PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar is de koelvloeistof gebleven?



Sweetlaker
03/01/2009, 10:25
Ik heb vorige week de koelvloeistof via het expansievat bijgevuld, zodat er in het vat zelf ook vloeistof zat. Nu heb ik gereden met de kachel aan en is opeens alle vloeistof uit het vat verdwenen.

Er zijn geen plassen vloeistof oid onder de auto aangetroffen, de temperatuurmeter in de auto komt alleen bij stilstand iets uit het witte vlak, de vin slaat wel aan of draait wanneer ik de auto in de garage zet.

komt dat om dat

a; de kachel aanstaat en alle vloeistof daarin zit :?:
b; er geen vloeistof in het expansievat hoeft te zitten :?:
c; er lekkage is :?:

wie kan mij het juiste antwoord geven of wie heeft hier ook ervaring mee?

Sweetlaker

captainfrasca
03/01/2009, 10:46
Ik denk dat optie a en c de beste papieren hebben.

Gewoon nog een keer bijvullen en kijken wat er gebeurt.

-Bassie-
03/01/2009, 10:49
toen je koelvloeistof hebt ververst heb je wel met kachel aan en op heet ontlucht??

en rookt ze heel erg wit??

als ze warm is??

Radiant
03/01/2009, 10:56
Mocht je geen lekkage hebben dan was het peil zo laag dat alles wat je in het vat hebt gegooid nu in het systeem zit. In dat geval zou ik zeker even alles ontluchten.

Sweetlaker
03/01/2009, 11:58
Ik heb de koelvloeistof nog maar eens bijgevuld met kachel open en vervolgens ontlucht met kachel vol aan en warme motor. Er komt bij het ontluchtingsventiel koelvloeistof uit.
De lucht zal er dus wel uit zijn.

Hoe moet de vloeistof trouwens uit het ventiel komen? Bij mijn ventiel gaat dat met kleine gutsen en niet met een stroompje.

De wijzer van de temperatuurmeter gaat nu iets voorbij het witte vlak en de vin slaat aan.

Het koelvloeistofniveau blijft gelijk in het expansievat en het lijkt dus goed te gaan.

Klinkt dit goed of is er nog wat aan de hand.

Sweetlaker

Tom
03/01/2009, 12:10
Lijkt me in orde, houd het peil de komende tijd in de gaten dan weet je vanzelf of er koelvloeistof verdwijnt. Ik vermoed dat-ie gewoon ontlucht moest worden.

Fantaman
06/01/2009, 20:05
ik had een leeg systeem, expantie vat vol, laten draaien ontlucht bij gevult, gereden weer vat leeg, nog een keer bijgevult, laats was het iets gezakt bijgevult, lijktnu goed te gaan.
ps weet wel dat mijn radiateur af en toe een druppel verliest maar nog niet serieus, kortom er verdwijnt een hoop vloeistof in maar er kwam ook veel uit toen ik aftapte :roll:

Dragon
06/01/2009, 22:48
onze koelvloeistof is nu in een emmertje aan het lekken :mrgreen:

Goed dat ik dit lees, dan weet niet alleen radiant maar ik nu ook dat zoiets moet ontluchten :mrgreen: