PDA

Bekijk Volledige Versie : motor problemen



ronpeter
21/06/2007, 18:10
Ik heb vorig jaar juli een porsche 924 Turbo uit 1981 gekocht. Is een erg fijne auto om mee te rijden maar helaas de laatste tijd niet meer betrouwbaar. Onder het rijden geeft hij een plof uit de uitlaat en valt hij uit na een tijd wachten en vaak met behulp van startkabels loopt hij weer als een zonnetje. Verder wil de auto weleens stotteren bij 2000 toeren.
Ik zou dit erg graag willen oplossen want het is verder een fantastische auto.
Weet iemand misschien een antwoord op mijn vraag ik hoor het graag.

Bvd
Ron Peter Heuvink

captainfrasca
22/06/2007, 16:58
Hmm, een lastige!!

* Controleer eerst eens je vacuumslangen en kijk of er ergens lekkages zitten.

* Controleer je ontsteking, je bougiekabels, bougies, rotor en rotorkap of deze nog allemaal goed zijn!

En bij twijffel zou ik er een monteur naar laten kijken, want het kunnen veel dingen zijn waar het aan ligt!

Ik hoop dat je er een beetje uit komt!

Mvg,

David

Tom
22/06/2007, 18:45
Brandstofpomp gewoon op zijn einde? Als die dingen warm worden, willen ze nog wel eens vastlopen.

ronpeter
23/06/2007, 16:15
bedankt voor je reactie. Ik zou gaan kijken of het hieraan kan liggen.

het rare is dat als de auto een maand heeft stilgestaan gewoon start maar als hij afslaat de auto met startkabels gestart moet worden.
Weet je ook waardoor dit komt

Mvg Ron Peter

Tom
23/06/2007, 23:16
Hmmm, een versleten brandstofpomp trekt wel meer stroom, zeker als-ie aan het vastlopen is.

captainfrasca
22/07/2007, 12:02
Ja, dat is inderdaad een goeie, dat heb ik ook ooit eens gehad, met ongeveer vergelijkbare problemen. Maakt de benzinepomp herrie? Een soort van hard zoemend geluid?

Dan zou het daar aan kunnen liggen.

Wat ook zou kunnen is dat eventueel je dynamo niet helemaal lekker meer is. Mijn ervaring is (met een zeer matige dynamo) is dat ie inderdaad ook stotterde en af en toe uit valt! Het zou eventueel ook nog een massa probleem kunnen zijn. (brand je accu lampje weleens?)

Groet,

David