PDA

Bekijk Volledige Versie : kachel radiator keer door spoelen?



Meneer aard
10/01/2009, 15:44
Ik vind de kachel niet iets om over naar huis te schrijven in een 924..Misschien door jarenlange troep wat er zich in opgehoopt dat daardoor de flow wat belemmert wordt?

Iemand een idee waarmee je zoiets het beste kan uitspoelen? (met wat leidingen ensow aansluiten op de waterkraan?) of gewoon latten voor wat het is.

Tom
10/01/2009, 16:01
Er is spul (van Comma bijvoorbeeld, verkrijgbaar bij een goede autoshop) om je koelsysteem -en ook de kachelradiateur- schoon te maken. Ik heb het eens gebruikt, leverde inderdaad een stukken warmere kachel op. Bij je koelsysteem mikken, rijden, spoelen met de tuinslang, verse koelvloeistof erin.

Radiant
10/01/2009, 16:14
Past de kachelradiator van een S niet op een normale 924? Wij kunnen pizza's bakken op de roosters namelijk :mrgreen:

pocketmech
10/01/2009, 17:02
Eerst Comma bij de koelvloeistof doen, dan rijden totdat ie goed warm is (anders komt in niet voldoende in je kachelradiator). Warm wegzetten (kan 't spul nog ff inweken). Daarna inderdaad aftappen, doorspoelen (kachelradiator afkoppelen dus) met water en vervolgens vullen met KVS (als je die verdunbare neemt die de firma P ook gebruikt, werkt dat prima met het restwater dat nog in je systeem zit!!). En ONTLUCHTEN,rijden,bijvullen en zo verder.... Scheelt echt veel!! Is eigenlijk wel een klusje voor in de zomer of in een verwarmde garage...... :wink:

Tom
10/01/2009, 17:21
Staat bij mij ook op de lijst, maar inderdaad voor de zomer.

pocketmech
10/01/2009, 17:32
Meeting met collectief kachelspoelen dan maar??? :mrgreen:

Meneer aard
10/01/2009, 18:03
Eerst Comma bij de koelvloeistof doen, dan rijden totdat ie goed warm is (anders komt in niet voldoende in je kachelradiator). Warm wegzetten (kan 't spul nog ff inweken). Daarna inderdaad aftappen, doorspoelen (kachelradiator afkoppelen dus) met water en vervolgens vullen met KVS (als je die verdunbare neemt die de firma P ook gebruikt, werkt dat prima met het restwater dat nog in je systeem zit!!). En ONTLUCHTEN,rijden,bijvullen en zo verder.... Scheelt echt veel!! Is eigenlijk wel een klusje voor in de zomer of in een verwarmde garage...... :wink:

Ik hoef die troep niet in mijn koelsysteem. Gaat om de kachel zelf.

Ik verwacht dat het effectiever is om een oplossing van kokend water/ soda er door heen te mikken. Kga vast opzoek naar mijn aangepaste (gepatenteerd by Meneer aard) koffiezet appraatje om warm water te krijgen :mrgreen:

pocketmech
10/01/2009, 21:44
Soda :shock: , Is het zure vervuiling dan?? Ik dacht eerder aan koffiezetapparaatcleaner (da's een zuur). Past ook beter bij je gepatenteerde meneer-aard-device (ziet er wel peppie uit!! :D )

Tom
10/01/2009, 21:56
Het lijkt mij ook eerder een soort kalkafzetting gocombineerd met roest.

Ik-rij-belastingvrij
14/01/2009, 22:36
De kachel hoort inderdaad gewoon goed warm te worden.
Als ik bij mij de kachel vol op warm zet en de blower uit laat staan heb ik het al meer dan warm zat, ook bij -10. Zet ik vervolgens de blower aan dan wordt ik levend geroostert :P
Ook een soort rijdende pizzabakkerij dus :mrgreen: