PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangenaam, mijn naam is...



Fonsdale
23/12/2008, 21:12
Beste mensen,

Ik wil mij graag even voorstellen. Mijn naam is Fons Steegh a.k.a. Fonsdale (soms ook Dale).
Ik heb een witte Porsche 924 uit 1980.
Aangezien het een auto voor de knutselliefhebber is (no offence!) heb ik besloten mijn vraag hier op het forum te plaatsen. 2 dagen erna al meteen reactie. Ik zeg jullie zijn goed bezig! haha.. Vind het een fun car. Toen ik 'm net hed ben ik ermee naar Zuid-Frankrijk gereden in de zomervakantie. Daarna begonnen echter enkele probleempjes op te komen. Deze zijn niet allemaal verholpen maar ik heb gelukkig veel hulp aan de vorige eigenaar en andere dierbare om me heen.

Leuk welkom te zijn hier! Topper!

Mvg,
Fons Steegh-Dale

Kuijp
23/12/2008, 21:27
Hoplakee! weer een witte! Het blijven toch echt de mooiste he :wink:
Have fun en zorg dat je hem origineel houdt!

Geert-Jan

Fonsdale
23/12/2008, 21:34
Heey een witte? Heb ook wel eens een negatieve reactie gehad.
"Een witte daar blijf je mee zitten."
Ik zeg: "de vorige eigenaar heeft 'm toch ook aan mij verkocht".

Helemaal origineel issie niet meer ivm uitlaat. De originele was echt rot namelijk. Heeft her en der wel roestplekjes. Maar je kunt ook niet alles verwachten van een 28 jaar oude auto natuurlijk. Erg fun om in te rijden. Koud start probleem weten te omzeilen, dus rijden doet ie zeker! Wil misschien nog ooit andere lampen de glaasjes, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

remuz
23/12/2008, 21:36
he fons welcome

tja dat geleuter over die kleur wit.......
ben meer een blauw mens... en dat geld niet alleen voor het weekend

maar s6 met je stukje historie

LWB
23/12/2008, 22:01
:-D welkom hier,veel (sleutel)plezier van je auto!

Tom
23/12/2008, 22:03
Welkom, mooie bak! Uitlaat hangt wat hoog, ik zou 'm iets laten zakken...

Ritske
23/12/2008, 22:25
Welkom, leuke auto ziet er netjes uit.
Is het interieur ook nog een beetje netjes??
Verders veel plezier ermee

groeten

Fantaman
24/12/2008, 17:20
welkom hier
succes met je mooie 924 :grin:

Meneer aard
25/12/2008, 11:18
Welkom :)

Heb je er nu trouwens zon "cherry bomb" onder hangen als uitlaat? Zal weinig demping geven dan :twisted: :mrgreen:

924turbo2
25/12/2008, 15:06
ahhhh, een rode "screaming eagle" demper :grin:
Die zetten wij ook onder de Jaguars, beginnen te gillen bij +/- 3500 toeren (bij de Jaguars , dan)

Bcreative
26/12/2008, 20:06
Fons,
Welkom hier! Veel plezier en succes met je auto! Wit is na rood toch wel 't mooiste! :-D

M.B.H.
28/12/2008, 20:38
Tja Weer een witte ik zie het wel zitten :o
Welkom hier en veel plezier :D M .(B.A.)

Fonsdale
05/01/2009, 19:28
Nog even een update-je. Aangezien er hier veel liefhebbers zijn kan ik misschien de pijn even delen.
Een tijdje geleden schade gereden. Zal er ff een foto aanhangen. Was echt stom, achteruitrijden en te laat achterom kijken (omdat mijn toerenteller het niet meer deed). BOEM en het was al gebeurd. Helaas nu niet meer helemaal origineel maar als ik het laat maken is de auto zeer waarschijnlijk total los. Heb precies op de punt van een aanhanger gezeten op de parkeerplaats. Jammer maar helaas.

Sorry voor de pijn mensen, maar wilde ff de pijn delen met jullie. Zal ook ff foto maken nu ie weer "gefixed" is. Andere achterbumper, achterlicht en lak een beetje bijgewerkt. Niet heel mooi, maar ziet men toch niet als ik met 170 km/u voorbij kom. *yeah right, Fons*

Tis nu al ff geleden en ik kan er mee leven gelukkig. :P

Gr,
Fons

P.S. Over de uitlaat: ik heb geen ID wat het precies is. Hij maakt een lekker geluid, niet heel overdreven.

pocketmech
05/01/2009, 19:40
AAAaaaaaaaaAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!! Teveel schokkende fotoś gezien op het forum. Ik ga -te voet- een biertje drinken en het proberen te vergeten........ :cry: Ze zien overigens als het goed is meestal je achterkant....toch?

LWB
05/01/2009, 19:51
tjonge tjonge houdt het een keer op hier :wink:
geen leuk tikje inderdaad...

Tom
05/01/2009, 20:18
Zonde! Is overigens volgens mij met een plaatwerksetje nog aardig strak te krijgen.

pocketmech
05/01/2009, 20:28
Yep, zag op conrad.nl een compleet setje met hamers blokken etc. voor een paar tientjes. Daar kunnen we wel een forumworkshop aan wijden. (kunnen we daarna die van ik-rij-belastingvrij doen 8) ) voor een paar bakkies koffie weer wat toonbaar plaatwerk......(al denk ik dat er wat materiaal overblijft op de scherpe vouwen......) Het wordt op zń minst een stuk beter, vergelijkbaar met Tom 80 zń rechterspatbord...... :mrgreen:

Tom
05/01/2009, 20:32
Ik kan prima overweg met dat spul, heb er een paar jaar een goede bijverdienste aan gehad. Ik zou alleen mijn eigen auto een paar dagen uitelkaar moeten halen en dat scherm recht moeten tikken, niet moeilijk en best goed te krijgen.

pocketmech
05/01/2009, 20:36
Ooooooh ik dacht dat je dat al had gedaan :roll: Gein!

Mijn ouwe heer was plaatwerker en er is inderdaad met wat hamers en een paar contourblokken een hoop te bereiken. Mocht het zover komen dan gaarne fotoś van voor en na, dan kunnen wij het digitale appaus gaan voorbereiden!! :wink:

Fonsdale
09/01/2009, 14:31
Een kamaraad van me heeft zich eraan gegeven. Ik zal nog eens een foto maken hoe ie er nu uit ziet. Ben alleen vanaf 19.00 uur op wintersport vakantie dus zal erna moeten gebeuren, moet nog koffer en shit inpakken.

Ik heb er op het moment vrede mee, het is namelijk geen nieuwe auto en als ik 'm fatsoendelijk laat maken is de auto totallos.
Nu ander achterlich en andere achterbumper, in vind het op zich acceptabel.

gr,
Fons

q01z
09/01/2009, 17:49
poeh, das een lullige plek voor zo'n tik..

ik heb trwns zo'n kofferte met uitdeukgereedschap, maar heb tot nu toe allene nog maar deuken erger gekregen :D

Ritske
09/01/2009, 19:06
Het stuk boven het achterlicht valt redenlijk makkenlijk uit te deuken, eronder zal wel wat moeilijker worden.

Tom
09/01/2009, 22:57
Ik wil wel eens een demootje geven, is leuk werk.

Fonsdale
29/01/2009, 19:38
Beste mensen,

ik zou nog foto's maken van de "gerepareerde" achterkant.
Door een garage laten repareren betekend dat ie totallos is, ik heb er op zich wel vrede mee.

Laatst ook de sleutel afgebroken in slot van de deur door de kou. Gelukkig 's avonds met pa bekleding los gehaald en slot eruit. Stuk sleutel eruit pulliken en terug zetten. Was allemaal gelukkig snel gefixed in die kou.

ShroudedVeil
29/01/2009, 19:47
Ziet er wel weer beter uit , vanwaar een zwarte bumper nu?

Ps; mooi geparkeerd :wink:

Fantaman
30/01/2009, 19:55
Ps; mooi geparkeerd :wink:
alleen de banden worden er niet blij van :mrgreen:


dat deukje is ook wel aardig uit te kloppen, plamuur en een beetje verf. is ie weer strak :P

Fonsdale
01/02/2009, 14:43
Heey,

Jammer genoeg heb ik weder slecht nieuws. Reed gisteren tegen een seat aan omdat hij wilde draaien.
Weet nog niet zozeer wat ik ermee aan moet. Blijkbaar "behandel" ik haar niet goed genoeg (of niet fantaman).

Parkeren klopt, stond op een drempel dus kwam zich niet zo nauw.

Zwarte bumper? Eh.. die was goedkoop en die gast had ook het benodigde achterlicht, moest 'm wel in nieuwediep gaan halen.

Tom
01/02/2009, 14:47
Sodeju, da's zonde... misschien maar eens een oude Volvo overwegen?

klaas 924
01/02/2009, 16:25
soms zit het mee :!:

maar nu toch wel heel erg tegen
:cry:
succes bij de reparatie

Bcreative
01/02/2009, 22:39
Jesus... :? :( Da's balen! Rechter voorscherm, motorkap, bumper, frontje. Daar gaat 'n hoop geld en werk inzitten... Ga je 'm opknappen? Of gaat ie in onderdelen?
Wow, begint er echt op te lijken dat een of andere evil force probeert alle witte 924's uit te roeien.... :twisted: :wink:

M.B.H.
01/02/2009, 23:58
Jesus... :? :( Da's balen! Rechter voorscherm, motorkap, bumper, frontje. Daar gaat 'n hoop geld en werk inzitten... Ga je 'm opknappen? Of gaat ie in onderdelen?
Wow, begint er echt op te lijken dat een of andere evil force probeert alle witte 924's uit te roeien.... :twisted: :wink:

ik word steeds vooorrrrziichtuger :wink: Maar er komen er zo wel minder opde weg :roll:

klaas 924
02/02/2009, 17:14
Jesus... :? ?
Wow, begint er echt op te lijken dat een of andere evil force probeert alle witte 924's uit te roeien.... :twisted: :wink:

dat hoop ik toch echt niet

gerben1986
02/02/2009, 17:29
Jesus... :? ?
Wow, begint er echt op te lijken dat een of andere evil force probeert alle witte 924's uit te roeien.... :twisted: :wink:

dat hoop ik toch echt niet
Hehe, wordt je al bang met je witte auto?

Maar als je een nieuwe voorkant nodig hebt, ik heb er nog wel 1 te liggen.
Zie op marktplaats voor foto's.

Fonsdale
02/02/2009, 17:56
Ik heb al meer pech met dat ding gehad en ben er daarom met minder plezier in gaan rijden jammer genoeg. Ik weet het nog niet heel zeker, maar misschien in onderdelen.

Ligt ook beetje aan verzekering.

klaas 924
02/02/2009, 18:19
[Hehe, wordt je al bang met je witte auto?

nee hoor niet bang :grin:
het blijft toch echt wel de mooiste kleur voor een 924 :-D

Fantaman
02/02/2009, 22:34
Life Ain't Fair :cry:

Fonsdale
09/03/2009, 21:49
Beste mensen,

Verzekeringswerk bijna afgerond.
Ik laat het "wrak" niet maken en wil het graag verkopen.
Mochten er mensen interesse hebben laat het me weten.
Ik heb zelf niet de tijd, kennis, plaats en zin om 'm in onderdelen te verkopen.

Info:
924 uit '83 (wit)
Custom made uitlaat
Geen scheuren in het dashboard!
Geblokte racevlag als interieur
Toen de vorige eigenaar 'm kocht had ie 92.000 km gelopen, toen ik 'm kocht 95.000 km
Ik ben er op en neer mee naar Frankrijk op vakantie geweest en woon werk verkeer (Panningen-Sevenum +/- 8km enkele reis) ivm extra km's
Er zit een gereviseerde versnellingsbak in die iets minder als 50.000 gelopen heeft
Schade achter (zie eerdere foto's in deze topic)
Extra km teller erbij (defect maar gemakkelijk te repareren)

Mail me als je interesse hebt, komen kijken kan op afspraak.
Heb contact gehad met iemand van het forum, die had achteraf geen interesse omdat de veerpoot scheef zou zijn. Ik heb extra foto's geplaats om aan te tonen dat ik hier anders over denk. De oude foto die hij gezien heeft was vannuit een moeilijke te oordelen hoek genomen.
Geen namen genoemd, no offence! :)

Mvg,
Fons

ShroudedVeil
12/03/2009, 06:45
zal je nog ff helpen ;)

hij liep wel mooi , best dikke uitlaat! mooi PASHA interieur! dashboard ook goed

Leg nog even uit waarom de blauwe draad er zit , extra draden schrikken snel af :wink:

Ik was dus de gene die het afsloeg, maar dat wisten de meeste al , schaam me der ook niet voor :)

Suc6 met de verkoop!

Frank

Fonsdale
14/03/2009, 14:41
Hallo,

Frank, dank voor je tip.
Ik wilde het voorzichtig brengen om tegen niemands schenen aanschoppen, vandaar..

De blauwe draad is om het koudstart mechanisme te omzeilen.
Deze werkt niet optimaal (met -18 C wel, met -5 C niet, net wanneer hij zin had). *HUH?*
Zit een drukschakelaar in de "cockpit" zodat er direct brandstof in de motor wordt geinjecteerd. Nu start hij altijd!

Had van Frank begrepen dat het me snel +/- 2.000,- eur heeft bespaard, handig z'n pa.

Verder zit er nog APK op tot 18 juni 2009.

ShroudedVeil
14/03/2009, 14:53
neenee dat bedoelde ik niet dat het zoveel bespaarde , het bespaard wel wat maar ik had het over reparaties aan mijn 924 , wat bij jou kapot was was de koude start injector die is geen 2000 euro ;) die harry laatst nog aangeschaft had volgens mij

Fonsdale
15/03/2009, 18:54
Hij is vandaag verkocht.

ShroudedVeil
15/03/2009, 19:00
Gefeliciteerd! :-D

Fonsdale
16/03/2009, 20:15
Dank je wel.

Waarschijnlijk zal ik nu dus minder actief zijn op 't forum omdat ik nu geen Porsche eigenaar meer ben.

Heb het als erg gastvriendelijk ervaren!

Mvg,
Fons

Tom
16/03/2009, 20:16
Wie weet, in de toekomst...