PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1977 | Moeilijk starten



pedro924
24/06/2011, 21:26
hallo,

ik ben nieuw hier op het forum en heb laatst een porsche 924 uit 1977 gekocht( als opknapper)
deze had heel lang droog in een schuur gestaan.

eenmaal thuis gekeken want hij startte nogal moeilijk maar wel aanslaan met spelen van gas.
toen bleek uiteindelijk dat de motor erg warm werd dus uitgezet. toen hoorde ik hem ergens lekken

alles afgezocht niks gevonden.
gister ook bezig geweest. distributiekap eraf gehaald. toen bleek daar een koelvloeistof slang achter te zitten die lek was.
dus gelijk even vervangen en was mooi dicht.
ook de rubber boven luchtweger vervangen oude zat een gaatje in.

ik de auto gestart nog steeds moeilijk starten maar toch aanslaan.
toen ging iemand met het gas spelen en viel die uit. toen wou die niet meer starten.
startmotor draait nogwel( ook laatst vervangen) maar niet aanslaan niet eens dat die het probeert.
vandaag weer eens geprobeert. eerste keer wil die wel aanslaan maar toch net niet genoeg.
en daarna weer proberen maar weer niks niet aanslaan alleen draaiende startmotor.

nou was ik benieuwd of iemand mij tips kan geven wat ik nog na zou kunnen kijken.
heb niet echt veel verstand van zon auto heb zelf eigenlijk alleen maar volkswagen gesleuteld.

ook heb ik een probleem met de koplampmotor die geeft geen reactie.. ook al vervangen maar nog steeds gebeurt er niks.
wat zou dit kunnen zijn?

ik hoor het graag.

jimfrey944
24/06/2011, 23:52
ik denk dat je iets te vaag bent het het formuleren van je problemen
dit kan echt van alles zijn
electra problemen in een apart topic bij electra ook al vervangen kan ik niets mee wat is er vervangen en wat doet het niet

mr-gaemers
24/06/2011, 23:52
't startpobleem zit hem wellicht in de benzine toevoer.

Onder je kap zit een zwarte buis naar jaar je injectoren, die kap kan er af gegleden zijn waar door die wel start maar niet loopt. Dat kan een probleem zijn door de valse lucht?

Dit heb ik vorige week gehad.

Let me know!

wimpy
25/06/2011, 11:03
heb je al gekeken of de benzinepomp draait die zit onder de wagen tegen het rechter achterwiel
als je het contact opzet moet je die horen draaien

pedro924
25/06/2011, 13:37
bezinepomp draait ook gewoon.

en er is al naar gekeken maar bezine krijgt die ook gewoon.
of die valse lucht krijgt weet ik niet dat ga ik nog even nakijken dan.

pedro924
25/06/2011, 20:36
hey vandaag na lang starten is die aangeslagen en nu start die gewoon weer dus wat het was geen idee... misschien dat die gewoon geen brandstof had. aangezien me tank leeg was en gister er weer brandstof indeed dus dat het weer even tot het blok moest komen.

maar nou wou ik testrondje rijden zet ik hem in zn drive ( automaat) doet die helemaal niks D R en 1, 2 gebeurt niks hoor hem onder de auto wel schakelen maar geen effect erop in het blok.
terwijl er laatst gewoon mee is gereden zonder problemen schakelde soepel zonder bijgeluiden enz.
maar ben verder niet bekend met automaat bakken. weet niet of het echt de bak is of dat ik eerst andere dingen zou moeten nakijken.

Mvg