PDA

Bekijk Volledige Versie : kabel achterlichten



maximdb1
04/01/2009, 20:36
de kabel die naar de achterlichten gaat waar moet die gelegt worden? porsche 924

ShroudedVeil
04/01/2009, 20:37
toevallig de porsche uit kortenhoef :wink:

captainfrasca
04/01/2009, 20:39
Zover ik weet loopt allen bekabeling van de achterlichten via het plastic stripje bij de bestuurders deur..
Als dat is wat je bedoelt tenminste.

Vertel eens wat meer van de 924 bijv het bouwjaar, daar kan een hoop verschil inzitten.

Het wordt in ieder geval op prijs gesteld als je je ook even voorsteld, ervaring leert dat men dan toch wat meer antwoord geeft op bepaalde vragen. :wink:

Groet,

De webmaster

maximdb1
04/01/2009, 20:46
ik en mijn vader willen een porsche restaureren. we hebben hem 2 weken geeden gekocht van iemand die er geen tijd meer voor had de motor is volledig gereviseert allamaal nieuwe stukken nieuwe zetels
we moeten nu juist alles er nog in gaan steken. maar die kabel loop van vor los te liggen helemaal to vanachter?moet hij ergens achter zitten an de zijkant?

captainfrasca
04/01/2009, 20:56
Hij loopt via de zijkant onder het plasticen sierstripje. Die loopt vanaf de zekeringskast dan helemaal naar de achterverlichting en evt ruitenwisser en achterruit verwarming.

maximdb1
11/01/2009, 21:25
waar juist zitdie sierstrip? want vind het niet.
is het ergens aan de wielkast?
eventueel een foto...

Fantaman
11/01/2009, 21:31
waar juist zitdie sierstrip? want vind het niet.
plastic rand op de dorpel, als je de deur open trekt en naar beneden kijkt :wink:

maximdb1
11/01/2009, 21:45
oké bedankt.

remuz
12/01/2009, 18:42
He hallo,

ligt er aan wat voor bouwjaar je hebt,

maar voor de meesten is het allmaal het zelfde
ze lapen vanaf de zekeringenkast doos aan de zijkant van de bestuurder, daar liggen ze onder
de sierdorpel/strip
nu je voorbij de vordeur bent ga je verder naar achteren
ze lopen dan langs de zetel onder de bekleding
maar zodra je in de achterbak komt splitst zich een gedeelte,

stuk of 6 draden lopen naar het gaatje, voor de vlotter van de tank en een gedeelte loopt
onder de Zuto doot en zit achter op de bak vast

voor de rest lopen de kabels alemaal aan de bestuurderskant naar achteren
en eindigd de boom bij de lichten aan de bijrijderskant

mocht je er niet helemaal uitkomen
dan kan ik je met wat foto's die ik heb wel uitleg geven


de kabel die naar de achterlichten gaat waar moet die gelegt worden? porsche 924

maximdb1
13/01/2009, 17:55
hij is van 82 dus hier zou je waarschijnlijk iets meer mee moeten weten?

remuz
13/01/2009, 20:25
ik zal het even voor je gaan opzoeken maar als het goed is zit er niet veel verschil tussen

als ik m te pakken heb vergelijken we de bomeneven en mocht het de zelfde zijn kan ik het je helemaal uitleggen

maximdb1
17/01/2009, 16:32
heb je al iets gevonden?

Tom
17/01/2009, 16:41
Volgens mij is het enige verschil tussen de vroege en late modellen de aanwezigheid van een mistlamp, wellicht is daarvoor ook de bedrading aangepast.

maximdb1
18/01/2009, 14:03
maar heb je toevallig ook geen volledig electriciteitschema ervan want er is ook aan geprutst heb ik gezien.

Tom
18/01/2009, 15:24
Die heb ik, staat in de Haynes. Is het niet handiger om gewoon zo'n boek aan te schaffen (tientje of twee op marktplaats)? Ik heb hier geen werkende scanner, dus ik kan 'm niet even online zetten...

-Bassie-
18/01/2009, 16:18
Die heb ik, staat in de Haynes. Is het niet handiger om gewoon zo'n boek aan te schaffen (tientje of twee op marktplaats)? Ik heb hier geen werkende scanner, dus ik kan 'm niet even online zetten...

het is ook niet 1 pagina.

het zijn er meerdere.

zit nog steeds in m`n hoofd om kaft er af te snijden en dan een keer alles in scannen.

Fantaman
19/01/2009, 17:56
Die heb ik, staat in de Haynes. Is het niet handiger om gewoon zo'n boek aan te schaffen (tientje of twee op marktplaats)? Ik heb hier geen werkende scanner, dus ik kan 'm niet even online zetten...

het is ook niet 1 pagina.

het zijn er meerdere.

zit nog steeds in m`n hoofd om kaft er af te snijden en dan een keer alles in scannen.
kwestie van goed de plaatjes aan mekaar plakken en recht inscannen met een beetje overlap :mrgreen:

-Bassie-
19/01/2009, 18:47
Die heb ik, staat in de Haynes. Is het niet handiger om gewoon zo'n boek aan te schaffen (tientje of twee op marktplaats)? Ik heb hier geen werkende scanner, dus ik kan 'm niet even online zetten...

het is ook niet 1 pagina.

het zijn er meerdere.

zit nog steeds in m`n hoofd om kaft er af te snijden en dan een keer alles in scannen.
kwestie van goed de plaatjes aan mekaar plakken en recht inscannen met een beetje overlap :mrgreen:

gewoon band er afhakken of zo.

en dan alles in 1 keer op de scanner voor een pdf er van maken :wink:

kan ik hem online zetten heeft iedereen er wat aan.

maar kost mij even 20 euro :wink:

gerben1986
19/01/2009, 19:34
Jongens, jongens, jullie hebben allemaal een Porsche voor de deur staan, en dan moeten jullie bezuinigen op een Haynes? Want als je hem inscant en als pdf hebt is het toch nog niet ideaal? Of liggen jullie soms met de laptop onder de auto?

Het lijkt mij dat het aan die laatste 2 tientjes niet zal liggen, het boek is volop verkrijgbaar op bol.com!

Tom
19/01/2009, 19:35
Vind ik ook. Eigenlijk onmisbaar als je wat aan de auto wilt knutselen.

captainfrasca
19/01/2009, 20:21
De Haynes is een pré, zoekt ook wat makkelijker dan het hele boek op PDF!!

Meneer aard
19/01/2009, 21:15
Haynes ben ik vanaf gestapt. Tis leuk om een overzicht te krijgen! maar diepgaand pak ik ff pdfje erbij..ff uitprinten klaar.

gerben1986
19/01/2009, 21:31
En wat voor pdf-je is dat? Wat een pdfje van Haynes geeft nog geen meer informatie dan een tastbare Haynes.
Heb je er misschien ook een linkje oid van?
Haynes ben ik vanaf gestapt. Tis leuk om een overzicht te krijgen! maar diepgaand pak ik ff pdfje erbij..ff uitprinten klaar.

Fantaman
20/01/2009, 16:51
haynes is leuk voor beginners ik wil een werkplaatshandboek, zo een die de dealert heeft, daar staat alles in :mrgreen: