PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche gaan rijden



Ik-rij-belastingvrij
03/12/2007, 20:17
Hallo Allemaal
Zoals jullie al aan mijn accountnaam kunnen zien ben ik nieuw hier :grin:
Ik heb nog geen Porsche maar daar gaat zeeeeeeer binnekort verandering in komen :-D
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en zoek een leuke auto om mee te beginnen.
Ik heb al veel op marktplaats enz gekeken naar amerikanen met een dikke V8 er in, alleen kan ik dat momenteel nog niet betalen :x
Daarom kwam ik op het idee om een Porsche te gaan kopen, een 928 vind ik ook heel leuk, maar het is de prijs weer die roet in het eten gooit.
Daarom gaat het een Porsche 924 worden!!! :-D
Ik had al langere tijd in mijn achterhoofd om een 924 te kopen, toen ik 10/11 jaar oud was, had ik het altijd over ''de auto die we later zouden kopen'' met een goed vriendje.
Ik zei dan altijd, later koop ik een Porsche!!!
Waarna hij hard begon te lachen en zei dat ik dat nooit kon betalen, hij kwam dan af met het toendertijd nieuwste model BMW geloof ik.
Hij wou het maar niet geloven, en tot op de laatste dag dat ik bij hem op school zat heb ik het vol gehouden, ik koop een Porsche!!!, ook al is het het goedkoopste model!!!
Toch wou hij het niet geloven.
Ik heb dit altijd in mijn achterhoofd gehouden, ik weet waar hij woont, dus als ik een Porsche heb ga ik zeker eens langs om te kijken of hij het nog weet en wat hij er op te zeggen heeft :lol: :P
Maargoed, ik ben vandaag gaan kijken voor een doodgewone 924 uit 77.
Dan denkt iedereen gelijk van oooooooow niet doen!!!
Die zijn niet gegalvaniseerd en hebben maar 4 versnellingen enz enz enz (ja ik heb eerst goed onderzoek gedaan naar deze auto's, dus dit soort dingen weet ik al)
Daar gaat mij het niet om, het exemplaar wat ik kan kopen is al heel lang van een inmiddels 65 jarige Porsche fan.
Het bedrijf waarbij de auto nu in de verkoop staat heeft al eerder een 911 voor hem verkocht dus dat zegt genoeg lijkt mij 8)
Hij heeft hem altijd binnen gestald en dat is ook te zien aan de 30 jaar oude RODE!!! lak.
De lak is in mijn ogen zo goed als nieuw en totaal niet verkleurt!!!
Zo is er nog veel meer over de auto te vertellen wat ik ook zeker zal doen als de koop morgen doorgaat :-D
Ik heb nog een paar vragen aan jullie, hopelijk ben ik er nog optijd mee:
Waar moet ik op letten bij deze Porsche?
Hij roest snel wordt er gezegt, wat zijn de ergste plekken?
En nog een vraag, ik hoor overal dat nieuwe onderdelen nergens meer te krijgen zijn, is dit zo en zo ja, zijn remblokken en dat soort spul wel nog goed leverbaar?
Zoja, waar?
Jullie zullen vast en zeker nog wat van mij horen.
Ik wacht jullie antwoordt af
Alvast bedankt :wink:

q01z
03/12/2007, 20:25
welkom!

succes met het kijken morgen! wees critisch, onderdelen zijn er wel, maar zijn duur! dus bezuinigen bij de aanschaf komt erg duur uit!

kijk voor onderdelen bijv even op
http://www.pimpmyporsche.nl/
of
http://www.v-zweeden.com/

dan weet je waar je over praat qua prijzen ;)

captainfrasca
03/12/2007, 20:29
Van harte welkom :D

Ik-rij-belastingvrij
03/12/2007, 20:37
Dankjulliewel :D
Wat ik wel al weet is dat er 2 dingen zowiezo moeten gebeuren voor de APK.
Ze zeggen dat de motorsteun roestig is, en hiermee niet door de APK komt.
Ze stelde voor om de steun ''op te schuren'' en opnieuw te ''lakken'''.
Dat zal dan wel, denk ik dan :roll:
Oftewel een nieuwe steun in het ergste geval, a, heel veel geld of 2de hands a, nog steeds veel geld.
Maargoed, het leven zal nooit gratis worden en je kan je geld maar ergens aan uigeven :P
Oja, en er zijn wat remleidingen roestig, het zelfde verhaal ''schuren'' en ''lakken'', volgens hen.
Die vervang ik dan maar gelijk als het vrij ernstig is.
Dat is toch niet zo duur.
Voor een paar euro laat ik ze op maat maken, liever dat dan door de remmen trappen :shock:
Maargoed, bedankt voor jullei snelle reactie's, jullie zullen het morgen wel horen :wink:
Gr,

hammer_rites
03/12/2007, 20:48
Toen ik aan het rondkijken was voor een 924, kon je goed het verschil zien tussen pre- en post-1981 exemplaren. Als je de 924 gaat gebruiken als dagelijkse auto, en hij staat ook altijd buiten, zou het me niet verbazen als je na een paar jaar de gevolgen daarvan gaat zien bij de auto die je nu op het oog hebt. Roest dus..

Wat ik nu voor me zie is een beginnende autorijder die eigenlijk geen geld heeft voor een Porsche, ook al is het zo'n uitnodigend laaggeprijsde 924, laat staan een vroeg, kwetsbaar exemplaar, en hem in een paar jaar tijd afrijdt, tot het het zoveelste wrak is, rijp voor de sloop.

Slijtbare onderdelen zijn over het algemeen prima te verkrijgen, ook tegen normale prijzen bij de gewone automaterialenzaken.

Ik weet dat het allemaal negatief klinkt, maar het is een feit dat veel 924's worden gekocht door mensen die zich laten verleiden door "goedkoop" Porsche rijden, om er daarna achter te komen dat ook de goedkoopste Porsche eigenlijk best wel geld kost om te onderhouden. En dat geld is er dan niet, en weer een Porsche 924 rijp voor de sloop.

Verder wens ik je welkom hier ;-)

FROST
03/12/2007, 21:34
Hallo, welkom!!!

Sorry, ik zou eerlijk gezegt eerder voor een model rond 1980 gaan, daar is de roestaanzet een stuk minder.

Trouwens, heb je er al wel mee gereden?? Ik heb een jaar geleden ook een op zicht goed lijkende 924 gekocht (3500euro) en sta nu ook al sinds een paar dagen bij de garage met kapotte injectoren en een benzinepomp die gek geworden is!!
Dus, naar mijn mening, eerst rijden, dan oordelen!!!!!!!!!

(Goh, ik leer het nog eens :lol: )

captainfrasca
03/12/2007, 21:35
Beter nu dan nooit Barbara!! :wink:

Ik-rij-belastingvrij
04/12/2007, 10:22
Bedankt voor de reactie's :wink:
Dat ik het geld er niet voor heb klopt niet helemaal, ik weet dat oudere auto's geld blijven kosten en niet zo'n beetje ook :shock:
Ik zou vandaag gaan kijken, dit gaat helaas niet door :x
Ik ga nu waarschijnlijk pas zaterdag kijken :roll:
Ik heb nog geen testrit gemaakt, ik ben gister alleen even gaan kijken voor de eerste indrukken en die waren positief vondt ik 8)
Ik heb zelf een 2 jarige opleiding autotechniek gedaan, en mijn vader heeft ook jaren als Chef werkplaats in een garage gewerkt.
Dat is een van de redenen dat ik wil dat mijn vader mee gaat, hij weet er echt heel veel van en weet waar je op moet letten (hij heeft vroeger het een en het ander in auto's gehandeld).
Met sleutelen gaat het dus wel goed komen, het komt niet zo ver dat het een totaal wrak wordt, dat kan ik jullie garaderen :!: :D
Auto's ,brommers en brommobielen zijn mijn enige hobby, dus daar gaat ook AL mijn geld heen (ik woon thuis dus dat scheelt)
Ik zal goed kijken waar het roest duiveltje zich overal genesteld heeft, zei zeggen dat hij keihard is (eerst zien, dan geloven)
Het voordeel is dat hij bij een garage staat en ik hem dus ook mooi op de brug kan bekijken :-D
Ik kan wel een jonger jaar kopen, maar dan, moeten al die oudere dan niet gekocht worden en stilzweigend vergaan :shock:
Ik ga proberen een van de moeilijkste gevallen op de weg te houden :D
Ik ben er trots op dat ik dat mag (LOL) :grin:
Jullie horen het nog wel :wink:

Tom
04/12/2007, 10:51
OK, maar niet klagen als je straks mag bakken en braden omdat-ie toch ergens krokant blijkt...

q01z
04/12/2007, 11:05
OK, maar niet klagen als je straks mag bakken en braden omdat-ie toch ergens krokant blijkt...

klagen mag altijd toch? ;)

maaruhm als je idd zelf handig bent scheelt het al de helft..

Nobbi
04/12/2007, 11:08
it looks like he is buying my car!? Same colour,same year.
But, my service manual is telling me that they are galvanized,exept for the fenders,hood and doors.
And i am sure they are,when i take a look to the body, close to the manifold, the heat has removed the paint and i can see the galvanized body.Rust is not a big issue till now.The 4 speed transmission is very reliable, my one is the first with about 500000 Km on the clock!
Only repair were the " Schaltgabeln", they push in the diffrent gears.
The early 924 are louder then later modells,the rear suspension is not installed with rubber bushings.And the ignition has still a mechanical contact which needs to be serviced all the time.Main problem is the rear wheel bearing, water pump and sometimes the fuel delivery(pump and relais)
Buy it,its worth it!
And you dont have the electronic problems from the later years......

Tom
04/12/2007, 11:31
Galvanised bodies came in the Autumn of 1980 for 1981 model year.

hammer_rites
04/12/2007, 12:05
Voor 1980 waren alleen de dragende delen gegalvaniseerd, na 1980 alles.

Peter Morgan spreekt zichzelf trouwens tegen: In "The Porsche 924/944 Book" heeft hij het over 1980 als omslagpunt voor underbody/total body galvanisatie, in het latere "The Original Porsche 924/944/968" heeft hij het over 1978. Tenminste in mijn Nederlands vertaald exemplaar.

Mijn ervaring is dat 1980 het omslagpunt is.

Tom
04/12/2007, 12:23
Dito.

Nobbi
04/12/2007, 13:00
In the first pages of my original service manual 924/1977 they explain the process and the parts which are galvanized.I dont think Porsche is telling lies to the customers!! Even 911 (from 1975) on are galvanized.

hammer_rites
04/12/2007, 13:08
But, my service manual is telling me that they are galvanized,exept for the fenders,hood and doors.

I'm sure you're right. From what I understand, even the first 924 was galvanised, but only the structural parts. Which corresponds pretty well with the non-structural parts that you mention, ie. fenders, hood and doors.

But in later years, from 1980 on, fenders, hood and doors were galvanised as well.

Ik-rij-belastingvrij
04/12/2007, 16:00
My english is not very good but i try it :roll:
I think its not your 924, because this is a original dutch car, not a german.
Thanks for jour help.
Grtz

q01z
04/12/2007, 16:02
duh..

Nobbi obviously means that its the same model, exactly the same model ;)

Nobbi
04/12/2007, 17:19
Right,

there are no diffrences in european modells, exept for cold weather areas like norway and sweden. And hot climate mod. for spain and afrika.(Bigger radiator,diff. reservoir cap and thermo switch.)

The dutch version is the same as the one in germany.

Ik-rij-belastingvrij
04/12/2007, 18:06
Ooooooooooooooooooooow :roll:

Weer even terug naar het Nederlands, daar ben ik iets beter in :lol:
Ik had geluk dat mijn vader vandaag wat eerder klaar was dan normaal, daarom zijn we vandaag al gaan kijken voor de Porsche :-D
Mijn vader vond het er niet verkeerd uitzien, de carosserie zelf vond hij nog heel mooi voor zo'n oude auto.
Er zitten natuurlijk wel de gebruikelijke deukjes in maar verder is het nog de orginele lak, hij heeft zo als wat wij kunnen zien nooit schade gehad wat is opgeknapt ofzo.
We hebben hem op de brug kunnen bekijken.
De bodem is goed hard, ondanks dat hij niet gegalvaniseerd is, de draagarmen achter hadden wel wat oppervlakkige roest waar tectyl overheen was gespoten en de voorbumper helemaal onderaan zegmaar zat ook een klein scheurtje in van de roest.
Maar verder was er niks op aan te merken, hij stond goed in de tectyl(wat natuurlijk ook een nadeel kan zijn met bezichtigen), we heben nog geklopt maar nergens was hij dus krokant :P
Wat mijn vader wel opviel is dat er wat olie aan de motor en versnellingsbak hangt (drupje), dat vond hij opzich niet gek voor een auto van 30 jaar.
De bekleding zag er echt heel goed uit (op de gebruikelijke scheur in de bestuurdersstoel na), hij heeft een vol lederen achterbank die ook nog als nieuw is.
Het dashboard is niet gescheurd :-D
ik heb nog wat vragen over het een en het ander:

Achter, achter de wielkasten stond binnenin wat water, ik heb gelezen dat dat door een slechte achterklep rubber kan komen, klopt dit?
Het viel ons op dat er bij de peilstok een klein spoortje olie liep (heel erg dun)
Toen mijn vader bij stationair lopende motor de pijlstok er uit haalde zagen we dat er olie uit het gat spatte, geen grote hoeveelheden hoor, maar het kwam er zegmaar dansend uit tot ongeveer 1 cm hoog.
Is dit normaal?, of is de motor nu zo rot dat hij bergen onderdruk heeft en olie zuipt met liters te gelijk?
Hij heeft 75000km op de klok staan, daar kan natuurlijk nog een ton bij zitten of twee.
De auto zag er in ieder geval uit ofdat hij pas 75000 km gelopen had gezien aan bv het interieur, is het dan wel normaal dat er dan al zo olie uit spat?, hoort dit orgineel zo?
Er zijn toch Porsche's 924 die 5 ton halen?
Ik hoop dat jullie een beetje wijs worden uit mijn wazige verhaal :roll:
Ik wacht de antwoorden af
Ik hoor het wel
Alvast bedankt :wink:

Tom
04/12/2007, 18:13
Voor de olie: lijkt me dat je de carteronluchtingsslang eens moet checken. Voor alle zekerheid nog even een compressiemeting doen...

Regenwater achter de wielkasten komt bij mij ook binnen. Kleprubber is al vervangen, ik vermoed dat de kit achter de achterlichten is uitgehard.

Ik-rij-belastingvrij
04/12/2007, 19:40
Hallo
Oke, zou inderdaad aan de carterontluchtingsslang kunnen liggen.
Helaas is het een Garage die negens tijd voor heeft, dus een compressiemeting kan niet zomaar :cry:
Ik denk wel dat hij goed is ondehouden, de vorige eigenaar heeft alles altijd LATEN doen in de garage.
Toen we er onder keken zagen we dat het middenstuk van de uitlaat mischien 2 jaar oud is en de achterdemper mischien net een week oud is, de sticker zit er nog goed leesbaar op zelfs.
Ook heeft hij pas een beurt gehad, en de benzineleidingen bij de tank zijn ook allemaal nieuw.
Ik ga de auto morgen laten keuren bij een garage in de buurt (zei willen dat niet doen) om te kijken wat er uit komt.
Keuren ze hem goed, dan koop ik hem gelijk.
Is het een hele waslijst dan ga ik er over nadenken.
Zou een van jullie eens kunnen kijken of er olie uit het pijlstokgat komt bij stationair lopende motor?
Ik hoor het wel.
Weer bedankt alvast :wink:

Ik-rij-belastingvrij
06/12/2007, 13:31
Hallo Allemaal
Ik heb vandaag de testrit met de Porsche gemaakt, daarna zou ik hem laten keuren en eventueel een compressietest laten uitvoeren.
Zo ver is het helaas niet gekomen :cry:
De testrit was echt een verschrikking!!!!!! :shock:
Hij reed echt als een kruising tussen een vrachtwagen en oude tractor.
Dit was er mis:

Bijladen deed hij amper, de meter kon de 12 volt nog net aantikken, verder deed electronisch wel alles het, maar dan!!!
Schakelen was net alsof je roerde in een pot vet!!!, als je van de 3 terugwou naar de 2 zat je in de helft van de gevallen in de 4, hoe goed ik het ook probeerde.
Van de 125 PK waren er volgensmij nog maar 12,5 over kwa kracht.
Als ik in de 3 bij 3 duizend toeren het pedaal volledig op de bodem legde gebeurde er eerst niks, en daarna begon hij heel rustig te klimmen in snelheid, mijn moeders 1600 golf II met amper 75 pk trekt dan het asvalt van de weg bijwijze van spreken.
Met remmen begon hij te kraken en te knarsen ofdat de wereld zou vergaan zo erg, echt niet normaal meer.
Bij het sturen gebeurde er eerst niks, als je dan iets meer bijstuurde begon hij heel langzaam de kant die je op wou op te drijven.
In bochten hing hij heel erg naar een kant, de schokbrekers zijn dus zo gaar als wat maar kan zou ik denken.
Als je gewoon op een rechte weg reed dwaalde hij ook rustig af naar rechts, dit kwam niet door de bolling van de weg.
Als je in de 1 bij 3000 toeren overschakelde naar de 2 en rustig gas gaf dan begon hij me een partijtje te schokken, net ofdat je hem dan in de 4 zetten, wat niet het geval was want bij ongeveer 4 duizend toeren was het dan weer stabiel(er).
Als je het gas los liet in de versnelling dan begon hij ook te schokken ofdat er een berg speling zat op de aandrijving ofzo.
Ook vond ik dat hij wel ERG laag zat, ik wist dat hij laag zou zitten maar zo laag!
Volgensmij waren de stoelen dus ook aardig door gezakt.
Ook vond ik dat de pedalen wel erg ver weg zitten, ik ben zeker niet de kleinste en toch vond ik het lastig.
Zo kan ik de lijst nog wel wat langer maken, ik ben beslist dingen vergeten.
Ik heb de verkoper dus vriendelijk bedankt voor de moeite en hem gedag gezegt.
Hij zei nog dat het allemaal kwam omdat het een 30 jaar oude auto is en dat die nou eenmaal allemaal zo rijden.
Ik ben dus niet in zijn verkooppraatjes getrapt en heb daarna de keuringsafspraak afgezegt (wat geen probleem was verder).
Graag jullie reactie's wat jullie hier van vinden, en of het allemaal aan mij ligt omdat zo'n auto nou eenmaal zo hoort te rijden (je weet maar nooit)
Ik hoor het wel :wink:

q01z
06/12/2007, 14:32
jeetje, dat moet een schok geweest zijn!

dit is zeg maar de reden waarom ik eerst nooit wilde (proef)rijden in een 924 omdat k bang was dat mn droom in duigen zou vallen..

:(

ff een paar kleine dingen;
-een 924 zit idd erg laag, daar zijn speciale steunen voor om de stoel hoger te zetten
-geen laadstroom duidt op slechte dynamo/accu, dat laatste kan natuurlijk als de auto al langer stil staat
-speling op de pook hebben ze allemaal, is voor een 50,- op te lossen, mnits het geen speling in de bak is (maar dus alleen de pook)
-deinen doen 924's ook een stuk meer als dat ik had verwacht, maar teveel is idd niet goed, de oude versies hebben standaard geen stabilisatorstangen, wat gewoon echt een schok voor me was :lol:

waar ligt dat plaatsje waar je woont ergens?
misschien kunnen we je droom herstellen ;)

Ik-rij-belastingvrij
06/12/2007, 15:24
Hallo
Was geen pretje inderdaad, hij is ook een paar keer afgeslagen bij het wegrijden omdat hij gewoon heel slecht reageerde op het gaspedaal.
Als ik bij mijn moeders golf maar een heel klein beetje gas geef en de koppeling op laat komen dan rijdt hij gewoon vrolijk weg.
Deze sloeg gelijk af.
Als dat deinen normaal is dan hoef ik er zowiezo geen uit dat jaar, het was wel extreem kan ik je vertellen.
Pit had hij gewoon niet meer, het is gewoon een auto voor onderdelen, opknappen is hij eigenlijk niet meer waard vindt ik.
Ik wacht nu rustig af tot er hier in de buurt een staat van een wat jonger jaar en waarvan de prijs aantrekkelijk is, dan ga ik daar eens kijken.
Als ik het niks blijf vinden dan spaar ik gewoon door voor een 928, ik wou eigenlijk een 924 om mee te beginnen.
Ik vind het echt raar dat hij zo gaar is, de eigenaar is een Porschefan die hem al 14 jaar heeft, hij heeft altijd alles op tijd laten vervangen.
Als ik het nu bedenk zijn dat dus eigenlijk de dingen geweest die nodig waren om door de APK te komen.
Oja, hij staat in Heythuysen, Limburg.
Moet je maar eens kijken op marktplaats, hij staat er voor 1750 op en kon voor 1250 weg omdat er nog wat ''kleinigheidjes'', zoals een motorsteun aan vervangen moeten worden (en een hele lijst meer blijkt nu dus)
Als ik weer wat tegenkom horen jullie het beslist :wink:

hammer_rites
06/12/2007, 15:50
Als ik het niks blijf vinden dan spaar ik gewoon door voor een 928, ik wou eigenlijk een 924 om mee te beginnen.


Budgeteer minstens 10x zoveel en vergeet het gebruik als dagelijkse auto. Vergeet de 928 voor een paar jaar is mijn advies.



Ik vind het echt raar dat hij zo gaar is, de eigenaar is een Porschefan die hem al 14 jaar heeft, hij heeft altijd alles op tijd laten vervangen.

Heb je de eigenaar gesproken, of alleen de garagist die hem in opdracht verkoopt?

Wat mij betreft ben je een zeer nuttige ervaring rijker, en waarschijnlijk ontsnapt aan een zware teleurstelling/financiele ramp. Probeer nog een paar andere exemplaren, misschien zelfs van iemand hier, krijg een beetje een gevoel bij de 924 voordat je beslist tot aankoop.

Edit: Als je een goede te pakken wil krijgen zou ik me niet beperken tot je eigen omgeving. Kijk minstens landelijk. Goede 924's worden zeldzaam...

Ik-rij-belastingvrij
06/12/2007, 16:06
Hallo
Ik heb alleen de garage gesproken, aan de auto was ook te zien dat veel vervangen was, vandaar dat ik dacht dat het wel goed zat.
Ik ben nu inderdaad een zeer nuttige ervaring rijker, veel mensen zouden in verkooppraatjes trappen maar ik niet :wink:
Het probleem is dat ik nu dus geen eigen auto heb, mijn ouders hebben weinig tijd, en het openbaar vervoer is ook al een totale ramp en kost ook nog eens een kapitaal.
Daarom kan ik niet te ver weg om te gaan kijken.
Als ik minimaal 10X zoveel moet budgeteren dan hoeft het voor mij niet, dat is 10X 1250 euro, is 12500 euro, daar koop ik heel wat mooiers voor :roll:
Ik weet nog niet hoe en wat, ik zal er eens goed over nadenken.

hammer_rites
06/12/2007, 16:28
Als ik minimaal 10X zoveel moet budgeteren dan hoeft het voor mij niet, dat is 10X 1250 euro, is 12500 euro, daar koop ik heel wat mooiers voor :roll:
Ik weet nog niet hoe en wat, ik zal er eens goed over nadenken.

Well, ik overdreef misschien een beetje met 10x, maar 5x toch minstens... ;-)

Anyway, als je een dagelijkse auto zoekt en je budget is 1250 euro (is dat inclusief een buffer voor onvoorziene reparaties?) en het is voor een dagelijkse auto... dan wordt het een lastige zoektocht voor een 924 ben ik bang.

Goede 924's gaan meestal weg voor een stukje meer. Reken op 2000 euro als ondergrens.

q01z
06/12/2007, 16:55
had ik gelukkig geluk qua kosten (ok, pas 1000km mee gereden in deze 2.5week dus ik mag nog nix zeggne.. en ik moet ook voor over de 1000,- aan preventief onderhoud gaan plegen omdat er geen historie bij zit..)

hoeveel ga je dagelijks rijden?
reken er ook op dat je verzekering helemaal door het lint gaat als je als eerste auto een 924 koopt.. die zien alleen 'porsche' staan en dan gaan ze gewoon gillen en lul je er dan nog maar es uit met argumenten dat de golf van je moeder sneller is ;)

als startend autootje (ok jullie mogen me straks schoppen/slaan editten whatever :P) heb ik een Citroen AX gekocht destijds, vooral omdat mn beste vriend een AX GT had en dat echt een super wagen is.. als je beetje goed kijkt heb je voor 1250,- echt een hele nette wagen, die goedkoop is qua onderdelen/wegenbelasting/verzekering nog zuinig is ook en sneller als een gewone 924..

maar ik ben met je eens dat een 924 een stuk gaver is :D

Tom
06/12/2007, 18:09
De vraagprijs van mijn 924 was 1450, ik heb er tot nu toe denk ik zo'n 1000 euro aan onderdelen inzitten en het wordt nog veel erger...

hammer_rites
06/12/2007, 23:15
...of omdat er een andere auto voor in de plaats moet staan ...

Als je een verzekering kan vinden waar dat de enige drempel is, dan ben je er.

Tom
08/12/2007, 00:08
Oja, ik heb weer een andere Porsche 924 gevonden die me wel aanstaat.
Hij is van 13-10-83, wat zijn de voordelen tenopzichte van een 77er 924 ook al weer?
Gegalvaniseerd en..............?
Ik hoor het wel :wink:
Na '81 is er niet ontzettend veel veranderd, maar de kwaliteit werd steeds beter en latere auto's zijn stiller en vaak beter uitgerust (mijn '80er heeft niet eens een rechter buitenspiegel). Je krijgt er ook een achterspoiler bij (was standaard in '83, en een auto uit 10-83 zal vermoedelijk modeljaar '84 zijn).
Het stuur van een '83er is mooier, verder niet veel bijzonders over te zeggen. Helaas staat er geen P O R S C H E meer in de deurpanelen. :-(

Ik-rij-belastingvrij
08/12/2007, 13:03
Ow, mooi.
Vond die 77er wel lawaaierig inderdaad.
Die 83er waar ik voor wil gaan kijken heeft ook geen rechter buitenspiegel :shock:
Kan je die wel los kopen er er op zetten want ik vind dat zo een beetje kaal uitzien :roll:
De 77er 924 waar ik voor was gaan kijken had ook geen PORSCHE in de deuren staan dus dat boeit mij niet zo.
Jullie horen het nog :wink:

Tom
08/12/2007, 13:13
Losse spiegels worden nog wel eens gebruikt aangeboden, helaas niet die van mijn type. :(

q01z
11/12/2007, 20:13
zo, ik heb hier even opgeruimd (jaja mijn eerste mod actie..) aangezien het hier opeens voornamelijk over verzekerinsproblemen ging en niet meer zozeer over de lol die 'belastingvrij' (ben je echte naam ff kwijt) gaat belevern aan zn nieuwe porsche!

het verzekeringsgebeuren staat nu in zn EIGEN topic in 924cafe

q01z
16/01/2008, 22:45
gefeliciteerd met je 19e verjaardag!
dat je over tig jaar de getalletjes omgekeert mag vieren ;)

Ik-rij-belastingvrij
16/01/2008, 23:00
Dankjewel!!! :D
Het was een leuke verjaardag vandaag :-D
Ik hoop zelf ook dat ik over heel wat jaartjes de getallen omgekeert mag gaan vieren.
Ik hoop dat jij dat ook kan gaan doen :wink:
Als ik zo oud wordt staat de 924 er tenminste ook bij :mrgreen:
In de garage of om mee te rijden, dat ligt er aan of de benzine dan nog te krijgen is en nog betaalbaar is :lol:
Zo heb ik ook een aantal brommers waarvan ik weet dat ik ze m'n leven lang zal houden :mrgreen:

Tom
17/01/2008, 07:56
Gefeliciteerd!

VonG
17/01/2008, 11:15
van harte en nog vele mooie Porsche jaren!

Ik-rij-belastingvrij
17/01/2008, 16:46
Dankjulliewel allemaal :D