PDA

Bekijk Volledige Versie : Te koop: 924 uit 1981



FROST
29/11/2007, 19:16
Na een lange weg van twijfel ben ik tot het besluit gekomen de 924 toch te verkopen: dit heeft te maken met een aantal redenen...

Zoals jullie weten heb ik de wagen de afgelopen week niet meer aan de praat gekregen. Er is toen iemand van de garage langsgeweest bij mij thuis om hem op te halen, en wat denk je; gewoon starten!!! Je kunt je voorstellen hoe ik er voor stond; die vent stond me aan te kijken alsof ik het uit mijn duim had gezogen. :cry:
Ten 2de verkoop ik hem omdat ik niet langer de overdreven boetes van koos spee wil gaan betalen. Ik had er vandaag 2 binnen, een van 37 euro en een van 75 euro. Dat is me echt te veel.

Iemand mag een redelijk bod doen...of een pb bericht sturen, maar ik zie het in ieder geval niet meer zitten zo..

Meneer aard
29/11/2007, 19:41
Frost misschien voor een buitenstaander wat meer info plaatsen. Wij weten ongeveer wel hoe je auto in elkaar steekt maar een koper van buitenaf niet.

ff pics erbij, km-stand, reparatie/onderhoud historie etc.

hammer_rites
30/11/2007, 20:08
Kom kom, dat zijn toch geen redenen om een auto te verkopen? En al helemaal geen 25-jarige sportauto...

Je bent altijd zo enthousiast hier, en ik moet zeggen je beslissing is een verrassing, helemaal omdat ik jouw 924 kan herinneren van marktplaats van meer dan een jaar geleden (denk ik dan, de kleur klopt, is-ie 5-gaats en was in onderhoud bij vd. Gugten? Overigens leuke dingen om in je advertentie te zetten...), en er zijn niet veel 924's die 'em dat nadoen...

Tom
30/11/2007, 20:22
Even slikken en gewoon houden die auto!

Boetes, tja... die krijg je met een Ford Corsa of zoiets ook- sterker nog, die dingen zijn zo stil na een 924 dat je denkt dat je nog langzamer rijdt. :)
Ik ben gewoon iets meer gaan opletten, werkt goed tot nog toe.

Niet starten: ging de startmotor wel rond naar sloeg-ie niet aan? Dat probleem had ik gisteren- en vandaag weer. Uiteindelijk aangesleept, maar het moet te vinden zijn. Ik ga eens zoeken in de richting van het startrelais of zo.

Even doorzetten, soms is het leven met een klassieke auto even zwaar maar als je dan weer achter het stuur zit en lekker je favoriete bocht neemt met een veeeeeeel te hoge snelheid vergeef je het 'm weer.

FROST
30/11/2007, 23:15
Tja.......... Ik durf eigenlijk niets meer hierover te zeggen. (naar meneer aard kijk :cry: ) Een tijd geleden liep ik al hetzelfde te brullen want ik was gewoon diep teleurgestelt vanwege dat starten en alles. Het zat gewoon voor geen meter mee! Hierbij moet ik er ook bij vertellen dat ik absoluut geen steun heb van mijn ouders als er problemen zijn. Ze zijn echt super Anti Porsche :( Ze vinden dat ik maar in een oudbollige Mazda moet gaan rijden...Alleen DAN willen ze benzine geld gaan betalen etc en me helpen met onderhouden/garagekosten. Nu moet ik alles zelf doen, en elke keer als ik iets vertel over de 924, zowel negatief als positief dan kijken ze de andere kant op. Geen fijn gevoel kan ik jullie vertellen...er is zelfs al een paar keer fikse ruzie geweest! OM EEN AUTO!! :oops:

Ik zit nu met een nog ernstiger probleem: mijn ex vriend, die zijn dienstwagen had opgegeven als 2de wagen, zodat ik deze oldtimer kon kopen, heeft een nieuwe baan. Hij wil de 924 echter niet meer onder zijn hoede nemen en vind dat ik een eigen Oldtimer verzekering moet gaan afsluiten. Nu heb ik hier en daar zitten neuzen op internet maar er is bijna niemand die een 924 wil verzekeren. Daarvoor heb ik een AKK keuring nodig, als die onder de 1000 a 3000 euro komt te vallen kan ik het al schudden. Als ik jonger ben dan 25 jaar gaat het vaak ook niet, en dat ben ik helaas OOK. En dan zijn er verzekeringen, die zijn gewoon simpelweg TE DUUR voor mij; daar betaal ik hetzelfde als voor een Niet Oldtimer personen wagen...dan toch maar een oudbollige Mazda???

Ik ga zondagmiddag gelijk naar die vent die me heeft geholpen de 924 te verzekeren en eens goed met hem babbelen. Misschien heeft hij een idee.... Ik heb namelijk geen zin in een boete!

Over het startprobleem heb ik nog niets vernomen: als ik weer honderden dingen moet gaan vervangen stop ik er gewoon mee. De kans dat de problemen WEER de kop opsteken is me te groot.

Bij deze...
Lang verhaal kort.

FROST
30/11/2007, 23:19
Het doet me echt heel veel pijn hoor, kan er wel om janken :cry: . Ik zei al tegen mijn vader, " Als ie verkocht moet worden, en er staat iemand voor de deur, wil JIJ het dan afhandelen, want ik KAN het gewoon niet aan! Ik ga zielig in een hoekje staan janken.. "
Hij noemde me een aansteller.. Tenslotte was het maar een stuk Blik op Wielen, een K*Tauto :x ..nou dan kun je mij niet kwader krijgen hé?

Meneer aard
01/12/2007, 09:32
Barbara, ik ken dit toch ergens van... :roll: Ik raad je aan om toch eventjes (hoe moeilijk het misschien ook is) om het topic wat je toendertijd heb geopend op het porscheforum die er eens eventjes op na te slaan. Daar staan best goede adviezen in.

En tjah als je de wagen echt wilt verkopen moet je wel een duidelijke ad opstellen zodat je hem daad werkelijk kunt verkopen. Klinkt misschien hard, maar zo is het wel.

Zet ook alles op een rij, voor jezelf samen met je vriend? ex vriend ? vader? of iemand anders, wat en hoe met deze 924. Stel je nou eens de vraag van wat ga ik straks meer betalen om het beestje goed op de weg te kunnen krijgen en de maandelijkse lasten. Je bent jong, en een 924 gaat niet goed samen bij de verzekerings maatschappij. Voor een oldtimer verzekering wordt veel esien gesteld, dat de bestuurder 24 jaar of ouder is, de auto binnen moet staan, dat deze een 2e auto is met een max. aantal km van 7500 op jaarbasis.

Succes, en we bedoelen het allemaal niet kwaad. We zijn hier om elkaar te helpen.

Fijn weekend 8)

hammer_rites
01/12/2007, 09:36
Is het een idee om dan inderdaad bijvoorbeeld een mazda 323 ( een GT-R (http://www.bilgalleri.net/uploads/15259.jpg) natuurlijk, maar niet tegen je ouders zeggen) te kopen als eerste auto, en de 924 te houden als oldtimer, alleen WA verzekerd, voor 75 euro/jaar?

Edit:
Ah oh, leeftijdsgrens voor oldtimerverzekeringen..

hammer_rites
01/12/2007, 09:58
Ik heb nog eens bij unigarant (http://www.unigarant.nl/UnigarantWebsite/Verzekeringen/Verzekeringen/Oldtimer/Auto/Oldtimerverzekering+auto.htm) gezocht (waar ik mijn oldtimerverzekering heb lopen), maar kan niks vinden over een leeftijdsgrens. Wel dat het een tweede auto moet zijn, en dat je maximaal 7500km/jaar mag rijden.

Ropor
01/12/2007, 11:14
Voor mij was het ook lastig om mijn 924 te verzekeren. Elke verzekeringsmaatschappij schoot in de stress bij het idee dat iemand van (toen) 21 een porsche gaat rijden. Die van mij staat dan ook nu op de naam van m'n pa en als 2e auto verzekerd als oldtimer.
Wel heel vervelend dat je ouders je hobby zo tegenwerken.

Als je nou wegens omstandigheden toch besluit om je 924 te verkopen moet je bedenken dat je over een aantal jaar weer een porsche kan kopen.

En als je je auto verkoopt moet je dat natuurlijk wel zelf doen, zodat je ervoor kan zorgen dat een liefhebber je auto overneemt, en niet iemand die even een porsche wil hebben en hem gaat aftrappen!

captainfrasca
01/12/2007, 19:12
Tja, ik kan me heel goed voorstellen dat je baalt als er weer eens iets niet werkt of kapot gaat.

Dat is frusterend, vooral als het de auto betreft die je dagelijks gebruikt.

Ik ken het gevoel ook, het is even balen en je hebt er goed de pest in, maar goed, je houdt van je auto en dan ga je haar toch weer (laten) repareren, en dan ben je dolgelukkig....

Zelf heb ik er nog nooit aan gedacht om mijn auto te verkopen, hoe hoog de reparatie kosten ook mochten zijn. Ik ben wat dat betreft té gehecht aan mijn auto.

Die boetes die loop je ook wel op in een Lada. En dat van het starten is vast iets heel simpels, misschien wel je benzinepomp...

Ik hoop in ieder geval voor je dat je nog tot inkeer komt en dat we je gewoon alsnog op Zandvoort zien met je Porsche..

Sterkte :wink: gewenst in ieder geval...

FROST
01/12/2007, 19:14
Er is hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Ik ben vanavond naar de garage geweest;
EINDELIJK is bekend wat het probleem van de 924 is. De injectoren werken niet goed en dus verzuipt de wagen. Waarschijnlijk worden deze nu samen met de benzinepomp vervangen.
Als het daarna NOG niet goed is.....................dan heet ik Sinterklaas :oops: :lol:

Er is ook nieuws over de verzekering; de garage eigenaar wil zelfs een goed woordje voor mij doen omdat ik zo zuinig ben op de 924. Hij belt me maandag over hoe en wat..En anders gaat Meneer de Jong achter een verzekering aan, hij zei dat het geen probleem was. Dit is zijn site, hij heeft zelfs een hele speciale Porsche-verzekering!!
http://www.de-jong.nl/particulier/index.html

q01z
01/12/2007, 19:39
mooi om te horen barbara! :D
red de 924.. :)

dit topic maar snel opslot doen? ;)

hammer_rites
01/12/2007, 19:48
EINDELIJK is bekend wat het probleem van de 924 is. De injectoren werken niet goed en dus verzuipt de wagen.

In geval jouw garage nieuwe injectoren wil kopen:
Ik heb nog een setje liggen, schoongemaakt en getest en 100% in orde.

Handige garage, dat ze op zaterdagavond open zijn.

FROST
02/12/2007, 00:47
Voor hoeveel wilde je ze verkopen dan??

stuur maar effe een persoonlijk berichtje dan :)

hammer_rites
02/12/2007, 12:42
PB gestuurd...

FROST
03/12/2007, 10:46
Zodra de garage vandaag gebelt heeft stuur ik je een PB bericht terug goed? :)

q01z
03/12/2007, 12:38
ben benieuwd barbara!
ik hoop voor je dat alle problemen weer verledentijd zijn ;)

FROST
03/12/2007, 22:55
*gromm* garage heeft niet gebelt :evil:

hammer_rites
03/12/2007, 22:57
Maakt niet uit, die injectoren blijven wel goed.

Cor 944
26/12/2007, 22:58
Er is hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D

Ik ben vanavond naar de garage geweest;
EINDELIJK is bekend wat het probleem van de 924 is. De injectoren werken niet goed en dus verzuipt de wagen. Waarschijnlijk worden deze nu samen met de benzinepomp vervangen.
Als het daarna NOG niet goed is.....................dan heet ik Sinterklaas :oops: :lol:

Er is ook nieuws over de verzekering; de garage eigenaar wil zelfs een goed woordje voor mij doen omdat ik zo zuinig ben op de 924. Hij belt me maandag over hoe en wat..En anders gaat Meneer de Jong achter een verzekering aan, hij zei dat het geen probleem was. Dit is zijn site, hij heeft zelfs een hele speciale Porsche-verzekering!!
http://www.de-jong.nl/particulier/index.html

ik ben ook al jaren naar volle tevredenheid verzekerd bij de Jong.
wel als tweede auto,mijn andere 2 auto's zijn ook daar verzekerd.

VonG
09/01/2008, 23:02
hoe oud ben je dan als ik vragen mag? Volgens mij moet het verzekeren niet zo'n punt zijn hoor...

En met betrekking tot onderhoud... misschien naar v.d Gugten gaan (als je dat nog niet doet) die kan de problemen vast wel verhelpen.

Mijn auto is daar ook al jaren in onderhoud (ik heb de auto pas net overigens) en dat laat ik zo. En oh ja... mijn kleur klopt ook en is ook 5 gaats :)

FROST
12/01/2008, 21:03
misschien naar v.d Gugten gaan

Ik heb die Beste Meneer gesproken op zandvoort; ik vond hem erg onplezierig. Een echte Hollandse L*L om zo maar kort te noemen.

Van de zomer heb ik hem 2x een email gestuurd of ie naar mijn wagen wilde kijken, en of hij nog foto's had van de restauratie, deze 924 is namelijk vroeger van hem geweest!!! Maar heb tot de dag van vandaag geen antwoord gekregen :shock: Slechte zaak. Zal mijn auto nu zeker niet bij hem in onderhoud brengen..

hammer_rites
12/01/2008, 21:06
vd. Gugten is niet geinteresseerd in onderhoud van een 924. Ik ben bij hem geweest aangaande 924's en 944 turbo's. Een groot verschil in reactie. Wel jammer, hij is nota bene eigenaar van een 924 Carrera GT.

VonG
13/01/2008, 20:50
wat vaag. Ik heb hem nu twee keer gebeld en vond hem wel eerlijk en okee klinken. Hij wist meteen over welke auto ik het had toen ik vertelde dat ik die van die en die had overgekocht. Raar hoor dat jullie hele andere ervaringen hebben.

hammer_rites
13/01/2008, 21:01
Ik denk dat hij een bepaald aantal 924's accepteert in zijn vaste klanten/auto-kring. Meld je je later aan, dan vang je bot.

Hij was tegenover mij daar redelijk eerlijk in hoor. Het gesprek om eventueel mijn 924 bij hem in onderhoud te brengen was na een halve minuut ten einde. :-) Geen drama verder, gewoon een duidelijk: Nee, dat doe ik niet.

Edit: typo verwijderd

VonG
15/01/2008, 19:14
dat zou goed kunnen inderdaad... een beperkt aantal...

FROST
18/01/2008, 19:22
Nou dat vind ik echt vaag want Rene van de Vriendenkring heeft altijd technische middagen met zijn clubje bij Gugten. Misschien kan hij er iets meer over vertellen waarom die vent zo bot doet?? Als ik een eigen bedrijf zou hebben dan zou ik alles pakken wat er te pakken viel, tis toch weer geld.. :o Maar ja, ik heet gelukkig geen van Gugten en ik blijf er bij; zolang ik geen reactie van em krijg ga ik niet bij hem in onderhoud.

q01z
18/01/2008, 19:30
barb, ik neem aan dat je auto niet meer verkocht gaat worden.. dus ik gooi deze op slot ;)
anders zie ik het wel op de pb verschijnen!

Cor 944
18/01/2008, 19:49
Nou dat vind ik echt vaag want Rene van de Vriendenkring heeft altijd technische middagen met zijn clubje bij Gugten. Misschien kan hij er iets meer over vertellen waarom die vent zo bot doet?? Als ik een eigen bedrijf zou hebben dan zou ik alles pakken wat er te pakken viel, tis toch weer geld.. :o Maar ja, ik heet gelukkig geen van Gugten en ik blijf er bij; zolang ik geen reactie van em krijg ga ik niet bij hem in onderhoud.

Johan v.d. Gugten ken ik al jaren en jaren.

hij is zeer kundig als het om de 944 en 924 gaat.
zelfs met 911jes kan hij aardig overweg.

hij heeft echt verstand van zaken,als het om onze auto's gaat.

echter zal hij het te druk hebben om nog meer porsches in onderhoud te nemen.
en dat kan natuurlijk op toekomstige klanten ,raar overkomen.

my 2cents. :wink:

FROST
14/04/2008, 20:05
Ik haal dit draadje toch weer even naar boven.

Auto staat weer in de verkoop. Heb nu al contact met 2 mensen, waarvan 1 die lid is op Porscheforum.nl en in Alkmaar woont. Sorry jongens, maar voortaal zal ik niet meer op meetings vertegenwoordigt zijn. Auto word gewoon veel te duur in onderhoud. Laten we het maar niet hebben over de benzine prijzen :(

Het was leuk jullie allen gekent te hebben.

Signing Out

M.B.H.
14/04/2008, 20:09
Ik haal dit draadje toch weer even naar boven.

Auto staat weer in de verkoop. Heb nu al contact met 2 mensen, waarvan 1 die lid is op Porscheforum.nl en in Alkmaar woont. Sorry jongens, maar voortaal zal ik niet meer op meetings vertegenwoordigt zijn. Auto word gewoon veel te duur in onderhoud. Laten we het maar niet hebben over de benzine prijzen :(

Het was leuk jullie allen gekent te hebben.

Signing Out

HET IS JAMMER MAAR HELAAS M. :cry:

q01z
14/04/2008, 21:14
tis jammer barbara..
wellicht toch nog tot ziens?

Ik-rij-belastingvrij
14/04/2008, 21:49
Zeer jammer ja :(
Ik hoop ook dat we tot ziens kunnen zeggen ipv vaarwel!