PDA

Bekijk Volledige Versie : Startmotor gaat elke keer kapot



joeyw91
26/06/2011, 19:27
Hallo,

Bij mijn 924 ging de startmotor zo'n jaar geleden kapot. Ik heb toen een ruilstartmotor gekocht, deze was echt netjes gereviceerd. Met deze startmotor heeft hij het vervolgens zo'n 2 maanden gedaan, totdat het probleem zich voordeed. Nu zat er natuurlijk garantie op en is deze weer gereviceerd. Toen weer een tijdje verder ging deze weer kapot. En zat er geen garantie meer op omdat het aan mijn auto zou liggen. Het is een originele Bosch startmotor.

Het probleem is dat hij in het begin soms moeilijk rond wilt gaan, en dit word steeds erger tot hij niks meer doet. Wat wel opmerkelijk is, is dat hij er nog meer moeite mee heeft als de motor warm is. En soms is hij bijvoorbeeld koud, en doet hij het weer helemaal goed.

Dit is natuurlijk een erg vaag verhaal.

De delen die dus al 2 maal kapot zijn gegaan zijn de lagerbussen, en preventief de koolborstels nogmaals vervangen.

Wat ik zelf aan de auto vervangen heb zijn de alle kabels naar de startmotor, de bouten van de startmotor en de accu.

Zou iemand weten wat nu echt het probleem is? Zou het zijn dat die olie in m'n startmotor hem sloopt? Of is er vanaf begin af aan met deze startmotor wat mis geweest? En zou ik nu gewoon een nieuwe imitatie kopen? Overigens zweet het blok bij de startmotor alleen een beetje, en is het niet zo dat de startmotor zeiknat is.

Alvast bedankt!

Joey

-Bassie-
26/06/2011, 19:42
Hoe is je massa kabel?

Van accu naar chassis en van chassis naar blok.

LWB
26/06/2011, 20:55
hitteschild is wel aanwezig?

jimfrey944
26/06/2011, 21:41
kan ook zijn dat het anker (midden pen) van je startmotor iets krom is en hij daarom het lager sloopt
het hitten schild is idd ook wel een goeie

captainfrasca
26/06/2011, 22:21
Zit er inderdaad wel een hitteschild? Zonder dat schild wordt ie loeiheet! Met alle gevolgen van dien!

joeyw91
27/06/2011, 07:07
Bedankt voor de snelle reacties!

Volgens mij heb ik dat hitteschild wel gewoon, die tussen de uitlaat en de starmotor zit bedoelen jullie?

Frenske
27/06/2011, 07:25
controleer je kabels maar, daar zit ergens iets in. Beste is dat gedeelte geheel te vervangen. Vaak gaan die kapot door de hitte.
Ook zoals Bassie aangeeft, je massakabel controleren. Maar die zou ik toch vervangen, je meet meestal geen weerstand maar bij grote stroom kan ie toch falen.

joeyw91
27/06/2011, 16:25
Alle kabels zijn vervangen, en goed.

Nu vanmiddag met dit weer, had de startmotor er niet zo'n zin in na een klein stukje gereden te hebben.

Maar ik heb over de startmotor toen een pak water gegooid, en ik stap in, en start gelijk, alsof er niks aan de hand was.

Nu kon dat ook toeval zijn, maar ik net weer even, na een stukje gereden te hebben wilt hij gewoon niet starten, het lijkt alsof deze vastloopt. Nu weer water er overheen, en weer goed.

Dus het komt door de warmte, dat is eigenlijk een ding wat zeker is.

En kan iemand voor mij een foto maken waar dat hitteschild zit, want ik dacht dat ik die wel had, maar ik heb even gekeken vanmiddag, en volgens mij zit er niks.

Dus dan moet ik die hebben, en even kijken voor een nieuwe startmotor.

jimfrey944
30/06/2011, 06:04
Ik kwam dit gister tegen onder mijn auto

ernst1971
30/06/2011, 10:48
ik had het ook met mijn 924,
koud, start goed
warm, slecht of niet starten.
asl hij een uur had stilgestaan dan starte hij weer.
Dus het werd te heet blijkbaar
zelfs als hij in de +25gr stond, deed hij het ook niet
toen elektrische gedeelte van de startmotor
vervangen en alle kabels, massakabel, kabels dynamo
toen was het verholpen.
maar het kan natuurlijk in meer dingen zitten dan zoals bij mij.

joeyw91
30/06/2011, 19:18
Maar precies wat jij beschijft heb ik ook..

Maar alles kabels zijn net vervangen, morgen ook nog de contactschakelaar en dan even opzoek naar een hitteschild.

Alleen komt er nu een nieuwe startmotor onder, want ik vermoed dat deze startmotor na 3 maal gereviceerd te zijn er ook niet echt veel zin meer in heeft, omdat alles wel een beetje krom kan gaan etc.

joeyw91
01/07/2011, 16:39
Ik zie op die foto(vorige pagina) dat daar wel echt een hitteschild om de startmotor zit, die ik niet heb..

Heeft iemand die voor mij liggen, of zou het te doen zijn om er zelf een te fabriceren? En welk materiaal kan ik dan gebruiken?

Heb nu een nieuwe contactschakelaar en startmotor. Maar voor ik die erop zet, wil ik echt dat schiltje erop, anders gaat deze ook naar de !@#$%.

Bedankt alvast!

jimfrey944
01/07/2011, 18:24
gewoon orgineel gebruiken Martin heeft het vast liggen

-Bassie-
02/07/2011, 13:20
Heb er hier ook nog 1 liggen ;)
Met beugel alles er bij.

joeyw91
02/07/2011, 17:56
Oke mooi! Wat kost dat? En zou je even je rekening nummer willen sturen?

Nog een vraag, en ja ik weet het, ik wordt vervelend. Maar je kan uit 2 startmotors kiezen, 0,8kw en 1,1kw.

Wat is hiervan het verschil, en welke moet ik hebben? Of maakt dat niet uit?

Ook van de originele Bosch zijn er 2 verschillende.

---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:56 ----------

http://www.winparts.nl/834/motor/starten-en-laden/startmotor

-Bassie-
02/07/2011, 17:58
pb eerst even zal ik een foto mailen of zo.

joeyw91
03/07/2011, 15:20
Niemand?

Duncan
03/07/2011, 21:56
Ik had ook allemaal gezeur, met nieuwe startmotor.
De eerste was na 1.5 uur stuk, die bleef draaien...
De volgende heeft het een paar maanden uitgehouden,
toen was er een lager stuk, gerepareerd voor deel van de kosten onder coulance.
Ik weet niet welk merk het was, want heb dat toen laten doen....
Nu zou ik het ding laten reviseren door vdbos in Haarlem. Je kunt daar waarschijnlijk je startmotor ook zo omruilen voor een gereviseerde.

Volgens seekpart24.com zijn de Bosch startmotoren 'reconditioned', andere merken zijn nieuw.
Er staan ook climate zones bij. Kijk daar eens naar.
http://seekpart24.com/porsche/924-75/2-0-1/starter-100359

Volgens PET is 1.1Kw voor een automaat.

M.B.H.
04/07/2011, 07:55
Maar je kan uit 2 startmotors kiezen, 0,8kw en 1,1kw.



Read more: http://community.924forum.nl/threads/8496-Startmotor-gaat-elke-keer-kapot#ixzz1R7KCs1CJ De een is zwaarder dan de ander ik zou voor 1,1 Kw gaan.

Frenske
04/07/2011, 08:30
is er ook maatverschil tussen beide?

Rowan
04/07/2011, 09:33
Ik heb dit probleem dus ook.. Leuk om elke keer je auto aan te moeten duwen als je een stuk gereden hebt.. Ik zal ook eens kijken of ik dit hitteschildje mis. Heb alle massapunten al wel opgeschuurd. Weet dat als iets warm word dat de weerstand dan ook toeneemt, maar zonder succes.. Denk omdat de startmotor heet word deze uitzet en vast blijft zitten ofzo? Moet ik het spul opnieuw in vetten?

joeyw91
04/07/2011, 17:46
Dit is precies hetzelfde als ik heb.

Maar het komt doordat de delen in de startmotor uitzetten, en daardoor erg slijten, en vervolgens ook koud minder goed gaan functioneren.

Maar inderdaad, ik wil ook weten of er verschil in maat zit. Anders doe ik gewoon die kleine, want die andere is voor automaat las ik. Of is het verstandiger die sterkere te nemen?

Rowan
06/07/2011, 19:16
Denk dat het verstandiger is om de originele te gebruiken. Weet niet of er verschil in zit tussen een automaat en een handbak. Zou het probleem met dat hitteschildje goed opgelost zijn?

joeyw91
06/07/2011, 21:06
Ja inderdaad, maar ik wil even dat iemand dat echt bevestigd.

Dat hitteschiltje is sowieso niet verkeerd, ik heb er nu geen, en hij is kokend heet, het water kookt gelijk als ik het erop spuit. :p

Rowan
07/07/2011, 15:07
Dat is ook niet echt de bedoeling lijkt me :P tis dat ik nu even geen tijd heb, maar over 2 week gaat ie even in de schuur voor wat onderhoud. Startmotor misschien maar even laten reviseren. Iemand een idee van wat dit kost?

joeyw91
07/07/2011, 19:08
Die van mij is al 3x gereviceerd:P

Eerste keer kreeg ik een nieuwe originele gereviceerde als ruilstartmotor voor 120 euro.

En daarna is die de eerste keer voor garantie gerevi. en daarna was ik 2x over 50euro kwijt, maar dat was wel als ik ''contant'' zou afrekenen:P

Rowan
12/07/2011, 11:11
Ik knal er een nieuwe op denk ik. Ben het een beetje zat dat als je haast heb eerst 20 min bezig bent om de auto aan te krijgen :p