PDA

Bekijk Volledige Versie : 2.0 '79 | q01z



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7

Grietje
06/04/2009, 09:08
Carburateurs zijn inderdaad niet de oplossing voor alle problemen...
Haha jawel hoor :D :D


Mits goed gemonteerd :wink:
Haha, ja als ie de schroefjes niet goed vast maakt loopt ie zo belabberd stationair :lol:

q01z
06/04/2009, 09:48
mn riem zal inderdaad niet zo snel verspringen :P daar heeft Joost wel voor gezorgd gelukkig :)

ik ben ook nog steeds er 100% van overtuigt dat ik een goede auto heb gekocht van Joost en ik heb dr ook nog geen moment spijt van gehad! (nah ok, misschien toen ik mn photoshoot foto's van de S tegenkwam...) tis gewoon een oud mormel, en die hebben gebreken.. en als ik niet van sleutelen had gehouden, had ik wel samen met Tom bij de Toyota dealer gestaan :D

zo, dat moest even gezegd worden.. :)

vanavond wordt het geen sleutelen, maar huisje schoonmaken.. dat is al een tijdje nodig, maar door het sleutelen komt het er steeds niet van!
en ach, ik heb m nu niet nodig, dus heb ik alle tijd om tot een oplossing te komen... het was nu de laatste week een beetje gestressed zoeken naar een oplossing. en dan sla je stappen over!
Ik ga zoiezo de rest vd kabelboom ook nog nalopen, aangezien ik vorige keer binnen 5min 10 kabelbreuken had gevonden..
dat wordt dus gewoon een aantal kleuren kabel halen, hele boom eruit halen en gaan puzzelen :)

924turbo2
06/04/2009, 19:13
Ik zou even je onstekingstijdstip controleren, check verder of je vacuem slangetje nog vast zit op je onsteking/ spruitstuk en of de vacuem vervroeging nog goed werkt.

Daarna zou ik het in het brandstofsysteem zoeken, brandstofpomp verwisselen??

ArvidW
09/04/2009, 20:24
ik denk trwns wel dat ik een oplossing weet voor al die K-jetronic ellende...

http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... arburateur (http://www.biesheuvel.nl/store/product/883/50_dcoe_weber_carburateur)" target="_blank


Ik zou dan een 40'er nemen, inlaatpoorten van 924 zijn ovaal achtig met een afmeting van 40mm hoog en 33mm breed, ik vermoed dat je daar geen 50mm doorheen kunt stampen per poort :wink: (of wil je 1 weber voor 4 cilinders?)

924turbo2
09/04/2009, 20:41
Webers is af te raden voor straat gebruik, geloof me met K-jet ben je veel beter af. Het probleem is vast iets kleins, juist K-jet is goed en betrouwbaar en normaal gezien erg probleemloos.

Mocht je echt iets anders willen dan kan je beter overstappen op tb's.

pocketmech
09/04/2009, 21:02
Wanneer is het benzinefilter voor het laatst vervangen? Heb wel eens zoiets gehad, bleek het benzinefilter dicht te zitten. Was allereerst te merken bij hogere snelheden (die werden lager :( )

q01z
10/04/2009, 08:07
wees niet bang joost, de weber fout ga ik niet maken :D
heb een AX gehad met dubbele sollexen en 4x 6 stelschroefjes is NIET grappig :D

benzinefilter staat inderdaad ook op het lijstje :)
vh weekend schijnt het mooi sleutelweer te worden...

dus maar ff lekker bekabeling nalopen, benzinepomp opbrengst testen.. filtertjes vervangen... :)

toch wel praktisch als je je auto nietn odig hebt :D

924turbo2
10/04/2009, 11:02
Benzine filter heb ik vorig jaar wel vervangen, dus lijkt me niet echt nodig.

q01z
10/04/2009, 20:01
Benzine filter heb ik vorig jaar wel vervangen, dus lijkt me niet echt nodig.

Bijft toch handig om de oude eigenaar te kennen :)

924turbo2
10/04/2009, 20:50
Zoals ik zal zei zou ik het in de onsteking of brandstoftoevoer zoeken, moet iets kleins zijn. Succes morgen!

q01z
10/04/2009, 21:26
Zoals ik zal zei zou ik het in de onsteking of brandstoftoevoer zoeken, moet iets kleins zijn. Succes morgen!

Komt goed joost!

Morgen eerst tennissen... Wellicht daarna :)
Weet jij je verkoopkmstand nog uit je hoofd?

924turbo2
11/04/2009, 07:44
moet je even kijken op je laaste apk bewijs. Tel er rond de 400 km bij op en dat zit je ongeveer op de verkooppstand :grin:

q01z
12/04/2009, 21:45
Zo, vandaag even kort gesleuteld;

Luchtweger even uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, en alles even gecontroleerd..

Het valt me op dat de koudestart en de solenoid beide geen stroom krijgen...
Dat lijkt mij niet te kloppen?

Overigens is het groene draadje op de ontsteking echt kapot, maar daar heb ik een nieuw stekkertje voor nodig! ( het stekkertje dat in het ontstekingshuus gaat)

-Bassie-
13/04/2009, 08:21
dat groene draadje is ook dubbel aderig he :wink:

924turbo2
13/04/2009, 08:25
Zo, vandaag even kort gesleuteld;

Luchtweger even uit elkaar gehaald en helemaal schoon gemaakt, en alles even gecontroleerd..

Het valt me op dat de koudestart en de solenoid beide geen stroom krijgen...
Dat lijkt mij niet te kloppen?

Overigens is het groene draadje op de ontsteking echt kapot, maar daar heb ik een nieuw stekkertje voor nodig! ( het stekkertje dat in het ontstekingshuus gaat)

Dan vermoed ik dat daar het probleem zit, heb ik een keer eerder gehad, het beste is om er gewoon twee kleine Faston schuifstekkertjes aan te zetten en alles netjes opnieuw in te tapen.

q01z
13/04/2009, 19:29
zo... vandaag gedeeltelijk nuttig en gedeeltelijk optisch bezig geweest :)

maar aan het eind vd dag in ieder geval wel blij met het resultaat :D

gister was ik al beetje onder de kap begonnen, weer opzoek naar slechte bedrading (en die is er uiteraard zat..) en de luchtweger uit elkaar gehaald/schoon gemaakt..
Ook heb ik het beschermrubber van de benzineleidingen verwijderd, om te zien hoe de daadwerkelijke leidingen er bij staan.. (best goed eigenlijk) uiteraard komt daar wel weer een bescherming overheen.. persoonlijk vind ik het er een stuk netter uitzien zo, zonder die verdroogde beschermrubbers!
[attachment=16:qm8bk5qd]P1120641.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
[b]
simpel werk moet ook gebeuren; de moertjes + ringetjes van de veerpootbevestiging even vervangen door nieuwe :)
[attachment=15:qm8bk5qd]P1120642.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

Joost had mij al gewezen op een slecht groen draadje op het ontstekingshuis.. vorige keer had ik in het donker niet gezien dat er een laag isolatietape omheen zat (leek een ingegoten stekker), nu dat allemaal maar even weggepeuterd.. en niet geheel onterecht!
[attachment=14:qm8bk5qd]P1120644.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
klopt het trouwens dat deze naar de module gaat? (nog niet gevolgd.. )

verder blijven mn remmen af en toe kleven als ik m warm heb weggezet en de volgende ochtend weer wil gaan rijden..
dit is goed te zien aan de blokjes!
[attachment=13:qm8bk5qd]P1120646.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
uiteraard ga ik de klauwen ook nog even nalopen, dat ze vast zitten moet een reden hebben!
overigens zijn deze klauwen wel een stuk 'moderner' als de originele klauwen.. ziet er opzich wel goed uit :)
[attachment=10:qm8bk5qd]P1120649.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

toen mn kleppendeksel maar even verwijderd, gewoon om te kijken hoe de kop er uit zag en of het oliebuisje nog intakt was :)
[attachment=12:qm8bk5qd]P1120647.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
wat een gigantische nokken trouwens op die as :D en wat zag het er allemaal perfect uit... (thanks Joost!)

aangezien het een auto van mij is, moet het kleppendeksel zwart zijn (q01z-voorschrift..)
[attachment=11:qm8bk5qd]P1120648.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
maar ja, zwart is zo zwart he... :)
[attachment=9:qm8bk5qd]P1120652.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

gelijk mn bling-bling poulie er maar even opgezet.. en alles weer op spanning gebracht..
[attachment=8:qm8bk5qd]P1120654.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

nou, toen ben ik davids voorbeeld maar gaan volgen.. en heb ik mijn achterlichten er es uitgehaald..
wat best grappig is, de rechter ging eigenlijk zonder moeite.. bij de linker kreeg ik 2 moertjes los.. de andere 3 draaide dol, maar bleken al snel niet meer aan de behuizing vast te zitten..
het ging uiteindelijk hier om;
[attachment=7:qm8bk5qd]P1120655.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
[attachment=6:qm8bk5qd]P1120656.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
[attachment=5:qm8bk5qd]P1120657.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
het kapotte achterlicht..
[attachment=4:qm8bk5qd]P1120658.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

een zijkant met krassen, op deze foto niet echt te zien.. maar de hele vouw zit vol met lichte krassen.. alsof er een kat zich op uitgeleefd heeft!
[attachment=3:qm8bk5qd]P1120659.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
achterkant ook netjes afgeplakt :)
[attachment=2:qm8bk5qd]P1120660.jpg[/attachment:qm8bk5qd]
andere achterlicht, al gespoten.. (terug zonder kit.. dat moet nog een keer!)
[attachment=1:qm8bk5qd]P1120661.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

de linkerkant heb ik dus het scherm ook mee gespoten, maar daar had ik eigelijk niet genoeg lak voor.. nu moet ik dus even flink cleaneren om het goed strak te krijgen! maar dat moet wel lukken :) (tis niet voor de show.....)
[attachment=0:qm8bk5qd]P1120663.jpg[/attachment:qm8bk5qd]

maarrr, ik vind dat ik best nuttig geweest ben :D

morgen even de goede knijpstekkertjes halen, zodat ik de bekabeling van mijn ontstekingshuis weer in orde kan maken.. en dan es kijken of hij weer wat doet.. :roll:

captainfrasca
13/04/2009, 19:39
Jij hebt ook niet stil gezeten met dit lekkere weer, ziet er in ieder geval top uit! :duim

q01z
13/04/2009, 19:42
owh, van mn schone luchtweger heb ik dus helaas geen foto's gemaakt...

qua voorbereiding op het weer gaan rijden/slalommen heb ik nu;
-een schakelbare + op mn luchtsleuf, aangezien deze geen stroom krijgt via het relais (wie kan mij zeggen welk relais dat moet zijn? uit de haynes wordt het niet echt duidelijker..)
-een gereviseerde WUR
-een gereviseerde luchtweger
-nieuwe bedrading bobine
-nieuwe massa bedrading
-verstelbare nokkenaspoulie

wat nog te doen;
-bedrading benzinepomp
-bedrading koude start injector + solenoid (krijgen geen stroom? --> relais??)
-remblokjes vervangen
-remklauwen schoonmaken/gangbaar maken

q01z
13/04/2009, 19:43
Jij hebt ook niet stil gezeten met dit lekkere weer, ziet er in ieder geval top uit! :duim

tsja, anders wordt ik nooit bruin he :D

-Bassie-
13/04/2009, 19:45
ziet er weer netjes uit marc

924turbo2
13/04/2009, 20:48
Ziet er top uit !

Die remblokjes zijn wel aan vervanging toe !!! Die hebben echt hun beste tijd gehad :grin: Misschien zijn ze door het circuit gebruik te heet geworden, lijkt wel of ze zijn gaan afbrokkelen :?

q01z
13/04/2009, 20:55
ze zijn idd gaan brokkelen.... nu heb ik ze ook wel eens warm gekregen hoor :oops:

ach, ik zal es nieuwe bestellen.. verder begint het er wel aardig op te lijken.. voor camber even naar maximaal gooien.. hoef ik iig niet bang te zijn voor onderstuur op de slalom!

@joost; had jij de nokkenas nou op +2 of -2 staan? +2 lijkt mij? als ik zo naar de nokkenasdiagram kijk?

Tom
13/04/2009, 22:39
Lekker geklust Marc, ziet er goed uit!

924turbo2
14/04/2009, 07:03
ze zijn idd gaan brokkelen.... nu heb ik ze ook wel eens warm gekregen hoor :oops:

ach, ik zal es nieuwe bestellen.. verder begint het er wel aardig op te lijken.. voor camber even naar maximaal gooien.. hoef ik iig niet bang te zijn voor onderstuur op de slalom!

@joost; had jij de nokkenas nou op +2 of -2 staan? +2 lijkt mij? als ik zo naar de nokkenasdiagram kijk?

volgens mij -4 (vervroegen). Ik wou toen meer koppel onderin. Al je plus 4 zet gaat de curve naar boven maar dan zou je hem constant te ver door moeten trekken omdat eruit te halen. Want niet best voor je blok is.

Je oet wel even goed je hoofd erbij maken want je maakt snel een foutje, dit helpt:

''If you turn the crank clockwise, with the cam gear loose, you are retarding the cam.
Turn the crank counterclockwise and you are advancing the cam''

Bcreative
14/04/2009, 08:55
Waar zo'n 2e Paasdag toch al niet goed voor kan zijn he?
Jij bent goed bezig geweest zo te zien! :duim
Krijg ook erg zin om weer wat klusjes te doen. :kwijl
Maar eerst nog zeker een aantal weekeinden met de total make-over van de achtertuin bezig.... Moet ook gebeuren....

Grietje
14/04/2009, 20:37
En dat alles met de geestelijke steun van mij, hahahahaha :slaap

Zeer netjes marc!

LWB
14/04/2009, 20:40
:duim da's nog eens je tijd nuttig besteden. Kleppendeksel ziet er wijs uit....

q01z
14/04/2009, 20:45
whoehoe! vooruitgang! :D

vanavond het stekkertje op het ontstekingshuis kunnen repareren..
daarna alles nog even nagelopen en gestart.. geen resultaat, nokkenas bleek 180gr om te staan :roll: (beginnersfoutje zullen we maar zeggen :P)
dat gefixed.. starten, ongeveer lopen.. hij liep wel, maar na 10sec viel hij weer uit, en dat is lastig als je foutdiagnose wil stellen, dan blijf je lopen.. :roll: gelukkig 1x snel genoeg onder de kap gekomen om valse lucht te horen en benzinelekkage te zien..

lekkage opgelost door nieuwe koperen ringetjes te monteren en al het rubber/plastic van de inlaat opnieuw gemonteerd (niet zoeken naar wat er misschien niet goed zit, gewoon alles eraf en opnieuw doen gaat veel sneller..).. om erachter te komen dat mn vacuumvervroegerslangetje niet meer zo lekker bleef zitten.. even vervangen door een mooie foute blauwe (+10pk :D)

had wel iets resultaat, maar nog niet voldoende..
dus, 1 vd andere merkstreepjes op de ontsteking geprobeerd (wie vd 3 :D) en die had meer resultaat.. toen hij liep kon ik met de ontstekingslamp het geheel beetje bijstellen zodat het goed bleef lopen..

complete check gedaan van alles onder de kap, maar geen gekke dingen gevonden..
dus voglens opgaaf van joost mn nokkenas maar es verdraaid en mn ontsteking er op afgesteld en een rondje gaan rijden.. :)

hij is best lief nu... mist nog wel wat vermogen (heeft voor mn gevoel wel 120pk, maar de rest ontbreekt) maar trekt in ieder geval weer goed door en stottert niet meer.. ook gewoon klik/starten/lopen! es kijken of hij dat morgen met koude motor ook wil...

er zit iig weer wat schot in de zaak!

q01z
14/04/2009, 20:46
:duim da's nog eens je tijd nuttig besteden. Kleppendeksel ziet er wijs uit....

ja, kleppendeksel ben ik zelf ook ergg blij mee! :D
niet 100% perfect gelukt, mjah met dat soort dingen ben ik ook een zeikerd hoor...

nu de lak hard geworden is door het verhitten is het nog netter...

maar in het zonnetje zag ik wel goed dat ik mn achterscherm toch echt heeeel goed uit moet gaan poetsen, dit ziet er niet uit :roll: echt een streep verticaal van waar ik afgeplakt had..

LWB
14/04/2009, 20:50
klinkt alweer een stuk positiever dus :duim
even goed uitpoetsen dan maar...

q01z
21/04/2009, 18:14
het positieve was even van korte duur...
vanmrogen liet hij me weer staan..

vanavond de bougies eruit gedraaid, nat, vd olie :roll: athans, zo ruikt het..
compressietestje (meter niet meer helemaal 100% helaas, waardoor hij de waarde niet vasthoudt voor aflezen)

8/10 8/10 <8 11

houston, we've got a leak!

LWB
21/04/2009, 18:16
da's minder...

q01z
21/04/2009, 18:25
da's minder...

yupz..

achja, geeft me wel de kans om nog wat andere dingen te doen die ik toch op de lijst had staan! :)
alleen wel rot dat de auto van me vader nog in de garage staat.. anders had ik vanavond nog die motor eruit getrokken en alle randapparatuur gedemonteerd..

misschien wel gelijk een goed idee om es te zoeken naar extra vermogen.. maar eerst maar es kijken wat het is :)
de motor is helemaal gereviseerd qua lagers/zuigerveren (bonnetjes zitten erbij) dus het onderblok hoeft zoiezo niet uit elkaar.. ik zal wel wat stuk getrapt hebben, shit happends :P had tijdje terug al wel een dun filmpje olie vlak onder de cilidnerkop gezien, maar toen eignelijk geen aandacht aan besteed.. (genegeerd kan je ook zeggen..)
ach, technische dingen vind ik nooit zo erg :) dat kan ik zelf! kost alleen wel weer geld.. dus het gaat waarschijnlijk niet allemaal binnen een week..

LWB
21/04/2009, 18:28
maar je hebt tot 9 mei de tijd :wink:

succes zullen we dan maar zeggen...

q01z
21/04/2009, 18:33
maar je hebt tot 9 mei de tijd :wink:

succes zullen we dan maar zeggen...

voor die tijd kom ik er denk ik niet aan toe... :oops:

6juni slalom, dat gaat m meer worden qua planning denk ik..

ShroudedVeil
22/04/2009, 00:37
Klinkt niet al te best Marc!!

Maar hij ziet er wel mooi uit :)

Die kleppedeksel is wel mooi gedaan! :grin:

Ik rij binnekort wel een x langs om te kijken :D

pocketmech
22/04/2009, 09:38
:grrr Van boven naar beneden afpellen dan maar.......Meteen maar een ruil/revisiekopje voorbereiden :kwijl ? Suc6 en als het leuk is kan het snel gaan! Gezien de sportieve ambities maar op zoek naar een sponsor :euh ???

q01z
12/05/2009, 22:31
[attachment=0:1c66axjz]IMG_0129.jpg[/attachment:1c66axjz]
Need I say more?

overigens heb ik een sensor-probleem, waardoor de koudestartinjector blijft hangen..
gelukkig is het de sensor die aan de achterzijde van het blok zit, zeg maar ergens onder je ontsteking, tussen het schutbord en het blok, volledig uit het zicht en niet eens aan te raken... :roll:

924turbo2
13/05/2009, 07:14
Weet je zeker dat die niet je metertje aanstuurt, er zit nog een water temp. sensor vlak onder je inlatspruitstuk, daar kan je wel goed bij.

Tom
13/05/2009, 07:45
Volgens mij is juist die van je metertje...

q01z
13/05/2009, 09:54
dat is zo getest, die kan ik zo lossnokken ;)

Tom
13/05/2009, 15:55
Ik ben benieuwd of die sensor nog leverbaar is. Voor Audi is-ie dat niet.

LWB
13/05/2009, 18:16
need I say more :euh :euh :euh :euh :

Meneer aard
13/05/2009, 18:25
Kapitein Beun weer in de bocht hoor :slaap :slaap :slaap :(

Iedereen lult maar weer lekker door elkaar heen..Het zijn 2 aparte systemen. Kijk gewoon even in je haynes manual onder schema`s en je weet hoe het in elkaar steekt.

LWB
13/05/2009, 20:19
overigens heb ik een sensor-probleem, waardoor de koudestartinjector blijft hangen..
gelukkig is het de sensor die aan de achterzijde van het blok zit, zeg maar ergens onder je ontsteking, tussen het schutbord en het blok, volledig uit het zicht en niet eens aan te raken... :roll:

dacht eerst dat het de sensor was tussen de slangen...zat er naast dus.. :eek: (post al verwijd.)

Als je de sensor gaat vervangen van de koudstart,vervang dan gelijk die van de temp.meter lijkt me. Nu je er toch gemakkelijk bij bent gekomen :wink:

Grietje
13/05/2009, 21:11
Kapitein Beun weer in de bocht hoor :slaap :slaap :slaap :(




:eek:
De pot verwijt de ketel ......


Porsche is met org uitlaat en gehele bekleding weer terug weer lekker stil :P
Sensor prob nog even verder uitzoeken, maar dat komt zeker helemaal goed ;)

En nog even compressie meten met een wél werkende compressie meter, want die vermelde compressies hier kloppen niet, omdat de meter niet goed werkt (bleek toen we hem met zn tweeen gebruikte bij de peug..)

q01z
13/05/2009, 22:01
Kapitein Beun weer in de bocht hoor :slaap :slaap :slaap :(

Iedereen lult maar weer lekker door elkaar heen..Het zijn 2 aparte systemen. Kijk gewoon even in je haynes manual onder schema`s en je weet hoe het in elkaar steekt.

hoezo kapitein beun? omdat ik er nog niet aan toe ben gekomen om de jackpot te winnen en mijn hele auto te voorzien van nieuwe sensoren/onderdelen/motor en originele kabelbomen?
Ik weet wel welke sensor ik moet hebben, tis alleen dat ik er niet echt lekker bij kan.. en zolang de GSA nog in de garage staat (gelukkig is hij er al een paar keer op eigen kracht uitgereden ondertussen) heb ik geen zin om die motor uit elkaar te trekken met als gevolg dat ik die porsche het pad op/af moet DUWEN!

dus heb voor de verandering eens een keer respect voor de werk en denkwijze van een ander. volgens mij weet je donders goed dat ik het beste met mn 924 voor heb!

Meneer aard
14/05/2009, 18:52
Kennelijk voel jij je wel erg aangevallen maar het is in het algemeen mijn opmerking..Iedereen roept hier maar wat. Niet even verder kijken dan de neus lang is maar neej.
Maar goed zeg al niks meer..voor je het weet heb je weer commentaar :euh

ShroudedVeil
14/05/2009, 18:57
Daar gaat het niet om, mensen vinden het niet leuk als je ze beun de haas noemt als ze wel het beste met hun auto voorhebben , ik vind het ook niet gepast dat je dat bij alles zegt wat er fout gaat!

En het is ook niet gek als je je voelt aangesproken als het in je eigen topic word gezecht als het om jou probleem gaat, vind je niet?

pocketmech
14/05/2009, 20:22
De grote vraag blijft....wat is d'r kaput in de kop?? (van de 924 motor dus) Al gemeten met een goeie compressiemeter?? Of is de toegenomen km stand het bewijs dat ie weer in de rondte raast??? (ik ben nie zonne vlotte eej... :euh )

924turbo2
14/05/2009, 20:52
Mooiste is een compressie meter met een slang die je in het bougiegat schroeft, dan kan je het zelfs alleen doen 8)

Uiteraard is het belangrijk dat je een volle accu hebt !!

LWB
15/05/2009, 08:23
Stukie Wikipedia :o

Een beunhaas is een persoon die een vak of beroep uitoefent, zonder daarvoor de benodigde opleiding te hebben gehad. Ook wordt de term gebruikt voor vaklui die goedkoper dan volgens de reguliere markttarieven hun werk verrichten.

Een beunhaas hoeft echter niet per definitie slecht werk af te leveren. Er zijn zelfs bedrijven die het woord beunhaas als geuzennaam gebruiken. Beunhazerij wekt echter wel veel weerstand op bij mensen die wel met veel studie of oefening het beroep beoefenen. Het woord is afkomstig van het Nederduitse böhnhase — een zeventiende-eeuwse term voor iemand die het vak van kleermaker uitoefende zonder dat hij lid was van een gilde.

denk dat 99% hier een beunhaas is :lol:

Tom
15/05/2009, 08:35
Ik heb in ieder geval niet geleerd voor knutselen aan mijn auto... maar de resultaten vallen tot nog toe best mee. Ik heb in ieder geval nog niks gesloopt en alleen dingen gerepareerd (al duurt het soms even tot de juiste diagnose is gesteld).

Marc's kennis op het gebied van autotechniek sla ik wat hoger aan dan de mijne. Als er iemand niet maar een eind raak prutst is hij het.

Fantaman
15/05/2009, 17:02
ha, ik heb een 2e monteurs diploma dus geen beundehaas, nu de ervaring nog :)

klaas 924
15/05/2009, 17:24
denk dat 99% hier een beunhaas is :lol:

zelfs dat ben ik niet :idea:

ik laat het liever doen door een gediplomeerde beunhaas
(anders krijg ik vieze handen :lol: )

Grietje
18/05/2009, 18:58
Kennelijk voel jij je wel erg aangevallen maar het is in het algemeen mijn opmerking..Iedereen roept hier maar wat.
Tja, het was dan ook wel een ongegronde kut opmerking


="Meneer aard"]Maar goed zeg al niks meer. Doe dat, word het weer gezellig

Die porsche van Marc komt wel goed, dat is de laaaaatste waar je medelijden mee hoeft te hebben.


Overigens, die compressie klopte idd niet. Compressie meter was toch echt overleden, bleek toen wij met zn tweeen de 306 nameten. Dus compressie moeten we nog een keer doen, met zn tweeen.
Maar ik denk niet dat de koppakking slecht is, daar loopt ie veelste goed voor. Het zal wel die sensor of miss meerdere sensoren zijn omdat de bedrading niet overal goed is. Komt vast en zeker snel goed!

En marc, :-D hulde, onder de kap ziet er echt weer super goed uit

Tom
18/05/2009, 19:00
Meer feauteaux? :mrgreen:

Gelukkig is het niet de koppakking. Ik ben erg benieuwd wat er nou uiteindelijk mee mis blijkt.

Jeroen
18/05/2009, 19:15
Laten we het gezellig houden :bedankt

Hoop dat je snel achter het probleem komt ... :!:

Wat voor demper zit er trouwens onder ...?

Grietje
18/05/2009, 19:26
Meer feauteaux? :mrgreen:

Gelukkig is het niet de koppakking. Ik ben erg benieuwd wat er nou uiteindelijk mee mis blijkt.

Volgens mij zijn er wel meer fotos gemaakt :D Staan op de camera dan ;)
ff checkuhhhhh

Maaruhm marc moet de porsche weer lekker gaan rijden geloof ik, aangezien de AX verkocht is :)

Tom
18/05/2009, 19:43
Tja, daar ben ik het wel mee eens... is gewoon een fijne auto om mee te rijden, de 924. Volgens mij was de AX meer een sprintertje, niet iets waar je elke dag van wilt genieten.

Fantaman
18/05/2009, 22:22
Tja, daar ben ik het wel mee eens... is gewoon een fijne auto om mee te rijden, de 924. Volgens mij was de AX meer een sprintertje, niet iets waar je elke dag van wilt genieten.

dan zeg ik smaken verschillen :)

maar ik zou me 924 niet zomaar inruilen, het rijd geweldig :duim

q01z
18/05/2009, 22:37
Tja, daar ben ik het wel mee eens... is gewoon een fijne auto om mee te rijden, de 924. Volgens mij was de AX meer een sprintertje, niet iets waar je elke dag van wilt genieten.

@Tom; dat sprintertje is geexporteerd naar Belgie.. ik had nu al een paar maanden een 1.1i Allure! met 65pk :D maar wel een 1:16-17 met 140 op de snelweg.. en een top van 175 op de teller :P
ding zag er (op wat deukjes) super netjes uit.. gekocht zonder apk, nieuwe draagarmen(+rubbers/fussee's)/aandrijfas/uitlaat/remleidingen/koplampen opgezet en nu dus doorverkocht :P

overigens staat de opvolger ook al 'op me te wachten' (gereserveerd, maar hun zoeken eerst nog even een andere auto..)

Tom
18/05/2009, 22:55
Da's een leuke manier om wat bij te verdienen, auto's opbouwen voor de verkoop.

-Bassie-
19/05/2009, 06:59
jah klopt tom.

maar meestal moet je niet de uren mee rekenen dan verdien je eigenlijk niks tot weinig :grrr

Bcreative
19/05/2009, 09:06
overigens staat de opvolger ook al 'op me te wachten' (gereserveerd, maar hun zoeken eerst nog even een andere auto..)

Dus toch weer 'n AX, dan? Wordt de 924 dan een mooiweerauto? :-)

q01z
19/05/2009, 21:46
jah klopt tom.

maar meestal moet je niet de uren mee rekenen dan verdien je eigenlijk niks tot weinig :grrr

nah, het was een 'bijzondere' uitvoering.. (meegespoten bumpers, bijzondere velours bekleding..) en die jongen wilde m naar de sloop doen anders, dat kon ik niet over mn hart verkrijgen :)

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/128.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/129.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/131.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/132.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/134.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/136.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/138.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/05/139.jpg


overigens is de opvolger geen AX ;)
wel een Citroen.. en de letters A en X komen ook in de naam voor :P

Tom
19/05/2009, 22:02
En een S en een O.

Wat was er mis met dat ding behalve een paar deukjes en smakeloze bekleding dat-ie naar de sloop moest?

q01z
19/05/2009, 22:25
En een S en een O.

Wat was er mis met dat ding behalve een paar deukjes en smakeloze bekleding dat-ie naar de sloop moest?

fout Tom ;)

euhmm draagarmen waren versleten (rubbers), koplampen zaten niet vast en de uitlaat was lek.. kosten bij de garage 600+
vonden ze te duur.. :P

maar goed, die is dus verkocht en moet ik zaterdag even afleveren!

overigens vandaag mn reservewiel op de porsche moeten zetten, R.A. had ik gister opgepompt van 1.3 naar 2.3 bar.. vandaag was het weer 1.3 :roll:
nu ff snel nieuwe banden regelen! 1x 14" ziet er zo stom uit :P
verder rijdt hij trouwens weer uitstekend.. gek genoeg heeft het probleem zichzelf 'opgelost'

Tom
19/05/2009, 22:31
Ah, mijn 24 is dus niet de enige 'zelfhelende'. :mrgreen:

Was het de band met de schroef erin? Dan heeft-ie het nog aardig uitgehouden.

ShroudedVeil
19/05/2009, 23:52
Mag ik wel raden Marc :oops:

q01z
20/05/2009, 07:06
Ah, mijn 24 is dus niet de enige 'zelfhelende'. :mrgreen:

Was het de band met de schroef erin? Dan heeft-ie het nog aardig uitgehouden.

Die band is het inderdaad... :oops:

ShroudedVeil
20/05/2009, 12:34
heb je de velgjes ook mee verkocht , of was dit de staat hoe die verkocht werd :-)?

klaas 924
20/05/2009, 15:10
[quote="q01zoverigens is de opvolger geen AX ;)
wel een Citroen.. en de letters A en X komen ook in de naam voor :P[/quote]

een citroen AXEL :?: :?:

Tom
20/05/2009, 15:25
Dat zou leuk zijn, maar ik vrees dat het een Xsara wordt...

klaas 924
20/05/2009, 16:06
Dat zou leuk zijn, maar ik vrees dat het een Xsara wordt...


nou daar hoef je niet bang voor te zijn(ze bijten niet)
mijn vrouw rijd in een xsara picasso
het ziet er niet uit , maar rijd zeeeeer COMFORTABEL!!!!

q01z
20/05/2009, 16:21
Blauw metallic coupe Tom ;)

@frank, de lichtmetaalthes blijven hier.. Daar is er 1 krom van...

Fantaman
20/05/2009, 16:53
Ah, mijn 24 is dus niet de enige 'zelfhelende'. :mrgreen:
goh als die van mij dat nou ook eens deed dan gingen mij oranje lampies weer knipperen en de uitlaat minder herrie maken, groeit het roest gat weer dicht :)


met een een schrijf in je band rijden gaat prima, elke weer 0.5 tot 1.0 bar erin pompen, totdat ik hem had geplakt, alleen RV loopt een beetje af :grin:

q01z
21/05/2009, 10:39
Zo, gisteravond weer nuttig geweest!

Ik heb de distriebutietiming weer normaal gezet, klepspeling nagelopen en ontsteking getimed.. Hij is nu wel iets trager, maar de motor loopt veel soepeler en rustiger :)

Viel me alleen op dat de temperatuur bijlage snelhedenwat oploopt, thermostaat dus maar eens testen!

Tom
21/05/2009, 10:41
Dat klinkt inderdaad bekend...

924turbo2
21/05/2009, 12:28
Zo, gisteravond weer nuttig geweest!

Ik heb de distriebutietiming weer normaal gezet, klepspeling nagelopen en ontsteking getimed.. Hij is nu wel iets trager, maar de motor loopt veel soepeler en rustiger :)

Viel me alleen op dat de temperatuur bijlage snelhedenwat oploopt, thermostaat dus maar eens testen!


Ook het thermostaat is een jaar geleden vervangen, staat je timing wel goed, 10 graden voor onsteking met vacuem los. Vaak als je onstekingstijstip verkeerd staat kan de motor snel (te) warm worden.
Motor draait rechtsom dus je moet het eerste streepje VOOR BDP hebben op je vliegwiel.

q01z
21/05/2009, 12:46
timing staat goed ;)
nah ik zag daar tijdje terug ook een lichte lekkage.. daarna niet meer gezien, maar toch ff in de gaten houden!
hij wrd niet extreem warm, bleef nog ruim voor het rood hangen zonder op te lopen, maar wel een stuk hoger als normaal!

kan helaas vandaag niet kijken, ze zijn een wielerronde aan het houden in het dorp, dus ook door mijn straatje!

Tom
21/05/2009, 15:39
Lekker handig.

Marc, heet die speciale AX misschien 'Allure'? Dan zag ik er vandaag eentje rijden. Zelfde kleur.

q01z
21/05/2009, 16:12
Lekker handig.

Marc, heet die speciale AX misschien 'Allure'? Dan zag ik er vandaag eentje rijden. Zelfde kleur.

stimmt!

q01z
24/05/2009, 17:11
zo, vandaag een lekker tourritje door de zeeuwsche polder gedaan met de 924 :) km'tje of 80-90..

ging allemaal perfect! auto hield zich goed, temperatuur liep een paar keer lcihtjes op, maar daar was het rijgedrag dan ook naar (veel korte stukjes en bochtjes in lage versnellingen..)

lekker veel krappe weggetjes gehad, aantal onverharde.. en uiteindelijk ook 1 met kinderkopjes/kaseien.. daar zag ik helaas een kuil+hobbel iets te laat, kon nog terug remmen van 80 naar +-15, maar toch eroverheen, kras op de stabilisatorstang en een klein deukje in het subframe.. niets ernstigs gelukkig :) het ging dus maar net goed! als ik dat met 80 had gedaan :roll:

maar goed, ging goed dus :) lekker beetje brandstof gestookt :D

Tom
24/05/2009, 17:43
Fijn dat-ie weer goed loopt!

klaas 924
24/05/2009, 18:03
toch weer lekker dat hij zo goed loopt :duim
kun je hem weer gebruiken waar hij voor is bedoelt,
lekker rijden met een grijns op je snuit :lol: :mrgreen: :-D

M.B.H.
25/05/2009, 08:42
zo, vandaag een lekker tourritje door de zeeuwsche polder gedaan met de 924 :) km'tje of 80-90..

ging allemaal perfect! auto hield zich goed, temperatuur liep een paar keer lcihtjes op, maar daar was het rijgedrag dan ook naar (veel korte stukjes en bochtjes in lage versnellingen..)

lekker veel krappe weggetjes gehad, aantal onverharde.. en uiteindelijk ook 1 met kinderkopjes/kaseien.. daar zag ik helaas een kuil+hobbel iets te laat, kon nog terug remmen van 80 naar +-15, maar toch eroverheen, kras op de stabilisatorstang en een klein deukje in het subframe.. niets ernstigs gelukkig :) het ging dus maar net goed! als ik dat met 80 had gedaan :roll:

maar goed, ging goed dus :) lekker beetje brandstof gestookt :D

en nou heeeeeellll houden die hap :wink:

Bcreative
25/05/2009, 14:11
Mooi dat ie weer lekker rijdt! :-D
Gevaarlijke wegen hebben jullie daar! Volgens mij moet jij er gewoon een rallye-auto bij hebben voor dat soort ritjes! :wink: Kun je met de 924 over de iets beter begaanbare wegen scheuren.

ShroudedVeil
25/05/2009, 14:16
Ik zou zeggen , ga der is naast zitten :D

tis best een beleving daar :-)

Ik heb ook zo'n weggetje hier ontdekt :-)

Op de weg naar me werk (met een kleine omweg)

Op het 944 forum hebben ze nou een topic over een cameratje , super beeld , trilt niet , ook niet over de curbstones en ook best goed geluid :)

http://www.youtube.com/watch?v=066uSukF ... annel_page (http://www.youtube.com/watch?v=066uSukFV-I&feature=channel_page)

Zit er best over te denken om zo'n dingetje aan te schaffen!

Bcreative
25/05/2009, 14:49
Ik zou zeggen , ga der is naast zitten :D

tis best een beleving daar :-)

Ik heb ook zo'n weggetje hier ontdekt :-)

Op de weg naar me werk (met een kleine omweg)

Op het 944 forum hebben ze nou een topic over een cameratje , super beeld , trilt niet , ook niet over de curbstones en ook best goed geluid :)

http://www.youtube.com/watch?v=066uSukF ... annel_page (http://www.youtube.com/watch?v=066uSukFV-I&feature=channel_page)

Zit er best over te denken om zo'n dingetje aan te schaffen!

Gaaf filmpje! Zo full screen is het lekker realistisch! :D

klaas 924
25/05/2009, 17:39
ik mag nooit zo hard rijden als ik naar mijn werk ga :o
maar het ziet er goed uit
hoe is zo een camera dan bevestigd ,want het trilt bijna niet :?:

Grietje
25/05/2009, 21:09
zo, vandaag een lekker tourritje door de zeeuwsche polder gedaan met de 924 :) km'tje of 80-90..

ging allemaal perfect! auto hield zich goed, temperatuur liep een paar keer lcihtjes op, maar daar was het rijgedrag dan ook naar (veel korte stukjes en bochtjes in lage versnellingen..)

lekker veel krappe weggetjes gehad, aantal onverharde.. en uiteindelijk ook 1 met kinderkopjes/kaseien.. daar zag ik helaas een kuil+hobbel iets te laat, kon nog terug remmen van 80 naar +-15, maar toch eroverheen, kras op de stabilisatorstang en een klein deukje in het subframe.. niets ernstigs gelukkig :) het ging dus maar net goed! als ik dat met 80 had gedaan :roll:

maar goed, ging goed dus :) lekker beetje brandstof gestookt :D
Gezellig he, samen touren

q01z
25/05/2009, 21:20
Mooi dat ie weer lekker rijdt! :-D
Gevaarlijke wegen hebben jullie daar! Volgens mij moet jij er gewoon een rallye-auto bij hebben voor dat soort ritjes! :wink: Kun je met de 924 over de iets beter begaanbare wegen scheuren.

euhm, die 924 is toch een rally auto? ;)
nee daar is hij niet echt voor geschikt.. maar ik hou wel van smalle polderweggetjes met hele krappe bochtjes :oops:
sommige weggetjes rij je letterlijk met beide achterwielen door de berm :P

Frank heeft 1xtje met me meegereden.. en dat vergeet hij denk nooit meer :P

voordeel van dit soort weggetjes is dat je van begin tot eind kan zien vaak, zodat je kan zien dat er niemand rijdt/loopt.. dus je brengt niet zo snel andere in gevaar..

Bcreative
26/05/2009, 09:28
Mooi dat ie weer lekker rijdt! :-D
Gevaarlijke wegen hebben jullie daar! Volgens mij moet jij er gewoon een rallye-auto bij hebben voor dat soort ritjes! :wink: Kun je met de 924 over de iets beter begaanbare wegen scheuren.

euhm, die 924 is toch een rally auto? ;)
nee daar is hij niet echt voor geschikt.. maar ik hou wel van smalle polderweggetjes met hele krappe bochtjes :oops:
sommige weggetjes rij je letterlijk met beide achterwielen door de berm :P

Frank heeft 1xtje met me meegereden.. en dat vergeet hij denk nooit meer :P

voordeel van dit soort weggetjes is dat je van begin tot eind kan zien vaak, zodat je kan zien dat er niemand rijdt/loopt.. dus je brengt niet zo snel andere in gevaar..

Pfjoew! Kinderen en bejaarden kunnen dus gewoon nog veilig oversteken daar!
:wink:

q01z
02/06/2009, 17:18
en toen... stond mn porsche bij de garage..

tsja, het werd een beetje onvermijdelijk he.. je blijft niet bezig..


dus toch maar nieuwe achterbandjes :P

-Bassie-
02/06/2009, 17:27
wat voor bandjes komen er op dan??

weer zelfde??

q01z
02/06/2009, 17:36
wat voor bandjes komen er op dan??

weer zelfde??

ik ga er geen 2 verschillende opzetten :P (zoals er nu zat...)

nee Fulda blabla extrema oid

-Bassie-
02/06/2009, 17:38
owk

ik dacht dat jij dei vredestein sporttec 3 er onder had

q01z
02/06/2009, 17:45
nee, al vind ik die wel lieff :)

voor zitten er Gislaved banden onder.. bevallen uitstekend! maar die vond ik toch net een tikkeltje te duur..

geen idee wat deze doen, heb de wanghoogte maar ff op 50 gezet, aangezien Fulda soms een zachtere wang gebruikt en ik daar NIET op zit te wachten :P dan liever een plattere band..

Tom
02/06/2009, 18:11
Gislaved maakt inderdaad prima banden, beetje prijzig klopt ook...

Da's dan weer een voordeel van mijn keiharde rotbanden, de slijtage valt erg mee.

q01z
06/06/2009, 18:18
Zo, vandaag lekker geslalomt :)

Ging super goed eigenlijk, veel beteraks verwacht!!

Mn nieuwe banden zijn alleen best glad als ze koud zijn, dus het was erg glijden!!

Uiteindelijk wel een redelijke tijd gezet, rondje daarna ging veel sneller maar toen kleefde mn rechter voorrem in de bocht waardoor hij bleef blokkeren, ook met rem los ( te warm?)

Voor het slalommen heb ik alleen eigenlijk wel stuggere schokdempers nodig....

-Bassie-
06/06/2009, 18:29
zitten er geen koni`s op dan :)

gele zijn wel makkelijk.

rij je nu nog steeds zonder binnen bekleding dan??

had ik ook wel mee kunnen rijden dus :o

924turbo2
06/06/2009, 18:38
Stugger zit hem niet zo zeer in de schokbrekers maar voor een groot deel ook in de veren/ torsiestaven.

Ik heb dit bij de turbo aangepast en die is nu lekker stug, dit is echter af te raden als je de 924 ook nog wil gebruiken voor normaal straat gebruik :grin:

q01z
06/06/2009, 19:14
Straatgenruik is ondergeschikt ;)

Setje coilovers zou wel makkelijk zijn, maar duur!

Banden zijn al wel lekker gesleten :p

924turbo2
06/06/2009, 20:05
Als straatgebruik ondergeschikt is moet je er rallybanden er onder zetten :grin: dan heb je direct mega grip, dus ideaal voor slalom. Semi-slicks moet je opwarmen dus dat schiet niet op voor een slalom.

ik heb toen ook die slalom gereden met Michelin TB15

q01z
06/06/2009, 21:31
die licht opgesneden bandjes zijn inderdaad wel leuk :)

ach, eerst die motor maar weer ff nalopen enzo.. pas 6sept weer volgende!

Grietje
07/06/2009, 19:55
Lekker gereden hooor vriendje :-D

Volgende keer ken je de auto nog beter en rijd je hem helemaal maximaal ;) Maar vond je laatste rondje al enorm impressive. Denk dat betere achterdempers/demping systeem ook heel veel tijdswinst gaat geven!

Ennuh, kan me AX je porsche tot de 100 toch goed hebben :)

q01z
07/06/2009, 21:21
ja we bleven akelig gelijk :shock: (totdat die van jou inhield..)

vanavond lekker door het noodweer naar huis gereden, met aardig wat extra ballast; gereedschap + krik + 4 banden/stalenvelgen voor een vriend.. lag heel anders op de weg :p kont super stabiel, maar hij stuurde wel verdacht licht..

toen het donker werd dacht ik even dat mn remlampje op mn middenconsole brande, maar dat bleek het doorschijnen van een ander lampje te zijn, koplampen uit en het was weg (was ook een heel raar lichtje..)

verder heb ik eindelijk es een Porsche-waardig verbruik, 470km op de dagteller en hij stotterde net al een paar keer en het lampje brand :P

Grietje
07/06/2009, 21:30
ja we bleven akelig gelijk :shock: (totdat die van jou inhield..)


Ja hij durft niet harder :D

Porsche achterbak is toch wel groot.. Als je ziet wat erin gaat! ook wel fijn dat je klep weer opengaat en sluit enzo ;)

q01z
07/06/2009, 21:42
ja dat was idd ook nog wel een mooie :D

gister na thuiskomst vd slalom ging mn achterklep niet meer open..
aangezien ik toen geen zin had niet naar gekeken, vanmorgen ff geprobeerd van binnenuit (eerst dus al die bagage eruit gepeuterd...) open te maken, maar dat ging niet echt.. de bestuurderskant klikte zo uit het slot, maar aan de passagierszijde bleek de pen gewoon veel te ver naar 1 kant te zitten.. met veel moeite die klep open gekregen..
es goed gekeken zat die klep gewoon ruim 1cm scheef, en dat zattie niet! bovenin liep de naad ook wel redelijk recht, maar op de achterzijde niet bepaald.. net alsof het geheel getordeerd was :roll:
uiteindelijk met veel stellen en moeilijkdoen wel weer netjes sluitend gekregen :)

torsiestijfheid vd koets blijkt dus niet alles te zijn :P

M.B.H.
07/06/2009, 22:22
Rolkooi er in en doorlassen op je raam en deur stijlen :wink:

924turbo2
08/06/2009, 15:42
Rolkooi er in en doorlassen op je raam en deur stijlen :wink:

Alleen een goede rolkooi erin is voldoende, doorlassen is echt overbodig met een 924/ 944 voor het circuit.

924turbo2
18/06/2009, 07:28
Ik dacht dat ik de filmpjes van jouw auto op het circuit kwijt was (door een computercrash)

Maar er zijn er nog een paar opgedoken:

http://www.youtube.com/watch?v=27FvQkLQrlM&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=9e-Vpz4i12w&feature=channel

ShroudedVeil
18/06/2009, 07:32
haha mooi precies uitgemeten Joost :D

q01z
18/06/2009, 22:16
thanks Joost! :D

ik weet wel hoe die rijdt met weinig benzine erin ;)
laatste rit naar huis stotterde die aardig :oops: maar na 480km had ik GEEN zin om te tanken :P

moet er overigens nog steeds weer aan beginnen.. remmen nalopen, compressietest nogmaals doen.. massapunten nalopen..

q01z
23/06/2009, 20:58
de 924 staat verhoogt!

ik heb hem van het weekend even met zijn pootjes in lucht gezet..
remmerij voor even open gemaakt, schijven zijn nog perfect, blokken niet echt! verglaast en verbrokkelt.. nieuw spul is onderweg :)
gelijk ook de remschoenen maar besteld, t kost tenslotte toch niets..

verder heb ik een optie op een GTR bodykit, polyester kap en ze gingen nog kijken voor een setje deuren..

misschien wordt het nog wel wat...

Bcreative
23/06/2009, 20:59
de 924 staat verhoogt!

ik heb hem van het weekend even met zijn pootjes in lucht gezet..
remmerij voor even open gemaakt, schijven zijn nog perfect, blokken niet echt! verglaast en verbrokkelt.. nieuw spul is onderweg :)
gelijk ook de remschoenen maar besteld, t kost tenslotte toch niets..

verder heb ik een optie op een GTR bodykit, polyester kap en ze gingen nog kijken voor een setje deuren..

misschien wordt het nog wel wat...
Oh my God! Dat is echt übercool! :D :-D

q01z
23/06/2009, 21:03
misschien wordt het nog wel wat...
Oh my God! Dat is echt übercool! :D :-D[/quote]

de achterzijde moest hij even kijken of hij die had liggen.. wel een widebody 944 in ieder geval,

enige probleem wordt (buiten alle andere), dat die schermen dus +-15a20cm breder zijn als huidig, en ik dus qua spoorbreedte niet uitkom..
owhja.. en dat ik toch echt eerst moet meten of hij dan mijn garage nog wel uit kan komen ;)

Bcreative
23/06/2009, 21:05
tja, dat wordt dus toch een 944-onderstel! :grin:

q01z
23/06/2009, 21:07
tja, dat wordt dus toch een 944-onderstel! :grin:

dan past het nog niet denk ik..

dubbele wishbones met onafhankelijke vering, in hoogte verstelbare coilovers.. rolkooi.. dikke motor voorin..

Tom
23/06/2009, 21:49
Eigenlijk vind ik het een beetje zonde om zo'n strakke auto te verbouwen naar CGT-look. Dat zou ik meer bewaren voor een 'gebakje' dat toch een volledige opknapbeurt nodig heeft. Jouw auto is zo mooi zoals-ie is...

q01z
23/06/2009, 22:04
Eigenlijk vind ik het een beetje zonde om zo'n strakke auto te verbouwen naar CGT-look. Dat zou ik meer bewaren voor een 'gebakje' dat toch een volledige opknapbeurt nodig heeft. Jouw auto is zo mooi zoals-ie is...

geen CGT he Tom ;)

de LeMans kit... :P

Tom
23/06/2009, 22:24
Da's vrij OTT voor een wegauto...

ShroudedVeil
23/06/2009, 22:26
Wooow Marc super gaaf :D:D:D

jij hebt ook nogal plannen zeg!!!


Dus je wilt nog een bredere als dat ik wil hebben ;) :D


Enne Tom, de auto word waarscheinlijk toch niet voor dagelijks gebruikt neem ik aan aangezien je een vette Xsara hebt nu :)

Grietje
23/06/2009, 22:30
Eigenlijk vind ik het een beetje zonde om zo'n strakke auto te verbouwen naar CGT-look. Dat zou ik meer bewaren voor een 'gebakje' dat toch een volledige opknapbeurt nodig heeft. Jouw auto is zo mooi zoals-ie is...

strakke auto??? :euh
als je een strak plekje vind mag je die wel eens aanwijzen:P

maar uitbouw enzo vind ik wel strak plan, wanneer beginnen we :twisted:

ShroudedVeil
23/06/2009, 22:32
Eigenlijk vind ik het een beetje zonde om zo'n strakke auto te verbouwen naar CGT-look. Dat zou ik meer bewaren voor een 'gebakje' dat toch een volledige opknapbeurt nodig heeft. Jouw auto is zo mooi zoals-ie is...

strakke auto??? :euh
als je een strak plekje vind mag je die wel eens aanwijzen:P

maar uitbouw enzo vind ik wel strak plan, wanneer beginnen we :twisted:

Misschien kunnen we nog samen gaan ombouwen dan :D

Ik heb mijn kitje ook bijna af :-) en de 924 zal der denk ik volgende week ook wel zijn :oops:

q01z
23/06/2009, 22:37
nah, ik wil mijn geld eigenlijk vooral in de techniek stoppen.. maar die kit wil ik nog steeds wel graag hebben :oops:

er zijn gewoon teveel dingen zwaar aan een 924.. en dat is zonde!

eerste shoplist;
-koni schokdempers rondom
-remblokjes/remschoenen rondom
-stuurnaaf + sportstuur
-veerpootbrug voor
-spaghetti spruitstuk (huidige uitlaat lijkt niet helemaal gasdicht op de kop, nog niet echt kunnen kijken)

en dan na de APK maar eens kijken of dat onmogelijke injectiesysteem eraf kan

Tom
23/06/2009, 22:38
Waarom zijn die remblokken zo gefrituurd? Klauw zit vast, vloeistof aan de kook geweest?

q01z
23/06/2009, 22:45
Waarom zijn die remblokken zo gefrituurd? Klauw zit vast, vloeistof aan de kook geweest?

klauw rechts liep niet helemaal soepel (links had ik al een keer schoongemaakt..)
en tsja, blokjes zijn op Zandvoort geweest he ;)

Fantaman
24/06/2009, 10:59
Waarom zijn die remblokken zo gefrituurd? Klauw zit vast, vloeistof aan de kook geweest?

klauw rechts liep niet helemaal soepel (links had ik al een keer schoongemaakt..)
en tsja, blokjes zijn op Zandvoort geweest he ;)
straatblokken zijn ook niet ontworpen om mee te racen, die kunnen niet tegen al die hitte :eek:
allhoewel waneer ik vol gas over de dijk gaat worden de remmen ook op de proef gestelt :roll:

q01z
24/06/2009, 18:13
als je circuittraining krijgt, leer je eerst rijden met normale standaard remmen..

als je die namelijk laat oververhitten, dan doe je dat ook met sportremmen.

Het gaat namelijk vooral om de remtechniek!

toen ik (2jr terug) volluit met mijn AX GTI over Zolder ging, had ik geen enkel probleem met de remmen.. ik remde zo hard en laat mogelijk en zo kort mogelijk.. waardoor de remmerij tijd zat had voor de volgende bocht om af te koelen, en niet zoveel tijd om op te warmen.
Pas toen ik rustiger moest rijden (kapotte aandrijfas) en ik dus ook rustiger ging remmen, kreeg ik problemen

Pas
24/06/2009, 19:46
Als je te vroeg en te lang afremt krijgen de remblokken een harde geglazuurde laag, geloof dat het ook wel brake fading genoemd word. Heb het ook wel gehad met de eerste circuitdag op de motor, blauwe schijven en de volgende sessie de eerste paar rondjes geen remwerking meer .. lolz

-Bassie-
24/06/2009, 19:59
Als je te vroeg en te lang afremt krijgen de remblokken een harde geglazuurde laag, geloof dat het ook wel brake fading genoemd word. Heb het ook wel gehad met de eerste circuitdag op de motor, blauwe schijven en de volgende sessie de eerste paar rondjes geen remwerking meer .. lolz

fading is als je remvloeistof begint te koken.

en daar door lucht in het systeem krijgt.

je blokken verglazen als je wel remt maar niet rijd.

op een heette schijf.

924turbo2
24/06/2009, 20:58
achja, ze hebben het nu zo'n beetje 2 jaar uitgehouden, toch netjes :grin:

q01z
24/06/2009, 21:12
voor 27.50 hoor je mij niet klagen hoor joost :D

[attachment=6:2q9qkisn]P1120799.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=5:2q9qkisn]P1120800.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=4:2q9qkisn]P1120802.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=3:2q9qkisn]P1120803.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=2:2q9qkisn]P1120804.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=1:2q9qkisn]P1120808.JPG[/attachment:2q9qkisn]
[attachment=0:2q9qkisn]P1120810.JPG[/attachment:2q9qkisn]

de binnenschermen gaan vd week ook nog ff in de tectiel, hij kan nog niet op zn pootjes.. remmen moeten nog ontlucht worden en ik heb geen zin om in mn eentje te klooien, dus dat moet tot zondag wachten (vraag ik wel een kerkganger ;))

924turbo2
24/06/2009, 21:19
Zulke remblokken heb ik nog nooit gezien :shock:

Ik zou die moer van de schokbreker even cheken, wellicht is hij losgekomen ???

q01z
24/06/2009, 21:31
Zulke remblokken heb ik nog nooit gezien :shock:

Ik zou die moer van de schokbreker even cheken, wellicht is hij losgekomen ???

kheb m losgehad, gekeken, nogmaals aangedraaid.. maar hij gaat er wel maximaal op! gek he? wellicht 2 verschillende poten..
ik kreeg hem in ieder geval niet verder..

die blokjes.. tsja.. mn leverancier belde helemaal zenuwachtig op :P 'Maar Marc, je hebt Ibiza Cupra blokjes besteld voor je Porsche!'

924turbo2
24/06/2009, 21:38
overigens kan je je blokjes nog maximaler oprijden, hierbij de foto's van jouw auto met nog de originele klauwen na een trackdag op zandvoort :grin:

q01z
24/06/2009, 21:40
joost, jij bent dus de schuldige aan de recessie! omdat jij zo zuinig was en niet geen nieuwe blokjes monteerde! ;)

maar k ben trots op je, dat is tenminste maximaal gebruiken en gewoon doorrijden totdat het eht niet meer kan :P

924turbo2
24/06/2009, 21:48
hahaha, wees blij dat ik er nieuwe schijven opgezet heb, ik had deze ook nog kunnen laten afdraaien :lol:

q01z
24/06/2009, 21:51
hahaha, wees blij dat ik er nieuwe schijven opgezet heb, ik had deze ook nog kunnen laten afdraaien :lol:

had wel geveerd-gewicht gescheeld.. misschien niet zo'n slecht idee...
ik ga es kijken waar ze remschijven kunnen afdraaien hier op het dorp voor me ;)

Tom
24/06/2009, 22:24
Ik heb wel eens een auto gekocht waar het frictiemateriaal weg was en de stalen achterplaten nog maar 3 mm dik... en wel eens foto's gezien van een auto die zolang had doorgereden dat de remzuiger door de achterplaat heengesleten was. :yikes

Fantaman
25/06/2009, 11:47
het mooiste blijft blokken vervangen met minder dan 1 mm rem voering zonder ijzer op ijzer :-D



Als je te vroeg en te lang afremt krijgen de remblokken een harde geglazuurde laag, geloof dat het ook wel brake fading genoemd word. Heb het ook wel gehad met de eerste circuitdag op de motor, blauwe schijven en de volgende sessie de eerste paar rondjes geen remwerking meer .. lolz

fading is als je remvloeistof begint te koken.

en daar door lucht in het systeem krijgt.

je blokken verglazen als je wel remt maar niet rijd.

op een heette schijf.
dat de remvloeistof gaat koken heet vapor lock,
komt er op neer gas is samendrukbaar pedaal onderin geen remwerking :roll:

924turbo2
25/06/2009, 12:25
het mooiste blijft blokken vervangen met minder dan 1 mm rem voering zonder ijzer op ijzer :-D



Als je te vroeg en te lang afremt krijgen de remblokken een harde geglazuurde laag, geloof dat het ook wel brake fading genoemd word. Heb het ook wel gehad met de eerste circuitdag op de motor, blauwe schijven en de volgende sessie de eerste paar rondjes geen remwerking meer .. lolz

fading is als je remvloeistof begint te koken.

en daar door lucht in het systeem krijgt.

je blokken verglazen als je wel remt maar niet rijd.

op een heette schijf.
dat de remvloeistof gaat koken heet vapor lock,
komt er op neer gas is samendrukbaar pedaal onderin geen remwerking :roll:


Volgens mij vergis je je, Vapor lock is heb je als je brandsof gaat koken en er gassen vrijkomen. Dit komt wel voor bij oldtimers die een kleine motorruimte hebben en waar het inlaatspruistuk boven de carburateurs zit en de boel in de zomer dus erg heet kan worden.

ReMo
25/06/2009, 12:47
Volgens mij vergis je je, Vapor lock is heb je als je brandsof gaat koken en er gassen vrijkomen. Dit komt wel voor bij oldtimers die een kleine motorruimte hebben en waar het inlaatspruistuk boven de carburateurs zit en de boel in de zomer dus erg heet kan worden.


Veel 924's dus ook?

924turbo2
25/06/2009, 13:30
Volgens mij vergis je je, Vapor lock is heb je als je brandsof gaat koken en er gassen vrijkomen. Dit komt wel voor bij oldtimers die een kleine motorruimte hebben en waar het inlaatspruistuk boven de carburateurs zit en de boel in de zomer dus erg heet kan worden.


Veel 924's dus ook?

in en uitlaat zitten bij een 924 juist aan verschillende kanten. Ik heb het probleem in ieder geval nog nooit gehad, zelfs niet met de turbo. En die wordt echt heet :twisted:

Bcreative
25/06/2009, 13:42
924 heeft natuurlijk weldegelijk een warmteprobleem :roll: :? dat leidt tot niet of moeilijk starten met warme motor; het zgn. warmestartprobleem. Sommige auto's hebben het helemaal niet; veel auto's wel. Zie discussie elders.

Tom
25/06/2009, 13:48
Vapour lock staat inderdaad los van remvloeistof met een te hoog vochtaandeel waardoor deze gaat koken.

Het startprobleem is wat mij betreft zeker een combinatie van vapour lock en wegvallende systeemdruk, misschien dat het eerste door het tweede deels veroorzaakt en/of verergerd wordt.

ShroudedVeil
25/06/2009, 13:49
Van systeemdruk heb ik ook last denk ik , de mijne wilt ook wel eens uitvallen als ik hem wil starten

q01z
25/06/2009, 15:18
dat wegvallen vd systeemdruk heeft denk ik te maken met de vele sensoren die de 924 gek genoeg nodig heeft om de juiste druk te bepalen.. icm met een bimetaal en wat brakke bekabeling is dat natuurlijk nogal storingsgevoelig!

mijne had meer moeite met koude start trouwens, warme start deed het geweldig ;)

klaas 924
25/06/2009, 18:49
om ''vapour lock'' tegen te gaan zou
het helpen om de brandstof leiding te isoleren??
ongeveer hetzelfde idee als bij een boiler,
maar dan om de warmte buiten te houden!

Tom
25/06/2009, 18:53
Ik vrees dat het isoleren van een brandstofleiding net als bij een spruitstuk tot versnelde roestvorming zal leiden.

klaas 924
25/06/2009, 18:57
Ik vrees dat het isoleren van een brandstofleiding net als bij een spruitstuk tot versnelde roestvorming zal leiden.

????waarom dan?????

Tom
25/06/2009, 19:01
Omdat er vocht tussen isolatie en leiding komt en daar niet makkelijk meer weg kan.

q01z
25/06/2009, 21:39
toen mijn 924 pas na het slalommen niet warm wilde starten, heb ik even de vacuumvervroeging eraf getrokken.. je hoorde een sis.. 1x start motor rond en hij liep :roll:

ReMo
25/06/2009, 21:58
Die moet ik ook nog eens vervangen. De mijne was destijds kapot en ik heb hem toen vervangen door één van een audi 80.
Maar die leek toch net iets anders.

Bcreative
28/06/2009, 18:12
Hai Marc, probeerde je vandaag al paar keer PBtje te sturen. Maar geloof niet dat dit gelukt is. Of wel? Laat even weten of je wat ontvangen hebt; wil je niet zeven keer hetzelfde bericht sturen ofzo. Ben kennelijk nog niet helemaal thuis op dit nieuwe forum. Of ik word gewoon te oud.... : (

captainfrasca
28/06/2009, 18:17
zover ik weet is marc naar het strandfeestje.. Hij zal je pb's wel lezen als ie thuiskomt. het zal heus wel goed gegaan zijn...

Bcreative
28/06/2009, 18:23
thanks. Ik hoor 't wel!

Hendrik
28/06/2009, 18:37
Als je naar iemand zijn profiel gaat kun je zien wanneer die voor het laats op het forum was.


Laatste activiteit: Vandaag 11:01

q01z
28/06/2009, 21:38
strandfeestje met 40.000 man he ;) incluus 2x een guinnes poging.. waarmee we met 1 zelfs in Engeland op het nieuws waren! (met +- 40dz man moonwalken ;)

maaruhm, heb ze ontvangen hoor Edwin, alle 3 ;)

overigens vandaag de remmen ontlucht, kost nog wel wat moeite :? ben nog niet tevreden! maar de achterzijde moet zoiezo nog de remmerij vervangen worden.. maar dus nog geen tijd gehad om een dop te kopen voor de trommels..
(wie weet er trouwens uit zn hoofd die maat?)

-Bassie-
28/06/2009, 21:40
is maat 36 ;)

q01z
28/06/2009, 21:42
gewoon 36 past? gezien de rare vorm ;)

-Bassie-
28/06/2009, 21:43
past gewoon ;)

Tom
28/06/2009, 21:43
Yup, 36. Kom gewoon langs, ik heb de dop en de ervaring...

q01z
28/06/2009, 21:44
ik heb wel een 30/31/32 en een 46 :P

@Tom: zover ga ik niet rijden met EN een lege tank EN zonder achterremmen.. hij remt achter namelijk gewoon niet eigenlijk..

Tom
28/06/2009, 21:45
Ach, ik zal maar niet zeggen hoever ik op die manier gereden heb... gewoon anticiperen en afstand houden. :)

ShroudedVeil
28/06/2009, 22:26
Die heb ik wel liggen Marc :-)

Ik ben morgen vrij dus als je wilt dat ik um ff langs drop :-) ik heb heel de dag de tijd !

q01z
28/06/2009, 22:37
ik moet werken ;)

maar ik haal m gewoon ff bij de Brezan, ik moet m zoiezo hebben :)

Bcreative
28/06/2009, 22:45
maaruhm, heb ze ontvangen hoor Edwin, alle 3 ;)



Nee, o.k.. Dan heb je 'm in ieder geval maar! ; )

q01z
01/07/2009, 21:08
de achterremmerij is nu ook vervangen!

ook hier was de dikte nog perfect, maar verglazing was wel toegeslagen (slecht te zien op de foto's)

gelijk uiteraard ook alles even schoongemaakt, en de remtrommels rood gespoten, kan natuurlijk niet dat de remklauwen rood zijn en de trommels zilver (foei Joost!)

om de naaf los te draaien had ik mn lui-ijzer even verlengt met mn trekstang (komt dat ding ook es van pas), ging eigenlijk zonder kracht los :) gewoon erop gaan staan en een beetje veren :roll:

overigens zat aan 1 kant het stelmechanisme volledig vastgeroest, maar met veel overtuiging losgekregen, opgeschuurd en opnieuw ingevet, was weer perfect gangbaar daarna :)

hij remt nu achter wel beter, maar de remdruk is nog steeds niet best..
soort negeren dat de hoofdremcilinder stuk kan zijn dit ;)

Bcreative
02/07/2009, 11:47
Mooie foto's en goed werk! Fijn dat je weer een beetje kunt remmen nu ook! ; )

Fantaman
02/07/2009, 12:55
ik vind nog steeds dat rem trommels zwart horen te zijn:whistle:
vanbinnen zien ze er heerlijk schoon uit:thumb:
de moer natuurlijk met 350nm vast gezet en een nieuwe splitpen gebruikt:doh:

q01z
02/07/2009, 13:37
de moer moet tussen de 210 en 290nm vast volgens Haynes..

maar zijn nog niet nagedraait! (zit dus een plakkertje op mn stuur)
ik draaide m door de handrem heen, dus romy moet vh weekend ff op de rem stampen terwijl ik draai :)

924turbo2
02/07/2009, 17:11
Ziet er weer netjes uit !

Wel slecht dat die cylindertjes er na een jaartje al zo uizien van de buitenkant, moeten ze toch een beetje goede coating op gaan spuiten.

q01z
02/07/2009, 17:13
die remcilinders vielen wel mee.. ankerplaten zagen er een stukje minder uit :P hoop loszittend metaal vanaf geborsteld!

maar ach, mij hoor je niet klagen.. behalve als mn HRC lek blijkt te zijn, dat vind ik nooit leuk :P

q01z
03/07/2009, 22:56
vandaag klein pakketje in de post :)

eindelijk mn stuurnaaf binnen!
zag er goed uit.. helaas kwam de gaatjes in allebij mn sportsturen niet overeen :roll:

bedacht optijd dat ik nog een snap-off naaf had liggen.. dat paste wel :D

nu dus een lange naaf (13cm) + snapoff en een klein 28cm stuurtje... dat zal lekker in parkeren :oops:

Tom
03/07/2009, 23:17
Was dat voor het circuit bedoeld? Ik zou niet graag een kleiner stuurtje in de 924 hebben...

Wel fijn dat je achterremmen weer helemaal in orde zijn.

924turbo2
04/07/2009, 08:16
Ik heb ook een klein stuurtje erin, zelfs met slicks op 1.8bar stuurt hij nog redelijk, zolang hij maar rolt.

Lang naaf vor circuit/ slalom is ideaal, ik heb er ook een dikke spacer tussen gezet.

ShroudedVeil
04/07/2009, 11:06
ik heb ook een stuk kleiner stuurtje maar dat rijd wel makkelijker op bv B wegen curcuit of slalom, alleen met het inparkeren is het soms iets lastig mja :D

Pas
04/07/2009, 11:32
Anders zo'n knop erop zetten voor als je moet inparkeren :p

Fantaman
04/07/2009, 13:15
Anders zo'n knop erop zetten voor als je moet inparkeren :p

z'n knop is zwaar K**, gewoon wat vaker inparkeren en je arm spieren trainen:heh::boink:

klaas 924
04/07/2009, 15:59
z'n knop is zwaar K**,

dat is nog zwak uitgedrukt:nono:
als het stuur snel terugdraait en dat akelige ding
knalt tegen je duim,wil je die knop wel in de brand steken!!:redface:
(helaas ervaring mee op een heftruck)

q01z
04/07/2009, 23:01
vanmorgen in/uitgeparkeerd.. stuur is precies goed :)

vooral ook omdat het wat dichterbij zit, kan je lekker een goede hoek maken met je armen om goed kracht te kunnen zetten, dat wordt echt een hele verbetering tijdens het rijden dnek ik!

Fantaman
04/07/2009, 23:09
dat is nog zwak uitgedrukt:nono:
als het stuur snel terugdraait en dat akelige ding
knalt tegen je duim,wil je die knop wel in de brand steken!!:redface:
(helaas ervaring mee op een heftruck)

ik vind het anders prima op een heftruuk, das waar z'n ding thuis hoort:eyebrows:




en over kracht zetten gesproken, meschien moet ik maar blij zijn dat ie stil staat, want kracht zetten kan nogwel eens een probleem zijn, maandag 2x me rechter schouder uit de kom. uuh tijdens het zwemmen:twitch:
die 2x daarvoor met achter uitrijden in een auto:doh:
die keer daaarvoor, de eerste was bij een val:laugh:
zegt de dokter 6 weken rust, ja uuhh zolang ik hem niet (kan) gebruik(en):eek:

back ontopic; fijn dat je stuur bevalt marc:heh:

q01z
04/07/2009, 23:14
ach, sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om kracht te zetten ;)

Fantaman
04/07/2009, 23:16
ach, sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om kracht te zetten ;)

kracht zetten gaat prima, het zit hem in de beweging dat ik hem er steeds uitwip:doh:
gelukkig kan ik goed tegen pijn:loco:

Tom
05/07/2009, 10:56
Mijn rechterarm heeft ooit eens zes weken uit de kom gelegen, nu moet ik erg uitkijken met zwemmen. Helaas heeft 20 jaar werken achter de computer ook zijn tol geëist op mijn polsen en kan ik met een kleiner stuur nu helemaal niet meer inparkeren, zelfs met dit stuur is het even op de tanden bijten. :-?
Het stuurt inderdaad stukken makkelijker op het circuit...

klaas 924
05/07/2009, 10:58
ach, sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt om kracht te zetten ;)

alleen domme mensen toch???????
vandaar de term""domme kracht"":heh:

q01z
05/07/2009, 14:26
ach, als ik dr over 20jaar last van krijg, zien we dat wel weer :D

ik moet nog even zoeken naar de originele schroeven (verzonken Imbus) van mn stuurtje.. maar hij doet het iig :)

naven zijn ook nagetrokken ondertussen!

klaas 924
05/07/2009, 14:52
ziet er niet verkeerd uit;-)
en heeft als bijkomend voordeel dat je meer beenruimte hebt!

q01z
05/07/2009, 15:01
ziet er niet verkeerd uit;-)
en heeft als bijkomend voordeel dat je meer beenruimte hebt!


zeker met uitstappen ;)

LWB
05/07/2009, 16:00
Ziet er geinig uit en eehhh,'k zie een interieur!:thumb:

q01z
05/07/2009, 17:08
dat interieur zit er alweer een tijdje in hoor ;)
binnenkort APK.. daarna gaan we es kijken wat we daar mee gaan doen :oops:

vandaag overigens ook ontdekt dat de carterontluchting loslag.. dat noemt met ook wel valse lucht..

maar hij liep er niet beter om :?

als het meezit gaat de GSA vd week eindeijk uit de garage.. dan kan ik tenminste eindeijk es ECHT iets aan het doen!

Tom
05/07/2009, 18:43
Feestje! ;-)

q01z
11/07/2009, 18:12
Yes! :D

me vader heeft vanmiddag de GSA meegenomen, de porsche staat nu dus lekker achterruit geparkeerd in de garage.. TL-verlichting onderlangs de witte muur, waardoor in het donker het sillouet heel mooi uitlicht en er nog een gloed onder de auto doorkomt...
om verliefd op te worden :)

binnenkort wordt de auto voorzien van een H&R schroefset voor en koni's rondom.. en gaat de motor even ontmanteld worden, om alles eens goed na te lopen :) nu hoef ik m niet te kunnen starten om opzij te rijden, dus kan ik eindelijk ff fatsoenlijk werken!
jammer genoeg heeft de buurman de motortakel weer zelf nodig, anders had ik het blok er even naast gezet, zodat ik er wat beter bij kan..

LWB
11/07/2009, 18:18
en je kunt er zo bij weg lopen als je het effe gehad hebt :thumb:

succes met de werkzaamheden!

Tom
11/07/2009, 18:35
Prettig werken zo. Succes!

q01z
11/07/2009, 22:11
dank heren :)
ik zal morgenavond es wat sfeerfoto's maken als de verlichting aanstaat :)

klaas 924
12/07/2009, 09:02
dat is toch wel wat ik mis
een garage box
het is beter voor de auto
werkt makkelijk
en je kunt doorwerken
want als je net buiten bezig bent komt er wel iemand lang voor een praatje1

q01z
12/07/2009, 11:40
ach, dat praatje vind ik wel gezellig :) dan leer je nog es wat mensen kennen ;)
hier op het dorp zitten nog wel wat leuke auto's... daar kan je nog wel es wat aan hebben ;)

(oude ascona met 300pk bijv :P)

klaas 924
12/07/2009, 12:20
ja is leuk en gezellig
maar als je iets af wilt hebben net voor een bui of dat het donker word
is een garagebox toch ideaal!

q01z
12/07/2009, 20:43
whoehoe! het werk is begonnen :)

vanmiddag eerst maar even de garagevloer schoongemaakt, geschrobt met garagezeep en remreiniger.. de GSA had nogal wat vuil achtergelaten :roll:
nu is de vloer weer netjes, dus kan ik lekker daarop liggen zonder zelf al te vies te worden :)

daarna de 924 maar even op bokken gezet, wieltjes eraf.. en begonnen met het demonteren van wat plaatwerk.. bij de rechtervoetenbak zit een klein gaatje in de bodem wat gerepareerd moet worde, maar als ik dan toch begin, kan ik beter de rest er ook even vanaf schroeven, om te zien hoe de staat is!
helaas zit er veel gekit.. en is dat best wel goede kit, waardoor ik mnrechter voorscherm nog niet los heb..

verder ziettie er nu een beetje sneu uit :P

foto's volgen zo

q01z
12/07/2009, 20:56
foto's :)

klaas 924
12/07/2009, 21:01
mooie ruimte om iets aan je auto te doen :thumb:

en succes , we volgen je verrichtingen op de voet!

q01z
12/07/2009, 21:29
heerlijk, voor het slapen gaan even naar de 924 kijken.. en smorgens even aaien voordat ik naar me werk ga :)

-Bassie-
12/07/2009, 21:30
zijn toch meer mensen die dat doen:-)

als ej er langs loopt even een aai geven of een klopje:heh:

924turbo2
12/07/2009, 21:42
zozo druk bezig. Ga je hem bijspuiten ofzo ? Heb je nou ook een ander frontje erop ? Je gaat me niet vertellen dat die geschroeft zat ?

q01z
12/07/2009, 21:49
dat frontje zit geschroeft..... EN gepuntlast!
die krijg ik er totaal niet af...
frontje zit trwns geen lak meer op..

basis idee is om alles schoon te maken, na te lopen, te lassen waar nodig, tectileren en weer in elkaar zette..

motor gaat ook alles vanaf om m eens goed na te kijken, helaas is de krukaskeerring lek, maar geen zin om daaraan te beginnen :oops: dus die mag nog ff lek blijven :P

924turbo2
13/07/2009, 07:05
krukaskering van mijn blok lekt ook, is maar een halfjaar oud :-( en was iets van 50 euro.

ik heb nog een polyester front liggen wat ik op de turbo wilde zetten, maar leek me inderdaad niet makkelijk om los te halen, bij mij zit hij van boven ook geschroeft.

q01z
13/07/2009, 09:28
Schroefjes los maakt geen moer uit! Alles is los, maar het beweegt niets...

Voorscherm zit ook nog met kit vast ergens achter de koplamp, dus das ook lastig ;)

ShroudedVeil
13/07/2009, 09:32
Heb je Vakantie Marc?

Anders kan ik wel ff de velgjes ophalen en je 924 bewonderen :-)

Fijn he een schone droge verlichte werkplek :-)!

Heb je je neusje geschuurd dan of ?

q01z
13/07/2009, 17:16
euhm, nee.. ik trk gewoon alle lak eraf :roll: inclusief primer en al :P

achja, kan hier in de buurt spuitbussen om kleur laten mengen.. dus ff paneeltje meenemen voor het inlezen (koplampkapje :)) en dan paar busjes laten maken..

maarrr wellicht volgt er nog wat anders

q01z
13/07/2009, 18:35
sommige dingen zijn gewoon stom...

zit mn voorscherm overal geschroefd, zit er 1 puntlas.. net achter de koplamp.. moet ik dus eerst de koplampen eruit halen..

q01z
23/07/2009, 14:42
Dure hobby, auto onderhoud!

-koelvloeist W12+ 10litr
-castrol edge sport 10w60
-brndstof filter
-bougies

184.37

en dan komen morgen mn uitlaatpakkingen binnen.. weer 30,- verder..

verder een boete van 96,- voor het niet hebben van APK (de witte) en een boete van 51,20 voor het niet hebben van kleingeld voor in de parkeerautomaat...

ik had nog aardig wat plannen (Rvs remleidingen bijv.), maar na de schroefset + koni's rondom ga ik maar ff rijden denk ik!
(owh dan moettie ook nog APK :P)

M.B.H.
23/07/2009, 14:54
sommige dingen zijn gewoon stom...

zit mn voorscherm overal geschroefd, zit er 1 puntlas.. net achter de koplamp.. moet ik dus eerst de koplampen eruit halen..

Daar zit normaal ook een zelftapper

q01z
23/07/2009, 15:02
ben dr eergister achtergekomen dat de hele voorkant er een keer opnieuw opgelast is :roll:
was me al een keer opgevallen dat er lasspetters zaten onder de kap.. maar ik heb nu dus ook gevonden waar het vandaan komt!

achja :P

captainfrasca
23/07/2009, 16:06
verder een boete van 96,- voor het niet hebben van APK (de witte)

Euhh, je zou de witte toch schorsen via internet?

q01z
23/07/2009, 16:29
daarvoor had ik de papieren nodig, die jij in bezit had ;)

klaas 924
23/07/2009, 17:31
verder een boete van 96,- voor het niet hebben van APK (de witte) en een boete van 51,20 voor het niet hebben van kleingeld voor in de parkeerautomaat...



hoe lang was de apk over datum??
want die van mij is nu ook net overdatum!

maar wat een raar bedrag (51,20)voor een parkeer overtreding
hoe berekenen ze zo een bedrag??

captainfrasca
23/07/2009, 18:41
daarvoor had ik de papieren nodig, die jij in bezit had ;)

Das waar, ik zal hem dinsdag ff overschrijven, dan heb jij nergens last meer van....

q01z
23/07/2009, 20:32
1,20 + 50,- hadden ze berekend..

overigens is de apk al euhmm 7/8jaar over datum? als het niet langer is :roll:
hij staat sinds mei vorig jaar op mijn naam geloofk

@david; graag!

q01z
26/07/2009, 11:51
whoehoe!

ik heb een H&R schroefset voor de voorzijde liggen, + geile koni's voor rondom :)

als het bevalt komen er dus 2 verlaagde voorpoten tekoop + een setje sport-gasschokdempers rondom.. (voor op de weg perfect, voor de slalom net te langzaam in de rebound)


straks is ff monteren denk ik, helaas kan ik verder nog niet echt opbouwen, uitlaatpakkingen stonden in backorder! maar wellicht bouw ik het koelsysteem al ff terug

foto's volgen!

Tom
26/07/2009, 12:03
Gaat de goede kant op. Ga je 'm nu lager zetten?

q01z
26/07/2009, 12:34
voorpootjes zitten al :)
ging best vlot, 15min ofzo :D

eerst APK.. dan lager!

Fantaman
26/07/2009, 13:49
leuk nieuws, kan je hem ook gelijk weer goed uitlijnen:eyebrows:


als het bevalt komen er dus 2 verlaagde voorpoten tekoop + een setje sport-gasschokdempers rondom.. (voor op de weg perfect, voor de slalom net te langzaam in de rebound)
als de prijs mij bevalt ben ik wel geïnteresseerd:heh:

924turbo2
26/07/2009, 16:30
Foto :-(

q01z
26/07/2009, 18:14
foto's zijn gemaakt hoor Joost ;) maar we zijn eerst ff wezen karten :D
wel lekker, laatste heat reden we maar met zn 3en op de baan, dan heb je tenminste geen last van elkaar :)

q01z
26/07/2009, 19:44
foto's!

ook even wat overige :)
zoals van mn stuurnaaf en mn kvs-reservoir met schone beugels..
owh en mn kast waar nu mngereedschapskar in staat :)

LWB
26/07/2009, 20:02
kijk,je maakt er ook geen half werk van! Voorlopig nog genoeg werk lijkt me. Ga je de motor nog demonteren?



(offtopic,hoe bevalt je gereedsschapskar? zag deze bij de gamma te koop staan maar zette vraagtekens bij de kwaliteit...zie dat jij em gebruikt,vandaar.)

q01z
26/07/2009, 20:22
ach, de kar was leeg toen ik m kocht.. hij is verder ideaal omdat je alles er wel in kwijt kan!

alleen de wielen zijn goedkoop, dus hij rolt niet! maar heb m al een jaartje of 2/3 denk?

mn goede gereedschap is een kist van LUX, heel erg goede kwaliteit voor het geld, en alles heeft zn eigen pleje.. 129,- bij de praxis :)

dat, icm de gereedschapskar die dus helemaal vol ligt met al het overige/dubbele.. en ik ben aardig voorzien :D


motor gaat er trouwens niet uit, had ik wel gedaan als de takel nog hier gestaan had, maar die is weer terug naar de buurman(had m nodig) dus alleen maar ff alle randapparatuur verwijderd/schoongemaakt/nagelopen
over 2 weken moet hij zoiezo weer rijden..

LWB
26/07/2009, 20:30
thanks,kast gaat bij mij ook niet rollen dus dat komt goed uit...
Veel gereedschap van mij is ook van Lux en bevalt mij ook uitstekend.

Ontopic.

Viel de schade nogal mee dus? meende dat je er over dacht dat de kop er af moest i.v.m. druk opbouwen in koelsysteem?

q01z
26/07/2009, 20:39
nah, daar heb ik geen zin in :oops:
dus ik blijf maar geowon hopen dat het niet nodig is

LWB
26/07/2009, 20:45
ook een manier om het te bekijken:-)
heb wel eens gehoord dat er wel eens wat uitgegooid kan worden ook al is het koelsysteem netjes op niveau. Als het er dan een stukie onder zakt doordat ie er wat uitgooit dan is het ineens afgelopen met de lekkerij...

q01z
26/07/2009, 20:51
zou goed kunnen, compressie was niet slecht.. en opzich is hij nooit oververhit oid.. dus het zal wel goed zijn :)

q01z
26/07/2009, 20:53
klinkt wel logisch, is bij de AXjes ook altijd.. dan vul je netjes.. maar stiekem vul je het dan teveel en gooit hij er dan eerst ff een half litertje uit voordat hij gelijk blijft! (zit geen streepje op)

ach, compressie was goed en hij is bij mij nog nooit oververhit oid :)

924turbo2
26/07/2009, 21:40
en goed onluchten, kachel even vol open en weer dicht, etc.

q01z
26/07/2009, 21:53
yupz, hij is nu natuurlijk helemaal leeg..
en de remmerij ook ff goed ontluchten.. ff kijken waar ik dat setje van jou online kan krijgen joost :D

en had je een linkje van dat bedrijf in A'dam waar je die veerpootbrug vandaan had?

Tom
26/07/2009, 22:31
Ziet er weer goed uit, Marc. Van dat binnenscherm kun je eten...

q01z
26/07/2009, 22:35
ik zal het morgen es proberen Tom :P

Fantaman
26/07/2009, 22:52
aah bah, daar hebben we borden voor!
maar je kan niet klagen dat het er niet uitziet:loco:

q01z
30/07/2009, 17:52
ik heb hier ook niet stilgezeten :)

eerst mn motorblok afgebouwd, was helemaal kaal tenslotte..
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/66.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/67.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/68.jpg

daarna mn nieuwe veerpoten + scokdempers gemonteerd :)
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/69.jpg

toen de auto toch maar even laten zakken op zn wieltjes (kon het niet laten..)
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/70.jpg

was uiteraard vergeten de zijschermen/voorbumper e.d. te monteren :P
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/71.jpg

hij staat nu weer op de grond... het onderstel is tot nu toe wel een verbetering :P maar goed in/uit de garage rollen telt niet he? ;)


moet de remmerij/koelsysteem nog ontluchten,., dan kan ik ff testrondje rijden en APK halen!
voor het ontluchten tijdens het bijvullen had ik trouwens al wat bedacht..
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/72.jpg

captainfrasca
30/07/2009, 17:58
Het begin al ergens op te lijken Marc!!

Ben benieuwd hoe ie het doet t.o.v. een "normale" 924 op 6 sept;-)

q01z
30/07/2009, 18:47
op een korte baan komt het vooral neer op talent ;)

Fantaman
30/07/2009, 18:53
die trechter in het ontluchtingsnippeltje scheelt een hoop geklieder:eyebrows:


ken je het gezegt, het juiste gereedschap is het halve werk.
ik denk dat een 924 uitermate geschikt is voor slalom, dus dan komt het wel goed:heh:

q01z
30/07/2009, 19:04
ging goed hoor dat ontluchten ;) hoop luchtbelletjes..

ach we zullen zien! eerst apk

924turbo2
30/07/2009, 19:08
Hup, rijden met dat ding :-)

q01z
30/07/2009, 19:22
eerst ontluchten he Joost :P

924turbo2
30/07/2009, 19:58
Vergeet ook het dopje van je remvloeistof reservoir niet :shocked:


Voor dat luchtfilterhuis kan je ook nog wel een mooie aanzuigbuis maken :-)

q01z
30/07/2009, 22:42
goed punt van die remvloeistof! :shock: dat ben ik blijkbaar vergeten...

luchtfilterhuis moet ik nog even naar kijken :)
heb nog wel rem-koelslang... misschien kan ik daar wat van maken