PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Klets-Maar-Raak Topic deel 2



Pagina's : [1] 2 3 4

captainfrasca
30/12/2008, 23:15
Edit:

Dit topic is gesloten wegens de omvang.
Het nieuwe topic is [ame="http://www.924forum.nl/showthread.php?t=3174"]hier[/video] te vinden: [ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=3174[/video]


Het vorige topic werd een beetje te lang.
We beginnen weer lekker waar we gebleven waren.

En we keuvelen weer lekker verder....

-Bassie-
31/12/2008, 12:06
wel lekker weer nu buiten.

denk dat ik zo eens even naar het bos rijd met de camera.

Tom
31/12/2008, 12:21
Dat was ook mijn idee, maar ik moet nog even aan de schoonmaak...

-Bassie-
31/12/2008, 12:24
Dat was ook mijn idee, maar ik moet nog even aan de schoonmaak...

m`n moeder is al oliebollen aan het bakken enzo :-D

pocketmech
31/12/2008, 12:30
Gebakken in volsyntheet :mrgreen:

-Bassie-
31/12/2008, 12:35
Gebakken in volsyntheet :mrgreen:

nee bij nader inzien tog maar in zonnebloem olie :shock:

Tom
31/12/2008, 13:13
Nou, ik vertrek zo richting het zuiden. Mocht ik niet meer online zijn vandaag: iedereen een fijne jaarwisseling en ik hoop dat je ook in 2009 nog tot tien kunt tellen zonder daarvoor schoenen uit te trekken.

M.B.H.
31/12/2008, 14:11
Nou, ik vertrek zo richting het zuiden. Mocht ik niet meer online zijn vandaag: iedereen een fijne jaarwisseling en ik hoop dat je ook in 2009 nog tot tien kunt tellen zonder daarvoor schoenen uit te trekken.

Van het Zelfde Tom :lol: tot volgend jaar :D M.

-Bassie-
31/12/2008, 14:56
oelala

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/482.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/487.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/491.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/12/495.jpg

Space
31/12/2008, 15:17
Creatief bezig hoor :mrgreen:

Alvast de beste wensen allemaal! Hopelijk tot op de nieuwjaarsmeet!

Fantaman
31/12/2008, 16:55
hadden we niet een apart topic voor de nieuwjaars wensen

Dude-lange
31/12/2008, 17:48
Doen we hier ook gewoon de wensen :mrgreen:

Alvast heel veel plezier deze avond en nacht, maak er wat moois van en tot volgend jaar met nieuwe meetings, opgeknapte 924's en meer leden en kennis 8)

Tom
31/12/2008, 18:08
Mooie plaatjes! Bij mij is het er bij ingeschoten. Heb maar weer eens een verse accu in mijn auto gehangen...

-Bassie-
31/12/2008, 19:40
Mooie plaatjes! Bij mij is het er bij ingeschoten. Heb maar weer eens een verse accu in mijn auto gehangen...

zo geschoten en toen thuis met photoshop aan de slag gegaan :D

zo juist mijn circulaire polarisatie filter binnen gekregen.

dus morgen eens even flink uit proberen.

Tom
31/12/2008, 19:46
Ik hoop dat we morgen iets meer dan alleen mist te zien krijgen...

-Bassie-
31/12/2008, 19:57
Ik hoop dat we morgen iets meer dan alleen mist te zien krijgen...

jah zeker.

en over 4 uur ook dan zie ik nog wat van het vuurwerk :P

Radiant
31/12/2008, 20:26
Mooie plaatjes! Bij mij is het er bij ingeschoten. Heb maar weer eens een verse accu in mijn auto gehangen...

zo geschoten en toen thuis met photoshop aan de slag gegaan :D

zo juist mijn circulaire polarisatie filter binnen gekregen.

dus morgen eens even flink uit proberen.

Wat voor speelgoed schiet jij mee?
Zelf recent een EOS 450d gekocht om mijn oude fotografie hobby weer eens op te pakken. Maar ben nog aan het spelen dus komen nog niet echt mooie platen uit ;)

Fantaman
31/12/2008, 20:59
het is echt balen, ik heb een camera maar die is opeens spoorloos verdwenen,
vorige keren vind ik hem steeds terug op iemands zijn/haar kamer en meestal ook de batterijen maar zelfs daar vind ik hem niet terug :evil:
nu heb ik alleen een telefoon met webcam kwaliteit :cry:
ik wil juist een paar goede hoge resolutie fotos hebben om te gaan gimpen(mijn versie van photoshoppen)

Tom
31/12/2008, 21:06
Kan komend weekend geregeld worden. Ik neem mijn EOS 400D mee, 10 megapixel.

Fantaman
31/12/2008, 21:17
4 megapixel was ookal groot zat :lol:
ik kon vandaag niet optijd de verzekering regelen en vrijdag gat meschien ook nit lukken en kwa apk is lastig, want dan moet ik morge eronder gaan liggen om ff de einddemper over te zetten :?
maar eigenlijk kan het van elke 924 (wel met spoiler) :roll: heb alleen foto's nodig van; recht voor, recht van opzij 1 kant, recht van achter plus schuin van voor en schuin van achter.
de motorkap heeft ook een hoop detail werk vergeleken het al zo gecompliceerde kleurschema dat ik in gedachte heb :roll: (waaron makkelijk doen als het moeilijk kan, stickers zit ik ook niet op te wachten)

Radiant
31/12/2008, 21:44
En anders gaat mijn EOS ook mee ;)

Tom
31/12/2008, 21:44
Als ik je voor de meeting oppik, kan ik wel even wat plaatjes schieten.

Ik-rij-belastingvrij
31/12/2008, 22:49
Prettige jaarwisseling iedereen!
En een mooi en gezond 2009 toegewenst :wink:

-Bassie-
31/12/2008, 22:58
heb zelf een olympus E410

met 10MP

hier bij heb ik een 17,5-45 mm lens en een 40-150mm lens.

ook laatst een nieuwe externe flitser gekocht.

dus ik neem zeer zeker mij camera mee :wink:

vorige keer ook maar toen was het te nat/sneeuwig voor foto`s

en daar mee zijn die foto`s ook gemaakt.

en ben nog steeds beetje aan het proberen.

en aan het kijken voor een nieuwe lens :twisted:

captainfrasca
01/01/2009, 00:53
:-D :-D :-D :-D :-D Gelukkig nieuwjaar :-D :-D :-D :-D :-D

-Bassie-
01/01/2009, 00:58
:-D :-D :-D :-D :-D Gelukkig nieuwjaar :-D :-D :-D :-D :-D

het zelfde toegewenst :-D

Dragon
01/01/2009, 01:21
Zelfde :) Porsche zat onder de vuurwerkresten :P maar is weer netjes schoon :)

Ow en er zit zowat een gat in de muur van de buren van een stukje vuurwerk van mij XD

Radiant
01/01/2009, 11:48
Gelukkig nieuwjaar! :)

Tom
01/01/2009, 12:36
Ook van mij een goed nieuwjaar! Vuurwerk ook weer overleefd (niet zelf afgestoken, ik stop liever geld in mijn auto).

q01z
01/01/2009, 12:49
Ook van mij een goed nieuwjaar! Vuurwerk ook weer overleefd (niet zelf afgestoken, ik stop liever geld in mijn auto).

vuurwerk moet je zoiezo niet in je auto stoppen natuurlijk.....


maar gelukkig nieuwjaar! :D ben ook net weer wakker.. waren redelijk optijd thuis.. 04:45 geloofk :P ik was wel met de Cinquecento gegaan (naar Renesse), me vader zei letterlijk 'neem de Cinq maar, als ze die slopen of jatten dan maakt dat niet uit, van je porsche is dat zonde' :D

LWB
01/01/2009, 13:02
:-D iedereen vanuit hier ook de beste wensen voor het hele jaar :wink:

pocketmech
01/01/2009, 13:13
Dat in 2009 de defecten klein zullen zijn, de onderdelen voorradig (en te betalen) en het klus- en rijplezier oneindig.... :-D

gerben1986
01/01/2009, 15:57
Dat in 2009 de defecten klein zullen zijn, de onderdelen voorradig (en te betalen) en het klus- en rijplezier oneindig.... :-D
Haha, fantastisch!
Dat wens ik jullie bijdeze ook toe :D

-Bassie-
01/01/2009, 15:59
voornemens voor 2009:

dat ik vanaf 19 februari snel mijn rijbewijs zal behalen.

mij auto mooi zal worden.

en weinig ongelukken.

opleiding afmaken en examens halen.

dat was het zo`n beetje wel :-D

captainfrasca
01/01/2009, 16:06
Zo wij zijn het jaar maar eens lekker sportief begonnen, door lekker te gaan schaatsen op de oostvaardersplassen :-D

Meneer aard
01/01/2009, 16:37
Iedereen de beste wensen :D

Tom
01/01/2009, 17:49
Zo wij zijn het jaar maar eens lekker sportief begonnen, door lekker te gaan schaatsen op de oostvaardersplassen :-D
Leuk, zolang je aan de goede kant van het ijs blijft...

Ritske
01/01/2009, 18:33
Ja ik weet het, het is een beetje laat, was niet eerder thuis :mrgreen:

Dus:

IEDEREEN DE BESTE WENSEN :grin:

Fantaman
01/01/2009, 19:22
ik ben ook eindelijk uit bed, ja ik ging toch egt om 2 uur slapen toen het vuurwerk een beetje op was :shock:
wordt ik net wakker hoor ik weer vuurwerk ik dacht dat de meeste voor 12e begonnen waren om alles op te maken maar blijkt niet genoeg te zijn :|


een gelukkig 2009 toegewenst :mrgreen:

Tom
01/01/2009, 20:43
Ik ben net thuis, de oorlog is hier ook nog in volle gang.

Radiant
01/01/2009, 21:56
Denk je mijn auto staat beter in mijn straat dus ik ga maar op de fiets.. Auto zat vandaag helemaal onder de vuurwerk rotzooi en 2 dikke zwarte strepen op het dak die er pas na heel lang poetsen af gingen :roll:

Tom
01/01/2009, 22:04
Ik was dan ook heel erg blij dat mijn auto de afgelopen nacht op een afgesloten parkeerplaats kon staan waar vuurwerk niet in de buurt kon komen. Bijkomend voordeel was dat-ie beschut stond, ik had het behoorlijk gehad met ruiten krabben...

Fantaman
01/01/2009, 23:06
ik ben benieuwt hoe mijn porsches de nacht hebben overleeft, morge zie ik ze weer :P

Space
02/01/2009, 10:37
Beste wensen mensen :-D.

Is het trouwens per 1 januari verplicht om met dimlicht aan te rijden? Vanochtend zaten ze twee keer naar me te seinen, terwijl het zicht gewoon helder was. Als je dan vervolgens vaart mindert durven ze je niet meer voorbij of kijken strak voor zich uit :mrgreen:. Tja, ik doe die lampen niet aan als het niet nodig is, anders zijn de lampen gelijk zo bevuild dat ik vanavond in het donker weer geen lichtbeeld meer heb. Misschien toch ns felle LED's in de stadslichtunits bouwen zoals Tom.

Tom
02/01/2009, 10:59
Gisteren was ik al op de snelweg voor ik erachter kwam dat ik nog steeds op mijn stadslicht reed... en niemand seinde. Misschien toch maar weer die gloeiwormen erin... :grin:

Oh ja, en vanmorgen geen claxon (gisteren deed-ie het prima) en geen ruitensproeiers (eergisteren eindelijk wintervloeistof erin gemikt, toen hebben ze het nog een keer gedaan en daarna niks meer). Ik hoor ook het pompje niet. :?

q01z
02/01/2009, 11:10
mijn ruitenwisserdingus doet het ook niet hoor Tom :P mijn leidingen zijn bevroren.. het tankje niet (dat had ik nog ff opgelost..) maar de liedingen stonden natuurlijk nog wel vol water, schiet niet op!

zometeen die 924 es achteruit op oprijbokken zetten om te kijken waarom mn uitlaat er vanaf donderd.. en of hij niet teveel bekrast is :P

Space
02/01/2009, 11:45
In je S had je tenminste nog verwarmde ruitensproeikoppen q01z :P.

Dragon
02/01/2009, 12:36
Ha die hebben wij dan nu.... alleen rijd de S niet ;(

En we mogen de S wel poetsen, die is van het vuurwerk ook wel een beetje vies geworden, niet zo erg als de auto van radiant gelukkig :P

Sjaak
02/01/2009, 13:28
Allen een prettig 2009 toegewenst!!!

Radiant
02/01/2009, 14:57
Ha die hebben wij dan nu.... alleen rijd de S niet ;(

En we mogen de S wel poetsen, die is van het vuurwerk ook wel een beetje vies geworden, niet zo erg als de auto van radiant gelukkig :P

We duwen hem wel ff naar de easywash :mrgreen:

M.B.H.
02/01/2009, 16:11
Voor een ieder de beste wensen van af het koude Noorden :D M.

ShroudedVeil
02/01/2009, 16:23
Ik ben net thuis, de oorlog is hier ook nog in volle gang.


ik ben nu pas 2 uurtjes thuis :) :shock:

we zullen maar zeggen , gelukkig hebben we de foto's nog :oops:

Fantaman
02/01/2009, 20:12
woohooo mijn porsches hebben de nacht overleeft, nog net zo schoon uuh vies als toen ik ze achterliet :mrgreen:

Tom
02/01/2009, 23:05
Zo, net thuis van het werk. En ik maar denken dat ik een rustig dagje zou krijgen...

Terugrit: geen claxon. :? Brainwave, even aan de contactsleutel jutteren. Resultaat: claxon. Diagnose: elektrisch deel contactslot ligt op sterven.

Fantaman
02/01/2009, 23:27
Zo, net thuis van het werk. En ik maar denken dat ik een rustig dagje zou krijgen...

Terugrit: geen claxon. :? Brainwave, even aan de contactsleutel jutteren. Resultaat: claxon. Diagnose: elektrisch deel contactslot ligt op sterven.
moet ik die van me witte meenemen zondag, ligt wel ergens in de doos :P
heb je alleen een klein kruiskopje nodig :P

Tom
02/01/2009, 23:31
En weer een remlichtschakelaar-in-mijn-achterhoofd-sessie... volgens mij heb ik er trouwens ook nog eentje liggen, moet ik even checken.

Fantaman
02/01/2009, 23:33
of je demonteert het stuur en de schakelaars kan je zo het slot eruit halen :P

Ik-rij-belastingvrij
03/01/2009, 21:41
Beste mensen!
Ik ben een hele tijd niet of nauwelijks online geweest, maar dit moet ik toch even melden
Nummer 3
Mijn 924 zit dus ook voor in de prak!
Gelukkig valt het zeer waarschijnlijk wel te repareren, maar blijft zuur

Morgen het complete verhaal + foto's in mijn project topic!

Ik wou mischien naar de meeting komen maar dat gaat nu dus ook niet door :oops:

Leuk begin van het jaar :roll:

Tom
03/01/2009, 21:42
Da's minder zeg. Gladheid?

Ik-rij-belastingvrij
03/01/2009, 21:44
Ja, en de fijne Belgische wegen :evil:
Morgen het complete verhaal...

Tom
06/01/2009, 10:01
Zo, wat was ik blij met mijn nieuwe accu vanmorgen! Starten en lopen, toen ik eenmaal binnen was... eerst drie liter warm water over mijn portieren moeten gooien om alles los te krijgen, het kraakte aan alle kanten.
Als ik niet zo'n folieding over mijn ruit had gehad, had ik rijden wel kunnen vergeten. De achterruit krabben lukte gewoon niet, de zijruiten maar met warm water gedaan (helaas bevroor dat ook weer na verloop van tijd). De auto reed knap beroerd, hij schakelde bijna even slecht als een Fiat tot-ie warm was en alles kraakte en rammelde. De wind floot door de portierrubbers.

Beetje druk ook op de wegen...

Space
06/01/2009, 11:17
Waahahaha :D :D :D :D !

Sorry kom even niet meer bij na lezen bovenstaande posting. Collega's kijken me vreemd aan. :mrgreen: Ik herken het wel uit mn kever tijdperk. Tot nu toe heeft m'n S altijd lekker vloeiend gelopen, ondanks de koude. Rubbers vlak voor de winter ingespoten met siliconen spray.

Tom
06/01/2009, 11:36
Ik had ze dun ingesmeerd met vaseline, dat heeft redelijk geholpen maar bij de extremen van de laatste tijd is het niet genoeg blijkbaar.

Ik-rij-belastingvrij
06/01/2009, 11:43
Het is op dit moment inderdaad wel erg extreem, hier was het gister -15 :shock:
En er ligt hier 10cm sneeuw die ook lekker blijft liggen, niet echt auto rijdt weer dus :roll:

Meneer aard
06/01/2009, 16:56
Zo, wat was ik blij met mijn nieuwe accu vanmorgen! Starten en lopen, toen ik eenmaal binnen was... eerst drie liter warm water over mijn portieren moeten gooien om alles los te krijgen, het kraakte aan alle kanten.
Als ik niet zo'n folieding over mijn ruit had gehad, had ik rijden wel kunnen vergeten. De achterruit krabben lukte gewoon niet, de zijruiten maar met warm water gedaan (helaas bevroor dat ook weer na verloop van tijd). De auto reed knap beroerd, hij schakelde bijna even slecht als een Fiat tot-ie warm was en alles kraakte en rammelde. De wind floot door de portierrubbers.

Beetje druk ook op de wegen...

niet krabben: Spuitbusje doet wonderen..
Standkacheltje erin doen ;) Had ik vanmiddag ook gedaan zon elec kut kacheltje erin gezet hoppa lekker warm interieur.

Tom
06/01/2009, 17:06
Dan heb ik alleen 200 meter verlengsnoer nodig. :(

Die ontdooispray had ik ook al geprobeerd, als het hard vriest schiet het ook niet echt op.

Fantaman
06/01/2009, 19:21
nou ik had iemand die beweerde dat mijn P het niet zou doen met deze kou, dus ik zeg wedde! nee dat deed meneer maar niet.
ik loop vol vertrouwe naar de auto, contact aan, brandstofpomp aan, starte lopen, geen gezeik.
de achterklep was compleet bevroren en ging dus ook niet open, maar voor de rest geen probleem.
dan denk ik, niet slecht voor een 27 jarige auto :mrgreen: jammer dat ie niet durfte te wedden.

krabben geen probleem, doe rustig buiten en binnen kant van de vooruit :D

Meneer aard
06/01/2009, 19:24
haha dat probleem had ik ook gehad..Dat je harder moest krabben binnen de auto dan buiten :mrgreen: Lang leve nieuwe deurrubbers etc.

Tom
06/01/2009, 19:28
Dat probleem ken ik ook, ja... best lastig trouwens, ruiten krabben aan de binnenkant.

Vandaag ook maar even geĂŻnvesteerd in een paar handschoenen, vanmorgen waren mijn handen ontdooid toen ik al een kwartier op mijn werk zat.

Fantaman
06/01/2009, 19:29
rubbers maken niet veel uit als weet waar je naar binnen en buiten kan kijken :oops:

q01z
06/01/2009, 21:28
@ Tom; ik heb een lashandschoen in mn auto gegooit om te krabben ;)

vanmrogen trwns de Movano moeten krabben.. zie je het voor je? die ruit is net zo groot als het gemiddelde vliegdekschip :roll:
moest echt op de band gaan staan om overal bij te komen..

Fantaman
06/01/2009, 21:32
vanmrogen trwns de Movano moeten krabben.. zie je het voor je? die ruit is net zo groot als het gemiddelde vliegdekschip :roll:
moest echt op de band gaan staan om overal bij te komen..
ja net als de vooruit dan de service bus, colega kwakte daar pure ruitensproeiervloeistof overheen, hoppa, ff wachten wissers aan en klaar :P

Tom
06/01/2009, 21:41
Dat vind ik eigenlijk wel een goed plan. Kannetje staat op de achterbank, hmmmm...

-Bassie-
06/01/2009, 21:42
Dat vind ik eigenlijk wel een goed plan. Kannetje staat op de achterbank, hmmmm...

koop gewoon spuitbus met van die ruiten ontdooier.

werkt dat niet??

bij mij vroren mijn ogen vast.

op de tomos :roll:

Tom
06/01/2009, 21:44
Nee, halve spuitflacon ontdooier leeggespoten en toen ik er overheen ging met de krabber om de restjes smurrie weg te halen, vroor de krabber vast aan de ruit.

pocketmech
06/01/2009, 23:11
Nog meer tips voor extreem weer:
-Binnenlampje aanzetten tijdens het krabben zorgt er voor dat de accu iets opwarmt. gevolg beter starten.
-waxinelichtje in een lantaarntje (om brandgevaar weg te nemen) levert voldoende warmte om binnen ca. 10 minuten de temperatuur in de auto boven 0 te hebben. Of tie ook de hele bevroren ramen ontdooit is de vraag....
-waxinelichtje onder het carter verwarmt de olie (als het niet waait 8) ) waardoor het starten makkelijker wordt (da's weer eens wat anders dan tl balken onder de auto). Moet ie geen benzine lekken want dan wordt ie te snel warm :roll: .
-Kartonnetje voor de gril zorgt voor een sneller warme motor.
-Looplamp met gloeipeertje kan ook als interieurverwarmer dienen.
-Er is ruimte om een benzinekachel van VW in te bouwen (zoals soms in de kever zit) Timer d'rop en 's-ochtends een lekkere warme auto voor de deur (infraroodalarm uitzetten anders gaat ie loeien :mrgreen: )
-ga overwinteren in een warm land.

Tom
06/01/2009, 23:43
Dat laatste vind ik je beste tip. Als mijn werkgever het ermee eens was...

pocketmech
07/01/2009, 10:17
Die van mij stuurt mensen 's winters naar Afghanistan en ze krijgen ook nog extra betaald...... 8) Ik heb nog aanmeldformulieren.......

Tom
07/01/2009, 10:30
Nee dank je, camouflage staat me niet.

Meneer aard
07/01/2009, 15:34
Nog meer tips voor extreem weer:
-Binnenlampje aanzetten tijdens het krabben zorgt er voor dat de accu iets opwarmt. gevolg beter starten.
-waxinelichtje in een lantaarntje (om brandgevaar weg te nemen) levert voldoende warmte om binnen ca. 10 minuten de temperatuur in de auto boven 0 te hebben. Of tie ook de hele bevroren ramen ontdooit is de vraag....
-waxinelichtje onder het carter verwarmt de olie (als het niet waait 8) ) waardoor het starten makkelijker wordt (da's weer eens wat anders dan tl balken onder de auto). Moet ie geen benzine lekken want dan wordt ie te snel warm :roll: .
-Kartonnetje voor de gril zorgt voor een sneller warme motor.
-Looplamp met gloeipeertje kan ook als interieurverwarmer dienen.
-Er is ruimte om een benzinekachel van VW in te bouwen (zoals soms in de kever zit) Timer d'rop en 's-ochtends een lekkere warme auto voor de deur (infraroodalarm uitzetten anders gaat ie loeien :mrgreen: )
-ga overwinteren in een warm land.

Zie je het al voor je ? Lopen kutten s`ochtends met waxinelichtjes..

Gewoon investeren in een standkachel + elec pomp. Klaar.

Of anders als je het te duur vind gewoon elec kacheltje maken, met stroomaansluiting in de bumpert + timer erop klaar.

pocketmech
07/01/2009, 15:41
Da's ook niet romantisch :lol: Ik heb zelf een elektrisch campingkacheltje.......

Dragon
07/01/2009, 16:02
Volgens mij is pocketmech trouwens ook student :roll: Hij is zoooveel op het forum :mrgreen:

Trouwens als je wil mag je wel langskomen om te kijken hoe het allemaal gaat :)

Sjon
08/01/2009, 14:46
Dinsdagochtend: op parkeerterrein staat iemand te bellen met de wegenwacht oid:
z'n te nieuwe en te lelijke peugeot wilde niet aanslaan, ik krab 't ijs van me
bijna oldtimer polo, stap in, wek de 4 carb's tot leven en rij weg:
dat gezicht van die peug-rijder => onbetaalbaar :lol:

Tom
08/01/2009, 14:53
Die ken ik... in de late jaren '90 ergens in de kop van Noord-Holland voor 125 gulden(!) een Audi van '78 gekocht die zes jaar in een hooiberg had gestaan. Jerrycannetje benzine erin, andere accu. Ik moest nog naar huis rijden met het ding, dus hooi eraf geveegd en naar het eerste tankstation wat ik kon vinden, in Hoorn, om de tank vol te gooien. Getankt, starten en lopen.
Bij de pomp naast me stond een Astra van een paar weken oud die niet meer wilde starten, de bestuurder keek wat vreemd toen mijn stoffige ouwe bak meteen wegreed.

(Net voor Amsterdam deden mijn remmen het weer) :)

Fantaman
08/01/2009, 18:58
ik vind het prachtig, mijn 27 jarige auto slaat zelf met deze kou sneller aan dan een moderne auto die eerste de motor een paar keer rond moet draaien voordat ie weet wanneer die kan gaan inspuiten en ontsteken :mrgreen:
oud maar zeer betrouwbaar (ja er gaat wel eens wat kapot na zoveel jaren maar ach)

-Bassie-
08/01/2009, 20:58
Die ken ik... in de late jaren '90 ergens in de kop van Noord-Holland voor 125 gulden(!) een Audi van '78 gekocht die zes jaar in een hooiberg had gestaan. Jerrycannetje benzine erin, andere accu. Ik moest nog naar huis rijden met het ding, dus hooi eraf geveegd en naar het eerste tankstation wat ik kon vinden, in Hoorn, om de tank vol te gooien. Getankt, starten en lopen.
Bij de pomp naast me stond een Astra van een paar weken oud die niet meer wilde starten, de bestuurder keek wat vreemd toen mijn stoffige ouwe bak meteen wegreed.

(Net voor Amsterdam deden mijn remmen het weer) :)

hoe heette dat boekje dat je bij je had op de nieuwjaarsmeeting??

Tom
08/01/2009, 21:12
Schrader Typen Chronik 924/944/968.

-Bassie-
08/01/2009, 21:18
Schrader Typen Chronik 924/944/968.

weet je toevallig ook isbn nummer??

of wil je die even voor mij opzoeken??

SVP

deze dus??

http://www.amazon.de/Porsche-944-Schrad ... 3613025612 (http://www.amazon.de/Porsche-944-Schrader-Typen-Chronik-Halwart-Schrader/dp/3613025612)

pocketmech
08/01/2009, 21:29
Volgens mij is pocketmech trouwens ook student :roll: Hij is zoooveel op het forum :mrgreen:

Trouwens als je wil mag je wel langskomen om te kijken hoe het allemaal gaat :)

Je bent nooit te oud om te leren en zeker niet over de 924; wij zijn allen studenten, sommigen bijna docent.

En je moet maar denken dat als je in de middag uit bed rolt het ergens op de werld zes uur Ĺ›-ochtends is..... :mrgreen:

Fantaman
08/01/2009, 21:40
En je moet maar denken dat als je in de middag uit bed rolt het ergens op de werld zes uur Ĺ›-ochtends is..... :mrgreen:
wat is er zo boeiend aan 6 uur :?:
ik praat wel regelmatig met een meisje, zij gaat naar dr werk en dan gaat ik naar bed :roll:

Tom
08/01/2009, 21:46
deze dus??

http://www.amazon.de/Porsche-944-Schrad ... 3613025612 (http://www.amazon.de/Porsche-944-Schrader-Typen-Chronik-Halwart-Schrader/dp/3613025612)" target="_blank
Die, ja. Ik zal de ISBN opzoeken.

LWB
08/01/2009, 21:49
mocht je nog meer lectuur willen,had deze ooit een keer aangemaakt..

viewtopic.php?f=19&t=221 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=19&t=221)

-Bassie-
08/01/2009, 22:00
mocht je nog meer lectuur willen,had deze ooit een keer aangemaakt..

viewtopic.php?f=19&t=221 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=19&t=221)" target="_blank

ok bedankt.

daar staat het isbn nummer tussen.

nog bedankt tom voor de hulp.

en ik heb het nummer al :wink:

Tom
09/01/2009, 12:19
Net even met de camera naar buiten geweest. Prachtig weer.

[attachment=0:1pgl1hxh]IMG_1719b.jpg[/attachment:1pgl1hxh]

q01z
09/01/2009, 17:47
wauw, een schilderijtje! :D

tis echt bizar weer.. en nou is de spiegel verwarming vd xsara gesneuveld :( moet ik nog de spiegels gaan krabben ook!

Radiant
09/01/2009, 19:07
Ik zie nou idd ook wel het nut van spiegelverwarming, op mn volgende auto toch maar geld voor uittrekken :mrgreen:

LWB
09/01/2009, 19:11
Ik zie nou idd ook wel het nut van spiegelverwarming, op mn volgende auto toch maar geld voor uittrekken :mrgreen:


eehhh zit dat er niet op dan?

Radiant
09/01/2009, 19:31
Op de Porsche wel (nouja, aan de rechterkant :mrgreen: ), op m'n Seat niet. Ik zie het nut niet in van electrisch verstelbare spiegels en daar zat de spiegelverwarming ook bij :P

Dragon
09/01/2009, 21:54
*is heel blij met elektrische en verwarmde spiegeltjes op de BMW* (ABS is ook wel grappig op ijs :P)

Ik-rij-belastingvrij
09/01/2009, 21:58
*is heel blij met elektrische en verwarmde spiegeltjes op de BMW* (ABS is ook wel grappig op ijs :P)

En achterwielaandrijving minstends zo grappig :P

q01z
09/01/2009, 21:59
*is heel blij met elektrische en verwarmde spiegeltjes op de BMW* (ABS is ook wel grappig op ijs :P)

En achterwielaandrijving minstends zo grappig :P

ja, kan je mooi met onderstuur vd weg af glijden ;)

Dragon
09/01/2009, 22:00
:D achterwielaandrijving :D

Fantaman
09/01/2009, 23:03
ik ben jullie ergens krijt geraakt tussen abs, traction control en achterwiel aandrijving :o

rijden is leuker zonder dat een pc zich ermee bemoeit :-D

Tom
09/01/2009, 23:29
...en stuurbekrachtiging maakt alleen het parkeren makkelijker, als je eenmaal rijdt mag het wat mij betreft weg zijn.

Dragon
09/01/2009, 23:38
Ligt het aan mij of is de forumindeling verschoven??

Sjon
10/01/2009, 00:01
Bestaat er ook zoiets als binnenspiegelverwarming?

Niet waterdichte en dus vochtige auto in combinatie met paar dagen stilstand met flinke vorst =
binnenzijde voorruit krabben........en vanmorgen dus ook de binnenspiegel......
Niet dat 't nut had, want de achterruit was pas aan 't einde van de rit ontdooit.......
(binnenzijde achterklep krabben doe ik niet.........en achterruitverwarming is niet 100%)

Och ja: met ouwe auto's rijden heeft soms wat nadeeltjes,
maar liever zo, dan met een auto met computer-uitlees-aansluiting rondrijden.

Tom
10/01/2009, 00:10
Ik ken het. Net een kort ritje gemaakt, meer moeten krabben aan de binnenkant dan buiten. Ik heb zo'n folieding om over de voorruit te spannen tegen de vorst, maar als je die van de ruit af haalt moet je 'm in de auto leggen. Dan komt alle ijszooi of condens dus in je interieur, condenseert en bevriest dan op je ruiten.

Zo'n winterdag als vandaag (droog, zonnig, strakblauwe lucht en windstil) is best uit te houden. Leuk voor je foto's ook, maar wat mij betreft mag het nu wel weer 25 graden worden.

Radiant
10/01/2009, 09:37
Ligt het aan mij of is de forumindeling verschoven??

Lijkt erop ja, ik vind het niet heel handig.

Dragon
10/01/2009, 13:22
http://community.924forum.nl/images/imported/2009/01/149.jpg

Zo zag die er afgelopen maandag nog uit. Het porsche caymann qmusic ijsblok!

Meneer aard
10/01/2009, 14:23
Ik ken het. Net een kort ritje gemaakt, meer moeten krabben aan de binnenkant dan buiten. Ik heb zo'n folieding om over de voorruit te spannen tegen de vorst, maar als je die van de ruit af haalt moet je 'm in de auto leggen. Dan komt alle ijszooi of condens dus in je interieur, condenseert en bevriest dan op je ruiten.

Zo'n winterdag als vandaag (droog, zonnig, strakblauwe lucht en windstil) is best uit te houden. Leuk voor je foto's ook, maar wat mij betreft mag het nu wel weer 25 graden worden.

Gewoon auto in de zon zetten en/ of kacheltje erin zetten..scheelt een hoop!

Tom
10/01/2009, 14:26
Hij staat nu in de zon, kacheltje erin gaat niet lukken...

Fantaman
10/01/2009, 17:04
die cayman is nog niet echt gesmolten he
en de proporties kloppen volgensmij ook niet helemaal :P




Hij staat nu in de zon, kacheltje erin gaat niet lukken...
gaatje boren föhn erin :P

Tom
10/01/2009, 17:07
Dat wordt een batterijenföhn, zo'n lang verlengsnoer heb ik niet.

Gisteren mezelf verwend met een mooie (tweedehands maar prima) 70-300 mm lens voor mijn camera. Fantastisch ding, geweldig speelgoed.

-Bassie-
10/01/2009, 17:41
Dat wordt een batterijenföhn, zo'n lang verlengsnoer heb ik niet.

Gisteren mezelf verwend met een mooie (tweedehands maar prima) 70-300 mm lens voor mijn camera. Fantastisch ding, geweldig speelgoed.

uit de winkel of via marktplaats??

uit bilthoven toevallig??

Tom
10/01/2009, 18:19
Uit de winkel, niet in Bilthoven. Het is een Tamron, mijn eerste niet-Canon lens. Ik heb nu een 50 mm, een 18-55, een 55-250 en een 70-300. Nu nog een groothoeklens en een behoorlijke flitser, dan ben ik tevreden.

q01z
10/01/2009, 18:21
Zo, vandaag in de MECC geweest in Maastricht..
geweldige autobeurs! heeeel erg veel mooie auto's gezien, helaas niet zoveel onderdelen..
en ik had eigenlijk geen zin om terug te lopen anar het uiterste hoekje vd hal om een nieuw porscheembleem+bevestigingszooi te halen voor 25,- :P

foto's volgen straks denk.. :)

pocketmech
10/01/2009, 18:28
Ik was er bijna naar toe gereden voor wat onderdelen............ Nog bijzonder klassiekers gezien?

q01z
11/01/2009, 12:46
Ik was er bijna naar toe gereden voor wat onderdelen............ Nog bijzonder klassiekers gezien?

heel veel bijzondere klassiekers! dat is het mooie van deze beurs.. staan echt auto's die je normaal nergens vind..
boeken/gereedschap was er genoeg.. maar onderdelen een stuk minder.. ja het standje met porsche onderdelen, dus nieuwe gasveren en originele vloermatten en logo's en dat soort ongein

Sjon
12/01/2009, 09:17
Dinsdagochtend: op parkeerterrein staat iemand te bellen met de wegenwacht oid:
z'n te nieuwe en te lelijke peugeot wilde niet aanslaan, ik krab 't ijs van me
bijna oldtimer polo, stap in, wek de 4 carb's tot leven en rij weg:
dat gezicht van die peug-rijder => onbetaalbaar :lol:
God* straft onmiddelijk:
zaterdagochtend zei de accu na de 3e startpoging: 'ik ben leeg'.
Accu nachtje aan lader gedaan: direct starten.
De boel maar es doorgemeten:
accu = prima in orde
dynamo = niet helemaal 100%
Met deze kou willen die carb's niet altijd bij 1e startpoging aanslaan
en door de iets minder wordende dynamo, zit de accu schijnbaar niet goed vol.
Iets voor op de 'te-doen-lijstje'.

*: ik zal nooit meer opscheppen........

Sjon
12/01/2009, 09:22
Ik ken het. Net een kort ritje gemaakt, meer moeten krabben aan de binnenkant dan buiten. Ik heb zo'n folieding om over de voorruit te spannen tegen de vorst, maar als je die van de ruit af haalt moet je 'm in de auto leggen. Dan komt alle ijszooi of condens dus in je interieur, condenseert en bevriest dan op je ruiten.
Afgelopen weekend tijdens 't klussen express de auto binnen in warme schuur gezet,
ramen + achterklep open => heel de dag kunnen drogen

Tom
12/01/2009, 09:28
Dat doe ik ook wel eens, scheelt een hoop inderdaad!

klaas 924
12/01/2009, 17:15
ik zet zodra de zon schijnt ramen op een kiertje
en kofferklep iets open
laat maar lekker doorwaaien

Meneer aard
12/01/2009, 18:29
schiet ook op, moet zeggen laatste 2 weken heb ik vrij weinig last van condens in de auto..Ook met bevriezen van.

Afgelopen zaterdag avond schoot het alleen wat minder op..Wou ff de voorruit + zijruit schoonmaken spuit spul erop..pak doekje, wrijf wrijf huh ijs :P (terwijl de motor liep met de kachel vol aan + op de voorruit.
Schoot ook niet echt op dus daarna heb ie volledig kennen ontdooien in een parkeer garage..ff alle ijs van de auto geveegd daar, lekker handig zo.

captainfrasca
12/01/2009, 20:28
Rij ik vandaag lekker in mijn Alfa 146, houdt mijn gas installatie ermee op en loopt dus alleen maar op benzine!! AARRGHH Ik hoop niet dat de gaspomp stuk is want die dingen zijn reteduur. Iemand een beetje verstand van LPG installaties??

Tom
12/01/2009, 20:38
Zolas ik bij de vorige poging al schreef :mrgreen: gok ik op de verdamper, die gaan vaker stuk.

automobilia
12/01/2009, 20:54
Rij ik vandaag lekker in mijn Alfa 146, houdt mijn gas installatie ermee op en loopt dus alleen maar op benzine!! AARRGHH Ik hoop niet dat de gaspomp stuk is want die dingen zijn reteduur. Iemand een beetje verstand van LPG installaties??

verdampers bestaan die nog? het zit hem in de LPG-tank daar zit een soort van gas"pomp" en die is waarschijnlijk defect............en inderdaad die zijn alle machtig duur afh.van de type +/- € 1000,00

Bert

Fantaman
12/01/2009, 21:54
sind een lange tijd ben ik blij met regen, jawel 6 graden boven nul :D
niet meer krabben :-D

q01z
12/01/2009, 21:56
sind een lange tijd ben ik blij met regen, jawel 6 graden boven nul :D
niet meer krabben :-D

euhm, ik heb liever dat het 10gr vriest en droog is..
als 6gr boven nul en nat hoor :?

Fantaman
12/01/2009, 22:04
sind een lange tijd ben ik blij met regen, jawel 6 graden boven nul :D
niet meer krabben :-D

euhm, ik heb liever dat het 10gr vriest en droog is..
als 6gr boven nul en nat hoor :?
ik hoef niet meer te fietsen, maar droog in de auto :D
ik werk half buiten, elke keer dat de deur open gaat of dat je zelf naar binnen en buite miet :?

ShroudedVeil
12/01/2009, 22:06
want hij is gekeurd? neem ik aan dan? of rij je nog steeds zonder apk rond?

Tom
12/01/2009, 22:28
Hmmm, ik hoop alleen dat het niet onder die 6 graden komt vannacht, dan krijgen we lol.

Fantaman
12/01/2009, 22:32
nog steeds zonder apk, het is dat ik hem zelf niet kan afmelden :oops:

ShroudedVeil
12/01/2009, 22:36
moet het persee daar dan? en waarom rij je zonder apk rond dan?

Fantaman
12/01/2009, 22:40
ach over 2 weken heb ik examens, dan ga ik gewoon elk bedrijf af totdat ik apk heb :roll:

ShroudedVeil
12/01/2009, 22:43
ach nja je moet het zelf weten , maar een boete kan je zo weer krijgen en je valt ook nogal op met die verschillende velgen
+ dat je in een P rijd en jong bent en als je nu een ongeluk hebt :shock:

q01z
12/01/2009, 22:45
Hmmm, ik hoop alleen dat het niet onder die 6 graden komt vannacht, dan krijgen we lol.

daarom haat ik vocht in de winter.. als het nu toch mocht gaan vriezen, dan kan ik wel een krabber op de voorbumper monteren denk ik!

Dragon
12/01/2009, 22:49
Rij ik vandaag lekker in mijn Alfa 146, houdt mijn gas installatie ermee op en loopt dus alleen maar op benzine!! AARRGHH Ik hoop niet dat de gaspomp stuk is want die dingen zijn reteduur. Iemand een beetje verstand van LPG installaties??


Het zou kunnen zijn dat het gas bevroren is geraakt in de verdamper (gebeurt OOK onder het rijden) en dan voldoet een emmertje warm water prima :)

captainfrasca
12/01/2009, 23:52
Laten we het hopen dat het met warm water op te lossen is, want morgen is de APK, gelukkig is de keurmeester erg makkelijk! (is een beetje rebels en is op een of andere manier nooit door de mand gevallen)

Kevin- Martini
13/01/2009, 11:01
Gasverdampers (die dingen uit de steentijd althans :lol: ) worden verwarmd door koelwater, volgens mij.
Nu het zo koud is buiten, bevriest die verdamper, zoals Dragon al zei. Als zo'n verdamper bevriest werkt ie niet meer. Eerst warmrijden op benzine en dan overschakelen op gas zou dus de oplossing moeten zijn.

Of je hebt een LPI installatie, dan zit de pomp in de tank. Die gaan standaard kapot na 150.000- 200.000 km. Dan kost het ongveer €1000,-.

Zoals ik tegen iedereen zeg die problemen heeft met zijn gasinstallatie in de auto: "Op gas moet je koken" :mrgreen:

Succes

Dragon
13/01/2009, 12:50
ze bevriezen niet alleen door de kou, maar ook doordat het gas een bepaalde dinges expansie (ben ff de goede naam kwijt) heeft, waardoor het allemaal zo snel gaat dat er een endothermische reactie plaatsvind en het gas bevriest.

Tom
13/01/2009, 13:28
Als je na het tanken de LPG-slang loskoppelt, komt er altijd wat gas vrij dat koud aanvoelt. Te lang geleden om mijn natuurkunde hierop los te laten, maar is dit niet gedaan om het meer te kunnen comprimeren?

Verdampen slurpt volgens mij sowieso warmte op en koelt dus af.

captainfrasca
13/01/2009, 13:33
Helaas is het dus een LPi installatie, en de pomp geeft geen krimp meer, maar ja nog net wel ff een nieuw apktje erop!

Kevin- Martini
13/01/2009, 16:02
LPI: Met een flinke hamer een mep geven op de pomp wil (tijdelijk) nog wel eens soelaas bieden.

Tom
13/01/2009, 16:04
Rijden op LPG is een prima oplossing, ik ben alleen van mening dat alles wat achteraf gemonteerd wordt een grotere kans op storingen geeft. Af-fabriek lijkt het me dus een goede keus.

Kevin- Martini
13/01/2009, 16:33
LPG is geen goede oplossing, voor de meeste auto's althans. Bij mijn weten kunnen alleen Renault motoren goed tegen het rijden op gas (bij het bedrijf waar ik werk rijdt een Safrane 2.2 rond met ruim 4ton op de klok), bij het rijden op gas heb je een veel hogere temperatuur in de motor, daardoor slijten de klepzittingen sneller. Versleten klepzittingen houdt dus in dat de motor uit elkaar moet.

De exacte details weet ik niet, bovenstaand verhaal bevat echter voor een groot deel geen onzin :mrgreen:

Tom
13/01/2009, 16:46
Klopt, maar ik ken ook Audi-motoren die vijf ton op LPG hebben gereden, en dezelfde blokken die niet eens de twee ton hebben gehaald. Het succes van de inbouw heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van je klepzittingen maar eerst en vooral met de vakkundigheid van de inbouwer en de kwaliteit van de installatie.

Meneer aard
13/01/2009, 17:04
LPG is geen goede oplossing, voor de meeste auto's althans. Bij mijn weten kunnen alleen Renault motoren goed tegen het rijden op gas (bij het bedrijf waar ik werk rijdt een Safrane 2.2 rond met ruim 4ton op de klok), bij het rijden op gas heb je een veel hogere temperatuur in de motor, daardoor slijten de klepzittingen sneller. Versleten klepzittingen houdt dus in dat de motor uit elkaar moet.

De exacte details weet ik niet, bovenstaand verhaal bevat echter voor een groot deel geen onzin :mrgreen:

Gas is om op te koken. Niet om op te rijden..

Op me werk hebben ze een auto lopen op aardgas. Trekt voor geen meter, en als ie warm is geeft ie nog net zoveel witte rook als mijn 924 die koud is haha.

klaas 924
13/01/2009, 17:30
kook jij maar op gas :lol:
ik heb al meer dan 200 000 km met onze picasso op gas
tot nog toe geen enkel probleem

Fantaman
13/01/2009, 17:52
achja meningen verschillen; het is bekent dat het niet gezond is voor je motor maar die houd er ooit ook mee op dus waarom zou je het niet.
alleen zo jammer dat wij elk jaar de kleppen moeten stellen en bougies vervangen bij autos met gas instalatie, maar brandstof is heerlijk goedkoop :oops:

-Bassie-
13/01/2009, 17:57
achja meningen verschillen; het is bekent dat het niet gezond is voor je motor maar die houd er ooit ook mee op dus waarom zou je het niet.
alleen zo jammer dat wij elk jaar de kleppen moeten stellen en bougies vervangen bij autos met gas instalatie, maar brandstof is heerlijk goedkoop :oops:

zolang ik betaald krijg van m`n baas.

doe ik er niet moeilijk over om dat te doen.

captainfrasca
13/01/2009, 19:04
Ik denk dat ik al een goede en goedkope tussen oplossing heb gevonden voor het probleem.

Iemand op het alfa forum tipte mij dat je de pomp moet vervangen door een verdamper en dat zou prima werken, zou "maar" iets van €120,- kosten.
Dat is dan weer een interressante investering om de alfa voor een nog leuk bedrag te kunnen verkopen.

-Bassie-
13/01/2009, 19:07
Ik denk dat ik al een goede en goedkope tussen oplossing heb gevonden voor het probleem.

Iemand op het alfa forum tipte mij dat je de pomp moet vervangen door een verdamper en dat zou prima werken, zou "maar" iets van €120,- kosten.
Dat is dan weer een interressante investering om de alfa voor een nog leuk bedrag te kunnen verkopen.

maar dat verandert toch weer helemaal iets in de mapping dan.

want dan komt er minder lpg.

en LPI is pure injectie.

captainfrasca
13/01/2009, 19:08
Ja, maar de computer wordt ook gebypassed, het wordt dan gewoon een ouderwets simpel systeem dan.

http://www.alfaforum.nl/forum/showthrea ... 028&page=3 (http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php?t=16028&page=3)

Kevin- Martini
13/01/2009, 20:06
Volgens mij nog een aardig klusje om het hele gassysteem om te bouwen.
Is het G3 (op kenteken)? Anders kun je volgens mij nog beter voor de verkoop de hele rotzooi eruit halen en de auto dus zonder gassysteem verkopen. Lijkt mij in ieder geval minder werk.

captainfrasca
13/01/2009, 20:21
Hij is G3 op kenteken helaas.....

pocketmech
14/01/2009, 11:06
Gisteren in Houten geweest om een vriend met mijn 924S op te halen. Stond er daar in de schuur (wist ik stiekem al) een 924 2 liter!!!. Was paars geweest, nu rood en het (nl) kenteken begon met een X. Hij stond al 11 jaar stil (!!!) en de bedoeling was geweest dat zijn vrouw er in zou gaan rijden (DUH! :shock: ).

Doekje eraf gehaal, oliepeil getrokken, KVS nagegeken, accu overgezet, remmenreiniger in de inlaat en........niks :mrgreen: .

Massapunten gecontroleerd, want hij was weggezet met een elektrische storing in de ontsteking. Massakabel van het motorblok zat vast op een rubberblok (waar ook de bobine op zit). Ik geloof best dat er metaal achter zit, maar toch maar ff een tweede tijdelijke kabel getrokken van de -poolaccu naar de motor-optakel-beugel (heet dat zo?).

Beetje meer remmenreiniger en starten......lopen en meteen grote vlammen uit de INlaat :mrgreen: Iets te enhousiast met de remmenreiniger.... Keertje blazen, luchtfilterhuis dicht en klaar. Stationair toerental bleef op 2000 toeren, teruggeschroefd tot 1000 omdat ie lager wat misfires had (mag ook wel na 11 jaar).

Kortom, eigenaar en vrouw enthousiast en in het voorjaar weer een 924 op de weg!! Zo niet, dan moet ik 'm maar adopteren misschien...

Het was weer een mooie dag :-D

ShroudedVeil
14/01/2009, 11:09
of ik :D

hoelang heb je nou al een 924 eigenlijk?

pocketmech
14/01/2009, 11:30
117 dagen en 21 uur.... en da's veeeeeel te kort (maar wordt vanzelf langer :mrgreen: ). Als ik 'r twee heb telt 't dan dubbel??

Bcreative
14/01/2009, 11:50
Kortom, eigenaar en vrouw enthousiast en in het voorjaar weer een 924 op de weg!!
Kijk, een goede daad! :D 924's moeten natuurlijk rijden! Ik zeg een lintje voor deze man! :-D :wink:

Tom
14/01/2009, 11:58
Hee, die auto stond onlangs op marktplaats...

Sinds een halfuur zijn er overigens twee Audi Urquattro's minder in Nederland. Voor een vriend van me twee auto's geëxporteerd bij de RDW hier, die gaan als historische rally-auto rondrijden in Duitsland.

Bcreative
14/01/2009, 12:34
Jammer voor het Nederlandse wagenpark. Hopelijk houden ze ze heel in Duitsland. Nou ja, ze gaan in ieder geval doen waarvoor ze gemaakt zijn. Eigenlijk gaan ze een beetje naar de auto-hemel. :wink:

Tom
14/01/2009, 12:35
Ik hoop ze nog eens in een historische rally tegen te komen, lijkt me een leuke bestemming.

ShroudedVeil
14/01/2009, 17:01
Ik hoop het ook Tom! zal erg gaaf zijn

Wat vinden jullie hier van :grin: :shock: http://www.vwkever1303.nl/images/VW%20K ... 0Airco.jpg (http://www.vwkever1303.nl/images/VW%20Kever%20met%20Airco.jpg)

pocketmech
14/01/2009, 18:30
Van een barneveldse garage annex kippenhokbouwer :mrgreen: Ben benieuwd hoeveel vliegjes je op je voortanden krijgt.....

Tom
14/01/2009, 19:41
Knap stukje laswerk!

Zonet in Bilthoven een Audi R8 tegengekomen, zwart met carbon sideblades...

pocketmech
14/01/2009, 19:49
Ahaaaaa, je vindt niet alleen klassieke audi's mooi 8)

Tom
14/01/2009, 19:52
Voor een R8 maak ik graag een uitzondering.

q01z
14/01/2009, 20:42
R8, was dat niet die TT met steroide behandeling? of was dat nou de 350Z met wat carbon flanken? ;)

nee serieus, bloedmooie auto.. mo'ak oak hea!

--

MN AX DOET HET WEER! :D
moest vandaag de Xsara inleveren (morgen apk), dus maar even een bobine meegenomen uit de voorraad.. in de tijd dat mn moeder een kopje Senseo kon zetten had ik de auto op het pad geduwd en de bobine eruit.. erin was toen nog maar 2 schroefjes, ik had er namelijk 2 laten vallen en geen zin om te zoeken op de natte grond.. tis maar een AX! :D

verder reedt hij best lekker, beetje zenuwachtig.. gas kan op 3 standen; uit - constant - teveel
dus binnen de bebouwde kom is het gewoon rijden op de handchoke :P

Tom
14/01/2009, 20:46
Gefelici, wel fijn om niet voor al je vervoer te hoeven vertrouwen op een 30 jaar oude 924...

q01z
14/01/2009, 20:49
Gefelici, wel fijn om niet voor al je vervoer te hoeven vertrouwen op een 30 jaar oude 924...

nah, die vertrouw ik meer als dit hoor.. :P
hij is namelijk nog niet af.. en dat merk je met sommige dingen.. het gebrek aan bekleding bijv.. ennuhm het halve dashboard dat mist.. ennuhm het bestuurdersraam wat je met de vlakke hand kan openen maar niet met de slinger.. ;)

filmpjes van net.. niet echt snel (ontsteking staat te laat en mengsel nog op fabrieksafstelling) maar dat geluidje.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=399wZKTosMs
beetje spelen met het gas..

http://www.youtube.com/watch?v=yFpIOAZAbuc
0-100 op erg nat wegdek, grip? waar :D desondanks toch nog een 8 a 9..

Tom
14/01/2009, 21:39
Ding is niet bang voor een beetje toeren maken.

Ik-rij-belastingvrij
14/01/2009, 21:41
Volgensmij is dat toch best wel leuk speelgoed wat jij daar hebt Marc :P

q01z
14/01/2009, 21:45
Ding is niet bang voor een beetje toeren maken.

nah, helaas zit er een ontstekingshuis op van een injectie :( met een begrenzer dus! wel op 6800rpm, maar toch..
die moet er dus nog ff uit.. dan kandie weer vrolijk door naar de 8000rpm

dan ontsteking nog wat vroeger zetten, nokkenaspoulie ff stellen voor deze nokkenas..
ff calibratiesetje voor de sproeiers van mn carb lenen en de sproeiers opboren.. we komen er wel weer :D

standaard 85pk..

Fantaman
14/01/2009, 22:30
klinkt zalig :lol:

Radiant
15/01/2009, 09:15
Grmbl.. Kom je 's ochtends bij je auto om ondanks ziekte toch maar even je tandartsafspraak na te komen, staat er een auto met z'n achterbumper 2 cm van mijn voorbumper, en jawel, kentekenplaat kapot :roll:

Tom
15/01/2009, 09:20
En als je daar iemand op aanspreekt, krijg je een antwoord als: "het is maar de kentekenplaat". Ja sukkel, ook eens stuk van de auto en het kost weer twee tientjes om er een verse op te schroeven. :?

pocketmech
15/01/2009, 19:15
De laatste meeting is de explosieve groei (veel leden) van het forum ter sprake geweest. Moeten we daar iets mee, of gaan we gewoon door met de huidige goede inspanningen? Iemand een idee?

klaas 924
15/01/2009, 19:58
vandaag toevallig ontdekt dat er water binnen komt via mijn achterste ruitenwisser
dus hebben we zaterdag wat te doen

Space
15/01/2009, 21:56
Grmbl.. Kom je 's ochtends bij je auto om ondanks ziekte toch maar even je tandartsafspraak na te komen,
Ook al een slachtoffer van de griepepidimirie? :wink:
Tja, zit ook al vanaf dinsdag thuis. Koorts is nu weg, maar 't blijft gaar.

Die groei van het forum is geweldig. De 924's komen in trek en das alleen maar goed. Nu had q01z een aantal maanden geleden een soort van try-out gemaakt van een 924-blaadje. Misschien wordt het tijd voor een deeltje 2?

Bcreative
15/01/2009, 22:16
Hier ook helaas... al sinds begin van de week grieperig, hoesten, keelpijn, the works. Toch maar gaan werken. Ik ben te goed voor deze wereld; of in ieder geval voor m'n werkgever. :?

Tom
15/01/2009, 23:05
De laatste meeting is de explosieve groei (veel leden) van het forum ter sprake geweest. Moeten we daar iets mee, of gaan we gewoon door met de huidige goede inspanningen? Iemand een idee?
Wat wilde je daarmee doen? Ik hoop dat er steeds meer mensen op de meetings komen, krijgen we weer een nieuwe foto in de header. :) Het groeit overigens wel aardig maar de groep actieve berichtenplaatsers blijft vrij klein.

captainfrasca
15/01/2009, 23:06
Als je eventueel doelt op een club? Dat zit er (voorlopig) nog niet in ben ik bang.

Tom
15/01/2009, 23:10
Lijkt me op zich ook niet veel toevoegen. Meer werk voor een aantal mensen, het gaat iedereen geld kosten... maar of de meetings daar leuker van worden weet ik niet.

Fantaman
15/01/2009, 23:29
je hoeft niet perse een post achter te laten om actief te zijn op het forum, ik lees alles maar niet altijd nuttig om wat te zeggen :roll:

Tom
15/01/2009, 23:35
Klopt, maar daar merken de andere forummers niets van. Ik vermoed dat er nog veel meer leden zijn die regelmatig meelezen maar weinig of niets posten.

q01z
16/01/2009, 00:02
omdat ik het toch ergens kwijt moet :oops:

ik ben dus met mn vader bezig met een gedeeltelijke revisie van de motor.. we wilde eigenlijk kleppen gaan stellen, maar kwamen er al snel achter dat het daarvoor handiger was als de motor eruit was.. en dat dus maar gedaan, met het nodige andere werk tot gevolge :P
ondertussen hebben we vrijwel alle onderdelen binnen (wachten nog op klepdekselpakkingen, alle 4, een druklager en een motortakel :D) dus zijn we vanavond weer even begonnen met het opbouwen vd motor :)

hiermee begonnen we vanavond;
een kale 1.3 boxer motor van een Citroen GSA
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GSA_rebuild/images/P1110869.jpg

vader en zoon samen kleppen aan het stellen
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GSA_rebuild/images/P1120118.jpg

motor weer vrijwel geheel in elkaar, volledige koelmantel gemonteerd, kleppen gesteld, riemen erop, startmotor/carb/inlaat gemonteerd
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GSA_rebuild/images/P1120123.jpg
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GSA_rebuild/images/P1120124.jpg

owhja.. en zo zag het er een maandje terug uit, toen we begonnen met uitbouwen vh geheel :)
http://people.zeelandnet.nl/mbomer/GSA_rebuild/images/P1110780.jpg

Tom
16/01/2009, 00:11
Mooi werk, bijzondere motor... ik ken iemand die zo'n blok in een Eend had gehangen, dat liep best hard.

q01z
16/01/2009, 00:17
dit zijn eigenlijk ook 2 aan elkaar geknoopte motoren, echt een bijzonder ding! zo briljant ontworpen, met zulke ouderwetse klote constructies.. echt, stomme Fransen!

overigens doen we geen 'Engelse' restauratie, maar gewoon een 'Franse', oftuwel.. we maken het schoongenoeg en zorgen dat alles weer werkt en hangen het terug.. we gaan niet alles tot in hoogglans poetsen en verchromen en dat soort onzin, die auto wordt gewoon mee gereden dagelijks dus dat zou zonde zijn vd moeite :D

-Bassie-
16/01/2009, 07:06
Mooi werk, bijzondere motor... ik ken iemand die zo'n blok in een Eend had gehangen, dat liep best hard.

Ken wel kever met 2liter subaru

Space
16/01/2009, 13:25
Wow, echt zo anders dan een keverblokkie. Maar toch, 't blijven beide luchtgekoelde 4-cyl. boxers....

Sjon
16/01/2009, 13:32
Wow, echt zo anders dan een keverblokkie. Maar toch, 't blijven beide luchtgekoelde 4-cyl. boxers....
Expansievaatje zal er niet voor de sier hangen, lijkt ik zo.
(Das trouwens een bekend vaatje: veelvuldig toegepast in VW's)

-Bassie-
16/01/2009, 14:29
Wow, echt zo anders dan een keverblokkie. Maar toch, 't blijven beide luchtgekoelde 4-cyl. boxers....
Expansievaatje zal er niet voor de sier hangen, lijkt ik zo.
(Das trouwens een bekend vaatje: veelvuldig toegepast in VW's)

ja inderdaad.

is een watergekoeld 2 liter subaru blok.

en niet luchtgekoeld.

Tom
16/01/2009, 15:05
Grappig ding, vooral als je het er aan de buitenkant niet aan afziet... zo is er ook iemand die een Amerikaanse V8 inclusief achterwielaandrijving in een 2CV heeft gebouwd. Als je over de extreem brede achterwielen heen kijkt, is er aan de buitenkant niks aan te zien.

http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index.html" target="_blank

Dergelijke projecten vind ik kicken, ik heb niks met 'all show no go' en des te meer met onopvallende snelle bakken. Een Carrera GT-motor in een standaard 2.0 lijkt me ook wel grappig.

ShroudedVeil
16/01/2009, 17:00
Voordat we het gaan vergeten!

Gefeliciteerd Belastingvrij :-D

LWB
16/01/2009, 19:51
:-D en jawel,200 'leden'

feest,bier,chips,borrelkloeten,jaegermeiser en morgen een kater
proost allemaal :lol:

captainfrasca
16/01/2009, 20:46
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Nou ja ik wilde er eigenlijk 200 doen, maar ik had geen zin meer om zoveel x te drukken op dat smiley ding!

-Bassie-
16/01/2009, 20:47
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Nou ja ik wilde er eigenlijk 200 doen, maar ik had geen zin meer om zoveel x te drukken op de smiley ding!

ik verveel me toch :shock:

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

captainfrasca
16/01/2009, 20:51
Ik heb BTW voor de geinterreerden een stapel kortingcoupons voor een apk voor 14,95 bij mijn "lieve" werkgever. Bij de volgende meeting neem ik er ff een paar mee.

ShroudedVeil
16/01/2009, 20:52
is het ook verstandig om het daar te doen? :oops:

-Bassie-
16/01/2009, 20:53
is het ook verstandig om het daar te doen? :oops:

zolang die goed is en geen steekproef krijgt vind ik alles best :D

kijken of m`n chef volgende keer weer wil keuren voor moi :P

captainfrasca
16/01/2009, 20:54
Tuurlijk, een keurmeester is een keurmeester en worden ook gecontroleerd door het RDW,dus dat maakt geen reet uit! Dus die broodje aap verhaaltjes mogen van mij meteen aan de kapstok!!!

-Bassie-
16/01/2009, 20:58
Tuurlijk, een keurmeester is een keurmeester en worden ook gecontroleerd door het RDW,dus dat maakt geen reet uit! Dus die broodje aap verhaaltjes mogen van mij meteen aan de kapstok!!!

inderdaad.

hoewel ik wel verhalen heb gehoord over kwik fit wat eigenlijk slecht voor de auto is.

wiellagers gewoon super vast zetten dat ze geen spelling hebben enzo maar niet vrij kunnen draaien enzo.

maar jah eerst zien dan geloven.

captainfrasca
16/01/2009, 21:01
Kom maar bij mij op het filiaal en ik verzeker je dat je tevreden bent! Hangt puur van het filiaal af. En het gebeurt trouwens bij garage de kromme krik om de hoek ook dus of je nu naar kwikfit gaat of een normale garage, je moet gewoon altijd opletten

-Bassie-
16/01/2009, 21:03
Kom maar bij mij op het filiaal en ik verzeker je dat je tevreden bent! Hangt puur van het filiaal af. En het gebeurt trouwens bij garage de kromme krik om de hoek ook dus of je nu naar kwikfit gaat of een normale garage, je moet gewoon altijd opletten

klopt vind ik ook.

daarom kan je niet 1 heel concern er mee zwart maken wat 1 filiaal doet.

alles is anders.

en tog zou ik niet snel naar kwik fit gaan en liever naar een dealer of zo.

captainfrasca
16/01/2009, 21:05
Ik zou ook niet alles aan mijn Porsche bij kwikfit laten doen, ik heb slechte ervaringen met de kwaliteit van de uitlaten, maar voor remmen, lagers schokbrekers e.d. kan best dat zijn gewoon simpele klusjes.

-Bassie-
16/01/2009, 21:10
Ik zou ook niet alles aan mijn Porsche bij kwikfit laten doen, ik heb slechte ervaringen met de kwaliteit van de uitlaten, maar voor remmen, lagers schokbrekers e.d. kan best dat zijn gewoon simpele klusjes.

bougie`s ook?

kut plaats zitten die dingen.

binnen kort maar eens vervangen.

captainfrasca
16/01/2009, 21:11
Ja maar dat willen ze dan alleen in combi met de kleinste grote beurt van nederland!

Fantaman
16/01/2009, 21:13
imitatie uitlaten gaan niet lang mee :roll:
voor de rest kan imitatie net zo goed zijn als orgineel, ja wij als dealer vallen daar ook op terug, vooral als het vreemde merken zijn :P


ik denk ook niet dat het toeval is dat van de mensen die ik ken, degene met het minste aantal hersencellen bij iets van een kwik-fit uitkomen :oops:
elke kluns kan een lager te strak zetten of te los, is een kwestie van weten hoe en wat je moet doen :mrgreen:





k*t plaats zitten die dingen.

binnen kort maar eens vervangen.
kwestie van koude motor, dop met ratel = geen probleem. geloof mij maar dat je leven een stuk interesanter wordt als je dat soort dingen moet doen als een klant er net lkkr mee heeft gereden en de motor goed op bedrijfstemperatuur is :oops:

-Bassie-
16/01/2009, 21:15
imitatie uitlaten gaan niet lang mee :roll:
voor de rest kan imitatie net zo goed zijn als orgineel, ja wij als dealer vallen daar ook op terug, vooral als het vreemde merken zijn :P


ik denk ook niet dat het toeval is dat van de mensen die ik ken, degene met het minste aantal hersencellen bij iets van een kwik-fit uitkomen :oops:
elke kluns kan een lager te strak zetten of te los, is een kwestie van weten hoe en wat je moet doen :mrgreen:





k*t plaats zitten die dingen.

binnen kort maar eens vervangen.
kwestie van koude motor, dop met ratel = geen probleem. geloof mij maar dat je leven een stuk interesanter wordt als je dat soort dingen moet doen als een klant er net lkkr mee heeft gereden en de motor goed op bedrijfstemperatuur is :oops:

kent het werk bij land rover.

met die v8 kun je er nog slechter bij :roll:

zitten ze zelfs tussen de uitlaat :shock:

Fantaman
16/01/2009, 21:26
in mijn vak kom je een hoop tegen, bougies zijn toch veel makkelijker te doen bij een L251 Cuore, zo snel als;
klik klik, luchtfilter los, 3x M6-> 3x bobine eruit, 3x bougie wissen en weer in elkaar. alles aan die Cuore is een eitje, heerlijk :mrgreen:

ben vandaag bezig geweest om een koppelingcilinder eruit te kreugen, 1,5 uur verder, halve dashbord uitelkaar, nog zit ie wel los maar nog lang niet van z'n plek :oops: , juist typisch voor een moderne auto, niet het lampje wisselen maar de hele unit uitbouwen om erbij te komen :|
een 924 heeft nog ruimte over om overal bij te komen, alleen de bougie zijn iets lastig te berijken omdat de motor zo schuin ligt, wees blij dat je de motor kan laten afkoelen, dat gaat niet als de klant erop wacht en dus ook net komt aan rijden :P

-Bassie-
16/01/2009, 21:28
in mijn vak kom je een hoop tegen, bougies zijn toch veel makkelijker te doen bij een L251 Cuore, zo snel als;
klik klik, luchtfilter los, 3x M6-> 3x bobine eruit, 3x bougie wissen en weer in elkaar. alles aan die Cuore is een eitje, heerlijk :mrgreen:

ben vandaag bezig geweest om een koppelingcilinder eruit te kreugen, 1,5 uur verder, halve dashbord uitelkaar, nog zit ie wel los maar nog lang niet van z'n plek :oops: , juist typisch voor een moderne auto, niet het lampje wisselen maar de hele unit uitbouwen om erbij te komen :|
een 924 heeft nog ruimte over om overal bij te komen, alleen de bougie zijn iets lastig te berijken omdat de motor zo schuin ligt, wees blij dat je de motor kan laten afkoelen, dat gaat niet als de klant erop wacht en dus ook net komt aan rijden :P

pakt ie nog maar een kopje koffie hoor :wink:

Fantaman
16/01/2009, 21:30
pakt ie nog maar een kopje koffie hoor :wink:
dat vind ik ook niet erg, maar ik ben degene die gezeik krijgt als de klant wat langer moet wachten :|

Ritske
16/01/2009, 21:31
juist typisch voor een moderne auto, niet het lampje wisselen maar de hele unit uitbouwen om erbij te komen :|



Moet je es bij een modus proberen :roll: :

FF voorbumper eraf en dan beide koplampen deruit als je een lampje stuk hebt, behalve het knipperlicht daar kun je zo bijkomen :evil: :mrgreen:

-Bassie-
16/01/2009, 21:33
pakt ie nog maar een kopje koffie hoor :wink:
dat vind ik ook niet erg, maar ik ben degene die gezeik krijgt als de klant wat langer moet wachten :|

wat ben/doe jij dan??

Fantaman
16/01/2009, 23:33
[quote="-Bassie-":26wei8pk]pakt ie nog maar een kopje koffie hoor :wink:
dat vind ik ook niet erg, maar ik ben degene die gezeik krijgt als de klant wat langer moet wachten :|

wat ben/doe jij dan??[/quote:26wei8pk]
ik ben een student die werkt als leerling monteur
daarom wissel ik voor mijn plezier een motor van mijn 924 :roll:

Radiant
16/01/2009, 23:38
Bougies moeilijk te bereiken? Neuh hoor :mrgreen:

Fantaman
16/01/2009, 23:46
Bougies moeilijk te bereiken? Neuh hoor :mrgreen:
schep maar niet op over je 2.5 anders laat ik je mijn bougies doen, gelijk na aankomt :mrgreen:

pocketmech
16/01/2009, 23:48
Net als het oliefilter..... :mrgreen:

captainfrasca
16/01/2009, 23:51
Oliefilter van een 924 is een makkie! in vergelijking met veel andere auto's, er zijn auto's waar je een binnenspatbord moet weghalen om er een (hééél) klein beetje bij te kunnen.

pocketmech
16/01/2009, 23:53
Ik vind sowiezo alle achterwielaangedreven auto's makkelijker om te sleutelen........

Radiant
17/01/2009, 00:03
Ik was er in het begin een beetje bang voor, best vol daaronder met zo'n enorm blok en best vreemd zo'n kwart slag gedraaid :P Maar in de praktijk kan je idd overal redelijk bij :)
Maar zonder brug een koppeling of een startmotor verwisselen doe ik toch liever bij een voorwielaandrijver denk ik ;)

Fantaman
17/01/2009, 00:05
Oliefilter van een 924 is een makkie! in vergelijking met veel andere auto's, er zijn auto's waar je een binnenspatbord moet weghalen om er een (hééél) klein beetje bij te kunnen.
captiva , brandstof filter weg halen en dan kan je vanaf boven af net bij het olie filter :mrgreen:

ik had laat een die was compleet dicht gebouwt :shock: rondom nog geen cm, alleen een dop paste erop :mrgreen:

naast een heet uitlaatspruitstuk, ook leuk als je iets te ver draait heb je een brandplek :roll:
nee doe mij dan maar warme olie over de hand, is minder pijnlijk :P






startmotor bij voor wiel aandrijver, ja sloop applause, gewoon op de grond liggen onder de auto gaat prima :mrgreen:

Space
17/01/2009, 00:14
Wow, echt zo anders dan een keverblokkie. Maar toch, 't blijven beide luchtgekoelde 4-cyl. boxers....
Expansievaatje zal er niet voor de sier hangen, lijkt ik zo.
(Das trouwens een bekend vaatje: veelvuldig toegepast in VW's)

ja inderdaad.

is een watergekoeld 2 liter subaru blok.

en niet luchtgekoeld.

Bla en bla. Ik doelde eigenlijk nog op het Citroen blokkie. :mrgreen:

Vandaag geconstateerd dat mn druklager versleten is. Van het ene op het andere moment gezoem/gejank bij het koppelen vanuit het koppelingshuus... en bedankt maar weer.

Meneer aard
17/01/2009, 10:30
Vandaag geconstateerd dat mn druklager versleten is. Van het ene op het andere moment gezoem/gejank bij het koppelen vanuit het koppelingshuus... en bedankt maar weer.

Van de S? Gaat goed Han!

Radiant
17/01/2009, 10:58
Oei, koppeling van een S is erg duur :(

pocketmech
17/01/2009, 11:45
FF op ebay.de kijken. scheelt een hoop (wel in eene keer alles doen?)

Tom
17/01/2009, 12:28
Straks op Discovery Chop Shop, vorige keer verziekten ze een Golf II en toen werd eenzelfde behandeling voor een Porsche 944 aangekondigd. Wellicht dus vandaag.

Fantaman
17/01/2009, 12:34
ik ga mijne ook verzieken als ik xenon ga inbouwen, hella heeft van die komplete inbouw units, maar kleine ronndjes betekend dat de lampen niet zo ver omhoog hoeven :roll:
8cm van de 20 lijkt mij genoeg
ook vond ik een wiswas instalatie en hoogte regeling, beetje prijzig maar dan heb je ook wat :mrgreen:

Space
17/01/2009, 17:59
Vandaag geconstateerd dat mn druklager versleten is. Van het ene op het andere moment gezoem/gejank bij het koppelen vanuit het koppelingshuus... en bedankt maar weer.
Van de S? Gaat goed Han!
Ff gebeld met de jongens uit Steenwijk. Voorlopig gewoon mee doorscheuren, totdat het geluid te hard gaat klinken (maar das natuurlijk een gevoelskwestie) of dat er problemen ontstaan met het schakelen. Zal voorlopig zo wel moeten, want de centjes zijn net uitgegeven aan een dikke bestelling met onderdelen.

De koppelingsplaten zijn ooit wel vervangen, maar de rest niet. Ik ben dat gebeun zat. Doe het goed of doe der niks aan.

Meneer aard
17/01/2009, 18:19
Alles komt wel ene keer koud op je dak zeg! Zijn geen geintjes. Wees blij dat het niet je rubberen hart is dan kon je er helemaal niet mee door rijden (ook zo`n ontwerp van heb ik jou daar :mrgreen: ).

pocketmech
17/01/2009, 18:24
Rubberen hart is er later toch "uitgemodificeerd"??? Alhoewel koppelen ook met kapot rubber lukt... Maakt alleen heeeeel veul herrie en de rest knapt 'r niet zo van op...

Space
17/01/2009, 20:07
Mwah, beetje dubbel clutchen, dan hoeft ie niet veel meer op te vangen toch?

Tom
17/01/2009, 20:16
Minder nieuws! Ik hoop voor je dat-ie het nog lang uithoudt.

Ik had in mijn gereedschapskist ooit een multimeter gedaan, die uit de vijfguldenbak van de bouwmarkt kwam. Paar keer gebruikt, leek het prima te doen. Tot ik op een dag bezig was met een vriend een radio in zijn auto te bouwen en even moest meten waar de spanning op stond. Meter aangesloten en aangezet, begon het ding te roken en werd-ie bloedheet, zo heet dat ik mijn vingers brandde. :roll: OK, dat krijg je met goedkope meuk. Andere meter gehaald en deze weggemikt, tenminste dat dacht ik. Blijkbaar was-ie weer terechtgekomen in de gereedschapskist, en wel onderop. Afgelopen donderdag die kist aan het opruimen geweest, daar lag het ding. Ik wilde de batterij eruit halen zodat ik de meter in de afvalbak kon gooien, dus ik schroefde 'm open. Toen ik een schroef loshad, piepte de meter alsof ik een transistor aan het doormeten was. Ik draaide 'm om en zag tot mijn verbazing dat de display keurig op 0.00 stond. Meetsnoertjes aangesloten en even wat accu's doorgemeten, keurig de juiste waarde elke keer. Bizar...

Ik-rij-belastingvrij
18/01/2009, 01:48
Hij heeft gewoon even uit kunnen slapen, daarom doet hij het nu weer goed Tom :mrgreen:

Vanavond was inderdaad Shop Shop er op met een 944 :roll:
Hij heeft er weer een mooi kunstwerk van gebakken, jammer van de 2e in perfecte staat verkerende rode 944, was de motor van kapot, dus dan is hij vanzelfsprekend gelijk afgeschreven en zaag je het dak er maar vanaf om een achterklep van te maken :shock:
Volgende aflevering wordt hij af gemaakt, weet iemand waneer die aflevering komt?

Dude-lange
18/01/2009, 12:03
Als je stiekem het eindresultaat wilt zien:

http://www.discoverychannel.co.uk/web/c ... /the-cars/ (http://www.discoverychannel.co.uk/web/chop-shop-2/video/the-cars/)


Anders wachten op de volgende aflevering... :wink:

Meneer aard
18/01/2009, 16:30
Rubberen hart is er later toch "uitgemodificeerd"??? Alhoewel koppelen ook met kapot rubber lukt... Maakt alleen heeeeel veul herrie en de rest knapt 'r niet zo van op...

Bevordelijk is het niet..Dan zou je eerder met dubbel clutchen de boel kunnen opvangen. Je kunt het testen door de auto in de versnelling te zetten en proberen vooruit te drukken als die 20 cm speling heeft is het rubber kapot.

Tom
18/01/2009, 17:27
Vanmiddag nog even de herhaling gekeken... ik neem aan dat volgend weekend de ontknoping volgt.

pocketmech
18/01/2009, 18:09
Ik vind het eindresultaat wel mooi, maar vind het wel heeeeeeeeel jammer van die grijze en die rooie :cry: Misschien hebben ze nog onderdelen over :wink:

ShroudedVeil
18/01/2009, 18:18
ik ga mijne ook verzieken als ik xenon ga inbouwen, hella heeft van die komplete inbouw units, maar kleine ronndjes betekend dat de lampen niet zo ver omhoog hoeven :roll:
8cm van de 20 lijkt mij genoeg
ook vond ik een wiswas instalatie en hoogte regeling, beetje prijzig maar dan heb je ook wat :mrgreen:


heb je hier ook een link van of iets?

pocketmech
18/01/2009, 21:18
Is ook nog een optie: rechthoekige komplampunits, waardoor de lampen maar een klein stuk open hoeven. Misschien net iets meer dan de 3 cm in de kleine lettertjes, maar toch. Is wel een idee voor het heldere lampen topic!!!

-Bassie-
18/01/2009, 21:22
Is ook nog een optie: rechthoekige komplampunits, waardoor de lampen maar een klein stuk open hoeven. Misschien net iets meer dan de 3 cm in de kleine lettertjes, maar toch. Is wel een idee voor het heldere lampen topic!!!

of gewoon de carrera manier met het plexiglas.

pocketmech
18/01/2009, 22:42
Als ze dicht zijn vind ik de klaplampen mooier 8) dan plexiglas. Kheb wat racers gezien met plexiglas conversie en ben (m.n. door het lelijke kitwerk) minder enthousiast :wink:

Tom
19/01/2009, 17:52
Als je ze netjes afkit en ervoor zorgt dat het plexiglas netjes in de openingen valt, vind ik GTR-lampen er best goed uitzien... alleen wil ik wel eens een ervaring uit de eerste hand horen over de lichtopbrengst.

Fantaman
19/01/2009, 18:15
Als je stiekem het eindresultaat wilt zien:

http://www.discoverychannel.co.uk/web/c ... /the-cars/ (http://www.discoverychannel.co.uk/web/chop-shop-2/video/the-cars/)" target="_blank


Anders wachten op de volgende aflevering... :wink:
ik zie alleen 944 stukjes op een auto zitten :shock:

Tom
20/01/2009, 09:33
Zoals ik al vermoedde doet mijn achterruitverwarming nog steeds niks. Binnenkort maar weer eens de multimeter erop, maar ik wil er niet teveel tijd in steken. Een goed werkende achterwisser vind ik veel belangrijker.

Fantaman
20/01/2009, 17:57
Zoals ik al vermoedde doet mijn achterruitverwarming nog steeds niks. Binnenkort maar weer eens de multimeter erop, maar ik wil er niet teveel tijd in steken. Een goed werkende achterwisser vind ik veel belangrijker.
vochtig weer staat gelijk aan een dichte achterruit :roll:
wisser en verwarming zijn niet aan gesloten, kwestie van 2 verschillende stekker en geen gasveren. ik ben het gewent rijden zonder binnenspiegel :mrgreen:

Tom
20/01/2009, 19:24
Bij mij is er nog net genoeg door de achterruit te zien, gelukkig.

Fantaman
20/01/2009, 19:35
Bij mij is er nog net genoeg door de achterruit te zien, gelukkig.
ik zie alleen koplampen branden, 2 witte vlekjes :oops:

Tom
20/01/2009, 19:44
Sinds ik 'm weer een avond binnen heb gehad met alles open gaat het een stuk beter.

Fantaman
20/01/2009, 19:53
de auto beslaat vooral op het moment dat ik erin gaat ziteen en ga rijden, nix op et moment van instappen dan wel op het moment dat ik de straat uit ben, heel vervelen maarja :|