mooiste is als je het geluid zou kunnen regelen.

Maar het staat supermooi.:duim

ShroudedVeil
30/06/2009, 23:11
Het zag er zeker goed uit :-)

Maar ja onder zo'n super mooie nette 924 hoord wel een normaal geluid :-)

Ik erger me soms al aan me standaard uitlaat onder me 944 als ik ver moet rijden

924turbo2
13/07/2009, 08:16
Deze gozer heef een remus sportuitlaat, zal wel een zelfbouw zijn aangezien Remus nooit officieel voor 924 is geleverd.


http://verkopers.marktplaats.nl/8954855

Porscherob
13/07/2009, 20:12
ik heb nog een supeerrrrrrrr sebring voor je wil wel ruilen voor orgineel