PDA

Bekijk Volledige Versie : Slalom



captainfrasca
04/01/2009, 19:37
Een paar dagen geleden werd ik door een collega gewezen op slalom dagen op het circuit in lelystad!

Het lijkt mij wel eens een keer leuk om hieraan deel te nemen.
Ik heb de organisatie die deze slaloms organiseert gevonden.

De kosten zijn voor niet leden van de organisatie €20,- voor drie starts en 3 euro per daarop volgende start. (als je besluit om lid te worden betaal je "slechts" €14,- voor de eerste 3 starts.

Misschien leuk om een keer te proberen, als er genoeg animo voor is zal ik eens contact opnemen met de organisator van deze "evenementen".

Als het dan bevalt kunnen we bijvoorbeeld hier één keer per jaar aan deelnemen.

bronnen:
http://www.midland-circuit-lelystad.nl/" target="_blank" target="_blank
http://www.wimedo.nl/index.html" target="_blank" target="_blank

pocketmech
04/01/2009, 20:40
Meedoen is belangrijker dan winnen :mrgreen: Kheb een wedstrijd op discovery gezien (met verlichte minicoopers, met overbemeten motorblok) waarbij ik zeker weet dat we met welke 924 dan ook geen finaleplaats gaan halen... Wel klotsende oksels, warme banden (vooral achter) en een grote glimlach....Ik zal mijn aandrijfassen 'ns checken dan kom ik misschien ook (kijken :mrgreen: )

q01z
04/01/2009, 20:41
ach, winnen gaat zoiezo niet gezien de klasse indeling.. maar lol hebben toch wel? :D

onderlinge competitie..

ShroudedVeil
04/01/2009, 20:42
marc zun auto kan het winnen van een ferrari haha toch joost?

maar klinkt iig wel leuk om mee te maken

captainfrasca
04/01/2009, 20:46
Mooi, ik zal eensch ff mailen met die organisatie (misschien krijgen we wel quantum korting)

captainfrasca
04/01/2009, 20:55
Mailtje is de deur uit! Nu maar is afwachten..............

924turbo2
04/01/2009, 21:26
:grin: ik had de derde prijs met de slalom.
(was wel een dag met rijke sigaar rokende lui zonder circuit ervaring)

Dragon
04/01/2009, 23:14
hmm... voorlopig doe ik dit soort "wedstrijden" liever met de bmw.... De porsche heb ik nog niet onder knie, ik ben al blij dat ik ondertussen aan het sturen gewend ben en hem door de stad en mijn straat kan slingeren :P

Fantaman
06/01/2009, 18:57
ik slinger ook prettig met de micra alleen danst die meer op zijn wielen dan dat het strak over de weg gaat :lol:

ik wil ook wel een keer slalomen alleen met ik dan wel goeie banden hebben :P

Sweetlaker
07/01/2009, 18:39
Hoe groot is de kans dat je slaomt ipv slalomt met een 924? Ik ben nog niet zo gewend aan een achterwielaandrijving.

Trouwens slalom ik beter nadat ik gedronken heb maar dan mag ik weer niet rijden, dilemma's dilemma's.

Alchol is sneller op dan je lief is.

Dragon
07/01/2009, 19:55
924 zal zo snel niet op zijn kop gaan, meer dat je achterkant zover gaat uitbreken dat dat de voorkant word zit er wel in opzich.

Ik ben niks anders dan achterwielaandrijving gewend :D het is echt heeeerlijk vind ik!! Volvo van mijn vader, BMW van mezelf en de Porsche nu ook, allemaal achterwielaandrijving.

pocketmech
07/01/2009, 22:34
Omslaan lukt alleen als de banden voldoende grip hebben. Met de normale wegbandjes, de bijna 50/50 gewichtsverdeling en het lage zwaartepunt zal dat niet zo snel :-D lukken.......

Grietje
18/03/2009, 10:10
:grin: ik had de derde prijs met de slalom.
(was wel een dag met rijke sigaar rokende lui zonder circuit ervaring)


hahaha dan heb ik je gebeat, ik heb de eerste prijs beker gewonnen met de slalom :D

anyways... 4 april gaan marc en ik iig slalommen, miss is t leuk om meer 924's te krijgen dan hebje ook wat vergelijkingsmateriaal enzo? Ik ga met mn AniXie, snelste zal ik niet weer zijn maar het is gewoon een leuke ervaring :)

q01z
18/03/2009, 19:30
mijn 924 wordt ondertussen ook al omgebouwd :oops:

924turbo2
21/03/2009, 14:20
Geluid
In 2008 gaat Team Wimedo in samenwerking met het Midland Circuit
geluid meten tijdens de wedstrijden om normen objectiever te
kunnen hanteren.
Er wordt gemeten vanaf de vaste standplaats voor de DB-meter
van het circuit. Met deze door de provincie goedgekeurde DB-meter
wordt de nieuwe DB-meter van Team Wimedo gecalibreerd om
meetwaarden synchroon te laten lopen.
Tijdens de metingen is de behaalde DB-waarde van een deelnemer
duidelijk op een display te zien, zo is ons verteld door dhr. van der
Wal, beheerder van het circuit.
Dit kan betekenen dat er links en rechts een demper moet worden
aangeschaft of vervangen, maar het is ook een stap om continuiteit
van onze sport te waarborgen door het vastleggen van duidelijker normen.

Tom
21/03/2009, 15:39
Leuk he, strenge geluidsnormen op een circuit vlak naast een vliegveld en in de middle of nowhere.