PDA

Bekijk Volledige Versie : Klepstelnokjes



Kevin- Martini
28/12/2008, 16:59
De cilinderkop van mijn 924 heb ik uit elkaar gehaald en laten reviseren.
Daarbij is de kop gevlakt, zijn de zittingen gefreesd en de kleppen gestraald en geslepen. Ook zijn de klepseals vervangen.
Aangezien de zittingen gefreesd zijn, is het dan nodig nieuwe stelnokjes te monteren?
Er zijn volgens Haynes vier verschillende uitvoeren, te weten met: een, twee, drie of vier notches (inkepingen). Ik heb de standaard nokjes, dus met een notch. Moet ik nieuwe stelnokjes (bijv. met vier notches) monteren omdat ik anders mijn kleppen niet meer fatsoenlijk kan stellen?

Gr. Kevin

924turbo2
28/12/2008, 17:22
eerst je kleppen stellen en kijken hoever je komt, dan weet je ook meteen welke je nodig hebt. Succes.

Kevin- Martini
29/12/2008, 22:28
Mijn idee was dus om van te voren te weten te komen of ik nieuwe nokjes nodig heb, ik kan namelijk wel eerst alles monteren en kleppen stellen, om er vervolgens achter te komen dat ik andere nokjes nodig heb. De nokkenas moet er dan weer uit, dubbel werk dus.

Sjaak
30/12/2008, 15:36
Er is volgens mij geen andere manier... Maar het is niet zoveel werk om de nokkenas te monteren/demonteren. wel goed opletten dat je de beugeltjes waar de nokkenas mee vast zit er juist opzet. Deze passen maar op een manier!!!
Foutje dat ik gemaakt had, en dan zit het niet lekker. :oops:

Fantaman
30/12/2008, 18:46
Er is volgens mij geen andere manier... Maar het is niet zoveel werk om de nokkenas te monteren/demonteren. wel goed opletten dat je de beugeltjes waar de nokkenas mee vast zit er juist opzet. Deze passen maar op een manier!!!
Foutje dat ik gemaakt had, en dan zit het niet lekker. :oops:
met andere woorden alles terug monteren zoals het er of komt,
ik leg het meestal zo neer dat je duidelijk kan zien hoe het erop zat :wink: