PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe aanschaf 924



cees1
05/12/2008, 09:05
hallo,

ik ben cees borgmann en ik kom uit zaandam.

ik ben nu twee weken eigenaar van een witte 924 uit 1979.
hier voor had ik een triumph spitfire uit 75 maar daar was ik een beetje op uitgeken en wilde wel is wat anders.
Dus gezocht naar een leuke vervanger om lekker aan te gaan klussen en die heb ik gevonden in emmen dat is ongeveer 200 km rijden van waar ik woon.
de eerste keer dat ik daar heen reed was op woensdag eenmaal daar aangekomen en de auto bekeken wilde ik er wel een stukje mee rijden,maar dat ging nog niet zo makkelijk want het starte was al een probleem,volgens de eigenaar had deze te lang stil gestaan.
maar met een starthulp toch aan de gang gekregen en toen ff rijden.
Nou toen was het voor mij al een uitgemaakte zaak deze moest ik hebben.
nog even onderhandelen over de prijs waar we heel snel uit waren en meteen een afspraak gemaakt om hem vrijdags op te halen.
vervolgens de auto op gehaald en naar zaandam gereden,tijdens de rit kwamen er een paar kleine dingetjes naar voren zoals de kachel ventilator draaide niet,best lastig als het regent en je ramen beslaan.
en ik hoorde een een geluid rechts achter,vermoed wiellager.maar voor de rest ging hij als de brandweer.
zal een foto bijvoegen als dat lukt.
heb nu al een paar keer dit forum gelezen en vind het heel leuk om er met jullie over te kunnen praten om mijn 924 in top conditie te krijgen.
groetjes cees.[attachment=0:323w9g80]DSCN2982.JPG[/attachment:323w9g80]

Tom
05/12/2008, 09:10
Welkom, mooie strakke witte 24!

Die Azev-velgen zijn nog weer niet zo mijn smaak, maar ik hoef er niet mee te rijden...

Hoe is het interieur?

LWB
05/12/2008, 09:26
Welkom hier,veel plezier op het forum! :-D

q01z
05/12/2008, 10:41
welkom!

wit is toch wel mooi he :P
maar die zijn er ondertussen al wel veel :roll:

cees1
05/12/2008, 14:15
het interieur is redelijk wel de bekende scheurtjes in daschboard.
en er zitten twee andere stoelen in,de achterbank is nog orgineel bruin met krijtstreep.

wel alvast de bougies en kabels vervangen uit voorzorg.

moet nog wel het rechterachterwiellager vervangen en ventilatormotor.en daar heb ik een vraagje over.
moet je voor het verwisselen van de ventilatormotor het gehele daschboard verwijderen??

Bcreative
05/12/2008, 14:53
Ha Cees!
Welkom op 't forum! Eindelijk weer 'ns iemand uit 't westen erbij... :grin:
Ziet er volgens mij nog best netjes uit die 924 van jou. En de laatste tijd zijn we wat witte exemplaren kwijtgeraakt hier op 't forum :( :wink: , dus een witte erbij was wel weer even nodig; het rode team stond flink voor! :D
Hoop dat 't allemaal lukt met de geplande werkzaamheden en misschien tot ziens bij een meeting!

ShroudedVeil
05/12/2008, 15:24
Heey!

Welcome! precies mijn auto , zelfde velgen zelfde kleur zelfde bekleding ( atans die van mij is dan wel voor stoelen krijtstreep) alleen 1 verschil, de mijne is 20cm korter :(

Maar succes met je 924 en hoop dat het allemaal goed komt!

Tom
05/12/2008, 15:31
Die bekleding ken ik: komt uit een D-Kadett SR uit de jaren '80. De stoelen zijn van Recaro en zitten erg goed.

captainfrasca
05/12/2008, 15:32
Welkom!!

q01z
05/12/2008, 17:43
die stoelen zijn idd best fraai van model :)

sjiek hoor :D

Fantaman
05/12/2008, 20:33
welkom

the white is coming back :mrgreen:

Kuijp
06/12/2008, 12:35
Hoppa! weer een White Wonder On Wheels! de witte zijn toch wel het allermooist he? :grin:
Ik heb ook een witte en koop maar alvast een goede spons en dito zeem want wassen zul je moeten haha! Veel plezier!

Geert-Jan

M.B.H.
06/12/2008, 23:31
nou Cees :-D
Welkom op 't forum :lol: en weer een witte :D M.(B.A.)

hanske
07/12/2008, 16:23
Welkom bij de witte brigade.
Ik heb deze ook zien staan op marktplaats toen ik de mijne kocht.
Maar ik ben toch niet gaan kijken omdat ik een andere witte kocht.
Hij ziet er heel mooi uit.
Veel plezier ermee :-D .
Ik heb zelf al wat uurtjes geknutseld, maar dat weet je vantevoren.