PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 slaat meteen weer af



pual
30/12/2008, 11:00
mijn witte 924 staat al een tijdje stil met het probleem dat hij perfekt start 2x rond gaat en dan stopt
ik kan maar niet ondekken wat er mis is heef iemand tips voor mij?

mvg

Tom
30/12/2008, 11:43
Ik heb je vraag even een meer logische titel gegeven en op de juiste plaats gezet.

Mijn suggestie: brandstofpomp overleden, motor krijgt geen brandstof meer.

-Bassie-
30/12/2008, 11:50
dan mijn suggestie:

relais brandstof pomp.

dus kijken of je brandstof krijgt bij je spinnenkop.

en anders relais door verbinden.

kijken of je dan wat krijgt en anders brandstof pomp kapot of vervuild.

pocketmech
30/12/2008, 13:46
Branstoffilter sterk vervuild door bijna lege tank?? Oplossing: filter vervangen. Kan je controleren door de brandstofleiding voor de injectie los te halen. Komt er een straaltje benzine uit dan is filter en pomp OK.....

Sjaak
30/12/2008, 14:50
Mocht de pomp het probleem zijn die heb ik nog een nieuwe liggen.. PB mij maar.
Mochten de injectoren het probleem zijn die heb ik ook nog nieuw liggen.. wederom PB mij maar.

M.B.H.
30/12/2008, 22:09
Ik Zou de luchtfilterbak even los maken filter er uit en even onder de luchtweger
naar boven duwen, Je regel plunjer van je k-j tronic wordt dan bediend,
want als ik het zo lees komt er alleen brandstof via je koutstart injektor
als de brandstof pomp draaid moet je tegendruk voelen . Succes M.(B.A.)

Meneer aard
01/01/2009, 15:51
Kan ook zijn dat de plunjer blijft hangen..Maar dat is zeer onwaarschijnlijk in normale stand. Meestal hangen ze wanneer de klep wordt ingeduwd. Door vuil en corrosie. Is weer gang baar te maken dmv 2000 grid waterproof schuurpapier + naaimachine olie of iets dergelijks. niet teveel afschuren.

Duncan
02/01/2009, 12:48
Ik denk hetzelfde als Bassie.

Je brandstofpomp relais krijgt een signaal van de ontsteking dat de motor draait. Als het relais dat signaal niet krijgt stopt de pomp direct. Dit is om te voorkomen dat de pomp benzine blijft pompen als bij een ongeval een lek in de brandstofleiding is ontstaan.
Als je je sleutel omdraait ( en niet start) Moet je de pomp even horen lopen.

Duncan

bert924
16/01/2009, 23:20
heej duncan weet jij toevallig ook welke kabel dit is die het seintje geeft naar het relay ik heb namelijk hetzelfde probleem puur elektrisch is het en ik kan het maar niet vinden :oops: namelijk andere motor in haar gezet voor een jaar terug en ze liep eerst gewoon super maja zo ineens ook aanslaan en meteen weer afslaan met relay doorverbinden loopt zij weer super maja dan blijft ze ook gewoon doorlopen :?


groeten bert

Fantaman
17/01/2009, 11:20
ik heb nu een draadje door de auto lopen en een schakelaar om de pomp stroom te geven,
verder hebben ze nog meer met de bedrading gekloot.
dus dat word zoeken :oops: op het moment ben ik druk met andere dingen :roll:

het hoeft niet moeilijk te zijn, het moet 1 van de 2 punten op bobine zijn geloof ik, 1 daarvan zal je dan ook bij het relais vinden
en anders wordt het een duur relais :P tik op het relais wil ook nog wel eens werken

Duncan
17/01/2009, 19:12
Hoi Bert,
Ik weet niet precies welke draad het is.
Heb je de schema's van de Haynes erbij?

duncan

bert924
17/01/2009, 20:58
nou ik heb het haynes boek maar daar staan andere schema`s in dan ik heb en kom er ook niet echt uit
maar dat doorverbinden werkt dat goed zonder andere problemen :?
te veel druk bv. of overbelasting van de pomp

Targa
17/01/2009, 22:55
het hoeft niet moeilijk te zijn, het moet 1 van de 2 punten op bobine zijn geloof ik, 1 daarvan zal je dan ook bij het relais vinden
en anders wordt het een duur relais :P tik op het relais wil ook nog wel eens werken[/quote]

Aha, nu snap ik het. Ik heb al eerder een 924 gezien waar je dmv een schakelaar de brandstofpomp aan moest zetten. De auto die ik nu heb heeft dat ook. Dat doet men dus omdat het signaal van de bobine niet doorkomt op het pomprelais?

Duncan
18/01/2009, 09:24
Ja, maar dat is dus echt heel (brand) gevaarlijk!!
Komt je auto door de apk keuring met zo'n constructie?

Tom
18/01/2009, 12:39
Ja, ik heb het ook wel eens op die manier opgelost omdat ik niet op korte termijn het probleem kon lokaliseren. Geen probleem bij de APK.

-Bassie-
18/01/2009, 12:49
Ja, ik heb het ook wel eens op die manier opgelost omdat ik niet op korte termijn het probleem kon lokaliseren. Geen probleem bij de APK.

klopt inderdaad in de APK bijbel staat niks over dat dat moet.

Fantaman
19/01/2009, 17:22
door verbinden moet niks anders zijn dat tijdelijk, nood oplossing om nog te kunnen rijden
is alleen lastig als je per ongeluk het knopje uit zet :roll:

als mijne apk heeft en de radio een konstante plus, gaan we wel zoeken of er een signaal aan komt bij het relais :P

Targa
31/01/2009, 12:08
[quote="Fantaman"]door verbinden moet niks anders zijn dat tijdelijk, nood oplossing om nog te kunnen rijden
is alleen lastig als je per ongeluk het knopje uit zet :roll:

Het gekke is, bij mijn auto, dat als ik de pomp niet inschakel of uitschakel als de motor loopt, ik daar niets van merk. De motor blijft dan gewoon lopen of start normaal zonder brandstofpomp.
Wel is het zo, dat wanneer de schakelaar ingeschakeld is de motor blijft lopen als ik het contact uitzet.

Duncan
31/01/2009, 15:10
Volgens mij heb je een serieus elektrisch probleem :lol:

Hoe kan de motor nu lopen als de brandstof pomp niet draait?
Of begrijp ik het verkeerd?

Duncan

Tom
31/01/2009, 16:17
Hoe is het elektrisch deel van het contactslot?

captainfrasca
31/01/2009, 22:40
Hey bekend probleem!

M.B.H.
31/01/2009, 23:10
Je hebt ook Nog een opvoerpompje in je tank zitten. :!:
Als die nog draaid met het kontakt uit :idea:
heb je een massa probleem :oops:
En je voelt het al aan ,dit pompje geeft ook brandstof dus daarom blijft de moter lopen terwijl de grote pomp niets doet M. Succes
.

Targa
02/02/2009, 18:40
Ja, ik dacht eigenlijk dat het het pompje in de tank was dat via de schakelaar stroom krijgt, maar ik weet het niet zeker. Is moeilijk te horen. Als me bedenkt dat veiligheid de reden hiervan is, lijkt het me de tankpomp te zijn. Maar je spreekt over een opvoer- en een grote pomp, dus misschien heb ik het fout gedacht. Het blijft apart dat de motor ook zonder deze pomp kan (blijkbaar).

Welke pomp krijgt normaalgesproken stroom wanneer de motor loopt, via de inductie van de bobine? Die in de tank of die op de motor? En werkt de andere altijd wanneer de auto op contact staat of is er een andere voorwaarde?
En als deze niet meer werkt, wat is dan meestal het probleem, een relais? En waarom zou men dat oplossen met een schakelaar ipv het relais te vervangen. Of is dit een heel duur relais?

Of is er een ander probleem, iemand een idee?

Tom
02/02/2009, 18:45
De tweede pomp zit niet op de motor, die hangt onder de auto (bij het rechter achterwiel). Overigens is dat 'voorlopen' van de pomp verschillend tussen auto's, sommige van mijn K(E)-Jetronics deden het wel en sommige niet. Het was in mijn geval overigens altijd de pomp onder de auto die liep, geen idee hoe dat bij de 924 hoort te zijn.

Targa
05/02/2009, 12:40
Wederom was de oplossing bij mijn auto weer simpel.
De reden dat de auto blijft lopen als ik de extra schakelaar op het dashboard, waarmee de brandstofpomp wordt ingeschakeld, uitzet is dat het normale systeem, dus via het relais gewoon werkt.
Waarschijnlijk is er ooit een probleem geweest met het relais en is daarom de schakelaar ingebouwd. Later is het relais vervangen, maar de schakelaar is niet weer weggehaald.

Porsche sleutelen is wel leuk zo, eigenlijk meer puzzelen :?: . Dit is nu al het 4e probleem dat zichzelf oplost of wat ik door een paar draadjes om te wisselen kan oplosssen. Ik weet niet welke hobbyist mijn auto gehad heeft, maar geen handige jongen. :idea:

M.B.H.
05/02/2009, 13:57
EN ZO KRIJGEN WE STEEDS MEER VERSCHILLENDE OPLOSSINGEN ,
mooi man weer iets opgelost :mrgreen: