PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen



tortini
29/12/2008, 20:13
Hallo allemaal,

Mijn naam is Camille en ben woonachtig in de Achterhoek. Sinds ruim een jaar in het bezit van een 924 2,0 bouwjaar 1985 met een ombouw van een 944 in de kleur rood.

Ik heb het idee dat er veel kennis onder de andere forum gebruikers is vandaar mijn onderstaande vraag.

Ik heb een probleem bij rijden boven de 80km/h. Het stuur begint dan enorm te rammelen/trillen. Uitlijnen van de wielen heeft niet echt veel geholpen. Heeft iemand een idee wat dit is of hoe dit op te lossen is?

Al vast bedankt.

q01z
29/12/2008, 20:17
ey Tortini!

welkom hier..

uitlijnen balanseren heeft nog niet geholpen?
verder al gekeken naar eventuele wiellagers of het loszitten van andere vitale delen vd ophanging als schokdempers of draagarmen? (klinkt stom, maar kan nooit kwaad om te controleren ;))

verder veel plezier hier :D

M.B.H.
29/12/2008, 20:21
Ook welkom Hier :-D

Als je geen ruimte/speling op je lagers Hebt Dan :!: :!: Kun je dit Proberen
Zitten er Spacers ivbm de 944 Verbreding op ????een beetje vuil tussen de vlakken,
zo ja ,Schoon maken :!:
gooi die er maar eens af en rij eens met een orgineel setje 924 Wielen.
Dat geeft denk ik een duidelijker beeld waar het zit.
Dan heb je in een klap heel wat uitgesloten M.(B.A.)

LWB
29/12/2008, 20:25
Oi,welkom hier :-D

Tom
29/12/2008, 20:27
Welkom! Ik zou het ook zoeken in de velgen en eventuele adapters...

pocketmech
29/12/2008, 21:35
Sommige velgen centreren op de naaf i.p.v. op de bouten. 944/924S hebben daar nog wel eens mee te maken. Niet verkeerd om te controleren!!

Sjaak
30/12/2008, 14:33
vette car... Doet me denken aan...

Ik heb het ook eens gehad doordat er een plat vlak op de band zat.. Maar dan zou je het altijd moeten merken en niet alleen bij 80 en meer.. Toevallig voordat het euvel begon een noodstop moeten maken?

P.s. graag nog wat fotootjes. zijkant, achterkant, eens zien of het dezelfde bodykit is als de mijne.

Dragon
31/12/2008, 00:59
Heey welkom :)

Waar in de achterhoek zit je? ik kom daar nogal eens :)

tortini
07/01/2009, 22:16
Hartelijk dank voor de tips. Ik ga e.e.a. controleren en uit proberen. Ik hoop dat het weer wat beter/warmer wordt want mijn schuur is niet echt aangenaam met deze temperaturen. (Hier in Lintelo hebben we de -15 grd. ook al gehaald) Ik zal wat foto's maken rondom de auto, kunnen we kijken of het dezelfde bodykit is. Is dit standaard geleverd door een bepaald bedrijf/ origineel porsche??

groet, Camille

Sjaak
07/01/2009, 22:55
iig niet origineel porsche.. Verder weet ik het niet, heb hem zo gekocht.
Zie voor pics mijn auto: http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=13&t=429

Kun je misschien zo al zeggen of het dezelfde bodykit is. :grin:

Tom
07/01/2009, 23:06
Voorspoiler ziet er in ieder geval anders uit.

Dragon
07/01/2009, 23:22
Heuy Lintelo :D daar ga ik altijd naar toe :) Heb de fotos gezien van eergister, jullie hadden daar mooi sneeuw!

ziggy
09/01/2009, 14:25
Heb je originele velgen onder je 924 of zijn het aftermarket velgen?
De grootste kans om het trillen op te lossen is het monteren van centreerringen. Normaal worden de velgen door de bouten gecentreerd maar bij aftermarket velgen dient dit d.m.v. centreerringen te gebeuren.
Helaas heb je geen foto op dit forum van je auto gezet waar de wielen zichtbaar zijn.

gerben1986
09/01/2009, 17:06
Wat ik mij ook nog kan voorstellen, omdat je een 944 bodykit hebt, is dat er spoorverbreders zijn gemonteerd. Misschien speelt dat nog een rol?
Heb je originele velgen onder je 924 of zijn het aftermarket velgen?
De grootste kans om het trillen op te lossen is het monteren van centreerringen. Normaal worden de velgen door de bouten gecentreerd maar bij aftermarket velgen dient dit d.m.v. centreerringen te gebeuren.
Helaas heb je geen foto op dit forum van je auto gezet waar de wielen zichtbaar zijn.

ziggy
12/02/2009, 10:20
Ik had trillingen in het stuur vanaf 80 km per uur, heel irritant overigens. Ik heb Centreerringen gekocht op de Duitse Ebay, Zentrierringe (voor het geval iemand wil zoeken op Ebay.de).
Ik heb die dingen gemonteerd en kan iedereen verzekeren dat dit de oplossing is. Wat een verschil, de porsche heeft nog nooit zo lekker gereden als nu, het sturen is een verademing, geen enkele trilling meer.
Ik was dus voor 18 euro klaar en heb echt lang gezocht naar de oorzaak van dit probleem.

Ik moet wel zeggen dat ik Cup Velgen onder mijn porsche heb zitten, niet origineel dus maar wel heel erg mooi.
Voor de maat van de centreerringen moet je kijken naar de maat van alle vag produkten, dus iets van 50.1 mm, de maat die je uitwendig nodig hebt hangt af van de velg die je wil monteren.

harry
12/02/2009, 10:55
Welkom, ook uit de achterhoek!

LWB
12/02/2009, 16:25
Welkom, ook uit de achterhoek!

sinds wanneer ligt Oldenzaal er ook? :wink:

M.B.H.
12/02/2009, 19:50
voor mij is het ook allemaal achterhoek :wink: :grin: :mrgreen: m.

gerben1986
12/02/2009, 20:31
voor mij is het ook allemaal achterhoek :wink: :grin: :mrgreen: m.
Ik vond Steenwijk anders ook al bijna in de achterhoek liggen ;)

Maar welkom hier!

LWB
12/02/2009, 21:22
:wink:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Achterhoek