PDA

Bekijk Volledige Versie : Website update



924turbo2
05/01/2009, 20:31
Ik wilde de http://www.924forum.nl sticker op m'n raam plakken, maar dacht laat ik eerst eens de site bekijken....

Let op onderstaande is is niet bedoelt als kritiek maar wellicht kunnen we er samen wat beters van maken.

Persoonlijk vind ik de huidige site prut. Layout is slecht. Site is nauwelijks informerend en ik zou er als niet 924 rijder niet echt enthausiast door worden gemaakt. Nauwelijks to geen updates.

Misschien kunnen we in dit topic ideeen opdoen en sommige van ons de tekst schrijven.

De site is nu erg op David z'n auto gericht en zou algemener moeten mits hij het daarmee eens is. Om meer het club idee te creeeren.

Persoonlijk vind ik dat het volgende op de site niet mag ontbreken:
- duidelijke koopgids
- tijdlijn (alle bouwjaren en de veranderingen die zijn doorgevoerd)
- speciale uitvoeringen (Martini, Sebring, etc.)
- stukje geschiedenis/ ontwikkeling
- techniek, vermogen, opties, kleuren, etc
- agenda voor meetings
- etc.

Uiteraard wil ik meehelpen met info verzamelen/ stukjes schrijven.

Tom
05/01/2009, 20:35
Ik vind het een leuke site, en logisch genoeg inderdaad gericht op David's auto. Die sticker is meer gericht op het forum dan op de site an sich, maar /Forum achter de URL staat dom.

pocketmech
05/01/2009, 20:44
Ik snap het punt rond de URL. Daar is overigens prima overheen te komen:

1. door het forum rechtstreeks op dit URL te zetten. Dan is wel David zijn deel weg, maar daś te repareren door een link op de forumstartpagina.
2. door een nieuw 924 webadres te verzinnen en daar het forum op koppelen, dan gaan ze niet meer via de site van david.

Gezien de snelle groei van het aantal leden denk ik overigens niet dat we moeilijk te vinden zijn :mrgreen:

Overigens vindt ik de overzichten zoals voorgesteld ook een goed idee. Een goed voorbeeld is het 924.org forum waarachter nog wat overzichten zitten zoals onderdelenlijsten/PET catalogi en de analyse van chassis/VIN nummer (zoals http://www.924.org/register/1981.htm" target="_blank)

Foxx
05/01/2009, 22:00
Ik kwam dit forum tegen toen ik op google opzocht, Porsche 924-forum, dit stond bovenaan :)

captainfrasca
05/01/2009, 22:14
Laat ik nou toevallig met iets bezig zijn, ik moet alleen dat html gedoe en ontwerpen een beetje onder de knie krijgen.

Tenzij er mensen zijn die handig zijn met dit soort dingen........

q01z
05/01/2009, 22:17
lol, ik zag vd week ook alweer overal mn naam op de eerste pagina van google toen ik wat over 924's aan het googlen was.. :roll:

maaruhm, volgens mij zit er voldoende grafisch talent op het forum.. (ik niet, ik ben geen vormgever maar een DTP-er)

Foxx
05/01/2009, 22:19
Ik kan wel wat dingen, Ook met photoshop misschien een lay-out ? ( Kan ik ook )

LWB
05/01/2009, 23:34
lol, ik zag vd week ook alweer overal mn naam op de eerste pagina van google toen ik wat over 924's aan het googlen was.. :roll:

maaruhm, volgens mij zit er voldoende grafisch talent op het forum.. (ik niet, ik ben geen vormgever maar een DTP-er)

DTP-er?

q01z
05/01/2009, 23:37
lol, ik zag vd week ook alweer overal mn naam op de eerste pagina van google toen ik wat over 924's aan het googlen was.. :roll:

maaruhm, volgens mij zit er voldoende grafisch talent op het forum.. (ik niet, ik ben geen vormgever maar een DTP-er)

DTP-er?

ik kan goed dingen verplaatsen over een computerscherm..
bestaand logo beetje schuiven zodat het op de goede plek staat enzo.. :P

LWB
05/01/2009, 23:42
lol, ik zag vd week ook alweer overal mn naam op de eerste pagina van google toen ik wat over 924's aan het googlen was.. :roll:

maaruhm, volgens mij zit er voldoende grafisch talent op het forum.. (ik niet, ik ben geen vormgever maar een DTP-er)

DTP-er?

ik kan goed dingen verplaatsen over een computerscherm..
bestaand logo beetje schuiven zodat het op de goede plek staat enzo.. :P

O,beetje scrollen en zo :lol:

Fantaman
06/01/2009, 21:27
ik ben heel goed in plaatjes maken, en vooral van meerde plaatjes 1 maken en dergelijke
ik kan alles op maat maken met bestaande plaatjes :D

check link voor een klein voorbeelde van wat ik voor de lol heb gedaan
http://www.gtplanet.net/forum/showpost.php?p=2431240&postcount=12
ja dat klopt ook daar bekent als de Fantaman :roll:
als je je verveelt hier klikken (http://img355.imageshack.us/img355/5340/justanotherdrifteranimatedba6.gif)

pocketmech
06/01/2009, 22:31
peppi plaatjes!!! Misschien een keertje wat 924 transformaties??

Fantaman
06/01/2009, 22:49
peppi plaatjes!!! Misschien een keertje wat 924 transformaties??
ja daar ben ik mee bezig :shock:
moet eerst goeie hoge resolutie foto's hebben, kan ik serieus mijn ontwerp maken voor het overspuiten :mrgreen:

pocketmech
06/01/2009, 22:54
DeskTopPublishers (DTP-ers) zijn toch verantwoordelijk voor de opmaak van bladen, tijdschriften etc? De opmaak van een website heeft wel wat overeenkomsten :wink: Ik heb daar verder niet zo heel veel verstand van.

Radiant
08/01/2009, 19:38
Als er iets gePHP't moet worden hoor ik het wel.

Werk als software engineer voor een elektronica bedrijf, dus ik doe de hele dag niks anders dan ontwerpen/bedenken en C/C++/C#/PHP/enz schrijven :mrgreen: Grafisch talent mist alleen :P