PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschillende toerentellers?



Fonsdale
21/12/2008, 13:49
Beste mensen,

Ik heb een klein probleempje. Mijn toerenteller is een tijdje geleden stuk gegaan. Opgezocht hoe ie eruit moest, geen probleem. Deze heeft 3 aansluitingen een plus, een min en een signaal voor de naald (aansluitingen 1,2 en 4, misschien niet in die volgorde).

Na een paar weken een andere klok besteld via inet. Deze klok heeft 6 aansluitingen. Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad en kan hij/zij mij vertellen welke de +, welke de -/- en welke het signaal mag wezen? Andere optie is als iemand zo'n zelfde klok heeft met 6 aansluitingen even wil kijken/vragen welke aansluiting +, -/- en signaal is?

Ik hoop dat iemand me kan/wil helpen. Alvast bedankt. Als er foto's nodig zijn is dat geen probleem, da's zo gebeurd. Ben op zoek geweest naar technische tekeningen, wel gevonden maar ik kom er niet echt uit welke draad waar zou mogen komen.

Mvg,
Fons Steegh

Tom
21/12/2008, 13:54
Hallo Fons,

Welkom op het forum, een topicje in Voorstellen met foto's van je auto wordt op prijs gesteld.

Helaas zijn er nogal wat onderdelen licht gewijzigd tijdens de productie van de 924, die verschillende aansluitingen op de meters was ik ook al tegengekomen. Van welk bouwjaar is je auto en de toerenteller die je hebt gekocht?

LWB
21/12/2008, 18:51
Hallo Fons,

toerentellers zijn gewijzigd vanaf modeljaar 1979 in een ander model.

924turbo2
21/12/2008, 19:00
en nog een keer in 1985, bij de S. Deze heeft iets grotere cijfers.

Fonsdale
23/12/2008, 20:22
Beste mensen,

ten eerste dank voor jullie verwelkoming! Heb me even netjes voorgesteld met de foto's van mijn auto.

De originele toeren teller (die dus stuk is) komt uit 1980 (net als de auto).
De aangeschafte toerenteller is uit 1983 (deze heeft dus meerder pinnetjes). Staat op de achterkant van de klok zelf.

Ik de hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de tips.

Fonsdale
05/01/2009, 18:30
Beste mensen,

Niemand nog een ID? Ik heb de vorige eigenaar gemaild, die zou ook nog ff een lijntje uitwerpen. Ik hou jullie op de hoogte!

Gr,
Fons

Fonsdale
16/02/2009, 16:44
Dames en heren,

ik heb ondertussen al een andere gekocht, die werkt. Dus probleem opgelost!