PDA

Bekijk Volledige Versie : LPG ja/nee?



franshjl
29/06/2011, 10:58
Vooralsnog is het geen optie omdat ik weinig km's rij, maar stel dat ik LPG in mijn auto wil laten bouwen, wat zijn de eventuele nadelen?

Is de 2.0 motor goed geschikt, kan ie ertegen?
Mijne heeft origineel en aantoonbaar nog maar 65000 gelopen, dus van slijtage is nog geen sprake.
Vermindert de waarde van de 924 omdat de originaliteit verloren gaat, of wordt ie juist aantrekkelijker en dus meer waard vbij eventuele verkoop.
Wat zijn goede en goedkope adressen om dit eventueel te laten doen?
Wie heeft er ervaring met LPG in zijn 924?

Groeten,

Frans

LWB
29/06/2011, 11:05
Ik zou jouw auto zo origineel mogelijk laten. 924 in een uitzonderlijke staat zijn beperkt.
In het geval van jouw auto zal de waarde er naar mijn idee niet op vooruit gaan.

m.vanderweerd
29/06/2011, 11:49
stel dat je lpg gaat inbouwen krijg je er nog niet een de helft voor terug als waar je hem voor gekocht hebt.
lpg is namelijk niet intressant in een 924 waar je niet tot nauwelijks mee rijdt, en ben anti-gas.. persoonlijk zou ik het een doodzonde vinden mocht er lpg in komen

-Bassie-
29/06/2011, 12:20
Inderdaad geen gas inbouwen.
Lekker op benzine blijven rijden.
Ik rij zelf met een 924 zo'n 20.000km per jaar en gewoon lekker op benzine (98 bp ultimate)

Cor 944
29/06/2011, 12:31
wat een onzin,om te denken dat hij op gas minder waard is.
je bouwd gas in voor je zelf en niet voor een ander.
maar de gasinstallatie kost uiteraard ook veel geld,
als je de auto nog jaren in je bezit hebt ,kan het veel schelen in de brandstofkosten.

als je hem uiteindelijk gaat verkopen,dan kan je de gasinstallatie er makkelijk weer uitbouwen.

Frenske
29/06/2011, 13:46
cor, is toch eeuwig zonde in een nagenoeg perfecte auto gaten te maken voor leidingen en vulopening?

desalniettemin overweeg ik ook LPG in te bouwen, maar dan op een speciale manier zodat ik geen gaten in de koets hoef te maken.

-Bassie-
29/06/2011, 14:19
Wat noem jij dan een speciale manier dan?
Hoe ga je je gasleidingen bevestigen?

m.vanderweerd
29/06/2011, 16:16
de auto is niet op gas geleverd en als er gas in zit is hij dus minder orgineel, en dus minder waard..
maar wat gaat cor binnekort rijden?? ( heb je de 68 al verkocht)

Frenske
29/06/2011, 17:18
Wat noem jij dan een speciale manier dan?
Hoe ga je je gasleidingen bevestigen?

gastank(s) ipv de benzinetank, leidingen met uitgebreide VW klemmen bij de benzineleidingen. Dat is de theo en rie, praktijk moet ik nog zien wat wel en niet werkt

maup
29/06/2011, 18:59
En natuurlijk een standkachel inbouwen zodat je op gas kan starten en het hele benzinesysteem kan uitbouwen, geeft lekker veel ruimte onder de kap;)

Fantaman
01/07/2011, 21:41
gas is om mee te koken|:)

924turbo2
02/07/2011, 06:14
Voor een 924 van rond de 2000 euro zal het niet waarde verminderend zijn, er zijn altijd wel mensen die een goedkope wegenbelasting vrije auto op gas zoeken.

Mocht jouw auto echt in perfecte staat zijn en geheel origineel, en dus geschikt als verzamelaarobject. Dan zal gas alleen maar waardeverminderend zijn. Gasinstallatie moet je o.a. gaten voor boren. Een verzamelaar wil dit niet, even als bijvoorbeeld een aftermarket klapdakje, dat is zeer waarde verlagend. Verzamelaars willen alleen een auto geheel originele, zoals hij uit de fabriek rolde.

Als jou auto tot de laatste categorie behoort, zal hij een waarde hebben van 5 a 8 euro. En dan zou ik het afraden!

Nog een rekensommetje, uitgaande voor het gemak van een gasinstallatie van 2000 euro, en een benzineprijs van 1,65 en een gasprijs van 0,65 zit het breakeven punt op 2000km. Dus wat dat betreft heb je de installatie er wel snel uit.

Frenske
02/07/2011, 07:34
Als jou auto tot de laatste categorie behoort, zal hij een waarde hebben van 5 a 8 euro. En dan zou ik het afraden!


die wil ik ook hebben!!!!!! en wel 100 stuks aan die prijs ...... :9

-Bassie-
02/07/2011, 07:36
Joost het punt zit dan op 2.000 liter benzine.
En dat is dus rond de 20.000km en dan verbruik je met gas altijd nog wat meer.

924turbo2
02/07/2011, 07:41
excuus uiteraard 2000 liter en niet km! Iets te vroeg opgestaan :-) scherp Bas!

captainfrasca
02/07/2011, 19:05
Ja, gas is goedkoop rijden, totdat er iets stuk gaat aan de installatie, dan kun je aardig leeglopen, dat ik helaas al een keer mee mogen maken....

-Bassie-
02/07/2011, 19:06
klopt david maar jij had in die alfa LPI liggen en die pompen zijn gewoon erg duur.

bij een 924 heb je daar geen last van gezien ik aanneem dat TS dan gewoon een verdamper met vacuümring oid neemt.

captainfrasca
02/07/2011, 19:08
Dat mag ik inderdaad hopen inderdaad. Verder moet je op gas gewoon lekker koken vind ik.

jimfrey944
03/07/2011, 00:37
duurste dat kapot kan is de verdamper die kost 75 euro valt dus best mee

Pas
04/07/2011, 13:17
duurste dat kapot kan is de verdamper die kost 75 euro valt dus best mee

~130 ;)

Verbruik is bijna hetzelfde btw, mijn wagen doet 1: 9 op benzine en 1:8 op lpg. Heb alleen m'n verdamper gesloopt, dus nu gaat er een nieuwe in.

jimfrey944
05/07/2011, 04:50
Ik. Moest er vorig jaar voor mijn jag eentje kopen
Ik had een lek membraam
Deze was 75 euries
T'isnet welk merk je hebt

joepy_gt
13/07/2011, 19:31
ik zit er ook aan te denken lpg maar waar laat je de tank ? een optie is op de plek van het res wiel .
inbouwen zal je denk ik zelf moeten doen ,heb al heel vaak gelezen dat gas boeren niet willen inbouwen in een 924 van wegen de k-jettronic injectie en de kans op back fire die kans is klein maar wel aanwezig hier is ook een oplossing voor de ronde plaat van de weegschaal vervangen door een schaal met een membraam klep voorkomt dure problemen .
bij komend probleem is wel dat de kan groot is de benzine tank van binnen uit weg rot ,dit probleem heb ik nu al nieuwe tank schrik niet 2100 euro .

jimfrey944
13/07/2011, 19:57
ik heb nog wel een gebruikte liggen kan weg voor de helft :P>:)
gas en k jet mixen niet echt goed vaak zie je de tank achter de achterbank
ik heb bij een kennis al 3 plaatjes vervangen en de k jet opnieuw gesteld omdat de arm krom was

joepy_gt
30/07/2011, 20:11
ik heb nog wel een gebruikte liggen kan weg voor de helft :P>:)
gas en k jet mixen niet echt goed vaak zie je de tank achter de achterbank
ik heb bij een kennis al 3 plaatjes vervangen en de k jet opnieuw gesteld omdat de arm krom was

google eens dan vind je wel een plaat met menbraam kwam er ooit een tegen een bedrijf in limburg leverd die dingen niet goed koop dacht 60 euro .
heb een tank 30 euro beter dan die 2100 toch
gas tank op plaats res wiel ook een optie tank onder de auto word een heel dure optie ik hoor je denken lekke band en dan pompje in de auto en een rep setje veel auto's hebben geen 5e wiel meer

Fantaman
30/07/2011, 22:53
vroeghar had je een volwaardig reserve wiel, recentelijk had je tenminste nog een thuiskomertje, maar tegenwoordig een compressor met een busje afdicht middel (kan je dus net naar de garage rijden)
is leuk als mensen bellen met een lekken band, dit gaat vaak via volvo assitance en moet je dus de klant bellen of er wel een resevewiel in ligt. '' nee meneer dat is niet standaard meer'' en vervolgens op zoek naar een passen wiel.

tank op de plek van reserve wiel is mooi, maar dan ligt het reservewiel in de kofferbak|:)