PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924turbo 1981 | Handremkabel te kort?



captainfrasca
07/06/2011, 19:51
Nu heb ik na héééle lange tijd weer eens een vraag.

Ik heb eindelijk eens tijd om mijn Porka in orde te gaan maken, dus de handrem is aan de beurt!

Ik heb destijds een nieuwe handremkabel (rechts en dus de lange) gekocht omdat ik dus een nieuw onderstel heb met 4 schijven e.d. afkomstig van een 924 Turbo.

Nu lijkt hij dus ongeveer 2 cm te kort te zijn, ik heb verder geen stel mogelijkheid meer.

Ik heb destijds bij Alpo specifiek om een handremkabel voor een 924 Turbo gevraagd.

Iemand enig idee of ik de verkeerde handremkabel heb of dat ik iets verkeerd doe?

924turbo2
07/06/2011, 20:00
Schuift hij wel goed in het stukje/busje bij de body ?

Kabels van een turbo en 944 type 1 zijn gelijk (477 609 720C en 477 609 719c)

Lengte moet zijn 925mm (links) en 1975mm (rechts)

captainfrasca
08/06/2011, 11:09
Ik kan de bon ff niet meer vinden, dus de lengte en het artikelnr kan ik zo ff niet opzoeken.

Het busje bij de body valt goed naar binnen, ik ben inderdaad wel aan het emmeren geweest om de oude eruit te krijgen.

De kabel lijkt bij het busje bij de draagarm er juist niet in te willen, dit lijkt mij wel moeten. Ik denk dat wellicht daar het probleem ook zit.

Wat mij opvalt aan de linkerkant bij de draagarm waar nog wel de handremkabel aangesloten zit dat de kabel inderdaad in het busje valt en daar wordt tegengehouden door een ring op het metalen deel op de kabel zeg maar... Die "ring" zit niet op de rechterkabel. Wat ik nog kan proberen het busje iets op te rekken.....

M.B.H.
08/06/2011, 11:14
Hmm oprekken van het busje ??? de kabel moet daar in schuiven tot op dat stoot randje .

captainfrasca
08/06/2011, 11:16
Dat is het 'm nou juist er zit geen stootrandje... Dat is één van de redenen dat ik denk dat ik de verkeerde kabel heb....

M.B.H.
08/06/2011, 11:18
Maak er eens een foto van ???? dat praat makelijker

captainfrasca
08/06/2011, 11:23
Zal ik zeker doen, alleen wordt het niet vandaag, aangezien ik eerst nog ff wat spullen moet halen om de rest in orde te maken. Tenzij het vanavond goed weer blijft!

captainfrasca
10/06/2011, 10:14
Ik heb net de nieuwe handremkabel binnen gekregen, deze is dus totaal anders dan degene die ik eerst had ontvangen! Nu zit ook dat busje erbij waar ik toen naar opzoek was en uiteindelijk bij martin had gevonden! Straks weer "lekker" aan de slag. Voor het gaat regenen!

En Joost, bedankt voor het juiste artikelnummer!

M.B.H.
10/06/2011, 11:25
Mooi dat het gaat lukken dus.
Hmm die kabel die je al had
ik bedoel de langeste is die van een NA ??
Dan heb ik daar wel belang bij .
en dat busje Ex van mij ook wel hoor.

captainfrasca
10/06/2011, 12:43
Die kabel is volgens mij wel voor een NA! Dat busje mag ook weer terug wat mij betreft.

Alleen wil het allemaal niet vlotten, ik krijg het gewoon niet goed afgesteld en volgens mij zit het hem in de nieuwe hevel die ik had besteld. Zodra je de handrem aantrekt lijkt hij wel vast te lopen zeg maar.

Ik heb wat foto's gemaakt, maar die zijn niet echt duidelijk, maar misschien kan iemand er wat mee..652565266527


Op de foto's is de handrem tot het uiterste opgetrokkken en bijna volledig aangedraaid bij de handremhandle zegmaar......

Frenske
10/06/2011, 14:58
helaas laat je foto niet zien of je een automatisch stelmechanisme hebt. Dit dient bij montage ook basis afgesteld te worden aleer je de handrem afsteld.Verder zie ik dat nieuwe onderdeel op de remschoen rusten, niet in zijn uitsparing....

oh ja, ik zou dat vet langs de as wel ff wegvegen alvorens de trommel... schijf te monteren

M.B.H.
10/06/2011, 15:03
ik mis een trekveer !!

Frenske
10/06/2011, 15:05
ik ook, daarom rust de remschoen zo raar ..... kijk ff in de haynes welke!

M.B.H.
10/06/2011, 15:11
ik heb er hier een As van een Turbo zonder trommels liggen van daar.
even naar toe gelopen .

---------- Post added at 16:11 ---------- Previous post was at 16:08 ----------

De afstelling zit midden boven en is meganisch maar die heeft hij vast wel in gedraaid.
Toch David ???

captainfrasca
10/06/2011, 15:30
Ja die is helemaal ingedraaid. Maar op een of andere manier loopt de hefboom vast. De trekveer lijkt mij in dit geval niet zoveel uit te maken met betrekking tot de montage, het zou gewoon alsnog naar behoren moeten functioneren.

De kabel trekt zeg maar het draaiende gedeelte naar binnen, en blokkeerd vervolgens, dit lijkt mij niet de bedoeling.

Frenske
10/06/2011, 15:32
die trekveer maakt wel veel uit, de remschoenen "vallen" tegen de trommel en zitten dan vast. Het kantelstuk valt naast zijn groef en blokkeert dan.

captainfrasca
10/06/2011, 15:48
Dat snap ik, maar zelfs al zou de trekveer er zitten zal hij in dit geval niet doen wat hij zou moeten doen, dat is mijn hele punt. Want zelfs met trekveer doet ie het zelfde.

Het is jammer dat 1 foto in dit geval niet meer zegt dan 1000 woorden, want op de foto's zie je niet echt wat ik bedoel en het is verrekte lastig uitleggen.

Het komt er eigenlijk op neer dat het net lijkt of de hefboom te kort is, maar dat kan in mijn optiek niet omdat er maar 1 petnummer beschikbaar is.6528


Ik heb even een poging gedaan met paint, niet mijn sterkste kant. Het gaat om een boven aanzicht. Ik zal het vast wel verkeerd om hebben getekend, maar het idee is volgens mij duidelijk.

captainfrasca
10/06/2011, 15:54
Ik heb ook even het werkplaats handboek van de 944 en de haynes erop nageslagen, maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van.

Frenske
10/06/2011, 17:12
zet die veer er maar in, dan is het 99% zeker opgelost. Zo niet, krijg je een hele sloot koffie van me bij ons eerste treffen .....

captainfrasca
10/06/2011, 17:20
Ik kan het proberen, probleem is alleen dat ik het veertje niet heb... Martin heb jij toevallig nog zo'n veertje? En ben je morgen wellicht op de zaak?

924turbo2
10/06/2011, 18:20
Is de andere kant wel goed ? Wissel anders de onderdelen eens links/ rechts, dan weet je waat het probleem zit.

M.B.H.
10/06/2011, 18:29
Morgenvroeg ben ik er wel ( 10.00 ) Koffie ) ?????
Dan kun je gelijk kijken hoe het zit,
Pakken we van die as toch gewoon het veertje af.

captainfrasca
10/06/2011, 19:20
Pff 10 uur ga ik niet redden dan zit ik in Zwolle, ik weet dan ook niet hoe lang ik daar bezig ben.

Ik heb diverse onderdelen uitgewisseld, RA blijft een probleem.

Frans, ik hoef geen sloten koffie hoor, één bakkie is voldoende, ik heb de veer van de linkerzijde gepakt en het probleem is immer hetzelfde.

Ik zit nu ff met mijn handen in het haar.....

captainfrasca
10/06/2011, 22:00
Iemand op het 944 forum oppert dat het weleens de verkeerde remschoenen kunnen zijn, dat zou wel het eea kunnen verklaren.
Het lijkt namelijk eerder of ze te klein zijn, zeg maar.

Weet jij daar iets van Joost? Jij hebt ze als laatste officieel in gebruik gehad...

924turbo2
11/06/2011, 06:45
Geen idee, spul lag uit elkaar toen ik de auto kocht, heb er meteen de 924s draagarmen onder gezet. Wat ik wel weet dat je verschillende soorten remschoenen hebt. Voor de 924s heb ik toen nieuwe gekocht maar deze paste toen ook niet. In pet word je er ook niet veel wijzer van.

Maar als links goed is vergelijk je de schoenen toch ?

captainfrasca
05/08/2011, 12:00
De handremschoenen waren een maat te klein. Ik heb nieuwe besteld via e-bay en die passen prima en ik heb weer een werkende handrem! Nu het wiellager nog!

-Bassie-
05/08/2011, 14:05
Zoals ik al een keertje volgens mij zei ;)