PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleppendeksel



Radiant
30/12/2008, 15:50
Goed, hierbij op de valreep nog mijn inzending voor de stomste vraag van het jaar :roll:

Hoe krijg je het kleppendeksel van een S los? Er zit namelijk aan de bovenkant nog een benzinerail op vastgeschroefd, aan de voorkant een verdelerkap en achterop vast ook nog wel iets.
Moet ik echt de benzinerail (en dus ook de injectors) en de ontsteking en al die rommel eraf pielen?

Zijn het verder alleen die paar grote bouten bovenop het deksel die los moeten?

q01z
30/12/2008, 16:19
ha! die heb ik er ook nog niet afgehad..
maar, wat ik iig wel weet..
onder die grote 'doppen' met inbus7 binnenkant, zitten de moertjes waarmee het geheel vast zit :P

ik zal mn haynes meenemen zometeen.. kan ik het ff opzoeken..

q01z
30/12/2008, 20:43
kleppendeksel is gelijk de nokkenasbehuizing heb ikg evonden..

dus, dat is idd gewoon het hele stuk incluus ontsteking enzo..

Radiant
30/12/2008, 20:57
Verklaart wel waarom ik het niet kon vinden, vond het al zo vreemd..
Maar dat betekent dus dat de hele bovenkant tot de cylinderkop eraf mag en dus ook de d-riem los moet :(

Fantaman
30/12/2008, 21:50
is wel heel omslagtig, nokkenas aan de kleppendeksel :evil:

q01z
30/12/2008, 21:55
is wel heel omslagtig, nokkenas aan de kleppendeksel :evil:

tis dus ook een nokkenashuis, de kleppen zitten daaronder..

Radiant
30/12/2008, 22:35
Vind het ook maar een vage constructie.. Nooit iets anders dan nokkenas in cylinderkop gezien, ook bij 16 kleppers. Opzich is het wel lekker makkelijk als je de nokkenas wil vervangen maar kleppen controleren is toch wel iets meer routine :roll:
Ach, meneer Porsche zal er vast goed over nagedacht hebben :P

q01z
31/12/2008, 16:10
zo, dat ruimt op...

Radiant
31/12/2008, 16:13
Om nog maar even te reageren op de vraag van Fantaman..
Het is momenteel te koud :mrgreen:
Als het wat warmer is gaan we het wel uit elkaar trekken, we gaan alleen wellicht wat hulp nodig hebben bij het terugmonteren (met name voor de d-riem)

Fantaman
31/12/2008, 16:22
Om nog maar even te reageren op de vraag van Fantaman..
Het is momenteel te koud :mrgreen:
Als het wat warmer is gaan we het wel uit elkaar trekken, we gaan alleen wellicht wat hulp nodig hebben bij het terugmonteren (met name voor de d-riem)

terug monteren is een kwestie van de motor op de juiste merk tekens zetten, doe dat ook voordat je de riem los haalt.
en ja er zijn ook motoren waar 1 of meer merktekens missen, dus dan maak je zelf een markering op poelie en blok, zodat alleen weer op de zelfde plek staat (nieuwe riem is meestal ietsje korter als een oude)
riem spannen is ook niet moeilijk wel de juiste spanning, strak maar niet te strak en als deze to los is kan de riem over de tanden heen springen als je plots je gas los laat bijvoorbeeld :?

ik wil graag helpen maar woon meschien een beetje te ver weg om ff langs te komen :oops:

Radiant
31/12/2008, 18:01
Merken is idd geen probleem, spannen wel. En nieuw materiaal (riemen, rollen, waterpomp) schijnt erg duur te zijn voor de S. Dus moeten we ff gereedschap voor scoren of ding naar een Porsche dealer slepen :roll:
Ik ga dat niet op gevoel doen.

Als je het te ver vind willen we je evt. ook wel halen of bijdragen in je brandstof ;)
Maargoed, eerst maar eens alle zooi eraf slopen, wanneer wordt het nou weer eens warm :oops:

Fantaman
31/12/2008, 20:01
Merken is idd geen probleem, spannen wel. En nieuw materiaal (riemen, rollen, waterpomp) schijnt erg duur te zijn voor de S. Dus moeten we ff gereedschap voor scoren of ding naar een Porsche dealer slepen :roll:
Ik ga dat niet op gevoel doen.

Als je het te ver vind willen we je evt. ook wel halen of bijdragen in je brandstof ;)
Maargoed, eerst maar eens alle zooi eraf slopen, wanneer wordt het nou weer eens warm :oops:
als je een bijdrage leven voor brandstof wil ik dolgraaag een stukje rijden, en wanneer wordt het warm, dacht februari maart :P
je kan ook even informeren bij automaterialenzaak, bij hebben ook riempies en warschijnlijk ook wel een spanrol en meschien een waterpomp als het nodig is :wink: