PDA

Bekijk Volledige Versie : Ritmisch geklop om gek van te worden!



Porschediddy
30/12/2008, 09:21
Dag allemaal,

sinds een tijd heb ik regelmatig een geklop (ik denk) rechtsachteraan. Nu, de Porsche is pas op groot onderhoud geweest, en heb de garagist het geklop laten onderzoeken, maar toen bleek dus dat het geklop ineens niet meer te horen was. Mijn garagist heeft 60 km gereden met de Porsche en niets gehoord. Een dag of 4 later is het geklop weer opnieuw begonnen. Het is een metalig geluid, ritmisch, en precies feller in bochten en bij optrekken. Bij constante snelheid is het eigenlijk niet te horen en ook bij uitbollen is het niet of nauwelijks te horen. Mn garagist heeft de cardankoppen en kogellagers bekeken, en die waren in orde. Er zat ook geen speling op de wielen.

Nu ben ik vorige week naar de Ardennen gereden, en blijkbaar, als je een kilometer of 70 autosnelweg doet, maakt hij het geluid niet meer. Zo is het dan weer een kleine week goed gegaan, totdat het geklop gisteren weer terugkwam... Om gek van te worden! Het lijkt alsof er ergens iets los hangt en tegen iets metaal schuurt bij elke as-omwenteling, maar hoe kan het geluid dan soms dagen verdwijnen?? Belangrijker, wat kan het zijn want het rijden wordt er niet plezanter op :x

Alvast bedankt voor enige tips!!

Tom
30/12/2008, 10:24
Heb je al gekeken naar de toplagers van de schokbrekers en naar de ophangrubbers van de stabilisatorstang?

-Bassie-
30/12/2008, 10:49
homokineet even los halen en smeren met grafietvet.

en kijken kwa spelling en hoe ze zijn kwa staat.

Tom
30/12/2008, 10:58
Niet goed gelezen; achteraan. Inderdaad, homokineet. Was bij mij ook het probleem, verdwenen met wat vet erin.

-Bassie-
30/12/2008, 11:03
zeker als ze warmer worden willen ze dan wel makkelijker "los" gaan.

en met dit weer kan dat heel lang duren.

dus even naar brezan of zo vet er voor halen.

meen dat het gewoon grafiet vet is.

Fantaman
30/12/2008, 17:27
zoals ik het lees lijkt mij de homokineten de hoofd verdachte zijn :|
zoals al eerder gezegt, vet erin doen en eventueel met een tang op de as de speling controleren

veel succes

Kevin- Martini
30/12/2008, 18:10
Niet toevallig plaklood gebruikt bij het balanceren van de wielen dat tegen de remtrommel aanloopt?

Gr. Kevin

hammer_rites
30/12/2008, 20:02
meen dat het gewoon grafiet vet is.

Molybdeendisulfide, en niet de eerste keer dat dit de revue passeert...

viewtopic.php?f=5&t=717 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=5&t=717)

Porschediddy
30/12/2008, 20:54
Ok, ik ben al blij dat het een gekend probleem is, en niet zoiets waar niemand raad kan geven :) Nu, zo heel veel ken ik niet van techniek, dus zou ik dit allemaal zelf kunnen doen of toch beter binnenbrengen bij de garagist? Als er speciaal materiaal bij te pas moet komen zal ik em sowieso binnen moeten doen..

Alvast bedankt voor de tips!!!

Tom
30/12/2008, 21:34
Bij de garage kan het in ieder geval geen dure klus worden...

Fantaman
30/12/2008, 21:46
Bij de garage kan het in ieder geval geen dure klus worden...
vergis je niet in, tijd is duur :?

captainfrasca
30/12/2008, 22:58
Als het bij mij niet zo druk was geweest op de zaak, dan had ik wel ff kunnen kijken voor je, maar het filiaal waar ik nu sta is zo ontzettend druk helaas anders had ik met liefde geholpen.

pocketmech
30/12/2008, 23:25
Kweenie waar je woont, maar ik heb nog wel een 924 asje met goeie homokineten. zit er in een uurtje onder (mag je wel meehelpen :mrgreen: ), dan weet je vanzelf of het de homokineten zijn. Da's zeker niet zo heeeel erg duur.

Porschediddy
31/12/2008, 11:54
Hehe, bedankt voor de aanbiedingen, spijtig genoeg woon ik wel in Belgiƫ, dus das dan toch al een stukje rijden .. Ik zal wel eens horen bij de garagist, k zal al eerst misschien best zelf het vet gaan kopen, dan kan ie me daar toch al niet mee in het zak zetten :grin:

Porschediddy
06/02/2009, 20:31
Zo, dat getik is inderdaad opgelost door em in te smeren! Blij dat het opgelost is !!! Bedankt voor de raad!

ppassie
30/03/2009, 13:04
ik heb sinds 2 weken last van hetzelfde geklop (rechts achter).

Ik kreeg de schroeven van de homokineet niet los met een inbussleutel.
Heeft er iemand een tip?

ShroudedVeil
30/03/2009, 13:10
yup , dat is volkswagen sleuteltje 8 :)

-Bassie-
30/03/2009, 13:23
frank bedoel je niet:

veeltand M8??

is een 12 kant te koop bij normale automaterialenhandel.

ShroudedVeil
30/03/2009, 13:24
umm ik heb hem gekocht als , vw m8 ja..

Je zal wel gelijk hebben :grin:

-Bassie-
30/03/2009, 13:47
umm ik heb hem gekocht als , vw m8 ja..

Je zal wel gelijk hebben :grin:

ik vroeg om veeltand M8 maar vond hem zelf eerder aan de muur :lol:

M.B.H.
30/03/2009, 14:13
ik heb sinds 2 weken last van hetzelfde geklop (rechts achter).

Ik kreeg de schroeven van de homokineet niet los met een inbussleutel.
Heeft er iemand een tip?

het is ook geen inbus Maar torx /
zoals ik het lees lijkt mij de homokineten de hoofd verdachte zijn :|
zoals al eerder gezegt, vet erin doen en eventueel met een tang op de as de speling controleren

veel succes Waar zou dat lood op geplakt moeten zitten alles draaid met de trommel mee :roll:

Tom
30/03/2009, 14:35
het is ook geen inbus Maar torx
Torx past niet... volgens mij is het net wat anders.

ShroudedVeil
30/03/2009, 14:45
klopt het is net iets anders zoals ik al zei , vraag anders ff naar vw 8 , dan heb je zoiezo de goede :)

M.B.H.
30/03/2009, 16:32
Sorry Foutje :oops: Het is 12 Kant
Dop 1/2 VBW nr 654 is Kort of Dop 1/2 Hazet 990LG is lang
Dit klopt 100 % ik heb ze zelf :lol: :mrgreen:

ShroudedVeil
30/03/2009, 16:36
VW 8 dingetje heb je nu ook martin! als je goed zoekt :P

Ik kwam der net achter dat ie nog ergens in de auto moet liggen haha

had jammer genoeg geen tijd genoeg om goed te kijken wat der nog allemaal in de auto lag :(

Maargoed die kan je weer aan je verzameling toevoegen , alsof je nog niet genoeg hebt :grin:

M.B.H.
30/03/2009, 16:52
VW 8 dingetje heb je nu ook martin! als je goed zoekt
Maar goed die kan je weer aan je verzameling toevoegen , alsof je nog niet genoeg hebt

zal ik wel tegen komen dan :grin: :grin:
In elke auto liggen verborgen Schatten :lol: :lol:

ShroudedVeil
30/03/2009, 17:02
volgens mij liggen der ook nog 2 zakken van de mac in :oops:

Dus als je ooit nog honger hebt in de loods ;) je weet waar het ligt :P volgens mij in een wielbak, of ik had het er alsnog uitgehaald :grin:

M.B.H.
30/03/2009, 19:16
volgens mij liggen der ook nog 2 zakken van de mac in :oops:

Dus als je ooit nog honger hebt in de loods ;) je weet waar het ligt :P volgens mij in een wielbak, of ik had het er alsnog uitgehaald :grin:

ja ja ik mest die bak wel uit :grin: :grin: :grin: