PDA

Bekijk Volledige Versie : Motorkap bekleding



harry
21/12/2008, 12:52
Hebben jullie dat ook? dat het schuim onder motorkap helemaal vergaan is? zodra je de motorkap sluit(dichtgooid)
dat er weer allemaal van die schuimrommel in je motor gedeelte komt.

Bij toeval zag ik het liggen bij een campeerzaak schuimrubber matjes voor onder de slaapzak 60 cm breed en op rol.
2 stukken mee genomen van 60x 80 cm.

Motorkap gedemonteerd, op 2 schragen gelegd, de oude lijmrestanten verwijderd, en tevens de gehele motorkap aan de binnenzijde schoongemaakt. De 2 matje op maat gesneden (zijn 2 verschillende maten) en vervolgens verlijmd met bizonkit.

En dit is het resultaat

Mvg

Harry

Ritske
21/12/2008, 13:07
Is netjes geworden zo :)

Tom
21/12/2008, 13:12
Ziet er keurig uit! Bij mij zit er geen stukje mat meer, helpt het nou ergens tegen?

Fantaman
21/12/2008, 15:27
Hebben jullie dat ook? dat het schuim onder motorkap helemaal vergaan is? zodra je de motorkap sluit(dichtgooid)
dat er weer allemaal van die schuimrommel in je motor gedeelte komt.
nee geen last van, er is niks meer over om naar beneden te vallen :P

ziet er weer strak uit :grin:

LWB
21/12/2008, 18:37
Ziet er keurig uit! Bij mij zit er geen stukje mat meer, helpt het nou ergens tegen?

in theorie tegen geluid via de voorruit.
Kan me herinneren van vroeger(jawel!) dat ik dit eens bij een Celica aangebracht heb en dat het flink scheelde...

Rebel
21/12/2008, 18:58
Ziet iig weer mooi uit 8)

ReMo
21/12/2008, 19:58
Ziet er netjes uit. Maar is dat materiaal wel een beetje bestand tegen warmte en niet al te brandbaar?

LWB
21/12/2008, 20:11
Ziet er keurig uit! Bij mij zit er geen stukje mat meer, helpt het nou ergens tegen?

in theorie tegen geluid via de voorruit.
Kan me herinneren van vroeger(jawel!) dat ik dit eens bij een Celica aangebracht heb en dat het flink scheelde...

O :oops: en trouwens ziet er deftig uit!

Meneer aard
22/12/2008, 09:10
Je kunt ze nog officieel bestellen..Ik heb da tiig wel gedaan (geen zin in kutten en klooien) kostte iets van 22 euro en 30 euro ex btw.

Overigens helpt het wel..Nu ik dat andere uitlaatspruitstuk eronder heb, komt nog letterlijk de stoom van de motorkap vandaan omdat het zo warm wordt :P Volgend jaar maar iets aan gaan doen met van die thermowrap rond de uitlaat en andere hittebekleding aan de uitlaat kant haha.

Tom
22/12/2008, 09:50
Hmmm, dat is niet het 'helpen' wat ik in gedachten had. Het wordt al warm genoeg onder de kap, dit levert dus nog meer vapour lock-problemen op (wat ik al vermoedde).

Meneer aard
22/12/2008, 11:02
Ik rijd nu wel met 1 isolatie mat bij de uitlaat verwijderd. Toen het zo sneeuwde lag er de eerste 4 uur geen sneeuw op de rechterkant van de motorkap haha.

Denk dat ik wel volgend jaar een Turbo hoodscoop erin zet om de temperatuur onder de motorkap terug te dringen tijdens het rijden/file rijden/stil stand + plaatsen van 2 high flow fans.

Tom
22/12/2008, 12:10
Die fans ben ik ook over aan het nadenken.

Meneer aard
22/12/2008, 14:17
Scheelt echt. Qua koelvermogen en die dingen trekken zeer weinig amperé.

Ik heb laatst een keer een behuizing aangepast van de originele fan, waar je 2 fans in kwijt kunt (iets groter dan de originele airco fans). Daar wil ik 2 High flow fans in zetten. Alleen zit er aan te denken om ze te importeren via de fabrikant zelf want hier in NL ben je zon 180 euro kwijt voor 1 fan 12".

ShroudedVeil
22/12/2008, 16:50
Scheelt echt. Qua koelvermogen en die dingen trekken zeer weinig amperé.

Ik heb laatst een keer een behuizing aangepast van de originele fan, waar je 2 fans in kwijt kunt (iets groter dan de originele airco fans). Daar wil ik 2 High flow fans in zetten. Alleen zit er aan te denken om ze te importeren via de fabrikant zelf want hier in NL ben je zon 180 euro kwijt voor 1 fan 12".


misschien is dat wel iets voor heel het forum!?

het lijkt mij ook zeer verstandig dat er wat meer koeling komt onder de kap.. club korting? :grin:

Kevin- Martini
22/12/2008, 18:59
Het idee achter de motorkap isolatie is volgens mij het overspringen van vonken voorkomen. Zoiets heb ik een keer gelezen op het 944 forum, of het in de praktijk een issue is weet ik niet.

Duncan
17/01/2009, 16:15
Mijn originele geluidsisolatie die ik zes jaar geleden heb aangebracht valt
nu weer helemaal uit elkaar :evil: :evil: .

Tom
17/01/2009, 16:18
Dat vermoedde ik al. Ik laat 'm mooi 'naakt'. Volgens mij is het ook voor de warmtehuishouding van de motor -toch al geen sterk punt van de 24- niet de beste oplossing. Het zal wel zijn ingegeven door de regels op geluidsgebied destijds.

Fantaman
19/01/2009, 17:18
ik vind het heerlijk; motor lawaai :twisted:
is goed voor feedback van de motor :wink: