PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar dient dit relais voor + draadje



ptol
17/07/2011, 18:56
Waar dient het relais 'zusatzfernlicht' voor? En bij mij zit er een geel/bruin draad bij gestoken, dat naast een aansluitpin van het relais vastgeklemd zit... Lijkt me niet origineel zo gedaan :p

Tevens schiet mijn benzinemeter gelijk naar 1/1 als ik het contact aanzet en blijft daar staan, contact uit en hij schiet terug. Ik heb dus altijd een volle tank volgens de meter... Beetje irritant.

Suggesties?

harry
17/07/2011, 19:58
Kijk het zuiniger rijden begint

Duncan
17/07/2011, 20:39
Je moet eens beginnen met de massa-aansluiting onder je dash, in de buurt van de relaiskast schoon te maken.
Het is een soort 'kroon' waarop allemaal terminals aangesloten zijn.
Dus op je rug onder je dash kruipen :-)

M.B.H.
17/07/2011, 21:41
In de kofferbak onder de mat vindt je een dop van +/-10cm doorsnede.
Trek die er maar eens af dan zie je de brandstof weger boven in de tank en de bedrading
een er van is massa en als ze allen goed kontakt maken ,
en je probleem is er nog steeds en je hebt geen draad breuken.
Dan is de weger overleden .
als je de meetdraad los neemt dan is je tank weer leeg volgens de meter.
dan weet je bijna zeker dat het de weger is.

ptol
18/07/2011, 06:57
Dank, vanavond even kijken daar.

sjones
18/07/2011, 12:15
'zusatzfernlicht' , is vrij vertaald "extra groot licht" of verstraler. En losse bijgestoken draadjes lijken mij niet orgineel.

jimfrey944
18/07/2011, 12:32
Maak er eens een foto van !!?

ptol
20/07/2011, 07:46
Gisteravond even die grote zwarte dop in de kofferbak losgehaald. Daaronder de bedrading van de brandstofweger bekeken. Er zitten 3 draden op; een paarse, een gele en een bruine. Ik heb de paarse losgemaakt en toen bleef de benzinemeter links staan, dus helemaal leeg. Contacten schoongemaakt, daarna alles weer aangesloten, maar probleem blijft, benzinemeter schiet gelijk weer op 1/1 bij contact aanzetten.

Hierbij ook een foto van het betreffende relais + draad: 6912

M.B.H.
20/07/2011, 08:41
Dan is je tankbezieneweger defekt
Ik heb er nog wel een liggen ( getest en goed.) geef maar een P.M. wat het je waard is.

jimfrey944
20/07/2011, 19:35
waar loopt die geel zwarte draad naar toe ??
dat geel zwarte draadje loopt waarschijnlijk naar je benzine meter in het dachboard
deze hoort door te lopen naar de voeller
daar heb je violet/zwart bruin en zwart geel als het goed is