PDA

Bekijk Volledige Versie : FF voorstellen : Ritske



Ritske
07/12/2008, 19:04
Hallo allemaal,

Ik ben Ritske van der Wal 22 jaar en wil me met dit topic ff voorstellen :? , ik woon
in Noordbergum(het enige huis met 4 auto's op de oprit, een op de openbare parkeerplaats en nog 1 in de garage :roll: )
In het dagenlijkse leven ben ik eerste monteur en s'avonds eerste klas gek :twisted: .
Op dit moment rij ik na nogal een groot autoverleden(+- 13 auto's in 3 jaar :shock: ) in een jetta type 1 in oldskool style,
welke ik als het allemaal een beetje goed lijkt morgen ga inruilen op een 924 uit 1977.
(miscchien een bekende van hier?? : 87-ya-90)Volgens de huidige eigenaar zou de auto
in een redenlijke staat verkeren met wat gebruikers sporen. Wat ik zosnel op de foto's kon zien
is dat de stoelen of iig de bijrijders stoel gescheurt is, de porsche stikker op de achterkant weg is
en dat er een klein deukje aan de linker zijkant tussen achterbumper en achterlicht zit.
We zullen het morgen wel zien, als jullie nog tips hebben voor de aankoop, heb al wel wat research gedaan
naar de mankementen kon alleen niet veel vinden over bekende rotte plekken van een 77'er.
Alvast bedankt voor jullie reacties

Groeten Ritske

automobilia
07/12/2008, 19:57
Wilkommen zuhause !

en veel plezier met je (toekomstige) 924

Bert

LWB
07/12/2008, 20:01
hoi,welkom hier,succes met de zoektocht!

voor tips, kijk hier even...

viewtopic.php?f=19&t=54 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=19&t=54)

Bcreative
07/12/2008, 20:19
Welkom Ritske! Yep, met de tips die je op dit forum vindt zou je een heel eind moeten komen. Daarnaast met jouw kennis, moet jij er volgens mij wel uitkomen! Ben benieuwd; houd ons op de hoogte (foto's!!!! :D ) en misschien misschien tot op de volgende meeting!

Tom
07/12/2008, 20:40
Welkom!

De '77er had geen 924-sticker maar een echt metalen embleem. Bekende rotte plekken (buiten de accubak) zijn de dorpels en de bodem- vooral in de reservewielbak en de bakken achter de achterwielen.

Ritske
07/12/2008, 20:43
Dat zijn idd een paar makkenlijke tips maar zijn er behalve de accubak nog meer plekken niet opvallende plekken
waar ze roest gevoelig zijn??

Edit: Daar was het antwoord al bedankt :D

Tom
07/12/2008, 20:48
Dit is trouwens de auto die je op het oog hebt:

viewtopic.php?f=13&t=243&st=0&sk=t&sd=a (http://porsche-924.nl/Forum/viewtopic.php?f=13&t=243&st=0&sk=t&sd=a)

Ritske
07/12/2008, 21:19
Fijn dat de auto hier al bekent is :D
Maar houd wel in dat als ik hem koop dat ik de 3e eigenaar in 2008 ben,
Stefan heeft hem in Januarie gekocht en de laatste tenaamstelling is van augustus 2008,
toch maar extra goed opletten morgen.

M.B.H.
07/12/2008, 22:17
Welkom hier :-D
Let op :!: :!:
Daar waar de Achteras Aangrijpt op de koets tussen de bouten
of de koets daar nog hard is
draag armen voor Zelfde verhaal
bodem plaat onder de Stoelen Schuren :?: :?:
Voor tegen deurstijlen tussen spatscherm door onderaan het binnen scherm :!: :!:

Succes M.(B.A.)

q01z
08/12/2008, 00:27
welkom! :)

veel auto's verslijten ben ik ook altijd goed in ;) alhoewel ik er al iets meer jaren mee bezig ben :D

captainfrasca
08/12/2008, 00:30
Van harte welkom,

Zo erg heb ik het niet gelukkig, ik kocht nu bijna 10 jaar geleden mijn eerste auto, en die heb ik nog steeds en dat is de Porsche.. :-D

Ritske
08/12/2008, 17:19
Bedankt allemaal voor de reactie's, heb vanochtend de 924 gekocht, mankeren nog
wel diverse kleine dingen aan en het interieur is niet zo hele netjes. Daar was de prijs ook
naar. Hier nog een paar foto's:

Van mijn oude wagen:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/141.jpg

Naar:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/156.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/158.jpg

Moet wel zeggen dat dit een stuk comfortabeler rijd dan een jetta met supersport schroefset :lol:

captainfrasca
08/12/2008, 17:22
Cool, blauw kenteken!! :D

Veel plezier ermee!!

ShroudedVeil
08/12/2008, 17:53
mogen wij nog wat foto's van het interieur hebben?

Tom
08/12/2008, 17:55
Leuk hoor... die Jetta ook, was namelijk mijn eerste eigen auto (1980, Mexicobeige, tweedeurs).

LWB
08/12/2008, 19:11
veel plezier van de auto!

Ritske
08/12/2008, 19:24
Bedankt voor de leuke reacties


mogen wij nog wat foto's van het interieur hebben?
Zal van het weekend nog ff wat meer Foto's maken van oa het interieur(wel in slechte/redenlijke staat)
Er zijn al een paar dingetjes die moeten gebeuren:
*Achterklep opent niet en sluit aan de andere kant niet(slotpin defect??)
*Auto bleef op contact staan(slecht ingebeunt alarm, eerst opgelost met draden intapen)-> alarm eruit en bedrading solderen
*Toerenteller doet het niet
*Dashbord verlichting is zwak
*Ruitenwisser doet het alleen op de snelste stand
*Roest aan beide deuren
*Uitgescheurde windvanger LV(is al een keer gelast)
*Moet eigenlijk nog eens een compleet ander interieur in om het netjes te maken

q01z
08/12/2008, 19:31
al met al, een aardig projectlijstje.. :)

zoek trwns voor je onderdelen is tussen te koop.. daar staat wel genoeg nog te vinden vd dingen die je zoekt..

ShroudedVeil
08/12/2008, 19:32
toevallig hebben q01z en captainfrasca een compleet perfect interieur te koop staan :-D

en ik heb nog een bijna complete sloop porsche staan , wel met schade , zie ook gecrashed :cry:

captainfrasca
08/12/2008, 19:50
Klopt, het interieur staat in het "te koop" gedeelte.

Ritske
08/12/2008, 20:07
Interieur komt nog wel eens, ben ook nog met mijn
corrado bezig(jaja ik weet het, nooit een g60 kopen, die gaan stuk)
met een ombouw naar een 1.8 20VT motor(AGU motor, k04turbo, S3 injectors,
chip op maat en straks +-250 pk aan de krukas)
en dat project heeft op dit moment meer voorang dan een zgan interieur voor de 924
De andere dingen worden eerst wel aangepakt en van de week ff keuren
voor de APK.

Sjon
09/12/2008, 15:44
Uiteraard staan de foto's op VF gehost :wink:

Bcreative
09/12/2008, 18:01
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Ritske! Maareh, comfortabel? Dat is toch niet het eerste woord dat me te binnenschiet als ik erin rijd. :grin: (wel heel veel andere positieve dingen! :-D )
Leuke kar zo te zien; ook erg leuk dat oude kenteken! :D Lekker zorgen dat ie weer netjes wordt en blijft en maar veel van genieten zou ik zeggen! En we gaan 'm hopelijk zien op 'n meeting!?

Ritske
09/12/2008, 20:12
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Ritske! Maareh, comfortabel? Dat is toch niet het eerste woord dat me te binnenschiet als ik erin rijd. :grin: (wel heel veel andere positieve dingen! :-D )
Leuke kar zo te zien; ook erg leuk dat oude kenteken! :D Lekker zorgen dat ie weer netjes wordt en blijft en maar veel van genieten zou ik zeggen! En we gaan 'm hopelijk zien op 'n meeting!?

Als je een half jaar dagenlijks in een jetta hebt gereden met een veerweg van +- 1 cm :roll: en op platte bandjes dan is dit heel erg comfortabel :D , maar ik denk dat jullie hem nog wel eens gaan zien op een meeting.
Vandaag nog ff op de brug gehad en het oogt ook goed met de onderkant, een klein plekje van +- 5 bij 3 cm met wat vliegroest(echt nog heel oppevlakkig) dit wordt van de week gelijk nog bijgewerkt.